تجربه و آزمایششورلتفراریمک لارن

سه پادشاه 8 سیلندر

با پوز خندی که از پشت کلاه ایمنی نمایان است، استیو پین قهرمان سابق مسابقات imsa در مورد این سه می گوید: ZR1 خودرویی است که چرخ های عقب آن رانندگی را سخت می کند و خودرویی مشت زن و همیشه آماده رقابت است. اما در مورد مک لارن: توربو در سکوت کامل با ساختمانی از جنس سرعت اما بعد BAAM! ترمز گیری سخت. تعویض دنده خودکار و ترمز هوایی. فراری؟ درنده پیست. تعادل پویا و مجموعه ای مسحور کننده از موتور V8 و موسیقی متن شگفت انگیز. این هم بخش احساسی ارزیابی مان که به سراغ ۳ سوپر کار V8 رفته به همراه موتورهایی که با اغراق می توان بهترین های کره خاکی را نام برد. با قدرت و… دارای دو صندلی و مقدار کمی جای بار.

و شجره موثر است ZR1، آهنگ قوی‌تر شده C6 است. به همراه موتور معروف Ls9 که ۶.۲ لیتر حجم دارد. صدایی بم بعلاوه لایه هایی از ناله سوپرشارژر خود به همراه دارد. بسته عظیم ۶۳۸ اسب بخاری جای هیچ حرفی نمی گذارد. اما مک لارن با رویه ای کاملا متفاوت با موتوری ۳.۸ لیتری V8 به نظر ضعیف می رسد. اما به همراه توربو شارژر ۵۹۲ اسب تولید می کند فراری؟ V8 که در دور ۹۰۰۰ به ردلاین می رسد! و قدرتی معادل ۵۷۰ اسب دارد. اسبی با ۴.۵ لیتر حجم و….
همه آنها سریع، فوق‌العاده و عالی هستند اما رانندگی بک تو بک (پشت به پشت) نقاط ضعف و قوت را نمایان می کند.

رده سوم: مک لارن MP4-12C
افراد فرمول یک کار با ذهن درخشان خود همچون ران دنیس و گوردون میوری باید قادر به ساخت سوپر کار های عالی باشند. آنها با الگویی همچون F1 و ادامه دهنده ان یعنی mp4-12c آمده اند. خودرویی با خطوط صاف و قدرتمند. موتور V8 ان در پشت سر راننده با فاصله قرار گرفته و در های gullwing unlatched که با کشیدن دست خود در زیر ان در باز می شود و می توان فیبر کربن را در پوسته ان مشاهده کرد. همان‌طور که معلوم است اینجا با شتاب وحشیانه ای روبه رو هستیم. هم فراری هم مک لارن ۰ تا ۶۰ مایل را در ۳ ثانیه تجربه می کنند و شتاب ۱/۴ مایل یکسان ۱۰.۹ ثانیه دارند. اما فراری از موتور عادی یا همان تنفس طبیعی استفاده می کند. تفاوت در این است که مک لارن از توربو برای تقویت موتور استفاده کرده و یکی از دلایل زمان‌های مساوی تأخیر فراوان در شتاب اولیه است.

برتری مک لارن در ارائه قدرت در دور پایین است. پین می گوید:پشت مک لارن واقعا به جاده چسیبده است و گاهی برای خروج از پیچ ها دچار under steer (کم فرمانی) می شوید. اگر چه این مقدار کم است و شتاب جانبی ۱.۰۳=g در مقابل ۱.۰۱g فراری به کمک آن می آید. مک لارن بیشتر خودروی مناسب پیچ های آرام است و بعد از ترک پیچ به سرعتهای بالاتر دست یابد. پین می گوید: من می توانم بگویم که بشدت نمی توانم از این خودرو دفاع کنم. استرس از نوع های مختلف به اردوگاه مک لارن وارد می شود وقتی که تایم های پیست چک شد مهندسان مک لارن ECU را در حال over boost گذاشته اند. اما ۱.۲۴ ثانیه آهسته تر از دشمن خود یعنی فراری است.

توربو در ارتفاع ۲۸۳۰ فوتی یک نوع مزیت نسبت به تنفس طبیعی فراری است اما گرمای هوا از مهمترین دلایل از بین رفتن اسب های مک لارن است. بنابراین امتیاز های زیادی در پیست نصیب مک لارن نمی شود. اما مک لارن وقتی می درخشد که آن را به جاده برمی گردانیم. موقعیت صندلی آن عالی است به گونه ای که انگار سوار بر نوک موشکی به همراه جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه شده اید. طراحی فرمان ساده و جعبه دنده پدالی که سمت راست آن برای رفتن به دنده بالاتر و سمت چپ برای دنده های پایین تر است. در حالت پیش فرض سواری نرمی همچون لوتوس اوورا دارد. به دور از گریه و زاری برای تنظیمات مختلف سیستم تعلیق ترکشن کنترل(طعنه زدن به سخت بودن وکامپیوتری بودن بیش از حد آن) شما می توانید این مرد انگلیسی را در جاده های بارانی کشور خود و در جاده های ناهموار با خونسردی کامل برانید.

در داخل کوروت احساس می کنید همه چیز دنیوی است. اما مک لارن هنر خود را در طراحی داخلی نشان داده است. چرم از نوع سفارشی است. کنسول مرکزی لاغر دیده می شود. اما گرافیک صفحه نمایش بیش از حد بالینی است. نشانگر ها بیش از حد کوچک هستند با این حال می توان رمز گشایی کرد(اشاره به کوچک بودن نشانه ها از قیبل کنترل اب وهوا..)

همینطور موقعیت درها به نظر غیر استاندارد می آید. شیشه عقب با طراحی آیرودینامیک خود به نظر خوب طراحی شده است اما نتیجه کار معکوس است. برای سال ۲۰۱۳ مک لارن کامپیوتر موتور را به کل رفرش کرده و قدرت را به ۶۱۶ اسب رسانده است. با شما شرط می بندم که این تغییر باعث سریع تر شدن و روان تر شدن آن در پیست خواهد شد.

رده دوم : شورلت کوروتZR1
سوپرکار شورلت مانند یک اسلحه میان جراحان است. شاسی آن متعلق به سال ۲۰۰۵ است و پیکر بندی موتور از نوع push-rod است.گشتاور ۶۰۴ lb-ft به مانند ضربه زدن با یک پتک به گیلاس قرمز است. چگونه می تواند ۱.۴ مایل را در مدت زمان ۱۱.۴ ثانیه طی کند و ۰تا۶۰ مایلی معادل ۳.۴ ثانیه داشته باشد؟ باورش سخت است. اما این اعداد شگفت انگیز در مورد این خودرو صحت دارند. ZR1 جای هیچ عذر و بهانه ای نمی گذارد و از اعداد ثبت شده می توان به آن رسید. به طوریکه تاج دار بخش اسلالوم با ثبت حداکثر سراعت ۷۷.۹ مایل شده و در اسکیدپاد۱.۰۸=g را ثبت کرده. ZR1 دارای بزرگترین لاستیک های آزمون است ۲۸۵mm در جلو و ۳۳۵mm در عقب. تایرهای میشلین پایلوت اسپورت دارای هماهنگی مناسبی هستند. اما باز هم می توان از تایرهای پیشنهادی شرکت بولینگ گرین استفاده کرد.

دراطراف شهر در حال جفتک انداختن و حمله به شما به صورت دائم است به خصوص در هنگام پارک کردن در جایی تنگ. اما در حلقه پیچ های کوه به خوبی به زمین چسبیده است. پین می گوید: تعادل خوبی دارد و متفاوت با زمانی است که آن را در کوچه و خیابان معمولی می راندم. ترمز های کربن سرامیک آن به نظر از استقبال ما سوءاستفاده کرده است. چه درخیابان و چه در پیست انتقال قدرت به تمام و کمال صورت می گیرد. جعبه دنده ۶سرعته قابل اطمینان است. اما فرمان و شاسی دچار یک احساس دو گانگی هستند.

وقتی که در حال سرعت گرفتن هستید سیستم تعلیق و لاستیک های آن احساس فوق العاده ای به شما می دهند. درون ZR1 به واقع آشناست خیلی آشنا است! به مانند مدل ۲۰۰۵ با همان مدل سرعت سنج و کنسول و….معماری آن به واقع به یک دهه قبل بر می گردد. فضای سخاوتمندانه ای برای پا و زانو نیز وجود دارد.

صندوق آن در عین این که کم عمق به نظر می رسد اما جای کافی برای حمل کیسه های گلف شما و سرنشین کناریتان را دارد. اگر شما به دنبال مسابقه دادن هستید به مانند عکس برگردانی از تاریخ عظیم خود است البته با چاشنی فیبر کربن. خطوط زیبای کناره خودرو و موتور ۶.۲ لیتری آن می تواند آرامش همگان را برهم زند. در حال حاضر ZR1 از نظر قیمت برنده است زیرا با پول فراری یا مک لارن می توان دو عدد از آن را خرید!

رده اول : فراری ۴۵۸ ایتالیا
در نزدیکی دیواره پیت استاپ من قسم می خورم که در چشمانم چیزی جز تعجب وجود ندارد. چگونه ممکن است که یک ماشین اینقدر شور و شوق و هیجان داشته باشد و به نظر می رسد که این قلب انسان است که آن راتحت کنترل دارد. با آهنگی برخواسته از ایتالیا هرگز نفس خود را هدر نمی دهد. اولین برتری آشکار در این سفر از ردلاین ۹۰۰۰ rpm آن شروع شد.

اجازه دهید این طور شروع کنم که موتور ۴.۵ لیتری V8 که ۵۷۰ اسب تولید می کند جدا از شتاب شگفت انگیزش وقتی دور موتور به ۹۰۰۰ می رسد به مانند یک حیوان وحشی در حال فریاد زدن است. و مکمل آن گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه است. این مدل دارای کلیدی به اسم منتینو است که ۵ حالت مختلف را داراست و برای کسانی است که رانندگی تهاجمی مثل ما می خواهند. حالت ریس بیشترین قدرت موتور و سریعترین حالت گیربکس را به همراه دارد.

بدون هیچ ادعایی و با خلوص کامل تقریبا چهره ای از یک رانندگی کامل را به ارمغان می آورد. اگر در پیچ ها بیش از حد عجول باشید و سعی در خارج شدن هرچه سریع تر داشته باشید، هرگز جواب شما را نمی دهد. و باید همه چیز را بر طبق اصول و قاعده خود به جلو ببرید. پین می گوید: تعادل در آن مثال زدنی است و پدال ها گوش به فرمان انگشتان پا هستند و حتی اگر عقب آن دچار لغزش شود باز هم قابل کنترل است. گرچه نمی توان ترمز گیری های عمیق کوروت را در این خودرو گرفت اما باز هم پرتاب شدن به این ور آن ور صندلی را دوست دارم.

این حقیقت است که ۴۵۸ درحالی سریع ترین زمان پیست را داراست که کمترین قدرت را در بین ۳ خودرو دارد و در پایدار ترین حالت هم قادر به تحمل بیش از ۱g شتاب جانبی است. بدون شک بهترین خودروی آزمایش ما ۴۵۸ ایتالیا است. دقت فراری در پیچ ها و آمادگی شاسی آن باعث شده که در هر سرعتی می توان از آن لذت برد. فرمان سرزنده است و نه بیش از حد دچار سنگینی است و نه دچار سبک وزنی و در بهترین حالت وزنی خود قرار دارد. صندلی مسابقه ای با روکش چرم زیبای الکانترا حفاظت خوبی از طرفین را داراست. در کل از فیبرکربن و چرم به خوبی در داخل خودرو استفاده شده است.

گرچه از منظر ما به زیبایی داخل مک لارن نیست ولی باز هم بسیار از کوروت در طراحی داخلی پیشگام تر است. این همه خاص بودن و پر روح بودن در یک دستگاه بی جان. چگونه می تواند ممکن باشد؟؟؟!!! اگر ۴۵۸ ایتالیا یک عیب داشته باشد آن است که بیش از حد همه چیز را عالی انجام می دهد. کوروت و مک لارن با ارئه عملکرد شگفت انگیز خود عالی بودند اما فراری در پایان مشت محکمی را به آنها وارد می کند.

این dings(به معنای فراری کوچک نسبت به ۱۲ سیلندرها) کوچک باشکوه برنده ما خواهد بود و پرونده بسته شده است. اما نباید از تلاش مهندسان مارانلو و کوشش مداوم برای ایجاد یک راه کار جدید چشم پوشی کرد.
نتیجه از زبان پین : از مک لارن این انتظار می رفت که ماشین فوق العاده ای به خصوص برای جاده بسازد. البته توربو دو قلو و جعبه دنده خوب و راحت از دیگر مزایای آن است.
اما چرا باید به جای پرداخت ۱۳۰ هزار دلاری برای خرید یک ZR1، دویست هزار دلار بیشتر خرج کرد؟ بدون تردید موتور فراری و شاسی و فرمان آن و ناله ای که از اگزوز آن برمی خیزد ارزش این پول پرداختی را دارد. انتخاب من فراری ۴۵۸ است.

تهیه و ترجمه : پویا بهرامی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

اسپید بکس

در جامعه امروزی ما معدود افرادی پیدا می شوند که نسبت به خودرو و اتومبیل عشق بی تو صیف داشته باشند و هم چنین معدود مکان هایی وجود دارد که بتوان با عاشقانی مثل خود ارتباط داشته باشند.اسپید بکس , یک عضو کوچک این عرصه وسیع خودرویی کشور همواره سعی دارد تا به همراه شما دوستان مکانی برای حضور شما عزیزان جهت بالا بردن سطح علمی مردم عزیزمان فراهم آورد.

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. Ali/n

    ۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (102 ديدگاه)

    خوش بحال رانندشون!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    just FERRARI 458

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Matin

    ۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    مردشون فراریه .. بدون توربو اون قدرت و داره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sh

      ۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (17 ديدگاه)

      منم موافقم سوپر اسپرت فقط ایتالیایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی قضایی

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (141 ديدگاه)

      واقعا مردشون فراریه .کاملا موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. بردیا

    ۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    هرسه تای این ماشین هاابر ماشین هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مسعود

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    جالبه کسایی که میان اینجا نظر میدن، فقط از روی عکس از یک ماشین طرفداری میکنن..
    یعنی سوار این سه تا ماشین شدین؟!!!
    باید سوار شد..اطلاعات روی کاغذ به درد نمی خوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      یکی به من بگه این سه تااشغال از کی تاحالا ماشین سوپر اسپرت شده مثلا همین فراری چند روز پیش در مسابقه از بی ام و X6M چنان باخت که من حال کردم
      میگی نه برو توسایت اپارات

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (26 ديدگاه)

        اون bmw توین شده بود بعد فقط سرعت در جاده مستقیم که هنر نیست در پیست سریع بودن هنره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Matin

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (208 ديدگاه)

        بعضی از سایت ها درگ این ماشینهارو میذارن درزم خیلی از ایم مسابقات تایم گیری که 2 تا 2تا تایم میگیرن …
        x6 که اونجا دیدی تیون شده ولی فراری استوک …
        میخوای بیشتر بدونی برو به http://www.speedbax.ir

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ali/n

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (102 ديدگاه)

      اقا مسعود خودت روندی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (217 ديدگاه)

    458 فوقالعادست
    اضلا میدونه راننده با چی حال میکنه همونه میسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    توی تست پیست برنامه تاپ گیر مک لارن با اختلاف خیلی زیاد از دو تای دیگه سر بود
    تنها ایرادی که تونست به مک لارن بگیره این بود که چهره خشنی نداشت
    جرمی کلارکسون میگفت یک سوپر اسپرت فوق العاده سریع همراه با راحتی در حد رولزرویسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. reza

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مکلارن cd میخوره من هر جای داشبرد نگاه میکنم چیزی نمیبینم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مسعود

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (82 ديدگاه)

    وقتی یه ارکستر وی8 توربو در حال نواختنه دیگه سی دی میخای چیکار رضا جون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali m

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    عشق است فراری ولی رنگ قرمز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علیرضا

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    شعر گفتی؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. پیمان

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    البته برنامه top gear فراری و مکلارن رو با همدیگه مقایسه کرده و کنترل پذیری و سواری بسیار نرم در حد رولس رویس مکلارن رو مورد توجه قرار داده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امين

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    به پراید نمی رسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمید

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ای بابا من نمیتونم یه جیپ 4 ملیونی بخرم

    چند وقته تو کف یه جیپ هستم

    این ماشینارو تو خواب هم نمیبینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. میلاد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فراری اسپایدر و 458 تو دنیا بی نظیرن از لحاظ زیبایی و قدرت البته تو کلاس خودشون تو تبلیغ چی توز هم اگه دقت کرده باشین یه فراری اسپایدر میاد یارو رو سوار میکنه جالبه که این ماشین پلاک کشور خودمونه جالب تر اینکه رییس راهنمایی میگفت امسال اجازه تردد این ماشین تو ایران صادر نشده اما بازم تو کشور داره جولان میده خدا میدونه مال پسر کدوم وزیر وزراییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. amir

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    با دیدن ماشین های داخل بازار ایران و قیمت دلار و تحریم ها بخدا دیگه آرزوی رانندگی اینها تو ذهنمم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ali m

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    پسر قیمت مک لارن به پول ایران میشه260میلیون اما تو ایران چنده نمیدونم بالای 600میلیون میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیر

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    پورشه 911 توربو اس همه ی اینارو میکنه تو گونی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مسعود

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    امیر داداش بذار سر گونی رو باهات بگیرم..
    خسته میشی
    این هشت سیلندرا خیلی سنگینن :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      نه دستت درد نکنه سیلندراشون پلاستیکی خیلی سبکن.پورشه 911 توربو اس فقط با 3.8 لیتر اونم فقط با 6 سیلندر شتاب صفر تا صدش 2.8.یعنی معجزه ی مهندسی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. RTC

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    از بالا تا پایین همه دیس لایک خوردن بزن دیس لایک منو :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. تورج

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آخه اینا که فقط رو کاغذ نیست که!!! فراری واقعا سر تره. هندلینگ کوروت افتضاهه. نگید که سوار نشدی چون همه ی ماشین های آمریکایی اینجوری هستن. در ضمن سوار یه دونه Z06 هم شدم ولی همون مشکل سرکشی بیش از حد رو داشت. مک لارن هم هر {ه قد خوب باشه روح یه سوپر ماشین بودن رو نداره!!! اتفاقا جرمی کلارکسون هم یه چیزی همین مایه ها گفت وقتی داشت کارگاه مک لارن رو نشون میداد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. american

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      فقط کوروت
      نصف قیمت اون دو تا اشغال دیگه فراری و مکلارن رو داره ولی بازم از اونا سر تره
      جناب تورج
      هر وقت سوار یدونه ماشین امریکایی شدی بعد بیا راجع به هندلینگ صحبت کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. تورج

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        آقای American من گفتم که سوار کوروت Z06 شدم و از هندلینگش راضی نبودم. در ضمن ارزونه چون بدنش فایبر گلاسه! جرمی کلارکسون بعد از یک هفته رانندگی باهاش توی آمریکا می گفت داشت از هم باز می شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. american

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (14 ديدگاه)

        ارزونی اون ماشین ربطی به بدنه نداره
        همونطور که اشاره شده نصف قیمت اون دوتا اشغال دیگه قیمت داره یعنی اگه بدنش از فولاد هم باشه بازم قیمتش اونقدر ها زیاد نمیشه
        ارزونه چون همه قطعاتش تو امریکا درست میشه و این باعث میشه واسشون ارزون دربیاد چون تکنولوژیشو دارن
        مگه ندیدی رینگ های لامبورگینی تو امریکا تولید میشه؟؟چرا تو خود ایتالیه درستش نمیکنن؟؟جوابش خیلی سادس چون تکنولوژیشو ندارن
        البته خودروسازان امریکایی همیشه خواستن خودرویی رو ارایه بدن که با بهترین امکانات کمترین قیمت رو داشته باشه و همه مردم بتونن سوارش بشن
        جرمی کلارکسون هم اصلا قبول ندارم
        حتی یه بچه هم میتونه بفهمه جرمی از ماشینای امریکایی خوشش نمیاد
        فقط بلده وراجی کنه و بس
        اگه کوروت اونجوری که این مردتیکه انگلیسی میگه باشه پس چرا اینهمه طرفدار داره؟؟؟پس چرا خط تولیدش قطع نمیشه؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. سروش

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    عاشقتم فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. یاس

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببین اینها همه تبلیغات
    هیچ ماشینی به پیکان خودمون نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. amir

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اونا از ماشین هایی مثل فولکس و ژیان اوندوره زمونه رسیدن به اینا
    ما از پیکان بعد 40 سال رسیدیم پیکان RD
    بخدا قسم تنها راه خودرو سازا داخلی اینه رئیس مدیرعامل …و … رو بیاری و اگزوز این 8 سیلندرارو تو حلقومشون کنی گازشو بگیری تا منفجر شن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. هادی مرتضوی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    بین این 3 تا فقط سلطان(( فراری ))ولی به قول آقا امیر 911 توربو اس 3 تاشونو می خوره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. K.F

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان لطفا برن پراید قسطی بخرن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. peyman

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    @پدال جان: اسم اون راننده معروف که ماشینها رو تست کرده استیو میلن هست نه استیو پین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. پیام

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط فراری 458!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. رضا

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (63 ديدگاه)

    1. سلام. دوستان توجه کنید که:
    ما توی همین سایت با جمعی از دوستان یه کمپین اعتراضی را در حال پایه گذاری هستیم!
    راستش به بحث های زیادی که انجام شد و همه دوستان هم با وضع موجودی که خودروسازان به ارمغان آوردن و حامی اصلی اون هم متاسفانه دولت بوده و هست ما تصمیم گرفتیم که از یه جایی شروع کنیم و اعتراضمونا به صورت همگانی به گوش یا نظر تولید کنندهای خودرو برسونیم. به همین منظور ما همگی تصمیم گرفتیم که به سایت ایرانخودرو بریم و با ارسال کامنت اعتراضی خشم خودمونا از اینکه اصلا مدیریتی به قیمت ها ندارن بلکه از روند افزایش قیمت ها حمایت هم میکنن اعتراض کنیم. از این که ما مجبوریم محصولات بی کیفیت و قدیمی و اطلس عیوب اونا را خریداری کنیم ناراحت و به مضیقه اومدیم و خواهان این هستیم که یا این صنعت را تعطیل کنن و یا خودروی خوب با قیمت (واقعی) به ما تحویل بدن. اونا یادشون رفته که فقط خدمت گذار ما مردم هستند و هر کاری که دوست دارن میکنن! متاسفانه بدون در نظر گرفتن لیاقت و مدرک تحصیلی مرتبط به همچین سمتهایی رسیدن و فقط فکر (جیب شخصیشون)هستن و این برای ما مردم کاملا محرزه.
    پس دوستان امیدوارم مشابه این کامنت را جاهای دیگه قرار بدن و یه جوری یه حرکت همه گیری پدید بیاد. دوستان عزیز لطفا همکاری کنید. چون یه دست صدا نداره. شاید همچین حرکت بتونه یه موج اعتراضی پدید بیاره و کامنت دونی این بی لیاقت ها پر بشه از اعتراضات مردم. من هم مثل شما. یه معترض و جزئی از کل! فقط امیدوارم دوستان همیاری کنن.
    / یه کامنت اعتراضی = یه نه پر رنگ به خودروی بی کیفیت ایرانی/
    یادتون نره ما لایق بهترین ها هستیم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حامد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    کسی که به فراری و مکلارن میگه آشغال ساز دیگه…
    ولش کن اصلاً

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. american

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      چیه چرا قشنگ حرفتو نمیزنی؟؟
      مکلارن اگه اشغال نبود جلوی کوروت کم نمیاورد
      سلطان ماشینهای دنیا خودروهای امریکایی هستن
      American cars are always the best
      Non-American cars are rubbish

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. arya

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (57 ديدگاه)

        شما یک لطفی بکن و برو یک سرچی دربارهیه تکنولو
        ژی موتور هایه امرکایی کن اصلا هیچ سالی شده که لا اقل یک مقامی تویه موتور هایه سال بیاره اون وقت میفهمی که دنیای سوپر اسپرت دسته کیه وقتی که فراری میاد با 4.5 لیتر موتوری با 570 اسب و اون گشتاوره بالا تولید کنه یا مک لارن با 3.8 لیتر و 2 توربو تقریبا کوچک اما بوست بالا 600 اسب تولید میکنه اما خنده دار ترین قسمت موتوره 6.2 لیتر تازه با سوپر شارژ که فقت 637 اسب تولید میکنه تازه از اون بدتر موتور z06 هست که با 7 لیتر حجم فقت 505 اسب تولید میکنه تنها خوبی که کوروت ها دارن شاسی الومینیومیشونه که سبکشون کرده و بقیه قطعات هم از فایبر گلاس هست و هم از الومینیوم . اما فقت یک چیز میمونه onlyyyyyyyyy ferrari

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شروین

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (515 ديدگاه)

          معلومه که سرچ کردن هم بلد نیستی که اینو میگی اکه نه میفهمیدی

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا