نیسان

احتمال جایگزینی نیسان ماکسیما با سدان الکتریکی در سال 2022

نیسان قصد دارد تا اواسط سال آینده حدود ۷۰ درصد از محصولات خود را بروز کند. به‌عنوان برنامه‌ای بلندمدت، این شرکت ژاپنی چرخهٔ عمر محصولات اصلی خود را از استراتژی پنج سال کنونی به دورهٔ کوتاه‌تر سه‌ساله کاهش خواهد داد. حال گزارش جدیدی از اتوموتیو نیوز قصد دارد برنامه‌های آیندهٔ نیسان را مدل به مدل آشکار کند. مدیر ارشد عملیاتی نیسان «اشوانی گوپتا» دراین‌باره به اتوموتیو نیوز گفته است:

ما در حال نوسازی بزرگ سبد محصولات خود در ایالات‌متحده هستیم

به‌عنوان بخشی از این طرح، ممکن است ماکسیما در نسل بعدی خود به یک سدان تمام الکتریکی تبدیل شود. این خودرو می‌تواند با الهام از کانسپت IMs شکل گرفته و در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۲ از راه برسد.

چند ماه قبل از معرفی این سدان الکتریکی جدید نیز نیسان باید جانشین مدل اسپرت ۳۷۰Z را معرفی کند. پیش‌ازاین شنیده‌ایم این خودرو در طراحی ظاهری از خودروهای اسپرت قدیمی سری Z الهام خواهد گرفت و به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو مجهز خواهد بود که امیدواریم این گفته‌ها صحت داشته باشند. در همین حال، نسل جدید GT-R هم در حال توسعه است اما احتمالاً تا قبل از سال ۲۰۲۳ آماده نخواهد شد. این یعنی گودزیلای سالخورده حداقل دو سال دیگر در بازار حضور خواهد داشت تا زمانی که جانشین آن از راه برسد.

در بخش دیگری از سبد محصولات نیسان، ممکن است برای سدان پایهٔ ورسا نسل بعدی وجود نداشته باشد اما به‌روزرسانی نسل کنونی این خودرو برای نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۲ در دستور کار قرار دارد. یک قدم بالاتر از ورسا، سدان کامپکت سنترا قرار دارد که تا سال ۲۰۲۳ یعنی زمانی که به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه خواهد کرد بدون تغییر باقی می‌ماند. در بخش شاسی‌بلندها، برای مدل ۲۰۲۲ نسل کاملاً جدید مورانو آماده می‌شود درحالی‌که چند ماه زودتر باید نسل جدید کراس‌اوور فول سایز پث‌فایندر و اس‌یووی فول سایز آرمادا معرفی شود.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. SF90 STRADALE

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    جون مادرتون اصل و نسب ماکسیما رو زیر سوال نبرین
    اگه ماکسیما الکتریکی بشه افسردگی میگیرم

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      اتفاقا انجین الکتریکی میتونه ماکسیما رو ماکسیماتر بکنه هم با ازاد شدن فضا بدون رشد ابعاد کابینش بزرگتر میشه هم اون نرمی و سکوتش بیشتر هم اون شتاب معرکه ای که اکثرا باهاش خاطره داریم خفن تر میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Sina

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        چه ربطی داره. اصلا ماکسیما به موتور ۶ سیلندرش معروفه

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. meysam

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    حرکت درستیه
    بخصوص ماکسیما الکتریکی
    دیگه وقت و هزینه گزاشتن روی درونسوزها یه جور اتلاف منابع هستش.
    تا زمان جایگزینی کامل الکتریکیها بهتره که همین موتورهای فعلی رو فقط بهبودهای جزئی بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      پس یعنی شما میگید که ب‌ام‌و و فولکس واگن و مزدا همشون دارن اتلاف منابع میکنن که میگن تا چند دهه ی دیگه بنزینی میسازن؟
      این حرکت کاملا اشتباهه ، به جای ساخت ماکسیمای تماما الکتریکی یه نسخه ی الکتریکی در کنار بنزینی بسازن بهتره، این کارا نیسان رو به ضرردهی میرسونه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. Shahrukh

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (126 ديدگاه)

    ماکسیمایی که با اون استایل خارجی و اینتریور زیباش، گیربکس مسخرهCVT روشه،الکتریکی شدن یا نشدنش فرق اونچنانی نداره!!
    با اون انجین وی۶ خوبش یه ۸سرعته میزد روش!عمرا اگه به سدان های فول سایز دیگه اجازه نفس کشیدن میداد!

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا