مرسدس بنز

احتمال معرفی کانسپت مرسدس EQG در نمایشگاه مونیخ

مرسدس می‌گوید G کلاس قوی‌تر از زمان است و برای حفظ آن در عصر الکتریکی‌ها نیازمند حذف پیشرانه‌های درون‌سوز و استفاده از نیروگاهی پاک است. اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر قبلاً گفته بود که G کلاس در نسخه تمام الکتریکی هم تولید خواهد شد.

به تازگی یکی از رسانه‌های آلمانی مدعی شده ما اوایل سپتامبر و در نمایشگاه خودروی مونیخ اولین نشانه‌ها از G کلاس الکتریکی را خواهیم دید. باور بر این است کانسپت EQG در این رویداد خودرویی به عنوان پیش‌نمایش نسخه تولیدی در سال آینده یا سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد. هنوز مشخصات فنی این خودرو تائید نشده اما به جرات می‌توان گفت دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک در G کلاس الکتریکی وجود خواهد داشت.

بر اساس شنیده‌ها EQG یک خودروی الکتریکی مخصوص با پلتفرمی مختص خود نخواهد بود بلکه بیشتر به عنوان نسخه الکتریکی G کلاس‌های درون‌سوز به میدان خواهد آمد. خبر رسیده این خودرو تمامی قابلیت‌های آفرود نمونه‌های استاندارد را با باتری ۱۰۸ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی حدود ۵۰۰ کیلومتری ترکیب خواهد کرد.

دو پیشرانه الکتریکی این قدبلند لوکس نیز می‌توانند قدرت ترکیبی فراتر از ۵۰۰ اسب بخار داشته باشند که قطعاً چنین قدرتی به خاطر وزن بالای G کلاس جزو ضروریات خواهد بود. شایان ذکر است مرسدس G350d دیزلی وزن ۲۳۵۱ کیلوگرمی داشته در حالی که وزن AMG G63 به ۲۶۵۰ کیلوگرم می‌رسد. آیا EQG می‌تواند به وزن ۳ هزار کیلوگرم برسد؟ با نصب چنین باتری بزرگی احتمال چنین امری بعید نیست.

بر اساس ثبت‌های تجاری اخیر در اروپا، احتمالاً مرسدس در حال آماده‌سازی نسخه‌های EQG 560 و EQG 580 از G کلاس الکتریکی می‌باشد. ستاره سه پر دنیای خودرو در سال ۲۰۱۶ نام EQG را ثبت تجاری کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Ninja

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    این ماشین اصالتی که میخواد زیر سوال بره
    نمونه ای از اصالت ابهت که میخواد نابود شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima RST

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      دقیقا
      اگه برقی بشه دیگه اثری از شاسی نردبانی و تعلیق مستقل نمیمونه و بجاش سیستم های هوشمند کمکی آفرود جایگزین میشن که قطعا به عنوان یه خودروی تمام برقی اون توانایی اسطوره ایه معروف آفرود که جی کلاس داره رو احیا نمیکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Reza Waffen SS

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      برقی شدن چیزی از ارزش های G کلاس رو کم نمیکنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. Iman99

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      اتفاقا با اصالت تر میشه جاودانه تر میشه بهترین بوده و از الان بهتر هم میسه الان فورد اف ۱۵۰ الکتریکی شد اتفاقی افتاد بهترین بود بهتر از قبل هم شد هامر هم همینطور الکتریکی شد نسل قبلش بهترین آفرودر بود الکتریکی شدش هم الان از همه لحاظ عالی و بهترینه همین مرسدس جی کلاس و هامر و فورد از همه نظر بهترین هستن و همین برتری رو دارن ادامه میدن و نسبت به مثلا لندکروز در سطح خیلی بالاتری هم هستن و از همه نظر هم بهتر هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. new RAMIN

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    ((مرسدس می‌گوید G کلاس قوی‌تر از زمان است و برای حفظ آن در عصر الکتریکی‌ها نیازمند حذف پیشرانه‌های درون‌سوز و استفاده از نیروگاهی پاک است.))

    الان الکتریکی ها پاک هستن؟؟؟ 😐
    شاید الکتریکی ها آلایندگی تولید نکن ولی روند تولید باتری فعلا آلایندگی زیادی دارد.

    شاید تا 5 سال آینده دیگه باتری ها خیلی پیشرفت کنند و تولیدشون آلودگی کمی داشته باشه. اما الان که اینطوری نیست. به نظرم تا زمانی که میشه هیبریدی ساخت، با کارایی بسیار خوب و پیمایش های زیاد ، چرا باید الکتریکی ساخت؟وقتی هیبریدی، هیدروژنی و در اینده نزدیک پنل خورشیدی خب اصلا چرا الکتریکی ؟؟
    من هم اوایل موافق برقی بودم. ولی برید ببیند باتری رو چه طوری میسازند…
    .
    .
    البته به نظرم بهتره این فعالان محیط زیست و اروپایی هایی عزیز به جایی اینکه فکر الودگی خودرو ها باشند که مبادا فلان نشود، بهتره برن یه سر به قطب ها بزنن تا ببین همین پالایشگاه ها و گاز های گل خانه ای چه ها که نکرده اند /// بهتره این فعالان محیط زیست برن یه نگاه به تولیدات پلاستیک بیاندازن که سالیانه جان 1 میلیون موجود زنده از گونه های مختلف رو میگیره ///بهتره این فعالان محیط زیست و اروپایی ها برن یه نگاهی به گونه های منقرض شده که خودشون نخواستن برشون گردونن بی اندازن.

    خلاصه مثال زیاد است و وقت ما کم…

    بشریت همیشه برعکس هست!
    مشکلات کوچک را بزرگ میکند…مشکلات بزرگ را کوچک…

    نمیدانم چرا برخی کمپانی ها عجله الکتریکی سازی دارند،امیدوارم از حول حلیم در دیگ سقوط نکنند.

    .

    دوستان یه سوال.

    باتری رو باتری مینویسن یا باطری !؟؟
    اخه پدال قدیم باطری نوشته بود و برخی دوستان باطری.
    تاجایی که یادم میاد با ت بود…

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. مازیار

      ۲۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2503 ديدگاه)

      شکل قدیمش باطری بوده که طبق یه قانون نانوشته در طول زمان تبدیل به باتری شده اما هیچکدوم غلط املایی بحساب نمیاد
      نمونه های دیگه ای هم هست مثل طهران و یا اطاق

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mad.z.Max

      ۲۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      والا من یادمه قبلنا یه استاد ادبیات داشتیم که خیلیم مقید درست نوشتن بود، میگفت اینجور کلمات مثل همین باتری یا بلیت با ت هست و استفاده از ط اشتباهه. حالا دیگه نمیدونم چقدر درست میگفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. RezaRs

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    رقابت افرود برقی ها داره جذاب تر میشه پس چه چشم انداز های روشنی

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    اگه شبیه عکس اول باشه که خیلی خوبه ، ولی حیف که دیگه خبری از اون موتور هشت سیلندر نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. PHILIPP

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    فقط امیدوارم توی طراحیش گند نزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد مختاری آذر

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    باید دید چه می شود باید خیلی قدرتمند باشه مثلا 800 اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. عارف

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (322 ديدگاه)

    فرایند الکتریکی پاک است !!!! ژست نازیبای سیاسی که سیاست مدارها دوست دارند با آن کلاس بگذارند . فرایند تولید باطری و تولید برق به مراتب بسیار آلاینده تر از بنزین هست . نمیشه آینده ای پاک برای الکتریکیها متصور شد

    موافقم 5
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    همه دارن میگن که خودروی الکتریکی تولید باطریش و اینا از بنزین بد تره
    بابا تو رو خدا دست از برقی شدن بکشید
    # نه _ به _ خودروی _ برقی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. joojoo

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (272 ديدگاه)

    کاملا مشخصه ک اهداف سیاسی پشت سر الکتریکی کردن خودروهاست….روش های خیلی بهینه تری برای کاهش آلایندگی ها هست که اصالت خودروهای درون سوز رو هم کماکان حفظ کنه…

    مهمترین هدفشم اینه: کنترل بیشتر بر مردم…
    کنترل افراد در خودروی بنزینی بسیار سخت تر از کنترل افراد در خودروی الکتریکیه….چون دسترسی محدودتری به برق خودرو هست.
    با یه پک نرم افزاری….در صورتی ک سران کشوری اراده کنن میتونن هر خودرویی رو در هر نقطه ای متوقف کنن….یا با در اختیار گرفتن سیستم خودران خودرو….میتونن خیلی راحت خیلیا رو به مکان های از پیش تعیین شده ببرن….

    کل داستان الکتریکی سازی و این آپشن اتودرایو همینه…… که به صورت نرم افزاری افراد رو خیلی راحت کنترل کنن
    حفظ محیط زیست بهانه ست…انباشت باتریای لیتیومی فاجعه ی زیست محیطی به مراتب بدتر از افزایش کربن دی اکسید به ارمغان میاره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مازیار

      ۲۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2503 ديدگاه)

      الکتریکی سازی با هدف کنترل کردن افراد؟!!
      فکر میکردم توی تاکسی اینو بشنوم . خوب بگذریم فقط

      میشه لطفا پیشنهادی هم درمورد تکلیف سوخت خودروهای درون سوز بعد از تموم شدن منابع نفت ارائه بدید
      با توجه به اینکه قرار نیست تا آخرین قطره نفت روانه باک خودروها بشه ( منظورم اینه که گمان نکنید مثلا تا صد سال دیگه نفت داریم پس فعلا مشکلی نداریم ) چون موارد بسیار زیاد دیگه ای هم هست که هنوز جایگزین مناسبی براش پیدا نشده مثلا بنزین هواپیما

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. joojoo

        ۳۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (272 ديدگاه)

        حالا ک نمیدونی بدون…کشوری مثل عراق به تنهایی به اندازه ی بیش از 500 سال مصرف انرژی جهان نفت داره.
        اینکه بگیم 50 سال یا صد سال فقط نفت داریم چرت محضه….حالا بماند ک فناوری های نوین موتورهای درون سوز باعث شده راندمانشون به بیش از 50% برسه و فقط برای تجاری سازیش زمان لازمه…و در اینده به درصدهای بالاتر هم میرسه

        اگه نمیدونی بدون….خودروی برقی مثل اب میوه گیری نیست ک بزنی به برق کار کنه….نرم افزار نویسی شده براش…و همین باعث میشه ک بشه کنترلش کرد….کما اینکه با یه اپ فزرتی مثل اینستاگرام سلیقه ی بیش از 1 میلیارد ادم در سراسر جهان رو شناختن و دارن کنترلش میکنن….
        هرچیز برنامه نویسی شده رو میشه تحت کنترل دراورد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. احمدرضا

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (877 ديدگاه)

    دنیا به سمت خودروهای الکتریکی خواهد رفت چه بخواهیم و چه نخواهیم

    و جی کلاس یکی از بهترین اس یو وی های دنیاست که همه دوسش دارن و چند نسل باهاش خاطره دارن و عکساشو به دیوار اتاقشون زدن

    پس اگه آیندگان هم بخوان با جی کلاس آشنا شن باید الکتریکی بشه و مرسدس اینو بهتر از ما فهمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Kf

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (506 ديدگاه)

    دیگه بدرد نمیخوره این دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Swedish arrogant tiger

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    “حذف پیشرانه‌های درون‌سوز و استفاده از نیروگاهی پاک”

    حالم بهم میخوره وقتی چنین جملاتی رو می‌شنوم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا