بی ام و

نمایشگاه خودروی کانسپت ب‌ام‌و در هواپیما

یک «تاکسی» را درنظر بگیرید؛ این تاکسی باید به جایی برود که مسافر در آن حضور دارد. خودروسازان برای نمایشگاه‌هایی اتومبیل نیز چنین حالتی را درنظر می‌گیرند. در حالی که هنوز هم رونمایی از یک خودرو در جلوی چشم صدها خبرنگار، می‌تواند توجه زیادی را به خود جلب کند، آخرین مدل نمایش محصولات جدید کمپانی، ارائه آنها در جایی دور از مکان‌های عمومی است. بر این اساس، ب‌ام‌و  تصمیم گرفته تا کانسپت ویژن آی‌نکست را در یک جت باربری نمایش‌ دهد؛ هواپیمایی که در دورترین نقطه از فرودگاه بین‌المللی جان اف. کندی در نیویورک قرار گرفته است.


به همین منظور، ب‌ام‌و قراردادی با «لوفت‌‌هانزا» امضا کرده که بر اساس آن، یک بوئینگ ۷۷۷ تبدیل به یک نمایشگاه سیار شده است. این هواپیما قرار است که در طول ۵ روز، در ۴ شهر حضور داشته باشد. نیویورک پس از «مونیخ»، مقصد دوم بوئینگ ۷۷۷ بوده و سپس به ترتیب، نوبت به سان‌فرانسیسکو و پکن می‌رسد. سیصد خبرنگار برای همراهی با پرواز دعوت شده‌اند و برخلاف رسم متداول نمایشگاه‌ها، از گرفتن عکس و همراه‌داشتن تلفن همراه منع شده‌اند.


می‌توان تصور کرد که ابعاد بزرگترین جت تجاری بوئینگ چقدر بزرگ است، امّا باید توجه داشت که  این فضا نمی‌تواند به پای مدل بزرگتر ۷۴۷-۸F که بلندترین ارتفاع را در دماغه خود دارد، و یا مدل جدید ۷۴۷-۴۰۰ دریم‌لیفتر برسد. ب‌ام‌و می‌بایست ویژن‌ آی‌نکست که تقریباً به ابعاد یک X3 است، از طریق یکی از درها کناری در پشت بال، به هواپیما وارد کند. امّا قبل از این کار، مهندسان سطحی را ساختند که بدنه هواپیما را از ضلع عریضش، به دو قسمت تقسیم می‌کرد. این سطح بین دو قسمت پوشیده از فرش و سکوی نمایش خودرو در وسط قرار می‌گرفت و در آن از پنل‌های LED مربعی استفاده شده بود. به علاوه، یک پرده نیم‌دایره، ویدیوها از پروژکتورها را منعکس می‌کرد. پس از پخش ویدیو، ویژن آی‌نکست فرود آمد و چند دقیقه جلوی جمعیت چرخید. در واقع، اگر تا به حال به قیمت بالای محصولات ب‌ام‌و اعتراض داشته‌اید، می‌بایست خرج مراسم‌هایی مانند این را درنظر بگیرید.


نمایشگاه‌های بین‌المللی اتومبیل برای یک هفته، هزینه‌ای در حدود ۲ میلیون دلار را برای خودروسازان در پی دارد که بیشتر دارای جنبه رسانه‌ای است. امّا خودروسازان با همین هزینه و شاید کمتر، می‌توانند کنترل کامل شرایط نمایش محصول جدیدشان را، بدون حضور حتی یکی از رقبا، در دست بگیرند. مرسدس در نمیاشگاه بین‌المللی اتومبیل امریکای شمالی ۲۰۱۹ در دیترویت حضور نخواهد داشت و شورولت نیز سیلورادوی ۲۰۱۹ را با هلی‌کوپتر به پیست «تگزاس موتور اسپید وِی» برده تا در یک مراسم کوچک، به مشتریان معرفی کند. این روزها، دنیای مجازی و شهروندان واقعی، می‌توانند داستان‌های بهتری را از مراسم‌ها منتقل کنند.


ب‌ام‌و ادعا می‌کند که ۷۸ هزار LED نصب کرده، پروژکتورهایش نوری با قدرت ۱۳ هزار لومن ساطع کرده‌اند و بیش از ۷.۵ کیلومتر سیم‌کشی در ۷۷۷F انجام داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    زشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. af.1024

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    13 هزار لومن که چیزی نیست :|، رو چه چیزایی مانور میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    جگوار مزایده تاکسی های برقی آلمان رو برد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا