جیپدوج

درگ جالب جیپ تراک هاوک و داج چلنجر هلکت

باور اینکه چهار سال از زمان معرفی داج چلنجر SRT هلکت و برادر چهار درب آن یعنی چارجر می‌گذرد سخت است.
این خودروی عضلانی آمریکایی از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۷۰۷ اسب بخار استفاده می‌کند و با قیمتی نازل می‌توانید صاحب قاتل سوپرکارها شوید!


البته همانند اکثر خودروهای قوی، استفاده صحیح و مناسب از این هلکت نیز نیازمند تمرین و ممارست است. هلکت در خط مستقیم یک هیولای واقعی می‌باشد بنابراین طبیعی است که رانندگان معدودی می‌توانند در مسابقات درگ به‌طور مؤثر از این اسب‌ها استفاده کنند.


اخیراً مسابقه درگی بین چلنجر SRT هلکت و جیپ گرند چروکی تراک هاوک برگزار شده است. هر دو خودرو از همان پیشرانه استفاده کرده و قدرت یکسانی دارند. البته نیروی پیشرانه چلنجر به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود درحالی‌که شاسی‌بلند قلدر آمریکایی نیروی پیشرانه را به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند و بنابراین از این قدرت عظیم به‌طور بهینه‌تر استفاده می‌شود.


البته در زمان برگزاری مسابقه درگ بین دو خودرو باید فاکتورهای دیگری را نیز در نظر گرفت. یکی از این فاکتورها می‌تواند نسبت قدرت به وزن باشد که در این مورد کفه ترازو به سمت چلنجر سنگینی می‌کند؛ و البته فاکتور مهم دیگر کسی است که پشت فرمان می‌نشیند.


حالا نمی‌خواهیم با اعلام اینکه کدام خودرو برنده درگ می‌شود جذابیت آن را از بین ببریم اما به یاد داشته باشید که گرند چروکی قبلاً توانسته در مسابقه درگ دیگری چلنجر را شکست دهد.


خب آقایان و خانم‌ها! وقت نظرسنجی فرا رسیده است. البته قبل از اعلام نظر خود باید اطلاعات مفید دیگری را خدمتتان تقدیم کنیم: چلنجر از لاستیک‌های رادیال درگ بزرگی استفاده می‌کند. خب آیا بازهم می‌توانید پیش‌بینی کنید کدام خودرو برنده درگ می‌شود؟!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اولین باری نبود این دوتا با هم درگ میذارن
    ترک هاواک تیونیگ هسی کل هوراکان رو هم خوابوند چه برسه به چلنجر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    قاتلی سنگین وزن که خیلی سوپر اسپرت ها رو در ۴۰۰ متر شکست میده و براشون جفت راهنما میزنه ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان در پست فراخوان m5 از پدال خواستم که خبرهای فراخوان خودروسازهارو همه روپوشش بده ونه فقط از یکی دوتا.من تعدادی از فراخوان ها میلیونی وچند صدهزار دستگاهی مرسدس بنز رو برای اکثر محصولات از میباخ گرفته تاgکلاس وکراس اورها وسدان هاش لینک خبرش رو براتون فرستادم.اونم به تعداد دفعات ولی پدال پوشش نمیده خبرشو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پس خواهش من از شما اینه که شماهم درخواست کنید عدالت رو بین خودروسازها برقرار کنن.یامثلا فراخوان های مرسدس ولکسوس خبرش در پدال نیاد(البته بیشتر فراخوان هامال مرسدس بوده وخیلی کم لکسوس)ولی فراخوان های آمریکایی ها وbmwهمون روز اول پدال خبرش روبیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا