آستون مارتین

معرفی آستون‌مارتین DB12 ولانته، سوپراسپرت روباز با 680 اسب بخار

نسخهٔ کانورتیبل یا روباز آستون‌مارتین DB12 با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

سه ماه پس از معرفی آستون‌مارتین DB12 کوپه، حالا نسخهٔ ولانته یا کانورتیبل آن معرفی شده است. این خودرو مثل برادر کوپهٔ خود پیشرانهٔ V12 را کنار گذاشته و در عوض با ظاهر بازطراحی شده و کابینی کاملاً جدید با تکنولوژی‌های پیشرفته ارائه می‌شود. بااین‌حال، در این خودرو همچنان سقف بازشوی پارچه‌ای که در DB11 دیده بودیم حفظ شده است. جالب اینکه DB12 ولانته نسبت به نسخهٔ کوپه تناسبات جذاب‌تری دارد زیرا سقف را داخل صندوق پنهان کرده و متریال زیبای کابین را در معرض نمایش گذاشته است.

سقف پارچه‌ای این خودرو تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۱۴ ثانیه باز و در ۱۶ ثانیه بسته می‌شود. این سقف از طریق یک الگوی دومرحله‌ای تا می‌شود و درنتیجه فضای زیادی را در صندوق بار اشغال نمی‌کند. همچنین برخلاف تصور رایجی که خودروهای کانورتیبل را به‌اندازهٔ کوپه‌ها ساکت نمی‌داند، به گفتهٔ آستون‌مارتین، سقف DB12 هشت لایه عایق صوتی دارد و از لحاظ سروصدا بهبود پیدا کرده است. این سقف در حالت استاندارد مشکی است اما به رنگ‌های قرمز، آبی و مشکی-نقره‌ای هم قابل سفارش خواهد بود.

ویژگی داخلی برجستهٔ این ماشین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید آستون‌مارتین است که توسط خود این شرکت توسعه پیدا کرده و آخرین ویژگی‌های اتصالی را ارائه می‌کند. این سیستم از طریق نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی ارائه می‌شود. سیستم صوتی خودرو هم به‌صورت استاندارد B&W با ۱۱ بلندگو است که به‌صورت سفارشی به ۱۵ بلندگو ارتقاء پیدا می‌کند. DB12 مثل همتای کوپهٔ خود صرفاً با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG ارائه می‌شود که ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

این کانورتیبل بریتانیایی ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تنها ۰.۱ ثانیه از نسخهٔ کوپه کندتر است. حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت ولانته هم با DB12 کوپه یکسان است. ساختار آلومینیومی این ماشین نسخه‌ای ارتقاءیافته از همان ساختار DB11 است درحالی‌که کمک‌فنرهای تطبیقی عقب به‌طور خاص برای نسخهٔ کانورتیبل تنظیم شده‌اند. به گفتهٔ آستون‌مارتین، این ماشین بهترین پرفورمنس و هندلینگ کلاس خود را ارائه خواهد کرد.

پشت رینگ‌های ۲۱ اینچی آلیاژی فورج‌کاری شدهٔ DB12 که با لاستیک‌های اختصاصی میشلن پایلوت S 5 پوشیده شده‌اند، دیسک‌های ترمز چدنی ۴۰۰ میلی‌متری در جلو و ۳۶۰ میلی‌متری در عقب پنهان شده‌اند درحالی‌که امکان سفارش ترمزهای کربن سرامیکی هم وجود دارد که ۲۷ کیلوگرم سبک‌تر هستند. آستون‌مارتین DB12 جمعهٔ آینده در هفتهٔ اتومبیل مونتری برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد. تولید این کانورتیبل بریتانیایی در سه‌ماههٔ سوم سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و از سه‌ماههٔ پایانی امسال به خریداران تحویل داده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    شاهکاره شاهکار!اینو و نسخه کوپه اش قطعا یکی از زیبا ترین خودروهای تاریخ ان.ادم عشق میکنه عکسهاشون رو میبینه چه برسه به سوار شدن و حس کردنش.استون خیییییییلی برند قابل احترامیه.توی دوره ای که همه دنبال برقی و شاسی بلند ان و ترید روز بازار ایناست میاد یه کوپه و کانورتبل کامل سنتی جذاب رونمایی میکنه بدون هیچ دخالت برق!دم ات گرم استون!همینجوری بمون!

    موافقم 76
    مخالفم 2
    1. net

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      این ماشین اسپورت کوپه هست نه سوپراسپرت

      موافقم 10
      مخالفم 9
  2. ARIAN

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (291 ديدگاه)

    زیبایی رو معنا میبخشه استون مارتین. فوقالعادس این ارابه خدایان. از نظر من این فروش بهتری نسبت به دی بی اس سوپرلجرا خواهد داشت چون هم کابین بهتری داره هم بروز تره.البته یکم ضعیف تره ولی اینم بگیم که خیلی موتورش از اون دوازده سیلندر کوچک تره. یه جورایی بخوام بگم این و دی بی اس عین دوتا محصول مشابه تو یک بازارن. مثل سامسونگ که یک زمانی پرچمدار نوت و اس رو همزمان تولید میکرد و بعدا ادغام شدن. با ورود این ماشین استون مارتین شاید در آینده کم کم دی بی اس رو کاملا از بازار حذف کنه چون این ماشین جاش رو پر خواهد کرد. همون طور که با اومدن بنتلی فلایینگ اسپور بنتلی مولسان حذف شد.

    موافقم 39
    مخالفم 0
  3. Tesla

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    آفرین به اعراب !! دارن خیلی پیشرفت میکنن 🤣🤣

    موافقم 3
    مخالفم 79
  4. رضا

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    عجب ماشین جذابی! آدم احساس جیمز باند بودن می‌کنه!

    موافقم 30
    مخالفم 0
    1. نشناسی بهتره

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (389 ديدگاه)

      نه که تسلا کبیرت خیلی پیشرفتس🙄🗿

      موافقم 20
      مخالفم 7
  5. F22RAPTOR

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    از نمایه بغل چه هماهنگی داره
    حال کردیم

    موافقم 34
    مخالفم 0
    1. مازیار

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (819 ديدگاه)

      نظرت راجع به نمای بغل این چیه؟

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/07/Aston_Martin-One-77-2010-1024-16.jpg

      موافقم 25
      مخالفم 0
  6. احمدرضا

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (728 ديدگاه)

    دیگه بیش از حد خوشگله

    موافقم 28
    مخالفم 0
  7. مازیار

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    DB7 رو از نزدیک دیدم و خوب یادمه چه شوکی بود
    الان این در برابر DB7 ؛ و از نزدیک دیدنش، احتمالا قیافه من دیدنی تر باشه😅

    موافقم 26
    مخالفم 0
  8. blackwing

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (889 ديدگاه)

    اسمش DB12 عه ولی موتورش هشت سیلندر شده !
    مثه اینه فامیلی یه نفر آقای دانشمند باشه ولی بعد از دیپلم درس خوندن رو ول کرده باشه !

    موافقم 8
    مخالفم 22
    1. محمدرضا

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (102 ديدگاه)

      DB11 آیا 11 سیلندر بود؟ :|

      موافقم 18
      مخالفم 0
    2. Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (541 ديدگاه)

      چه ربطی دارهههه 🥲🥲🥲 (متری شیش و نیم)

      موافقم 3
      مخالفم 0
    3. Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (541 ديدگاه)

      ینی همیشه آمریکایی فن هست بیاد گند بزنه تو پست

      موافقم 9
      مخالفم 0
  9. علی آقایی

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    به قطع می تونم بگم یکی از زیباترین و خوش فرم ترین کانورتیبل جهانه و نسخه کوپش هم یکی از بهترین هاست
    کابین این ماشین منو دیونه کرده با این طراحی واقعا زیباش.

    موافقم 17
    مخالفم 1
  10. رامتین

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3052 ديدگاه)

    از نظر بصری عالیه ولی خب به m8 نمی‌رسه از نظر پرفورمنس. با قیمت دو برابر bmw و توان ۶۰ اسب بیشتر، شتاب m8 حدود ۳ ثانیه هست، یعنی شش دهم ثانیه کمتر، که اعجاب آوره. ضمن اینکه موتور این خودرو برای مرسدسه. تو این کلاس از نظر ظاهری، s63 کوپه اگر ادامه تولید داشت جذابتر میبود

    موافقم 3
    مخالفم 31
    1. Trump

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (191 ديدگاه)

      مرسی بابت تبلیغات آلمان :))
      ولی در نهایت این برند اصیل با اجازت انگلیسی هست نه آلمانی
      فوق العاده خاص تر از بنز و بی ام و

      موافقم 5
      مخالفم 0
  11. بنده حقیر

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    این ماشین اصالت داره .
    برعکس خیلی از ماشین های دیگه .

    موافقم 12
    مخالفم 0
  12. قاسم

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ماشین باید موتور و گیربکسش مال خود کمپانیش باشه نه اینکه هر چیزش مال یه کمپانی !!

    موافقم 4
    مخالفم 24
  13. phonix

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    طراحی داخلی و خارجی 10 از 10
    فنی 8 از 10
    بهترین انتخاب …

    موافقم 14
    مخالفم 1
  14. Yasin

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    چه کابین گرم و زیبایی داره… خسته شدیم از تلوزیون در خودرو

    موافقم 5
    مخالفم 0
  15. سرزمین آفتاب تابان

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    فوق العاده زیباست از نسل قبلی بهتره بخصوص طراحی داخلی

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا