تجربه و آزمایشکیا

کیا موهاوی (راهنمای خرید)

جی‌فاکتور: از هنگامی که کیا موتورز تصمیم گرفت بزرگ شود تا به امروز بیش از ۶دهه می گذرد و درطی ۱۰سال گذشته قد کشیدن این شرکت که ابتدا با صنایع سنگین شروع کرد و حال با تولید سالیانه بیش از یک میلیون دستگاه ، بخشهای بزرگی از بازار امریکای شمالی و آسیا را دردست دارد با سرعت بیشتری رخ داد . . .

Kia Borrego/Mohave

کیا می دانست که می خواهد بزرگ شود! اما مطمئن بود که برای گام گذاشتن به این بخش بازار یا باید مقتدر حضور پیدا کند یا درصورت ضیف بودن از بین می رود. به همین دلیل به سراغ Peter Schreyer آلمانی – مدیر اسبق دپارتمان طراحی آئودی و طراحی فولکس واگن – رفتند و نهایتا خودروی کانسپتی با نام Mesa معرفی کردند که سرآغاز تولید مدلی با نام موهاوی (نام منطقه ای در ایالات متحده) یا همان Borrego (که با این نام درایالات متحده بفروش می رود) شد.

Kia Borrego/Mohave

کیا با شناخت خوب از یک شاسی بلند لوکس و تسلطی که « شره یر » داشت ، Mohave را با تلفیقی از دماغه فورد وعقب لندکروزر و لکسس ، سرانجام با دو پیشرانه V6 به حجم ۳.۸ لیتر و V8 به گنجایش ۴.۶ لیتر که از نقطه نظر فنی شبیه به پیشرانه جنسیس با اسب بخار کمتر و گشتاور بیشتر است با دونوع جعبه دنده ۵ و ۶ سرعته خودکار تولید نمود.

البته از ابتدای سال ۲۰۱۰ یک پیشرانه ۳لیتری و V6 و VGT دیزلی نیز به آن اضافه شد و کمپانی هم اعلام کرده تاکنون بین ۸۰ تا ۸۵ درصد فروشش مربوط به مدل V6 آن بوده.

Kia Borrego/Mohave

ورود به کابین . . .

کیا برای موهاوی یک استارتر طراحی کرده که قبل از سوار شدن می توان به کمک آن خودرو را روشن نمود. رفتن به داخل کابین نیزهمان راحتی سوار شدن به اسپورتیج را دارد البته با کمی ارتفاع بیشتر!

به محض تکیه زدن برپشت فرمان کاملا حس می کنید که سوار بر یک SUV تمام سایز با زوایای دید عالی هستید که نقطه کور برایتان باقی نمی گذارد، یعنی زوایای گوشه های راست و چپ جلو به خوبی دردستانتان است. کنسولی به سادگی و بدور از حجم‌های عجیب وغریبی که ژاپنی‌ها در شاسی بلندهایشان استفاده می کنند طراحی شده و آن خط و خطوط منظم و مرتب آلمانی در او مشهوداست.

Kia Borrego/Mohave

بخش اعظمی از امکانات مثل دو دریچه از۴دریچه سیستم تهویه ، سیستم صوتی و ایرکاندیشن در بخش میانی قرار گرفته که دور آن را – مثل تمامی بخش‌های کنسول – یک نوار طرح نقره ای رنگ با کیفیت بسیار پایین فراگرفته است. حتی کیا سعی کرده تا در کنسول و درها از تریم طرح چوب با نورپردازی قرمزاستفاده کند اما ای کاش کمی به کیفیت توجه می کرد.

به هرحال موهاوی را می‌توان از نظر کیفیت داخلی چیزی بین سانتافه و اسپورتیج فرض کرد و تنها نقطه قوت در مواد بکار گرفته شده چرم روی صندلی‌ها باشد و بقیه نقاط طبق معمول نا امیدکننده است.

Kia Borrego/Mohave

شروع به حرکت . . . .
با فشردن دکمه استارت/استاپ ، پیشرانه V6 و ۲۴ سوپاپ و ۳۷۷۸ سی سی روشن می‌شود، صدای پیشرانه از داخل ضعیف بگوش می رسد و شما را به یاد موتورهای تویوتا می‌اندازد. این پیشرانه ۲۷۶ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ تولید می کند که برابر با ماکزیمم گشتاور ۳۶۲نیوتن‌متر در دور موتور ۴۴۰۰ است.

Kia Borrego/Mohave

جعبه دنده ۵سرعته خودکار تیپترونیک را درگیر می کنم ؛ کوچکترین فشار بر پدال گاز ناگهان دماغه خودرو را از زمین بلند کرده و مثل یک اسب وحشی موهاوی به جلو می جهد که این عکس العمل به پدال گاز در دنده یک دقیقا مرا یاد اوپیروس می اندازد.

اگرچه دریک شاسی بلند لوکس نباید دنبال شتاب گشت اما پس از لمس کردن دنده یک و رسیدن به دنده دو در زمان ۱۱.۱ ثانیه سرعت ۱۰۰ کیلومتر احساس شد( ۸.۴ بصورت استاندارد) .

Kia Borrego/Mohave

نکته جالب تر در اینجاست که صدای غرغر کردن اسپورت پیشرانه شبیه همان طنینی که در لکسس RX350 است به گوش می رسد اما هرچه به دورهای بالاتر موتور می روم دراین صدا تغییری حس نمی شود. آن شتاب اولیه و عکس العمل تیز نیز در ضرایب بعدی دنده ها دو سومش افت می کند و گویا سواری موهاوی از احساس یک سدان نیمه اسپورت مجددا در غالب یک شاسی بلند قرارمی گیرد وکم کم رام می شود.

Kia Borrego/Mohave

گشتاور تولیدی بسیار عالی است و داشتن تورک بالا یکی از بخش‌هایی است که یک شاسی بلند به آن نیاز مبرم دارد. دنده ها تا عدد ۴ ارتقاء می یابد و سرعت روی ۱۲۰ تا ۱۴۰ درحال بازی کردن است و فاصله بین سرعت ۷۵ تا ۱۰۵ کیلومتر در ۳.۹ ثانیه طی می شود. هر بارشل کردن پدال گاز حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دور از دور موتور می گیرد اما معکوس گیری جعبه دنده از افت بیشتر جلوگیری می کند.

کنترل فرمان دندانه شانه ای که در ۳.۵ دور قفل می شود، عالی است و هیچ جای بازی در سرعت‌های بالا برای شما نمی گذارد و کلیه لرزش‌های ریز و درشت را جذب می کند و حتی اجازه از دست رفتن کوچکترین کنترلی به شما نمی‌دهد. این فرمان حتی در محیط‌های کوچک توانست در دور کم بپیچد.

Kia Borrego/Mohave

سیستم تعلیق تعریف شده برای موهاوی از نوع کمک فنرهای گازی به همراه دوبل جناقی ضد شک در جلو و چند اتصالی و خفه کن و سیستم تغییر ارتفاع درعقب است که با حمایت سیستم کنترل پایداری الکترونیکی جای ترس برایتان باقی نمی گذارد!

شاید از نظر چسبندگی بتوان آن را فراتر از هم قدشان دانست و با توجه به طول ۴.۸ متر، عرض ۱.۹، ارتفاع ۱.۸ ، فواصل اکسلهای ۲.۸ و فاصله تایر تا اطاق ۲۱۵ میلی متر و درنهایت تقسیم ارتفاع به عرض و رسیدن به عدد ۱.۰۵ در خواهید یافت که چنین تعادلی دور از ذهن نبوده و با کاهش ارتفاع سیستم تعلیق خواهید توانست براین هندلینگ و چسبندگی بیشتر بیافزایید.

Kia Borrego/Mohave

پس از پیمودن پیچ مسیری مستقیم پیش رویم قرارگرفت که با توجه به شناخت قبلی جای مناسبی برای ثبت ۴۰۰ متربود واین اتفاق در سرعت ۱۴۰کیلومتر ودر۱۶.۳ ثانیه رخ داد وهرچه به سرعت افزوده می شد صدای وارد شده به داخل کابین در حال افزایش بود و باید این ضعف را درعواملی چون عایق بندی نامناسب،کیفیت پایین قطعات داخلی (که کیا در آن زبانزد خاص و عام است) والبته رینگهای ۱۸ اینچی و تایرهای ۲۶۵با دیواره ۶۰ جستجوکرد.

اگر بخواهید لمسی از صدای داخل و عملکرد سیستم تعلیق داشته باشید باید بگویم عملکردش تلفیقی از نرمی پرادو و تعادل بالای لندکروزر و صدای منتقل شده به داخلش از پستی بلندیها با توجه به کنار گذاشتن زوزه‌های اسپورت در سرعتهای بالا چنگی به دل نمی زند!

راحتی در حین حرکت با این SUV نیز ملموس است و تنگی فضا در هیچ کدام از ردیف‌ها برای پا و سر وجود ندارد که با ردیف سوم توانایی حمل ۷سرنشین را به موهاوی داده، اما از فضای صندوق بارکاسته است.

Kia Borrego/Mohave

نقطه قوت دیگر موهاوی، سیستم ترمزضد بلوکه با پشتیبانی ترمز کمکی و سیستم تقسیم نیروی ترمز درکنار دیسکهای ۱۲.۹ اینچی در جلو و ۱۲.۸ اینچی درعقب است که درسرعت ۱۰۰ کیلومتر و پس از ۴۱ متراین جثه ۲تنی را متوقف می کند.

به مبحث ایمنی آن باید کمربندهای پیش گیرنده سه نقطه ای، بالشتک‌های جانبی برای هر ۳ردیف و جلویی برای سرنشینان جلو، سیستم حفاظت از سر و دوربین دید عقب، سیستم کنترل ثبات و پایداری، سیستم کنترل باد تایرها، کنترل کشش و کنترل در سربالایی و سرپایینها اشاره کرد.

اما از یک نکته مهم دیگر که در خصوصش سخن نگفتیم مخزن سوخت ۸۲ لیتری است که برای مصرف ۱۴ لیتری در هر یکصد کیلومتر در شهر در نظر گرفته شده که برای چنین پیشرانه ای قابل قبول است. موهاوی حتی در این مدل مجهز به سیستم کنترل گشتاور شده و به کمک یک حسگر و آنالیز شرایط جاده میزان تورک مورد نظر را به چرخ‌ها می‌رساند.

Kia Borrego/Mohave

درخصوص جعبه دنده تیپترونیکش هم باید اضافه کنم که قابلییت مانورپذیری و گرفتن دور موتور بالاتری را به شما می‌دهد و برای یک سواری بیابانی که نیاز به قدرت بیشتری دارید، توصیه می شود البته نه در شهر، زیرا بر مصرف شهری سوخت در صورت استفاده روزمره خواهد افزود اما چابکی موهاوی را دوچندان و آن را مبدل به اسبی می‌کند که افسارش در دستان شماست و با هراشاره‌ای خواسته تان را برآورده می کند.

جمع‌بندی . . . .

آن چیزی که در خصوص نقاط قوت موهاوی می توانم بگویم پیشرانه تیز با توانایی تولید گشتاور بالا، جعبه دنده ای بی صدا و نرم که در حال تعویض دستی احساس یک خودروی سدان را به شما می دهد، با فرمانی کنترل پذیر که کوچکترین ضربات وارد به اطاق را جذب می کند، سیستم ایرکاندیشن بسیار قوی ، وجود تعادلی عالی در پیچ‌ها وسرعت‌های بالا و نبود حرکات گهواره ای ، اطاقی جادار و راحت با آرگونومی مناسب که تمامی ادوات در دسترس راننده قرارگرفته، سیستم تعلیقی نرم، آرایش خوب بدنه با کروم و سیستم نور LED، ترمزهای قوی واز همه مهمتر دید بسیار عالی به اطراف و نبودن هیچ نقطه کوری اشاره کرد.

Kia Borrego/Mohave

درمقابل نکات منفی همچون فضای کم بار، صدای بالای پیشرانه در دورهای رو به افزون موتور، قیمت بالا و البته مورد قابل توجه که همچنان کیاموتورز با آن مشکل دارد، کیفیت پایین مواد بکار گرفته شده در فضای داخل کابین است.

………………………………………………………………………………………….

# متن فوق چکیده ای است از مقاله « می‌خواهند بزرگ شوند! » ؛ به نویسندگی « مسیح فرزانه » ؛ چاپ شده در سیصد و بیست‌ و ششمین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا مشاهده نمایید.

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز در خود خواهد داشت ؛ از این‌رو « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم جهت رفع این نواقص است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۱۵۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد_

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    لندکروزر کجا و این کجا؟؟!!!قیافه و آپشنها و قدرت و کلاس تویوتا لندکروزر و چطور با موهاوی مقایسه میکنید؟؟؟!!600 میلیون و با 200 میلیون مقایسه میکنید؟؟وهاوی خوبه ولی هرطور که حساب کنید دوستان موهای اصلا برای تویوتا لندکروز یا پرادو رقیب حساب نمیشه…خدا میدنه چه قدر از این مطالبی که گفته اند من دارم یا داشتم یا برادرم داره خالی بندیه….این سایت جای تحلیل و تبادل نظر هست نه محل عنوان خاطرات…مطلبی بگید که ملت استفاده کنن.موهاوی ماشین خوب قوی و با کلاسیه،ولی اصلا در حد و اندازه پرادو و یا لندکروز نیست،انشا الله خدا به همه بده که بهترین ماشین ها رو بخرند.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آقا محمد !
      اتفاقا درست میگی نباید یه ماشین ۲۰۰ میلیونی رو کنار یه ماشین ۶۰۰ میلیونی گذاشت. مقایسهء درستی “شاید” نباشه. شاید !
      اما اگر شاید رو کنار بزاریم و واقعا مقایسه رو انجام بدیم میبینیم ۶۰۰ میلیون پول مفت بوده که انگار دور ریخته شده. وقتی با ۲۰۰ میلیون خیلی از آپشنهای مهم و اساسی رو و در بعضی موارد بیشتر هم داری، کدوم آدمی حاضره بره ۶۰۰ میلیون پول بده. مگه بخواد پز بده. آره! قبول دارم. همه میدونن موهاوی چنده پس باهاش نمیشه پز داد. باشه. اما سواری چی؟ نمیده ؟
      اولا اون چیزی که من بعنوان خاطره گفتم، خالی بندی نبود عین حقیقت بود چون اگر برید تست هم بکنید، میبینید عین همون اتفاق میفته.
      من تو این چند روز رفتم موهاوی یک از بستگانمون رو گرفتم و با برادرم تست هم کردیم. واقعا به این نتیجه رسیدیم بردارم بیخود پول داده. ما تو پز و قیافه نیستیم. واسه پول در آوردن زحمت میکشیم، حاضرم نیستیم واسه حرف مردم دورش بریزیم. شما دوس دارین، حرف دیگه ایه. من خودم سوناتای V6 دارم و بیش از پولی هم که دادم بهم خدمات میده که هیچ ماشین دیگه ای تو این رنج و حتی بالاتر هم برم نمیده.
      ما حرفمون راجع به موهاوی این بود. واقعاً بقول یکی دیگه از دوستان تو این سایت یا یه سایت دیگه، (یادم نیست ) نوشته : موهاوی، خرید درست و منطقی‌ایه.
      ما بحث ارزش پول و ارزش کالایی که بابتش میگیری رو داریم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بانظر حسین اقا موافقم اقا اگه میتونین موهاوی رو با هم قیمت خودش مقایسه کنیدبرای مثال ورا کروز یاسانتافه یا مورانو و…… موهاوی از همه ی اینها سر تره موهاوی تقریبا همه اپشن های لند کروز رو داره ولی به خاطر یک ظره تفاوت لند کروز 400میلیون بیشتره با 600 میشه بهترین پورشه یا بنز رو گرفت که شناخته ترم هستن واقعا لند کروز با این قیمت نمی ارزه موهاوی 8سیلندر با موتور 4700 هم از پرادو وهم از لند کروز بهتره واقعا وقتی میشه که با 200 میلیون موهاوی که هم رده لند کروز است رو گرفت چرا 600 میلیون پول بی زبون جای لندکروز داد خسته نباشید ایشالا همه لامبورگینی بخرن ماکه بخیل نیستیم

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. محمد_

        ۸ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام بر شما.بنده کاملا با نظر شما و دوستان موافق هستم.ولی برای کسی داشته باشه ایرادی نداره.خداوند به همه بده بهترینها رو داشته باشند.اول سلامتی.زنده باشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقا محمد !
    اتفاقا درست میگی نباید یه ماشین ۲۰۰ میلیونی رو کنار یه ماشین ۶۰۰ میلیونی گذاشت. مقایسهء درستی “شاید” نباشه. شاید !
    اما اگر شاید رو کنار بزاریم و واقعا مقایسه رو انجام بدیم میبینیم ۶۰۰ میلیون پول مفت بوده که انگار دور ریخته شده. وقتی با ۲۰۰ میلیون خیلی از آپشنهای مهم و اساسی رو و در بعضی موارد بیشتر هم داری، کدوم آدمی حاضره بره ۶۰۰ میلیون پول بده. مگه بخواد پز بده. آره! قبول دارم. همه میدونن موهاوی چنده پس باهاش نمیشه پز داد. باشه. اما سواری چی؟ نمیده ؟
    اولا اون چیزی که من بعنوان خاطره گفتم، خالی بندی نبود عین حقیقت بود چون اگر برید تست هم بکنید، میبینید عین همون اتفاق میفته.
    من تو این چند روز رفتم موهاوی یک از بستگانمون رو گرفتم و با برادرم تست هم کردیم. واقعا به این نتیجه رسیدیم بردارم بیخود پول داده. ما تو پز و قیافه نیستیم. واسه پول در آوردن زحمت میکشیم، حاضرم نیستیم واسه حرف مردم دورش بریزیم. شما دوس دارین، حرف دیگه ایه. من خودم سوناتای V6 دارم و بیش از پولی هم که دادم بهم خدمات میده که هیچ ماشین دیگه ای تو این رنج و حتی بالاتر هم برم نمیده.
    ما حرفمون راجع به موهاوی این بود. واقعاً بقول یکی دیگه از دوستان تو این سایت یا یه سایت دیگه، (یادم نیست ) نوشته : موهاوی، خرید درست و منطقی‌ایه.
    ما بحث ارزش پول و ارزش کالایی که بابتش میگیری رو داریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من همون حسینم که گفتم چندروزه موهاوی یکی از بسگانمون زیر پامه تست کنم.
    با تجربهء این چند روزم رو این ماشین از دو تاچیزش خیلی خوشم اومد:
    1- سایز قسمت بارش از تمام شاسی بلندهای موجود در بازار بیشتر و بزرگتره. بلا استثناء از همشون. حتی از بیرون هر کی اول فکر میکنه مال لندکروز بزرگتر باشه اما اینطور نیست و مال موهاوی از اونهم بزرگتره. این برام خیلی جالب بود و گفتم به کسایی که ندارن بگم.
    2- یه نکتهء خیلی جالب کشف کردم. از یکی دو نفر که خودشونم موهاوی داشتم پرسیدند اونام گفتند که تا حالا نمیدونستند. بنابراین اگه شمام موهاوی دارین شاید ندونین. تست کنین و متعجب بشین: اون موهاوی هایی که آپشن تنظیم پدال رو دارند: وقتی پدال رو میبرین تا ته پایین، ماشین آروم میشه. یعنی تا ته هم که بهش گاز میدی آروم و با وقار راه میفته. اما وقتی پدال رو تا ته میاری بالا تازه اون روح وحشی موهاوی رو حس میکنی. نمیشه به سر گازش اشاره کنی، کله ماشین میخواد از زمین کنده شه.
    خیلی جالبه. اگه تا حالا با این آپشنش کار نکردین و بهش دست هم نزدین، حتما تستش کنین: یه جا متوقف باشین و گیربکس رو تو P بزارین و پاتونو آروم بزارین رو پدال که بالا و پایین رفتنشو بفهمین. بعد از اون آپشن پدال در سمت چپ راننده استفاده کنین و جهت بالا رو بزنین تا پدال شروع کنه به بالا اومدن. تا اینکه یه جا متوقف میشه. اینجا دیگه تا ته اومده بالا. حالا دیگه اون دگمه رو رها کنین. بزارین D و گاز بدین ببینین چه جوری ماشین به سرگازتون جواب میده. اگه تاحالا از وقتی خریدین با این آپشنش کار نکردین باید بگم نصف عمرتون بر فنا !!!!……
    در ضمن اینم بگم اگر پدال رو تا ته ببرید پایین، ترمزتونم همون ته میگیره و جالب نیست چون دیر عمل میکنه.
    شاید خیلی از اونایی که ادعا میکنن ترمز این ماشین ضعیفه، نمیدونستن که پدال پایین تنظیم بوده. وقتی پدال میاد بالا، نه تنها گاز ماشین همون سر عمل میکنه، بلکه ترمز هم میخکوب میکنه ماشین رو.
    بیارید پدالتونو بالا و لذت ببرید از ماشین تون.
    از تجربتون تو این مسئله حتما برام همینجا بنویسین.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه چیز جالبی از این ماشین بگم براتون:
    همه لندکروز دارها از این ماشین متنفرن و همه پورشه کاین دارها از این ماشین خوششون میاد.
    دلیلش خیلی جالبه:
    – همه لندکروزیها نیش زهردار این ماشین رو خوردن و حالشون گرفته شده.
    – همه کاینیها تو جاده، فقط دنبال این ماشینن باهاش کل بندازن، چون تنها شاسی بلندیه که میتونه پا به پای کاین بر و اونام حال میکنن. (اونای دیگه که حرفی تو جاده پیش کاین ندارن.)
    ماشین خوبیه. منم جزو اونام که ازش خوشم میاد!!!…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرزاد

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان ماشین فقط تویوتا لنکروزواقعادارای کلی امکاناته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نه جانم. اونطورام نیست که میگید. این ماشین رو فقط تبلیغات تویوتا گندش کرده. اگه خودت داری مبارکت باشه. ولی درست نیست آدم بقیه رو راهنمایی نادرست کنه که یه وقت به تریپ قبای خودش برنخوره.
      لندکروز بد نیست ها. جسارت نباشه. اما خیلی خوب هم نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. وحید

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کمک و راهنمایی فوری
    آقا من قصد خرید موهاوی v6 رو دارم اما با اینایی که تو کاره خرید و فروشش هستن مشورت کردمو این ایرادارو گرفتن : یکی اینکه این ماشین موتورش زود داغ میکنه و ماشینای دیگه اینطور نیستن و یکی هم اینکه این ماشین خیلی بد فروشه و خیلی دیر فروش میره چون مشتری پسند نیست. حالا اینو بخرم یا santafe 2014 ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خیلی بستگی داره برای چی شاسی بلند میخواین بگیرین. موهاوی یه شاسی بلند حرفه ایه و با گیربکس 4L دار هستش و با خیال راحت هرجایی رو میتونی بری. اما ازون طرف سانتافه یه موتور 4 سیلندر داره و نهایتا دو دیف (اگر دودیفش رو بخرین). تو سربالاییها تو جاده خیلی نمیشه ازش انتظار حرکت جدی داشت. تو خاکی، فقط اگر جادهء معمولی باشه میشه رفت و البته در شهر هم در یک روز برفی میشه بیرون رفت (باز تاکید میکنم اگر دودیفرانسیل باشه).
      اما هیچکدوم از این ضعفها در موهاوی وجود نداره. در آفرود، همه جا میره. تو جاده فقط پورش کاین توربو میگیردش. تو سربالایی احساس ضعف نمیکنی. خلاصه لذت رانندگی در تمام شرایط.
      راجع به فروشش هم فکر نکن. هر ماشینی طالب خودشو داره. اونایی که میگن بدفروشه انتظارشون اینه که صبح که آگهیشون میاد بیرون، تا عصر یکی بیاد قولنامه اش کنه. خب! حالا نیاد. دو روز بیشتر. (در بدترین حالت.) به اون مدتی که داشتیش و ازش لذت میبردی، در.
      اگر جاده خاکی جایی نمیرید و فقط شهری سواری از شاسی بلندتون میخواین و تو جاده هم نمه میرین و هر کی میاد پشت سرت میکشی کنار که بره، سانتافه 2014 میتونه براتون خوب باشه. البته این موارد ضعف در مورد سانتافه های 3500 وجود نداره و ماشین برو و بسیار خوبیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شما الان توی صفحهء 3 این مقوله هستید. به شما پیشنهاد میکنم برین تو صفحهء 2 نظرات راجع به این ماشین و نظر آقای شروین رو بخونین خیلی جالب نوشته اند. به حرفای منفی هم که راجبش میزنن توجه نکنین. یه آقایی این بالا جالب نوشته. لندکروز دارها خوششون نمیاد ازین ماشین. چون به اندازه 90% امکانات لندکروز رو داره اما با نصف قیمت اون. و تو شتاب و قدرت هم قورتش میده.
      سانتافه، بدک نیست. ولی یه کم زنونه نیست؟ خیلی نازک نارنجیه. نباید با یه ماشینی مثل موهاوی مقایسش کرد.
      چیز زیادی از شاسی بلند بودنش جز یه کم ارتفاع بالاتر نمیگیرین. ابهت موهاوی رو نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. سلمان

    ۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان یه کمک لازم دارم
    من پارسال یه موهاوی v8 2112 خریدم از 200کیلومتر بیشتر نمیره شرکت میگه ای سی یوش رو 200تا قفلش کردیم میخواستم بدونم کسی میتونه راههنمایی کنه که میشه ازاد کرد یانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسرو

      ۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منم اولین بار که به این مسئله برخوردم خیلی شاکی شدم. من همش تو جاده ام. 150 کیلومتر رفت و برگشت. و اصلا با 200 تا که دارم میرم حوصلم سر میره. متاسفانه هیچوقتم نتونستم راهی براش پیدا کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کیان

      ۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقا سلمان خیلی دوست دارم ماشینتونو ببینم. ببینم در سال 2112 موهاوی چه شکلی شده ! خخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علیرضا

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز . میخواستم بدونم شما بلدین با سیستم تنظیم ارتفاع موهاوی کار کنین ؟
      چجوری ارتفاع ماشین رو بالا و پایین ببرم ؟ خیلی ممنون میشم توضیح بدین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. داود محمديان

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ماشینهای زیادی سوار شدم ولی بعد از مدتی گشتن دیروز یه V8خریدم فوقالعاده زیباست
    من که سالی یه بار ماشین عوض میکنم فک کنم اینو ی٣ سالی نگه دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدي

    ۱۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من قصد خرید موهاوی رو دارم.دوستان راهنمائیم کنید ۶ سیلندرش رو بگیرم یا ٨سیلندرش رو.دوستانی که دارن٨سیلندرش سوختش صدی چنده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من خودم یه موهاوی 8 سیلندر دارم واقعا به هرکسی که میخواد لذت رانندگی رو بفهمه پیشنهاد میکنم واقعا غیرقابل توصیف با هیچ ماشینی حاضر نیستم عوضش کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز . میخواستم بدونم شما بلدین با سیستم تنظیم ارتفاع موهاوی کار کنین ؟
      چجوری ارتفاع ماشین رو بالا و پایین ببرم ؟ خیلی ممنون میشم توضیح بدین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. سعید

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    شاید کیفیت و خواص افرود لندکروز از موهاوی بهتر باشه اما تو سرعت و شتاب موهاوی 8سیلندر به جز پورشه کاین و بی ام دابیلیو ایکس 6 که تعدادشون خیلی هم کمه اکثر شاسی بلندهارو تو ایران شرمنده میکنه من اینو امتحان کردم که میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. هادي

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ممنون از نظرات خوبتون
    اینکه لندکروز ماشین غولی هست ، در اون هیچ شکی نیست.
    اما بالا بودن قیمتش به خاطر اینه که هم رزومه ی زیادی داره (حدود ٢٠سال) و هم برند معروفی داره.
    حالا اگه همین موهاوی رو کمپانی هایی مثل تویوتا یا پورش یا فورد و امثالهم میزدن ، احتمال خیلی زیاد ، قیمتش بالای ۴٠٠ – ۵٠٠ میلیون میشد.
    از طرفی این نوع suv تقریبا میشه گفت که تجربه ی اول کیا بود و مسلما برای تبلیغات و معرفی می بایست با یه قیمت مناسبی روانه میکرد. بعید نیست که مدل های آیندش با قیمت های بالاتری وارد بازار بشن.
    در هر صورت یه suv با این آپشن ها رو میشه لوکس تلقی کرد ،.
    من سانتافه ٢۶٠٠ شش سیلندر دارم، تجربه ی خوبی هم باهاش دارم. اما زمانی که پشت موهاوی v٨ نشستم فهمیدم چه غولیه این ماشین. گاز که میدی ، کم مونده تک چرخ بزنه!!!!
    انشااله همه یکیشو داشته باشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. salman

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان به نظرشما شتاب موهاوی v8بیشتره یا لکسوس 570کاری به برندو لوکس بودنش ندارم فقط شتاب اولیه ممنون میشم نظربدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آریا

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من تو کفی با لکسوس انداختم: تا سرعت 120 عین هم میرن تا سرعت 160 لکسوس به اندازه خودش میفته جلو یعنی سپر عقب لکسوس دم سپر جلوی موهاوی. از 160 تا 180 همین فاصله حفظ میشه.
      تو سربالایی نمیدونم. جای خوبی رو نتونستیم گیر بیاریم که همش سربالایی باشه و طولانی و بی پیچ و خم و خلوت باشه. استخر-لشگرک رو رفتیم اما بعلت تردد بقیه نشد درست امتحان کنیم. اما تو همون تست ساده هم مثل هم بودند. فراموش نکنین که قدرت لکسوس با موتور 5700cc فقط 45 اسب از موهاوی بیشتره که نسبت به 340 اسب موهاوی میشه حدود 13% که تفاوت چشمگیری نیست. اما گیربکس موهاوی مال ZF هستش و گیربکس لکسوس مال همون تویوتاست. ژاپن کجا، آلمان کجا. الان همه میان منفی میدن که آقا لکسوس یه میلیاردی رو با موهاوی 250 میلیونی مقایسه میکنی؟ ؟؟
      نه آقا جون یکی پرسید شتاب کدوم بهتره، من شتابشونو گفتم، به تریپ قبای آقایون برنخوره خدای نکرده!!!… خخخخخخ. همه میگن این ماشین رو اعصاب همست. الان میفهمم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. جمشید

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وحید جون حسین جون فرزاد جون محمد جون و همه جونهای دیگه ، فرقی نمیکنه که ماشین چی باشه این خوبه که یه suv خوب و مناسب سوار شی با داشتن امکانات مورد نیاز و ایده آل اما به یه شرط با پول خودمون و با زحمت کشیدن نه با پول باباجون و مامان جونمون . پس حالا خودتون به نتیجه میرسید که اون ماشین میتونه یه موهاوی حتی 6 سیلندر باشه . البته این ماشین یه راننده حرفه ای میخواد تا ارزش های اونو بتونه لمس کنه . من هم لندکروز داشتم و هم موهاوی اما نرمی موهاوی رو به هیچی ترجیح نمیدم . البته بازم میگم هر ماشینی که پولش از جیب خودمون در بیاد بهترینه . امیدوارم هیچکس دلگیر نشده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. جمشید

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام بچه ها نوع و کیفیت خودرو به نظر من خیلی مهمه اما مهمتر از اون نوع و کیفیت خریده . یعنی از جیب خودمون با زحمت خودمون یا از کیف مامان جون و از حساب بانکی باباجون . پس من برای اینکه بتونم یه suv کامل و مناسب سوار شم و هیچ مشگل مالی برام ایجاد نشه و مزاحمتی هم برای اطرافیانم نداشته باشم حتما موهاوی 6 رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بهراد

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    منم یه 2010 فیلی دارم
    هیچ شاسی بلندی ازم رد نشد جز یه بی ام وتویه جاده گنگان بوشهر اونم فک کنم 1200 قیمتشه x5موتور 5000
    قدرتش عالیه شتابش عالیه
    تنها عیبی که میتونم بگم داره عقب ماشین روی ناهمواریها صدا میده و بس
    به نسبت پولی که دادم 160 ملیون فوق العاده هست…عالیه
    ماشینی هم تو ایران نیست که سوار نشده باشم تو رنج زیر 500 ملیون
    موهاوی v8 محشره
    یمدتم وراکروز داشتم اونم ماشین خوبیه ولی از موهاوی کم میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. american and japan

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    شاید بشه موهاوی رو با لندکروز مقایسه کرد چون دیگه حریفی توی ایران نداره…ولی صد در صد قول شرف میدم لندکروز سوسک میکنه…تا جایی لندکروز هست که بهش لقب حضرت دادند…ماشین از همه نظر کامله…کیفیت تویوتا توی لند کروز چند برابر شده…یه آفرود خدایی بخوای بری لندکروز رو بر میداری یا موهاوی رو؟لندکروز سی سال بی قید و شرط برات کار میکنه بدون خرابی یک اپشن حتی…20 سال تویوتا فقط گارانتی کرده.شما با ششصد میلیون درسته خیلی انتخاب ها داری و بنز و بی ام و فراوون برات ریخته ولی لندکروز رو انتخاب میکنی…چون خدمات خیلی برتری داره به نسبت اونا و وسایل زیاد گیر میاد به نسبت اونا…ارزون هست همینطور وسایلش و سرویس و هزینه ی نگه داریش صد برابر کمتر از اوناست…توی قیمت خودش هیچ اس یو وی آفرودر دیگه ای رو پیدا نمیکنی…ژاپنی رو هیچ وقت با کره ای مقایسه نکنید حتی اگر دو تاشونو چین زد لندکروز زیر نظر با کیفیت ترین برند جهان یعنی تویوتاست و کیفیت قطعاتش باز قابل قبوله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرداد

      ۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      موهاوی رو هیچکس تو دنیا کره ای حساب نمیکنه. مهم نیست که تو کره ساخته میشه. مهم اینه که طراحیش با تیم آمریکایی کیا و در خود آمریکا بوده. مگه کسی نیو سانتافه رو هندی حساب میکنه؟ چون تو هند ساخته میشه، پس هندیه؟
      موهاوی نه حرف داره نه مرگ.
      من تا 250هزار کیلومتر کارکردشم دیدم، آخ نگفته. از 2009 تاحالا گاز کولرشم دست نخورده چه برسه به موتور یا گیربکسش. میدونی چندتا لندکروز تاحالا پلوس چرخ و چارشاخ گاردون خورد کردن؟ برو نمایندگی تویوتا بپرس تا از ضعفهای لندکروز برات بگن. البته اگه آشناشون باشی و بهت بگن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. حمید

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا فقط موهاوی
    من لندکروز داشتم توجاده صاف راه میری کلت میخوره ب سقف ازخشکی زیاد
    فروختم موهاوی خریدم ب نصبت مقایسه قیمت وسواری دادن خیلی راضیم
    حمیدشاهسون
    قرچک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی جم

      ۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوستان. من یه موهاوی 2010 شش سیلندر دارم و ازش خیلی راضی هستم. تو هیچ سبقتی یا سربالایی کم نمیاره و قیمتش نسبت به امکانتش خیلی پایینه. و واقعا اگه شرکت تویوتا یا یه شرکت آلمانی میساختش ، حتما حداقل 450 م قیمتش بود و اینکه در کل عالیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. کاوه

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من موهاوی 2011 دارم 8 سیلندر از همه چی راضیم نسبت به قیمتش کاری با ماشین با ماشین های دیکه هم ندارم ولی اگه تو موهاوی سرد کن صندلی وجود داشت خیلی خوب بود تو مشخصات نوشتن ولی من همچین چیزی ندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. شادمهر

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام آقا محمد موهاوی تنها شاسی بلندی نیس که میتونه با پورشه کاین کل بندازه همتون بی ام و X5 رو فراموش کردینا اوت که پارو نگذاشته رو زمین داره اسفالت رو شخم میزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. هومن

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خواستم در باره استحکام موهاوی در برابر ضربه بدونم ممنون میشم یه توضیح بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامران

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      مراجعه کنید به یو تیوب و تست تصادف کیا موهاوی رو ملاحظه کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. aghomid

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    بنده ix35 دارم و خشک بودنش کلافم کرده میخوام ی suv نرم تری بخرم
    از دوستانی که پرادو و موهاوی سوار شدن لطفا کمک کن که پرادو نرم تره یا موها وی
    خواهشا” تعصب برند را کنار بگذارید و کارشناسی راهنمایی کنید . ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. aghomid

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    و در ضمن راست میگن که موهاوی زود به سروصدا میافته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. salman

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باید اسم این ماشینو میزاشتن موشک زمینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ma.

    ۲۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ساام قصد خرید موهاوی v8 دارم’ میخواستم بودنم راسته که میگن موهاوی خیلی خشکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. amir

    ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان نطرات کارشناسی خیلی خوبی ارایه دادند
    کل نظرات را خوندم ، لطفا یکی راهنمایی کنه الان تو بازار اختلاف قیمت 6vو 8 vتقریبا 30 و 40 میلیونه
    v6 بگیریم یا V8 ?
    اختلاف قدرتیشون خیلی فاحشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. کامران

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستان موتور x60 قویتره یا موهاوی خخخخخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سلما

    ۲۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام .میخواستم بدونم راهی وجود داره که بشه محدود کننده سرعت موهاوی v8 رو قطع کرد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امیر حسین

    ۲۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان ، من دنبال یه v6 مدل 2012 تمیز کم کار میگردم ، بنظرتون چطور میتونم یه خرید خوب و مطمئن داشته باشم ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. عباسم

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ی دو سالی میشه موهاوی دارم
    قبلا لندکروز داشتم به خاطر مشکل مالی فروختم موهاوی خریدم
    درست لندکروز خیلی خوبه اما بیشتر بدرد آفرود میخوره
    کلاسش بالاس
    هیکلش درشت تره
    اما موهاوی خوبیای خودشا داره
    نرم تره
    کم خرج
    واسه تو شهر و جاده از لند کروز که هیچ فک کنم تو جاده هیچ ماشینی به خوبی اون نباشه
    در کل ماشین خوبیه
    اون کسایی هم که میگن شش یا هشت هر دوتاش خوبه
    اما هشت اصلا کم نمیاره (من خودم شش دارم)
    در ضمن هر کس داره باد لاستیک هاشا رو 28 تنظیم کنه تا نرمیش دو چندان بشه
    معمولا باد لاستیکها رو 30 یا32
    اما اگه رو 28 باشه مخصوصا داخل شهر حرف نداره
    در کل ماشین خوبیه فک کنم حالا حالا ها دست از سر این ماشین بر ندارم
    با این ک مدل 2009 هس اما فعلا هم رده ماشینهای 2015
    موفق باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا