جگوار

جگوار XE SV Project 8 سریع‌ترین سدان جهنم سبز

جگوار XE SV Project 8 با ثبت رکورد ۷ دقیقه و ۲۱.۲۳ ثانیه‌ای در پیست معروف نوربرگ رینگ تبدیل به سریع‌ترین سدان جهنم سبز شد.

رکورد جگوار در نوربرگ رینگ
رکورد پیشین ۷ دقیقه‌ای و ۳۲ ثانیه‌ای توسط سدان ایتالیایی آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو ثبت شده بود اما جگوار توانست این رکورد را نزدیک ۱۱ ثانیه بهبود بخشد.

رکورد جگوار در نوربرگ رینگ
برخلاف جیولیا کوادروفولیو که در سراسر دنیا و به تعداد بالا فروخته می‌شود، جگوار تنها ۳۰۰ دستگاه از سدان پرفورمنس خود را خواهد ساخت. با این وجود، گربه وحشی بریتانیایی به آلمان‌ها و ایتالیایی‌ها نشان می‌دهد که دست‌های توانایی در ساخت سدان های پرفورمنس دارند.

رکورد جگوار در نوربرگ رینگ
مدیر بخش خودروهای ویژه جگوار لندروور آقای جان ادواردز درباره این رکورد می گوید:

بخش SVO به منظور جابجا کردن مرزهای عملکردی، تجمل و توانایی حرکت در تمامی سطوح به وجود آمده است. خودروی دست‌ساز XE SV Project 8 این اصول را به حد اعلا رسانده و پرفورمنسی را از تواناترین سدان کامپکت جگوار استخراج کرده است. رکورد نوربرگ رینگ ما نشان دهنده تعهدی است که به ساخت وحشی‌ترین محصولات برای مشتریانی داریم که به زودی این سدان را تجربه خواهند کرد.

قلب تپنده این سدان توانا پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژرداری است که قدرت ۶۰۰ اسب بخاری دارد. پیشرانه مذکور منحصراً به یک گیربکس ۸ سرعته متصل شده و می‌تواند سدان جگوار را در ۳.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسانده و سقف سرعت ۳۲۱ کیلومتر در ساعتی را به آن اعطا کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. (Bayerische Motoren Werke (Daniel

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (952 ديدگاه)

    پس این BMW چه غلطی داره میکنه؟؟؟؟
    بده بیرون نسل جدید M3 بی صاحابو. همه دارن برا M3 شاخ میشن.
    .
    .
    ولی واقعا این جگواره بینظیره. خیلی قشنگه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. M3csl

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (126 ديدگاه)

      داداش اول باید نسل جدید سری سه(نسل هفتم)بیاد ک بعدش طبق سنت ب ام و هجده ماه بعد مدل ام(ام۳ _ام۴) معرفی شه،،بادکنک ک نیست بادش کنن بدن بازار،،ایشالا جناب ام۳ میاد سونامی ب پا می‌کنه.اندکی صبر سحر نزدیکست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد باقر

        ۱۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (33 ديدگاه)

        سلام. اطلاع دارید نسل جدید سری ۶ کی معرفی میشه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. M3csl

          ۱۱ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (126 ديدگاه)

          سلام.بنا ب اعلام رسمی ب ام و بدلیل معرفی نسل تازه متولد شده سری هشت،،دیگه قرار نیس سری شش ب صورت قبل(کوپه،کانورتیبل و گرند کوپه)تولید شه،،اما در حال حاضر نسل دوم سری پنج گرند تارر(جی تی)بعنوان نسل جدید سری شش معرفی و عرضه شده.تا ب فروش کوپه سری هشت جدید لطمه ای وارد نشه و رقابت درون شرکتی بین خریداران سری هشت و شش ایجاد نشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Sina

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (234 ديدگاه)

    باز المانی های ادعای پرفورمنس برن سماق بمکن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      فکر کنم جنابعالی از دعوا خوشت میاد که میخوای با حرفات چند نفرو به جون هم بندازی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Long Live PetrolHeads

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    آفرین. ولی بدونید آلمانی ها بیکار نمی شینن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    داداش شاهین اشتباه زدیا!!!
    رکوردش 7:21.23ثانیه س تنها نشریه ای که اشتباه کرده کارزکوپس هستش که شما ظاهرا از همونجا گذاشتین.
    البته همونطور که مشخصه چهار درب هست ولی بخشه سرنشینان عقب نداره و رول کیجه.
    البته سریع ترین سدان هست منتها اینجا با رول کیج تست کردن.
    سریع ترین سدان دو درب فاقد صندلی برای سرنشینان عقب!!!!
    به نظرم نباید خیلی فرق داشته باشه رویه پرفورمنس خودرو،بدون رول کیج هم همین عملکرد رو خواهد داشت.
    نکه ی جالبش هم اینه که سریع تر از فراری 488gtb تایم زده!!!
    ای کاش تولید محدود نبود.😢

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      سلام
      بله ممنون از توجهتون
      اصلاح شد
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. SAEED Z

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (481 ديدگاه)

      دانیال عزیز اینطور که میگی نیست
      Project 8 چهار درِه ولی اینکه چهار سرنشینه باشه یا نباشه انتخاب بستگی به مالکش داره, یعنی میشه چهار سرنشینه انتخاب کرد و یا درغیر اینصورت با رول کیج !
      میتونی عکسهای زیرو ببینی
      https://www.netcarshow.com/Jaguar-XE_SV_Project_8-2018-1024-0a.jpg
      https://www.netcarshow.com/Jaguar-XE_SV_Project_8-2018-1024-0b.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۸ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        قبل از اینکه پاسخ شما دوست خوبم رو بدم اشتباه خودم رو تصحیح کنم.
        اشتباه:((سریع ترین سدان دو درب فاقد صندلی برای سرنشینان عقب!!!!))
        تصحیح شده:چهار درب.
        البته بالاش گفتم چهار درب چرا اینجا گفتم دو درب معلوم نیس!!!!!!
        ……………….
        ……………….
        سعید جان میدونم،وشما هم درست میگید،منتها من منظورم تو رکوردگیری که کردن هستش که از رول کیج استفاده کردن.
        به هر حال تقصیر من بود که درست تاکید نکردم،و ممنون بابت تذکر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. SAEED Z

          ۹ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (481 ديدگاه)

          فدا سرت :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Ferrari

      ۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      سریعتر از 488 تایم زده؟؟
      تایم فراری 7:21 بود
      با بیش از300 کیلو وزن بیشتر و 120 اسب قدرت کمتر و فاصله محوری بیشتر گیربکس تک کلاچه 8سرعته که کندتر از گیربکس 2 کلاچه مکلا نه فقط 7 ثانیه کندتر از 720 پرادعا بوده جالبتر اینکه مکلارن بیشتر از 720 اسب قدرت تولید میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۹ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        داداش فراری، الان جگوار رکورد زده ها نه مک لارن!!!!!!؟؟
        مک لارن بنده خدا رو چرا قاطیه قضیه میکنی😂😂😂
        من که نفهمیدم شما چی گفتی🙄
        اگه منظورت رکورد 7:14 ثانیه ای 720s هستش که اون خیلی قابل رجوع نیست و توسط یک مجله زده شده و اصلا رسمی نیست.
        اگه رسمی بود الان تمام سایت ها بهش اشاره میکردن.
        پراجکت8:
        7:21.23
        فراری 488gtb:
        7:21.63
        نمیدونم چرا شما اینقدر جدیدا زود ناراحت میشین؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۹ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          خیلی جالبه که میگی تایم مکلارن 720 زیاد قابل رجوع نیست اما فکر میکنی تایم فراری قابل رجوعه
          مگه فراری رسما اونجا تایم زده که شما اومدی گفتی تایمش بهتر از فراریه؟؟ ضمنا تایم فراری 488 همونیه که من گفتم. ویکی پدیا و Fastest lap تایم ها موجوده ببین بعد کامنت بذار دراین مورد
          تایم فراری هم رسمی نبود که شما بهش اشاره کردی
          ضمنا کامنت من واضح بود جای تاسف داره که موضوع به این سادگی رو نفهمیدی
          ناراحت نشدم ولی بیخیالم نمیشم شما هرچی دلت خواست بگی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۹ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          برادر فراری،اینی که من میگم بهتر از فراری تایم زده از خودم نگفتم که،خیلی از سایت ها هم به این اشاره کردن((خواستی بگو لینک بزارم))
          که پراجکت8 از 458 که یک سوپر اسپرته بهتر تایم زده.
          وگرنه من اصلا اشاره نمیکردم.
          نقل قول شما:
          ((ضمنا تایم فراری 488 همونیه که من گفتم.))
          شما داری خودت میگی که فراری 7:21 تایم زده،خب منم همینو دارم میگم دیکه تفاوت فقط چند دهم و صدمه ثانیس.
          به تایم جگوار که دقیق نوشتم نگاه کن،هرجفتشون تو 21 تایم زدن.
          اگه تایم فراری قابل رجوع نیست پس شما چرا خودت میگی فراری اون تایم رو زده و اون بوده؟؟!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ferrari

          ۹ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          پهلوان مکلارن
          دوست عزیز اولا شما گفتی از 488 سریعتر بوده تایم 488 دقیقا 7:21:00 بوده متوجه شدی؟؟؟؟؟؟؟؟ دوما منم گفتم فقط 7ثانیه از مکلارن 720 کندتر بوده شما گفتی تایم مکلارن قابل رجوع نیست چون توسط مکلارن تایم نزده منم گفتم پس چطوره که جگوارو با فراری مقایسه میکنی میگی سریعتره؟؟ فراری هم با 488 تایم نزده با 458 هم تایم نزده پس قابل رجوع نیست طبق منطق شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. بهزاد

          ۹ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2413 ديدگاه)

          تایم 488 و مکلارن 720 هر دو توسط مجله اتوزیتونگ انجام گرفته بدون اینکه دست کاری شرکت در اون دخیل باشه!
          البته شرایط این پیست به خاطر دمای آسفالت و ترافیکش ممکنه چندین ثانیه در رکوردها تاثیر گذار باشه که طبیعی هست.
          زمانی یک رکورد از حالت طبیعی خارج هست که توام با تیون باشه و در شرایط امروز متاسفانه شرکت ها این کار را میکنند و این خودروها با نمونه ی خیابانی و اصلی متفاوت هستند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. SAEED Z

        ۹ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (481 ديدگاه)

        دوست عزیز رکوردی که جگوار زد با فراری فقط 23 صدم ثانیه اختلاف داره. دوم اینکه اینا فقط یه طرف قضیه س, ببین هر ماشینی که توی پیستی رکورد میزنه, نتیجه به شرایط و فاکتور های زیادی بستگی داره. به شخصه معتقدم رکوردی که با 488 زدن (هرچند غیر رسمی) ولی خیلی قابل بهبوده!! فراری رو میگم ولی منظورم اکثر ماشینا هم هست! فرض کن 488 یه کسریه که مخرجش 100 ولی این شرایط محیط و توان راننده س که صورت کسرو مشخص میکنه! خیلی کم پیش میاد که بشه از صددرصد پتانسیل و توانایی ماشین استفاده کرد.
        حالا اگه راننده خود فراری ( رافائل سیمون ) با 488 تو نوربرگ رینگ رکورد میزد احتمالا تایمش بهتر هم میشد.

        پ.ن : خودم طرفدار دو آتیشه فراریم ولی این چیزا یه درصد هم ناراحتم نمیکنه :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۹ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          سعید جان دوست عزیزم منم منظورم دقیقا همینه تایم نیسان GTR نیسمو از تایم 488 تو نوربرگرینگ خیلی بهتره اما تو بقیه پیست ها از فراری 488 کندتره خب مشخصه که تیم مهندسی نیسان ستاپ این ماشین رو مناسب همون پیست تنظیم کردن اما کمپانی فراری با 488 تایم زده؟؟ ستاپ ماشینش متناسب با اون پیست تنظیم بوده؟؟ مشخصه که نه اتفاق رکورد زدن تو نوربرگ رینگ کوچکترین اهمیتی نداره چون ماشین ها از شرایط استانداردخارج هستن حالا یه عده مرتب میگین نوربرگرینگ این نکته رو نمیدونن کمپانی که تو نوربرگرینگ میخواد بهترین تایم رو بزنه باید تعلیق اتومبیل رو رو سفت ترین حالت قرار بده یعنی سیستم تعلیق به کلی عوض بشه از امکانات داخل کابین کم کنه و سبکتر کنه تا یه تایم خوب بزنه مشتری ها این جور ماشین نمیخوان اصلا براشون مهم نیست که چه تایمی زده اونا قراره از سواری و رانندکی با اون ماشین لذت ببرن به سایت fastest lap سر بزنید و.تایم هایی که ثبت شده ببینید متوجه منظور من میشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Shervin

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ماشین خوبیه اما الفارومو دل نشین تر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Jast bentley continental

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (540 ديدگاه)

    ماشالا جگوار ایول
    پرچم بیریتانیا رو بالا بردی و مدعیا رو له کردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    والا رکورد شکنیش زیاد هم چشمگیر نیست. چرا که آلفا جولیا موتور 500 اسبی داره با تاپ اسپید 309 کیلومتر و شتاب 3.6. جگوار موتور 600اسبی با تاپ 321 کیلومتر و شتاب3.3. بدیهی است اگر سایر مسائل فنی و کیفیت مشابه باشه، جگوار رکورد بهتری میزنه. یا مثلا فرض کنیم آلفا جولیا روی همین موتور فعلی 500 اسبیش کمی بتونه توان ماشین را بالا ببره. مطمعنا رکوردشو بهبود میده. یا همین جگوار مثلا بوست توربوشو کاهش بده و از 600 اسب برسه به 500 اسب، آیا دقیقا همین رکوردی که زده را میزنه یا کمتر میشه رکوردش؟؟ لطفا مغرضانه پاسخ ندید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      رامتین جان مطمئنا خیلی چیزای دیگه تو رکورد زدن به جز قدرت انجین تاثیر داره.
      همین جگوار رکورد فراری 488 که یه سوپر اسپرت هستش رو زده با توجه به قدرت کمتر و وزن بیشتر.((جگوار 1.7 تن فراری نزدیک 1.6 تن))
      عملکرد گیربکس-ترمزها-سیستم تعلیق-استفاده از مواد سبک وزن در خودرو-ایروداینامیک و….
      همه ی این ها تو زدن رکورد تاثیر داره.
      مگه همین پورشه gt2rs یا پرفورمانته رکوردی بالاتر از رقبای قدرتمندشون نزدن؟؟!!!
      ایروداینامیک و مواردی که گفتم تاثیره بیشتری تو رکورد زدن داره تا قدرت بالای ماشین و این رو تقریبا همه ی دوستان میدونن.
      ………..
      ……….
      ولی خداییش عکسا رو ببینید.
      انگار یه پلنگ وحشی آماده ی اینه که طعمشو بگیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Jast bentley continental

      ۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (540 ديدگاه)

      داداش من مدعیا منظورم الفا نبود
      الفا خیلیم عالیه و من عاشقشم
      مدعا منظورم شرکتایی که ماشینای ۶۰۰ اسبی سدان تولید می کنن و رکوردی نمی تونن بزنم اسم نمی برم ولی منظورمو میشه فهمید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ارش

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    آفرین یگی از عشقای بچگیم دوباره احیا شده بشتاب جاگوار بشتاب به سوی دوران باشکوهت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Godfather

    ۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1124 ديدگاه)

    چه کرده جگوار عالیه شرکت های انگلیسی در حال پیشرفت خیلی سریع هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا