تجربه و آزمایششورلت

اولین تجربهٔ رانندگی با شورولت اکوئناکس مدل 2018

اولین بررسی نسل سوم کاملاً بهبودیافتهٔ شورولت اکوئناکس

-اشویل، کارولینای شمالی

بازار کراس‌اوورها امروزه بسیار شلوغ و رقابتی شده است. به همین منظور، شورولت هم با نسل جدید مدل اکوئناکس خود به‌تازگی حضور خود را در این بازار تقویت کرده است. شورولت در اکوئناکس جدید ترکیبی قدرتمند از فناوری‌های پیشرفته، قوای محرکه جدید و شاسی سبک‌تر را ارائه کرده است. این اکوئناکس مدل ۲۰۱۸ در ظاهر نشان‌دهنده نسل سوم است اما درواقع از لحاظ مکانیکی نسل دوم محسوب می‌شود. نسل قبلی این کراس‌اوور که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ تولید شد تا حد زیادی بر اساس همان پلت‌فرم نسل نخست که به سال ۲۰۰۵ بازمی‌گردد ساخته شده بود؛ اما در نسل جدید، شورولت تغییراتی بنیادین در این خودرو انجام داده که منجر به کاهش وزنی نزدیک به ۱۸۰ کیلوگرم شده است. اکوئناکس جدید همچنین در طول هم نزدیک به ۱۳ اینچ کوتاه‌تر از نسل قبلی شده درحالی‌که مقاومت ساختاری آن نیز با استفاده از تکنیک‌های جوشکاری پیشرفته و چسب‌های ساختمانی افزایش یافته است.

طراحی خارجی اکوئناکس جدید محافظه‌کارانه بوده و از زبان طراحی جدید شورولت مورداستفاده در مدل‌های مالیبو، ولت و بولت الهام گرفته است؛ بنابراین در بخش جلویی این کراس‌اوور جلوپنجره جدید شورولت به همراه چراغ‌هایی باریک دیده می‌شود. نسل قبلی اکوئناکس صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک عرضه می‌شد اما این پلت‌فرم جدید از طریق دیفرانسیلی که می‌تواند ارسال نیرو به چرخ‌های را قطع کند، بهترین ترکیب از هردو نمونه را ارائه کرده است. شورولت می‌گوید این موضوع موجب کاهشی جزئی در مصرف سوخت (حدود یک یا دو درصد) می‌شود. البته این شرکت هنوز هم برای مناطق با آب‌وهوای مناسب نسخه صرفاً دیفرانسیل جلوی اکوئناکس را ارائه می‌کند.

نسل دوم اکوئناکس به‌صورت استاندارد با یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو جدید عرضه می‌شود که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. شاید حجم و صدای یک موتور ۱.۵ لیتری برای کراس‌اووری با وزن ۱۵۳۰ کیلوگرم ناچیز و کوچک به نظر برسد اما این موتور گشتاور بالایی دارد. این پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری برای ارائهٔ حداکثر گشتاور در دور موتور پایین طراحی شده است چون با این تفکر شکل گرفته است که گشتاور در دور پایین برای استفاده‌های شهری نسبت به گشتاور در رد لاین مفیدتر است. علاوه بر این، در دورهای پایین قدرت فراوانی هم وجود دارد و در صورت پایین بودن پنجره حتی می‌توان صدای توربوشارژر را هم شنید؛ اما بااین‌وجود در کنار این موتور ۱.۵ لیتری، دو پیشرانهٔ دیگر هم در بازار ایالات‌متحده قابل انتخاب خواهد بود که شامل یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و ۱.۶ لیتری توربودیزل می‌شود.

با وجودی که جنرال موتورز در بسیاری از محصولات خود گیربکس‌های هشت و نُه سرعتهٔ اتوماتیک را ارائه می‌کند، پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری شورولت اکوئناکس به همراه یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک عرضه می‌شود. این گیربکس قدیمی است و کاملاً سن بالای آن احساس می‌شود چراکه در تعویض دنده‌ها کُند عمل کرده و حس مناسبی از پاسخگویی‌ فشردن پدال گاز نیز ارائه نمی‌کند. من انتظار دارم که یک گیربکس اتوماتیک خوب به‌منظور ارائهٔ قدرت در هنگام فشردن پدال گاز به‌ویژه هنگام بالا رفتن از سربالایی‌ها به‌سرعت یک یا دو دنده معکوس کند اما گیربکس شش سرعتهٔ اکوئناکس کودن احساس می‌شود. به همین دلیل کاهش وزن این کراس‌اوور و پیشرانهٔ جدید پُرکشش آن توسط یک گیربکس بدون جذابیت که متعلق به بیش از یک دهه پیش است، تضعیف شده است.

کوه‌های Blue Ridge ترکیبی خوبی از جاده‌های پرپیچ‌وخم و مسیرهای بزرگراهی کوتاه را ارائه می‌کند که فرصت مناسبی را جهت انجام مانورهای سریع فراهم می‌کند و به همین دلیل مکان مناسبی جهت سنجش توانایی‌های اکوئناکس است؛ اما این ماشین در اینجا احساس ترسناکی ندارد و با دقت و اعتمادبه‌نفس به تغییر جهت می‌پردازد؛ بنابراین هرچند اکوئناکس جدید بیشتر مناسب رفت‌وآمدهای شهری همراه با خانواده است اما در خارج از شهر و مسیرهای پرپیچ‌وخم نیز احساس مناسبی دارد. علاوه بر این، فرمانِ نسبتاً سریع و ابعاد فیزیکی کوچک غربیلک فرمان نیز کمک می‌کند که اکوئناکس بسیار کوچک‌تر از ظاهر کراس‌اوورش احساس شود.

این کراس‌اوور آمریکایی با ضریب آئرودینامیک ۰.۳۳ نیز در کلاس خود پیشرو است درحالی‌که سروصدای بسیار کم در اتاق آن‌هم کاملاً مشهود است به‌نحوی‌که هنگام حرکت کروز در بزرگراه هرگز نیاز نبود برای صحبت کردن با یکدیگر صدای خود را بالا ببریم. علاوه بر این، شورولت در طول سالیان گذشته برای بهبود فضای داخلی خودروهای خود سخت تلاش کرده است که این تلاش بلافاصله در کابین نسل جدید اکوئناکس قابل‌تشخیص است. تریم چرمی دورنگ مشکی-قهوه‌ای این کراس‌اوور بسیار خوب به نظر می‌رسد درحالی‌که طراحی جدید آن نیز احساس لوکس‌تری از مدل پیشین دارد. بعلاوه، غربیلک فرمان با روکش چرمی خود احساس خوبی در دست دارد و صندلی‌ها نیز راحت هستند.

در نسل جدید این خودرو تهویهٔ اتوماتیک دو منطقه‌ای به‌صورت استاندارد ارائه شده است درحالی‌که درمجموع شش پورت USB هم در سراسر کابین تعبیه شده که دو پورت برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است. صندلی‌های عقب فضای پای کافی ارائه می‌کنند درحالی‌که هر دو صندلی عقب به‌راحتی با کشیدن یک دسته جمع می‌شوند که در این صورت فضای بار وسیعی برابر با ۱۸۰۰ لیتر به همراه یک محفظهٔ حمل بار در کف صندوق فراهم می‌گردد. از دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MyLink است که از طریق یک صفحه‌نمایش هشت اینچی لمسی ارائه شده و شامل کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل هم می‌شود. علاوه بر این، پکیج ناوبری هم با قیمت ۳۳۲۰ دلار قابل سفارش است و سیستم صوتی Bose نیز در تیپ‌های بالاتر ارائه می‌گردد. دراین‌بین، اینترنت ۴G وای فای نیز سواری با اکوئناکس را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

شورولت همچنین مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی پیشرفته را هم برای اکوئناکس جدید تدارک دیده است به‌گونه‌ای که سیستم‌های هشدار نقاط کور، کمک به حفظ حرکت میان خطوط، هشدار برخورد از جلو و ترمز خودکار، همگی از تجهیزات استاندارد آن هستند که با استفاده از رادار و سنسورها کار می‌کنند. البته به‌طور پیش‌فرض سیستم هشدار برخورد از جلو بسیار در کار راننده دخالت می‌کند اما خوشبختانه می‌توان چراغ چشمک‌زن آن‌را خاموش کرد. سیستم دید فراگیر هم که از بالا تصویر خودرو را به نمایش درمی‌آورد برای پارک کردن مفید است اما دوربین دید عقب کیفیت پایینی دارد.

قیمت شورولت اکوئناکس ۲۰۱۸ از ۲۳,۵۸۰ دلار آغاز می‌شود که کمی کمتر از رقبای اصلی خود تویوتا رافور با قیمت ۲۴,۹۱۰ و فورد اسکیپ با قیمت ۲۳,۷۵۰ دلار است. هردوی این کراس‌اوورهای هم‌کلاس اکوئناکس اسب بخار بیشتری دارند اما شورولت با ۲۷ نیوتن متر گشتاور بیشتر، بالاتر از فورد و تویوتا قرار می‌گیرد. یکی دیگر از مزیت‌های اکوئناکس مصرف سوخت آن است زیرا در هر صد کیلومتر در شهر ۹ لیتر و در بزرگراه ۷.۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند درحالی‌که رافور و اسکیپ در هر صد کیلومتر در شهر ۱۰.۲ لیتر و در بزرگراه ۷.۸ لیتر بنزین می‌سوزانند. در کل من از راحتی و رانندگی آسان و خوب این کراس‌اوور با تکنولوژی بالا لذت بردم. طراحی و پیشرانهٔ اکوئناکس کاملاً جدید است و به تنها چیزی که نیاز دارد یک گیربکس جدید است؛ اما بااین‌حال پکیج کلی ارائه‌شده در اکوئناکس ۲۰۱۸ به نیازهای بسیاری از خانواده‌ها در هر فصل پاسخ می‌گوید.

مشخصات فنی

Chevrolet Equinox 2018
پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۷۰ اسب بخار
گشتاور ۲۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت شهر ۹ لیتر/بزرگراه ۷.۳ لیتر
محور محرک جلو
وزن ۱۵۳۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
حجم صندوق بار ۸۴۵/۱۸۰۰ لیتر
قیمت پایه ۲۳,۵۸۰ دلار
قیمت تست‌شده ۳۷,۹۳۵ دلار

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    ماشىن زیباى هست و مشخصات فنىش هم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      موتور خودرو ها داره به سمت توربو با حجم کم میره با این هیکل فکر نمی کردم 1500 باشه چند وقت دیگه موتور میشه 100cc با ده تا توربو البته ناگفته نماند عشق است 8 سیلندر خورجینی

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        فورد عزیز
        درسته داداشم
        موتور 8 خورجىنى ىه عشقى داره که قابل وصف نىستش
        موتور 8 امرىکاىى که اصلا بحثش جداست و چىز عجىبى هست
        اگه با دقت به صداهاشون گوش بدىد متوجه مىشىد که کدوم صداى موتور 8 سىلندر فورد هست و کدوم صداى موتور 8 سىلندردوج و شوى

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          به نظرم فقط گیربکسش باید با مدل جدید عوض بشه
          مابقی چیزاش خوبه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    بچه هاى امریکایی باز امروز مىخوام در مورد جىپ واگونىر باهاتون صحبت کنم
    همونطور که مىدونىد واگونىىر اولىن ماشىن شاسى بلند لوکس جهان هست که سال 1963 تولىد شد
    واگونىىر ىه جاىگزىن برا مدل استىشن واگن بود که از سالها قبل تولىد مىشد
    اگه دقت کرده باشد واگونىىر هاى اولىه بصورت 4 چراغ بودن و تو ایران هم از اىن مدل کم و بىش هست
    واگونىر محصولى بود که علاوه بر لوکس بودن افرودر قدرتمندى هم هست
    دوستانى که تجربه روندن واگونىىر رو دارن مىدونن که واگونىىر در نمونه هاى 6 سىلندرش گشتاور بالاىى داره و اىن گشتاور بالا رو با گىربکس دستى مىکس کرده
    واگونىىر با موتور 8 سىلندر هم تولىد شده و حجىم ترىن موتور 8 سىلندرش 5/9 لىترى هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      با قیمت 24 هزار دلار اتخاب شما کدام یک می باشد

      هوندا cr_v یا مزدا cx5 +++++++++
      شورلت اکوئناکس———

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        مزدا 100درصد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. آرام

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (6 ديدگاه)

        در آمریکای شمالی قطعا CR-V

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    رفقاى امریکاى باز همونطور که مىدونىد موتور 360 که رو واگونىىر استفاده مىشد همون موتورى هست که رو پىلىموت باراکودا و دوج چلنجر هم استفاده مىشد و اىن موتور براى واگونىىر سبب شده بود علاوه بر قدرت و گشتاور سرعت بالا رو هم ارمغان بىاره
    در سالهاى بعد 1963 ىعنى اواىل دهه ى 70 شرکت جىپ از موتورهاى بىگ بلاک 401 هم استفاده کرد که اىن نمونه ها خىلى محدوده
    از اىن مدل خاص تو هماىش پىست ازادى سال 92 ىدونه حاضر بود و شرکت کرده بود که از نزدىک دیدمش
    جالبىش اىن بود مدلهاى که با موتور 401 تولىد شدن تمامشون بدنه هاى ضد گلوله دارن و بخاطر همین موضوع وزنشون بالاست و به همىن دلىل جىپ موتور 401 رو تو اىن مدل استفاده کردش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    موتور 401 در واقع مختص واگونىىر نبود بلکه در واقع براى( اى ام سى جاولىن) بود
    جاولىن ىه محصول اسپرت بود مثل چلنجر
    جىپ در مدلهاى واگونىىر هم گىربکس دنده اى رو داشت و هم اتومات و نمونه هاى دنده اىش که تو ایران فراوونه قدرت بالاى رو تحمل مىکنه و ىه گىربکس کاملا قدرتى هست
    نکته خىلى جالب اینکه لوازم موتورى جىپ واگونىىر با ارىا و شاهىنا عىن هم هستن و تفاوت کمى دارن که خوب طبىعى هم هست چون تو اون زمان جىپ براى شرکت امرىکن موتورز بود
    موتورهاى 6 سىلندر خطى واگونىىر 258 بودن که رو شهباز و سىمرغ هم استفاده مىشدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. e 36

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (918 ديدگاه)

      خب به ماچه اینا که میگی علی شوی؟؟؟؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        به شما ربطی نداره اما به ما ربط داره
        چون چنین چیزایی نداشتید نباید هم خوشت از این متنا بیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. DYBALA

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    چرا طراحی های شورولت به دلم نمیشینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    شاید واقعا زشتن، شایدم ماشینای شرقی زیاد دیدم اینجور شده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      Dybala
      با توجه به دیدگاه کاملا حرفه اى که در قسمت مقاىسه ى تویوتا و جىپ دادى و گفتى جىپ ىه افرود سوسولى هست اىن دىدگاهى رو که اىنجا هم دادى و مىگى شورولت زشته سطح شما رو نشون میده که بهتره همون پراید رو سوار شى و عکس ماشىن مورد علاقت رو بچسبونى به دىوار و نگاهش کنى

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        علی جون شورلت نوا الان در بازار از 10 میلیون تا 18 میلیون معامله میشه. ( چند مورد سراغ دارم )
        یعنی از پراید هم ارزون تر.
        پراید رو مسخره نکن ?
        من رو پراید غیرت دارم ?
        کسی که نظرش رو بدون توهین و تحقیر بیان میکنه نباید مسخره بشه..
        این دوستمون فقط گفته این ماشین ها ( به دلش نمیشینن) و ( زشتن)

        انفاقا به نظر من محصولات شورلت با کیفیت ، زیبا، بادوام و بسیار دوست داشتنی هستند.
        100 سال میتونم عاشق کامارو باشم.

        ولی به ایشون که نظرش مخالف منه بد و بیراه نمیگم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          امیر جان
          میدونم چی میگی و درست هم میگی اما ایشون بار اولش نیست
          قشنگ مثل روز روشنه که تمام کامنت هاش توهین و مسخره کردن الکی و غیر منطقی ماشین های امریکایی هست
          ایشون شورش رو در اورده بود و علی تحمل نکرد و جوابش داد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ونوم اف ۵

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          امیر جان اگه بزرگان المانی باز جلو اینجور افراد رو بگیرن جو سایت خیلی خوب میمونه این دوستمون معلومه خیلی دل صافی داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. Hemichan

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    موتور پراید و 275 نیوتون متر گشتاور کاربردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mohammad

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (84 ديدگاه)

    با 23 هزار دلار توو آمریکا اینو میخری اینجا 23 هزار دلار قیمت جک s5 میشه عجب…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    با وجود اینکه شورلت سوارم اما بعضی از مدلهای جدیدش چندش اوره به نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      اگه شورولت سوار بودی این حرفو نمیزدی
      دروغ بسته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      مهدى منم باور کردم شورولت سوارى

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. میلاد

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    طراحی بسیار زشتی داره، با اون ستون هاش، طراحی داخلیش هم بدرد ۲۰۱۰ میخوره نه ۲۰۱۷

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهاب

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (132 ديدگاه)

      اقای میلاد
      نخبه برتر کارشناس طراحی خودرو
      جناب عالی ستون های هوندا cr-v رو ببین تا بفهمی کدوم زشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میلاد

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (60 ديدگاه)

        مرادی جان آخه چه ربطی داره نخبه!
        کسی که اینو بخواد بگیره به خودش میگه ستون هوندا زشته پس این قشنگه و من اینو میگیرم?
        ولی بازم احتمال میدم شما هم crv رو ندیدید یا مدل های کهنه crv که ستون هاش به این شکل هست رو میگید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. یاسین

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    ارزش در مقابل قیمتش عالیه 33 هزار دلار برای کراس اوری با اینهمه امکانات و برند خوشگل شورولت
    معادل ریالیشو بخوای حساب کنی معادل قیمت یه چری تیگو 5 تیپ لاکچریه(والا ما دو سه دفعه دیدیم نفهمیدیم مفهوم لاکچریش چی بود) ایران یعنی جهان دهم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      قیمتش 23790 دلاره نه 33 هزار دلار
      من با اون قیمت دقیقا مثل خود امریکایی ها هوندا CR-V میخرم که از هر لحاظ از این سرتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        اگه آمریکایی‌ها خودروسازان ژاپنی رو سرتر از سازندگان آمریکایی میدونستن سه رتبۀ اول پرفروش‌ترین ماشین‌های آمریکا بجای فورد F150، شورلت سیلورادو و دوج رم در اختیار تویوتا تاندرا، نیسان تایتان و هوندا ریج‌لاین قرار میگرفت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. #ali.m#

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          اما امار خودرو های لوکس میگه امریکایی ها بنز و لکسس رو ترجیه میدن
          امار سدان ها میکه امریکایی ها برای 12سال متوالی کمری و اکورد و سیویک و کورولا رو ترجیه میدن .
          همین امار در مورد بنز در ژاپن و فورد در المان هم صدق میکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Amir Machine

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          همین آمارها میگه برای چندین دهه‌س که فورد، شورلت و دوج مقام پرفروش‌ترین خودروهای آمریکا رو در اختیار دارن و هیچکس حتی نتونسته بهشون نزدیک بشه.
          آمارها نشون میده که فورد موستانگ پرفروش‌ترین ماشین اسپرت دنیا است.
          و بازهم آمارها نشون میده که بیوک دومین برند پرفروش چینه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. یاسین

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (658 ديدگاه)

          امیر من به نظرم باید اینو سگمنت به سگمنت بررسی کرد به صورت خاص تو سگمنت پیک اپ تراک ها امریکایی ها به نظرم بهترن ولی تو سگمنت های دیگه به نسبت ژاپنی ها فروش خوبی رو دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. #ali.m#

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          دوست گلم منم که گفتم فورد در المان منظورم موستانگ بود .
          و اینکه بله درست میگی فروش تراک های امریکایی از همه ماشینای امریکا بیشتره و بهترین تراک ها رو امریکا میسازه اما همونطور که دوستمون یاسینم گفت سگمنت های دیگه این ژاپنی ها هستن که پیشتازن و این واقعیته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Amir Machine

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          بله کاملاً با شما دوستان موافقم
          تو هر سگمنتی یک کشور موفقه
          تو تراک‌ها آمریکا
          تو سدان‌ها و کراس‌اوورهای خانوادگی ژاپن
          و تو بخش خودروهای لوکس آلمان
          بعنوان مثال تو بخش سدان‌های متوسط در بازار آمریکا چندین ساله که هیچ ماشینی حریف تویوتا کمری و هوندا آکورد نشده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. سامان اذری

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          امیر جان صحبت ما سر کراس اوور بود که تو امریکا crv و راو4 تو صدر جدول هستند

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. یاسین

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        من دستم اشتباه خورد 3 والا یکانش رو درست نوشتم
        اره منم شخصا با این پول نظر شخصی میگم ژاپنی میخریدم ولی میگم اینم خیلی خوبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          هر کشوری در یه کلاس فروش بیشتری داره
          اخه این که بحث نداشت

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ونوم اف ۵

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        اقا سامان پول لافراری هم داشته باشه مزدا میاتا میخره تو هر پستی میاد با ماشین های ژاپنی مقایسه میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          ?????????

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سامان اذری

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          ونوم جان من هزار بار گفتم الانم میگم ماشینی که خوب باشه من دوسش دارم
          تو امریکایی ها هم چلنجر و کامارو جدید رو خیلی دوسش دارم
          خودمم بزرگترین ارزوم تو زندگیم رفتن به امریکاست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. #ali.m#

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    چه جو بدی بر علیه ماشین های امریکایی بوجود اومده!!!!!
    عجیبه
    ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      باید جلوش گرفته بشه وگرنه اتحاد از بین میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        مهدی جان الان دیدم شما با من همشهری هستی کجای شیرازی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          برات شخصی پیام میدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. آرام

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    Equinox و GMC ACADIA از شاسی بلند های موفق شورلت بوده اند و به نظر من قابل مقایسه با جیپ کامندر و داج جرنی نیست. در آمریکای شمالی برعکس اون چیزی که در ایران تصور میشه کیفیت قطعات و نوع طراحی استهلاکی و خدمات بعد از فروش آمریکایی ها خیلی مورد رضایت مردم نیست و افت قیمت ماشین های داخلی به شدت زیاده و باور عموم این هست که تا زمان وارانتی کارخانه ارزش معاملاتی خوب دارند. حتما دوستانی که در آمریکا و کانادا زندگی می کنند میدونند در مورد چی صحبت می کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. DYBALA

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    ی جواب کلی میدم به دوستان آمریکایی باز
    من اصلا اهل قضاوت های از روی تعصب نیستم و کلا هم تعصب رو هیچ ماشین و هیچ شرکتی ندارم و بنظرم اونایی ک ایخجورین، یکم قضیه رو جدی گرفتن.. بابا ما میایم اینجا ک اطلاعاتمون زیاد شه و کمی هم خوش بگذره..
    من حداقل یک ساله ک با پدال اشنام و این اواخر تصمیم گرفتم عضو شم و کامنت بذارم چون احساس کردم افراد تصبی سایت کم شدن.. اما الان دوباره میبینم ک…
    من اصلا نگفتم شورلت زشته، گفتم به دلم نمیشینه بعد گفتم شاید یکی از دلایلش زشتی باشه شایدم اون یکی دلیل.. ک بعد دوستمون سریع گارد میگیرن و توهین میکنن
    بابا بزرگ شدیم، این بحثا و این تعصب داشتنا مال دوران کودکیه نه الان…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      شما اگه اهل تعصب نبودى تو قسمت مقایسه جىپ و تویوتا نمىگفتى افرود جىپ سوسولى هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Carbonado_GT

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (61 ديدگاه)

      دیبالا باهات موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. مهدی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    اتفاقا شورلت سوارم نوا کوپه داشتم الانم کامارو دارم و همین الان درگیر 454 تو ماشین هستم اما واقعیتها رو باید گفت. دیگه گذشت دوران فرمانروایی امریکایی و تو دهه 50-60 و 70 الان تو عملا تفاوت کیفی خاصی بین مثلا سدان امریکایی و یه سدان کره ای نمیبینی هرچند تو نسثل های جدید مدل های شورلت و فورد و داج مقداری تو کیفیت بهتر شدن حداقل تو متریال کابین اما شما اگر سوار مثلا چارجر نثل قبل بشی دست بزنی به داشبورد و رودری بدون هیچ اغراقی تفاوت خاصی با ال نود و 206 نداره الان فقط کادیلاک هست که ابروداری میکنه اون هم تو برخی مدل هاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      جوک جالبی گفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. مهدی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    اتفاقا شورلت سوارم نوا کوپه داشتم الانم کامارو دارم و همین الان درگیر 454 تو ماشین هستم اما واقعیتها رو باید گفت. دیگه گذشت دوران فرمانروایی امریکایی و تو دهه 50-60 و 70 الان تو عملا تفاوت کیفی خاصی بین مثلا سدان امریکایی و یه سدان کره ای نمیبینی هرچند تو نسل های جدید مدل های شورلت و فورد و داج مقداری تو کیفیت بهتر شدن حداقل تو متریال کابین اما شما اگر سوار مثلا چارجر نثل قبل بشی دست بزنی به داشبورد و رودری بدون هیچ اغراقی تفاوت خاصی با ال نود و 206 نداره الان فقط کادیلاک هست که ابروداری میکنه اون هم تو برخی مدل هاش تو طراحی هم به نظرم بعضی مدلها مثل همین مدل واقعا بی هویت به نظر میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهدی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    دوست عزیز من اهواز هستم روزانه این ماشین ها رو میبینم زیاد پیش میاد که پشت رول این ماشینا بشینم از شما هم خیلی بیشتر امریکایی سواری کردم لطفا وقتی تجربه چیزی ندارین نظر ندین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      منم همیشه چابهار و قشمم و خودم سوار شدم
      اولش میگی دارم الان میگی میبینم
      تکلیفتو مشخص کن
      مطمعنم تا حالا امریکایی از نزدیک هم ندیدی وگرنه این حرفو نمیزدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. مهدی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    دوست عزیز من تمام ماشینهای زیر پام امریکایی های قدیمی بودن منظورم از پشت رول نشستن مدلهای جدید پلاستیکی بود که هیچ فرقی با مدلهای مشابه کره ای ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حمیدرضا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه شورلت معمولا از چرم استفاده نمیکنه چون خودروی مردمی هست این مدل شبیه ماشین های بیوک شده ولی با اون هیکل و این موتور خیلی دوست دارم سوارش بشم‌ببینم واقعا چجوری راه میره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا