لامبورگینی

زایروس LP1200 استرادا، دیوانه‌ای مخوف در خیابان‌ها!

اولین بار در تابستان گذشته بود که اخباری از تیونر نروژی زایروس منتشر شد. این شرکت یک لامبورگینی اوراکان LP1200 ارتقا یافته با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار را روانه پیست نوربرگ رینگ کرده بود. خودروی موردبحث ظاهراً رکورد ۶ دقیقه و ۴۸.۵۶ ثانیه را در جهنم سبز ثبت کرده بود. این خودروی کاملاً بازمهندسی شده از ۵۲۷ قطعه مختلف اوراکان سوپر تروفئو استفاده کرده و تنها ۲۴ دستگاه از آن تولید خواهد شد که نیمی از آن‌ها به‌صورت قانونی می‌توانند در جاده‌ها تردد کنند.

امروز نسخه خیابانی این هیولا معرفی شده است. زایروس LP1200 استرادا دومین نسخه تولیدی از اوراکان LP640-4 بوده و تمامی کارهای بدنه آن با دستان کارکنان این شرکت انجام شده است. این بار بیش از ۶۰۰ قطعه تغییر یافته و وزن خودرو نیز با کاهش ۷۸ کیلوگرمی به ۱۴۲۶ کیلوگرم رسیده است.

مهندسان برای تولید این مدل خیابانی مجبور بوده‌اند قدرت ۱۲۰۰ اسبی پیشرانه را به ۹۰۰ اسب بخار کاهش دهند هرچند با فشار یک دکمه قدرت پیشرانه می‌تواند به ۱۲۰۰ اسب در پیست افزایش یابد. در سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۲۰۱۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین توسط این هیولای خیابانی تولید می‌شود. هر دو نمونه پیست و جاده‌ای این خودرو از سیستم‌های منیفولد جنس اینکونل و اگزوز تیتانیومی سود می‌برند. این خودروها همچنین دارای قطعات فیبر کربنی و کیفیت ساخت برجسته‌ای هستند. قیمت LP1200 استرادا از ۵۲۵ هزار یورو شروع شده و شامل یک برنامه آشنایی با پیست است که توسط مهندسان انجام می‌شود تا مالک با قابلیت‌های خودروی خود بیشتر آشنا شود.

نسخه پیست نیز بهای ۵۲۵ هزار یورویی داشته و برای آن نیز برنامه مشابهی در نظر گرفته شده است. مشتریان همچنین می‌توانند پکیج راننده سفارشی را انتخاب کنند که شامل آموزش‌های بیشتر و حرفه‌ای‌تری است.

پیش سفارش هر دو نسخه این خودرو در حال حاضر انجام می‌شود و مشتریان آپشن های تریم و رنگ متنوعی خواهند داشت. لامبورگینی اوراکان STO جدید و قدرت ۶۳۰ اسبی و تکنولوژی‌های برگرفته از پیست آن واقعاً احساس‌برانگیز است اما LP1200 استرادا از نظر پرفورمنس، قابلیت‌های پیست و خاص بودن وارد مرحله دیگری شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. پدر خودروسازی جهان

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (436 ديدگاه)

    جت جنگنده

    موافقم 26
    مخالفم 1
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      خود لامبو بهتره

      موافقم 31
      مخالفم 4
    2. Ahmedreza2002

      ۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      در مورد انجین چیزی نگفتین؟

      موافقم 12
      مخالفم 0
  2. Mahdi

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    هوراکان فابریک غولی بود حالا که این پیست رو شخم میزنه

    موافقم 25
    مخالفم 2
  3. R@min

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    بنظرم نسخه اورجینال خییییییییییییییییییییییییییییییییییلی بهتره تا امثال این تیونا

    موافقم 24
    مخالفم 4
  4. Alireza

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (752 ديدگاه)

    خب چجوری گند بزنیم به قیافه اوراکان بدیمش دست سیروس اصغرآقا(زایروس استرادا)

    موافقم 26
    مخالفم 3
  5. Masoud

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (513 ديدگاه)

    ظاهرش که خیلی بد شده
    البته واس اونایی که پولشو دارن مهم نیست یکی از این نسخه میگیرن یکی هم اورجینالش

    موافقم 15
    مخالفم 1
  6. akrh78

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    رکورد 6:48 برا این اعداد قدرت و داون فورس افتضاحه رانندش خیلی ناشی بوده
    پرفورمانته با نصف قدرت و ایرو ضعیف تر 6:52 زد حالا اینهمه ارتقا برا 4 ثانیه؟؟؟؟

    موافقم 20
    مخالفم 4
    1. Mf1

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (477 ديدگاه)

      اگه قرار بود رکورد فوق العاده بزنه کل شرکت های خودروسازی در کارخونشون بایستی گل بگیرن ودیگه نیازی به تولید نسخه جدید svj نیست. اگه همش قدرت بود بوگاتی یا هنسی یا گونیگزک زودتر از این رکورد میزدن

      موافقم 4
      مخالفم 1
  7. ??Amin_sto??

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    خیلی وحشیه اما من اوراکان sto رو خیلی دوست دارم

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. OMID

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    تایم بدی زده
    از gt2rs و svj و black series کارخونه ای که خیلی ضعیف تر و خیابونی تر و کاربردی تر هستن هم کندتر بوده
    چه فایده ای داره تغییراتش وقتی در عمل بهتر نشده

    موافقم 11
    مخالفم 1
  9. Mr.X

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    بنظرم فقط اسمش قشنگه. دیگه هیچ چیزش.

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      رسما هیچ چیزی از لامبو ازش نمونده

      موافقم 6
      مخالفم 0
  10. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    تیون کردن خیلی انگار گنده شده
    خیلی زشت شده

    اورجینال بهتره

    موافقم 9
    مخالفم 0
  11. مهرداد كمال

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    خدایی قشنگه بی انصافی نکنیم وحشی و مخوف و بسیاررر خاص

    موافقم 2
    مخالفم 10
  12. مهدی

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اصلا دوسش ندارم مخصوصا این فقط خود عشق نه یه عشق دیگه یه عشق واقعی و قشنگ خوشم نیومد فقط لامبورگینی اصل

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. Alireza

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (629 ديدگاه)

    خسته نباشن واقعا این همه تلاش و دوبرابر کردن قدرت و این همه تغییرات واسه ۴ثانیه؟ اونی که لامبورگینی سریع بخواد چرا اینو بگیره وقتی اونتادور هست؟ یکی مثل gt2 rs mr که با یه تعویض لاستیک مخصوص و یه سری تغییرات نه چندان زیاد ۷ثانیه تایمشو کم کرد یکی هم مثل این

    موافقم 4
    مخالفم 1
  14. شاهین

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    سخت اشتباه زدن
    اون خوده لامبورگینیه که با طراحی و ایرودینامیک یه مدل از ماشیناش میتونه رکورد هارو جابه جا کنه نه کس دیگه ای. تیونر لامبو خوده لامبوعه. با قدرت موتور و اسب بخار 900 الی 1200 کاری نداره نهایت 30 40 اسب بالا پایین میکنه نتیجشم دیدیم
    بقول دوستمون این همه تغییرات با اون قیمت فضایی فقط بخاطر 4 ثانیه اختلاف با پرفورمانته عاقلانه نیست
    از نظر ظاهری هم شبیه ماشین برقیا شده. مثل تسلا. هیچ سوراخ و ورودی هوایی نداره انگار مومیاییش کردن
    sto قطعا انتخاب بهتریه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  15. net

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3062 ديدگاه)

    در بین چراغهای جلو ماشینهای لامبورگینی این مدل چراغ باریک جلو اوراکان قشنگه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. Amir

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    برای پیست کابوس خوبیه اما توی شهر باید در مورد شکل تجدید نظر بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا