مقایسهٔ موستانگ شلبی GT500 جدید با کامارو ZL1 و چلنجر هلکت

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار فورد در نمایشگاه دیترویت رسماً نسل جدید موستانگ شلبی GT500 را رونمایی کرد. البته متأسفانه هنوز اطلاعات زیادی در مورد این خودرو منتشر نشده است اما مطمئناً فورد با استفاده از دانش خود، فناوری‌های جدید و ویژگی‌های آئرودینامیکی، GT500 را به‌گونه‌ای طراحی کرده که هم در پیست درگ و هم در جاده‌ها به سریع‌ترین موستانگ تاریخ تبدیل شود؛ اما سؤالی که مطمئناً علاقه‌مندان خودروهای عضلانی می‌پرسند این است که آیا GT500 جدید از سلاح‌های موردنیاز برای نبردی بی‌پایان با رقبای اصلی خود یعنی دوج چلنجر هلکت و شورلت کامارو ZL1 برخوردار است؟ هرچند فعلاً اطلاعات کاملی از GT500 جدید در دست نیست اما همین اطلاعات ناقص کنونی هم برای مقایسهٔ این سه ماسل کار افسانه‌ای آمریکایی کافی هستند. پس بهتر است بدون معطلی این مقایسهٔ جذاب را آغاز کنیم.

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

موستانگ شلبی GT500

دوج چلنجر هلکت

شورلت کامارو ZL1

پیشرانه 5.2 لیتری V8 سوپرشارژ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت بیش از 700 اسب بخار 717 اسب بخار 650 اسب بخار
گشتاور ؟ 890 نیوتن متر 880 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 8 سرعته اتوماتیک 10 سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا 96 حدود 3 تا 3.5 ثانیه 3.8 ثانیه 3.5 ثانیه
مسافت 400 متر زیر 11 ثانیه 11.2 ثانیه 11.4 ثانیه
حداکثر سرعت ؟ 320 کیلومتر بر ساعت 305 کیلومتر بر ساعت
قیمت ؟ 60,350 دلار 64,195 دلار

همان‌طور که در جدول ملاحظه می‌کنید، سه خودرو در بیشتر آیتم‌ها بسیار به هم نزدیک هستند. البته فعلاً میزان دقیق قدرت موستانگ شلبی GT500 مشخص نیست زیرا فورد عدد دقیقی دراین‌باره اعلام نکرده و صرفاً به بیان عبارت «بیش از 700 اسب بخار» بسنده کرده است. اینکه چرا فورد قدرت دقیق GT500 جدید را اعلام نکرده کمی شک‌برانگیز است زیرا همین عبارت بیش از 700 اسب بخار از یک سال پیش توسط فورد اعلام شده بود. شاید پس‌ازاینکه دوج برای مدل 2019 قدرت چلنجر هلکت را 10 اسب بخار افزایش داده است، فورد قصد دارد قدرت GT500 به بالاتر از هلکت افزایش دهد. درهرحال آنچه فعلاً مشخص است این است که در بین این سه خودرو کامارو ZL1 کمترین قدرت را دارد. علاوه بر این، چیزی که بیشتر از رقم دقیق اسب بخار اهمیت دارد، عملکرد خودروها است. پس بهتر است اعداد عملکرد را بررسی کنیم.

در اینجا هم فورد هنوز اعداد دقیقی را ارائه نکرده اما بااین‌حال در این زمینه ادعاهای جسورانه را مطرح نموده است. در بخش شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت، GT500 با زمانی در حدود 3 تا 3.5 ثانیه، تقریباً عملکرد نزدیکی با دو رقیب دیگر و خصوصاً کامارو خواهد داشت اما برای مسافت 400 متر، فورد زمانی زیر 11 ثانیه را ادعا کرده است که این یعنی موستانگ شلبی GT500 جدید خودرویی 10 ثانیه‌ای خواهد بود. البته در رسیدن به این زمان پیست و شرایط آب‌وهوایی نقش مهمی ایفا می‌کند اما در شرایط مناسب، شلبی GT500 بیشتر رقیبی برای هلکت ردآی 797 اسب بخاری خواهد بود. در مورد حداکثر سرعت نیز هرچند نسل قبلی GT500 به سرعتی بیش از 320 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده بود اما قضاوت در مورد نسل جدید دشوار است زیرا با اینکه این نسل قدرت بیشتری دارد اما به تجهیزات آئرودینامیکی فراوانی هم مجهز است و معلوم نیست آیا این قدرت اضافی حریف داون‌فورس بیشتر خواهد شد یا نه.

و درنهایت به بررسی قیمت این سه ماسل کار قدرتمند می‌رسیم. قیمت کامارو ZL1 از 64,195 دلار آغاز می‌شود که کمی از قیمت پایهٔ 60,350 دلاری چلنجر هلکت بیشتر است اما قیمت شلبی GT500 هنوز مشخص نیست. بااین‌حال با توجه به اینکه هم‌اکنون شلبی GT350R به‌عنوان گران‌ترین عضو خانوادهٔ موستانگ نزدیک به 57 هزار دلار قیمت دارد، به‌احتمال‌زیاد GT500 جدید قیمتی در حدود 70 هزار دلار خواهد داشت و بنابراین گران‌ترین خودروی این جمع لقب می‌گیرد. درهرحال مشتاقانه منتظر رقابت و مقایسهٔ این سه هیولا در دنیای واقعی هستیم تا ببینیم جدیدترین ماسل کار فورد در پیست درگ و همین‌طور جاده‌ها چه عملکردی خواهد داشت اما تا آن زمان باید به همین اطلاعات روی کاغذ اکتفا کنیم. حال با توجه به موضوعاتی که بیان شد، شما کدام‌یک از این سه قلدر آمریکایی را ترجیح می‌دهید؟
 

 

 

منبع: Motor1

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

30 دیدگاه

  1. صدای موتور LFA
    سوابق: (185 دیدگاه) ,

    اولین قسمت فصل جدید گرند‌تور جواب شماست

    پاسخ
  2. (ali (chevy nova
    سوابق: (4985 دیدگاه) ,

    اوه اوه اوه
    رقابت خدایان ابهت و قدرت و اصالت
    هر 3 تاشون عشقن
    و باز هم هر 3 تاشون شدن امسال پرفروش

    پاسخ
  3. (ali (chevy nova
    سوابق: (4985 دیدگاه) ,

    خوب امروز هم مشخصات موتور 383 بیگ بلاگ دوج رو میذارم که بیش از 50 سال پیش قدرتش بالای330 اسب بخار بوده

    The 383 cu in (6.3 L) B engine—not to be confused with the RB version— was essentially a larger bore version of the 350 and 361, using a 4.21 in (107 mm) bore. This venerable engine was introduced in 1959. Dodge’s version, the D500 had a cross-ram induction manifold and dual 4-barrel carburetors as options. In some Dodge applications, this engine was labeled as the Magnum, while the Plymouth’s version was called the Golden Commando. Both came with a dual point distributor in high-performance versions.

    The 383 became the standard model Mopar performance engine for the next decade. The big bore allowed for larger 2.08 in (53 mm) intake valves, and the relatively short stroke helped it to be a free-revving engine, as well as a free-breathing one.

    Producing a maximum of 330 hp (246 kW; 335 PS) (gross) and 460 lb⋅ft (624 N⋅m) of torque for the 1960 model year, the 383 beat the 392 Hemi that had reached 435 lb⋅ft (590 N⋅m). The 1960 383 engines featured the same basic ram induction system as the Chrysler 300F’s 413 RB engines (named Sonoramic Commando when sold in Plymouth form). The later 383 Magnum (starting in 1968) used the 440 Magnum heads, camshaft, and exhaust manifolds. This engine was advertised at 335 hp (250 kW; 340 PS).

    پاسخ
  4. حسن
    سوابق: (390 دیدگاه) ,

    چه رقابتی میشه وقتی اسن 3 ماسل محبوب و پر فروش باهم درش شرکت کنن

    پاسخ
  5. حسن
    سوابق: (390 دیدگاه) ,

    در لیست پرفروش ترین کوپه های 2018 مثل همیشه موستانگ اول بود و دوج با 2 نماینده
    (( چارجر و چلنجر)) رتبه دوم و سوم رو در اختیار داشت و کاما رو هم رتبه چهارم رو و مثل همیشه ثابت کرد که ماشینهایی محبوبی هستن

    پاسخ
  6. big & small block engine
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    این 3 ماسل بی نهایتن
    واقعا دنیای خاص خودشون رو دارن و نمیشه بدون حتی یکیشون اون رقابت جذابشون رو تصور کرد

    پاسخ
  7. حسن
    سوابق: (390 دیدگاه) ,

    امار نظر سنجی هم دقیقا مثل امار فروش این 3 ماشین شده

    پاسخ
  8. Jdm
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    ببین بذار z28 بیاد تا بت بگم رییس کیه

    پاسخ
    1. F22 RAPTOR
      سوابق: (1741 دیدگاه) ,

      یعنی میاد?میشه دوباره صدای یه هفت لیتری شنید

      پاسخ
      1. Jdm
        سوابق: (121 دیدگاه) ,

        سوپر شارژ میاد
        و خیلی هم وحشی خواهد بود

        پاسخ
  9. حمیدرضا
    سوابق: (2163 دیدگاه) ,

    رای من کامارو به خاطر جلو پنجره هیولاش و البته ابعاد کوچیک ترش که باعث میشه در فرمان پذیری خودروی بهتری باشه و التبه علاقه شخصی هم بی تاثیر نیست

    پاسخ
  10. Elmiraj
    سوابق: (539 دیدگاه) ,

    سه تا از پرفروشترین ، زیباترین و اصیل ترین کوپه-ماسل کارهای جهان :::
    .
    انتخاب من بین این مثلث قلدر چلنجر هست… درسته از یه پلتفرم قدیمی تر بهره می بره ولی از خدایان اصالت و تعصب آمریکاییه….
    .
    و نکته جالبتر اینکه ZL1 و GT500 تازه رقیب هلکت شدن …!!!
    واسه رقابت با Demon نماینده ای ندارن…..

    پاسخ
  11. محمد
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    هیچ جوره نمی‌تونم چلنجر رو انتخاب نکنم. کامارو و موستانگ دارن به سمت پونی کار شدن میرن و بیشتر به کوپه های اروپایی شبیه شدن ولی چلنجر خداروشکر هنوز اصالت یک خودروی عضلانی رو حفظ کرده.

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (554 دیدگاه) ,

      دارن بیشتر به سمت پونی کار شدن میرن؟ مگه قبلا چی بودن؟

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (126 دیدگاه) ,

        قبلاً ماسل کار بودن پیشنهاد میکنم راجع به تفاوت این دو نوع خودرو تحقیق کنید.

        پاسخ
        1. OMID
          سوابق: (620 دیدگاه) ,

          ماستنگ از نسل اول پونی کار بود کامارو هم برای رقابت با ماستنگ ساخته شده

    2. OMID
      سوابق: (620 دیدگاه) ,

      از اول پونی کار بودن کامارو و ماستنگ
      فکر کنم چلنجر بیشتر ماسل بوده قبلا که مطمئن نیستم

      پاسخ
  12. امیر
    سوابق: (715 دیدگاه) ,

    هم کامارو هم موستانگ قوی ترین نسخه های استاندارد بودن
    دوج هم باید نسخه ردآی تو‌مقایسه باشه ک اونوقت نتیجه عوض میشه
    باهر۳تا میشه اسفالتو ذوب کرد

    پاسخ
  13. Mehrdad zamani
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من ساکن دنورم
    ترجیح میدم یک موستانگ دهه هفتاد نسبتا اوراق پیدا کنم پنج هزار دلار بخرم و اگه ماخ وان باشه ده هزار دلار براش بدم و پنجاه هزار دلار روش هزینه کنم.
    یکی از رفقام امریکاییه و همین کار رو کرد. سرمایه گذاری خوبیه، شصت هزار دلار خرجش میکنی یک شال طول میکشه ولی بالای صد هزار دلار میفروشی، خیلیهاشون راهی کشورای اروپایی و بقین کشورها میشن که پول بهتری میدن،

    پاسخ
  14. Mahdisky1996
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    چقد سخته انتخاب روح خشن هلکت درگ ریس و گیربکس دوکلاچه شلبی افسانه ای کامارو ک خودروی محبوب دوران کودکی من بود من نمیتونم یکی شو انتخاب کنم

    پاسخ
  15. Hemi
    سوابق: (610 دیدگاه) ,

    خبرهای جدیدی درباره ی چلنجر جدید در راهه ..
    چنتا عدد ۹ دار

    پاسخ
    1. Hemi
      سوابق: (610 دیدگاه) ,

      دیمن استوک هم ۹.۷۹ رو ثبت کرده

      پاسخ
  16. Ford taurus
    سوابق: (298 دیدگاه) ,

    اول فورد بعد دوج
    فورد و دوج مخصوص اقایونه
    کامارو واسه خانوماست فقط باید با رنگ صورتی وارد بازارش کنن😅😂

    پاسخ
  17. شایان
    سوابق: (191 دیدگاه) ,

    موستانگ اصلا آمریکایی نیست فقط چلنجر به راحتی از روی همشون رد میشه
    بعدش کامارو
    اول چلنجر بعد کامارو موستانگ حساب نیست

    پاسخ
  18. فراد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    هر سه تاشون عالین خیلی سخته انتخاب بین این اسطوره ها ولی رای من با اختلاف جزیی چلنجر

    پاسخ
  19. شاهین
    سوابق: (631 دیدگاه) ,

    قطعا شلبی پرفورمنس ترین ماسل کاره
    همین الانشم با مدل جی تی 350 داره قدرت نمایی میکنه حالا جی تی 500 رو ندیده میگم غولیه واس خودش
    منتظر باشید بیاد تو جاده

    پاسخ
  20. net
    سوابق: (797 دیدگاه) ,

    رینگهای مشکی زشته ،رینگ الیاژی به رنگ خاکستری تیتانیوم با پره های مستقیم زیاد قشنگه

    پاسخ
  21. علی آرین
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    شلبی با مدل gt 350 r تونست توی تست و بررسی motor trend best drivers car 2016 بعد از مک لارن مقام دوم رو کسب کنه و ازون ماشین و عملکرد موتور و فرمون و پرفورمانسش توی پیست تعریف های زیادی شد ، اگه این مدل gt500 بتونه نواقع معدود اون ماشین رو برطرف کنه تبدیل به ماشینی بی نقص و رویایی میشه
    کامارو و موستانگ توی این چند سال پیشرفت زیادی کردن و با اینکه سوپر اسپورت نیستن اما خیلی از سوپر اسپورت ها رو به چالش کشیدن و رکورد کامارو توی پیست laguna seca اینو به خوبی اثبات میکنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.