مک لارن

مک‌لارن به دنبال جایگزین انتقال نیرو به چهارچرخ

سازندگان سوپرماشین‌ها به‌خوبی می‌دانند که علی‌رغم ارتقای سطح قدرت پیشرانه‌ها، علاقه‌مندان هنوز به حداکثر رضایتمندی‌شان نرسیده‌اند. با این وجود، آنهایی که هنوز هم به ساختن خودروهای قدرتمند دیفرانسیل عقب با شتاب زیر ۳ ثانیه می‌پردازند، این موضوع را تشخیص داده‌اند که قدرت بیشتر، موجب اضافه‌شدن بار به سیستم کنترل کشش می‌شود.


با اینکه مک‌لارن همچنان رویه قبلی خود را ادامه داده و لذت دینامیک و ارتفاع کمتر سیستم‌های دیفرانسیل عقب را ترجیح داده، این کمپانی هم‌اکنون آینده‌ای را درنظر دارد که در آن قدرت پیشرانه‌هایش به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شوند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، اهمیت زیادی در دنیای اتومبیل خواهد داشت.


مایک فلوویت (Mike Flewitt)، مدیرعامل مک‌لارن در حاشیه جشنواره سرعت گودوود، در حالی که در کنار یک مک‌لارن ۷۲۰S (خودرویی که تمام پیک قدرت ۷۱۰ اسب‌بخاری خود را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند) ایستاده است، می‌گوید:

ما هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم، امّا باید بگویم که {به حداکثر قابلیت‌های سیستم دیفرانسیل عقب}  بسیار نزدیک شده‌ایم. ما هنوز برنامه‌ای {برای سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ محرک} نداریم، امّا از این موضوع آگاه هستیم که این مسیری است که احتمالاً بخواهیم در آن قدم بگذاریم.


البته نباید انتظار یک سیستم AWD معمولی را داشته باشیم. «فلوویت» تأیید می‌کند که در این حالت از یک آکسل جلو با پیشرانه الکتریکی در کنار یک سیستم معمول مکانیکی در عقب استفاده خواهد شد:

ساختار هیبریدی ما به صورت انعطاف‌پذیر خواهد بود و از نقطه‌نظر مهندسی، امکان کشیدن یک شفت به طرف مرکز خودرو وجود ندارد.


وی هچنین از این احتمالِ جذاب خبر داده که برخی مدل‌های آینده مک‌لارن ممکن است با از دست دادن ساب‌فریم عقب به صورت کامل و قرار دادن انجین به صورت مستقیم بر پشت شاسی فیبر کربنی، وزن خود را به صورت قابل‌ملاحظه‌ای کاهش دهند:

من همیشه از مهندسان می‌خواهم که راهی را برای کاهش وزن نشان دهند. مطمئناً خودروهای مسابقه‌ای از ساب‌فریم عقب استفاده نمیکنند. اینکه بتوانید چنین کاری را با یک خودروی جاده‌ای انجام دهید، به احتمال زیاد، چالش‌هایی را در زمینه ساخت و کیفیت به همراه خواهد داشت.


منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    سیستم چهار چرخ محرک: لایک
    دیفرانسیل عقب: دیس‌لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      البته جناب فرشاد بستگى به ماشىنش داره
      هىچ زمان طرفدار یه ماسل کار دوست نداره ماشىنش 4 چرخ متحرک باشه و فقط ترجیح مىده ماشىنش دفرنسىال عقب باشه
      اما محصولى مثل همىن مکلارن بله 4 چرخ متحرک بسىار براش بهتره و عملکرد خوبى رو هم براش به همراه داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ونوم اف ۵

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      برای هایپر کار و سوپر اسپرت ۴ چرخ برای گرند تور و سدان های معمولی محور عقب در کل هر کدوم مزیت خودشو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. SINA

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    با سلام خدمت اعضای محترم و مدیریت سایت،
    میخواستم درخواست پیگیری و بررسی یک مطلب بسیار مهم رو از بچه های فعال این وبسایت وزین داشته باشم.
    چرا قیمت ماشینهای هایبریدی با وجود تعرفه ۴ درصدی هم قیمت خودروهای بنزینی هست در بازار و کسى اعتراضی نمیکنه؟

    آیا واردات یک دستگاه خودروی هایبریدی برای شخص حقیقی آزاد هست؟

    ممنون میشم اگر دوستانی اطلاعات به روز در اختیار دارند به اشتراک بزارن.
    کاش میشد این مطلب رو رسانه ای کرد و مانند کمپین نخریدن خودرو صدای این دزدی آشکار به گوش مردم برسه.
    باور کنید اگر همین فقره حل میشد نیاز تعداد بسیاری از مردم که توان پرداخت ١٢٠ میلیون برای خودرو دارند و در عین حال پول زور نمیخواهند بپردازند حل میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      دوست عزیز قیمت پایه خودروهای هیبریدی همیشه از نسخه بنزینی بالاتره . وهمچنین هزینه نگهداریش و باطریهای پیشرفتش . در ضمن در بازار با توجه به داشتن باطری گران و پیچیده از افت قیمت فروش دسته دوم برخورداره و قدرت موتور و شتابشون نسبت به نسخه های بنزینی توربو شارژ دار خیلی پایین تره. البته من به شخصه از طرفداران هیبرید هستم ولی متاسفانه واقعیتها چیز دیگریست .
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SINA

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (48 ديدگاه)

        قیمت نسخه هیبریدی در توبوتا کمری فقط 2600 دلار بیشتره و در لکسوس ان ایکس 3500 دلار که اصلا زیر 10 میلیون تومن هست غالبا.
        من با محاسیه ای که کردم نمایندگیها حدودا 70 تا 90 تومن ماشینهای غیر لوکس هیبریدی رو حرامفروشی میکنند و ما ملت همیشه خوابیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Amir

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    سلام به پدال و همه ی دوستان !
    یه مدتیه خیلی درگیرم کمتر وقت میکنم بیام . ولی هرگز فراموشتون نکردم . اگه وقت کنم (که ان شاالله حتما سعی میکنم اینطوری باشه ) بازم سعی میکنم فعال باشم.

    مکلارن واقعا به سر حد قدرت سیستم دیفرانسیل عقب رسیده و به نظرم وحشی ترین سوپراسپرت های دیفرانسیل عقب ( منظورم از « وحشی بودن » شتابگیری و‌ پرفورمنس و هندلینگ کنار همدیگه هست ، دود کردن لاستیک اینجا منظورم نبود .) رو همین مک میسازه .

    عوضی خیلی کارش درسته ! … ما طرفداران سوپراسپرت های ایتالیایی و آلمانی کم از دست مکلارن حرص نخوردیم . مخصوصا در درگ ها همه ی رقیبان رو به چالش میکشه.

    با این جملش که ما الان به حد نهایی قدرت سیستم RWD رسیدیم کاملا موافقم.

    اگه میخواد مثلا به شتاب زیر ۲.۵ برسه به نظر من یا باید از الگوی هیبریدی چهارچرخ متحرک(۹۱۸) استفاده کنه و یا ۲ دیفرانسیل بذاره.
    هر چند الانش هم خیلی خوبه و به نظر من RWD بهتره. چون لذتش خیلی بیشتر هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      یه زمان کلارکسون گفت فراری هر وقت در فرمول ۱ اوج میگیره ، ماشین هاش افول میکنن.
      حکایت مکلارن هم شده همین
      اگه کلی حساب کنیم مکلارن این ۳ سال اخیر داره بهترین ماشین های تاریخ خودش رو تولید میکنه.
      دهه ۹۰ فقط یک اف۱ داشت . الان این همه مدل خوب داره ، جانشین P1 واسه رقابت با AM-RB001 هم که به زودی عرضه میشه و همه ی معادلات رو تغییر خواهد داد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      سلام امیر جان خوشحالم میبینم که بعد از مدت ها اولین کامنتتو تو قسمت شرکت من یعنی مک لارن میزاری???
      خوش برگشتی ……..?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        خوش باشی ‌…

        ۳ سال پیش اولین کامنتم در تاریخ سایت پدال (!) رو در پست لامبورگینی میورایی که بازسازی شده بود گذاشتم.

        ایندفعه دلم میخواست یه حالی به مکلارن بدم تا از اون بابت به لامبورگینی حسادت نکنه و دلش خوش باشه !!! ( آخه انگلیسی ها خیلی حسودن ! مثل آلمانی ها نیستن که !! ????????

        ( قضیه ی آلمان و انگلیس رو شوخی کردم به یاد بحث های قدیمی که بود .)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. mehran911

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      خیلی خوشحال شدم دوباره کامنتت رو دیدم مجید جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ممنون مهران جون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. mehran911

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    علاوه بر مسابقات
    امروزه هم برخی از تیونر ها ساب فریم عقب رو حذف می کنند !
    که علاوه بر افزایش استهلاک خودرو میتونه عامل صدمه دیدن دیفرانسیل در خودروهای موتور جلو و سیستم پیشرانه در خودروهای موتور عقب و صدمه دیدن مجموع تعلیق درهر دو سیستم بشه
    .
    در کل در هنگام برخورد ریسک آسیب دیدگی خودرو رو افزایش میده .
    .
    سوپر اسپرت ساز ها معمولا ساب فریم رو از فیبرکربن میسازن
    جالبه که نسل جدید پانامرا در یک نوآوری ساب فریم رو با تعلیق ادغام کرده و کارایی این سیستم رو بهبود بخشیده
    .
    اما حذف ساب فریم در هایپرکارهای تولید محدودحرکت خوبی برای کاهش وزنه کاری مرسدس در project one انجام داده
    این چالش خوبی برای مکلارنه باید صبر کرد و دید از چه نوآوری جدیدی استفاده میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. غریبه

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    مک لارن با مدل MP4-12C عملکرد عالیی داشت و خیلی سریع به عرصه رقابت برگشت و تو همین مدت سوپرکارایه فوق العادی ای تولید کرد . این کارشون بنظرم واقعا تحسین برانگیزه .
    خوب مشخصه که هر شرکتی سیاست ها و برنامه های خودشو داره و منم کسی نیستم که بخوام به کار مک لارن ایراد بگیرم ولی بنظرم مک لارن هم بهتره از این سیستم ها استفاده کنه چون الان واقعا استفاده از چهارچرخ متحرک توی سوپر کار ها ( حالا چه به صورت 4WD/ AWD و چه به صورت هیبریدی و با موتور هایه الکتریکی ) اجتناب ناپذیره و واقعا کمک میکنه و کشش بهتری برای ماشین ایجاد میکنه . کاربرد این سیستم ها توی پیست مشخص میشه جایی که اگه یه ماشین دیفرانسیل عقب خوب بهینه سازی نشده باشه میتونه دچار مشکل لغزش و عدم کنترل خوب سر پیچ ها بشه و اون لذتی رو که رانندگی باهاش باید داشته باشه رو نداشته باشه .
    به هر حال شرکت های نامداری مثل مک لارن کارشون رو بلدن و کلی سیستم های جانبی دیگه مثل لانچ کنترل , کنترل لغزش و …وجود داره که باهاشون میشه حتی عملکرد بهتر از یه ماشین چهار چرخ متحرک رو بدست آورد . منظورم منم ماشین خاصی نیست . من فکر میکنم که اگه مک لارن اگه بخواد یه تغییراتی ایجاد کنه امکان داره در اینده نزدیک شاهد سیستم چهار چرخ متحرک مخصوصش باشیم .
    در مورد لذت رانندگی هم بیشتر بحث سلیقه ی اون خریداره . ماشینای دیفرانسیل عقب حسابی مورد توجه عاشقای دریفت هستن و AWD ها هم تجربه ی هیجان انگیزی اراعه میدن مثل لامبورگینی اونتادر یا نیسان GT-R.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. PaRHaM

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    سلام و علیکم همه دوستان
    ی خبر غیر مرتبط دارم
    آستون مارتین والکایر معرفی شد❤

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا