خودروهای چینیکرمان موتور

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۳ دیدگاه‌ها

  1. kaveh

    ۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    فکر کردن واظهار نظر در مورد ماشینهای چینی یه اشتباه کامله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hesan

      ۱۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      50 میلیون پول این اشغال.چی بگم ؟ خودتون بگین؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهروز

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (13 ديدگاه)

        البته نمیشه گفت آشغال ولی تو این آشفته بازار خودرو و بیکیفیتی خودرو های داخلی هست که این خودرو های چینی خوب میتازونند.خووووب.
        ظاهر زیبا و بروز + کیفیت تقریبا مشابه محصولات داخلی و قیمت مناسبشون برای خرید تحریک کننده است.
        ولی اگه کیفیت بخوای حداقل باید یه ال 90 بخری که اونهم قیافه اش خیلی آدمو اذیت میکنه.هرچند کیفیتش خوبه و قیمتش خوبتر از کیفیتش!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احمد محمودی

          ۴ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (35 ديدگاه)

          دفاع کردن از تکنولوژی کشور دیگه دفاع کردن از سیاست یا همگام شدن مذهبی. عقیدتی نیست که هر وقت صحبت از یک خودرو چینی میشه بر شمردن مزیت های اون حمل بر بی غیرتی ملی مذهبی سیاسی اجتماعی بشه. خیلی از ماها،حداقل قشر کم در آمد، لا اقل یه به اصطلاح پژو پارس رو روندیم، و حداققققققلش درشو که باز و بسته کردیم که. چرا سرمون رو.مخفی کردیم و.با اینکه ازسر هم بندی کردن این خودروها اطلاع داریم نخریدن خودرو چینی یا سوار شدن این وسیله به اصطلاح نقلیه رو دلیل خوش غیرتی ایرانی میدونیم. در حالیکه شکست دادن مافیای انحصار خودرو سر هم بندی شده این دو شرکت سرمایه داری، با تحمل نخریدنشون، با هجوم.نکردن برای ثبت نام ماشینهایی که برای وضع شرایط خرید شون چه مشورتهایی شده و چه سودها پا پول قاپیده شده این مردم نصیب اونها میشه، آره با عدم استقبال،میتونیم غیرت خودمون رو اثبات کنیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. رضا

    ۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من اگه توان خرید این ماشین رو داشتم هیچ وقت پنجاه تومن پای این ماشین چینی نمیدادم.به قول معروف نداری و راحتی.خیلی زور بزنم یه پراید 80 بخرم پنح ملیون.ای خدااااااااااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (babak(liverpool

      ۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      ان شااالله یه روز صفر شو بخری.ولی در کل ما نسل سوخته ایرانیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کماندار

      ۵ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      عزیزم صبر کن تا تابسون پرایدم به 30-40 میرسه!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهروز

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (13 ديدگاه)

        من خودروهای چینی تو بازار رو دیدم و تحقیقاتی هم درموردشون داشتم
        به نظرم ،برای کسائیکه ظاهر براشون مهم باشه و بخوان تجربه یه ماشین لوکس رو به هزینه ای پایینتر از حد معمول در ایران ، داشته باشند،این چینی ها خوبه.
        ولی اگر بخواین زیاد گاز گاز کنین و اینور و اونورش کنین باید یه چیز محکمتر و بادوامتر بخرید تا راحت باشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    در c-ncap این خودرو مثل geely ec7 پنج ستاره ایمنی گرفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 13mohre

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تازشم 4 ستاره از 5 تا گرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. متین

    ۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پس دم جیلی گرم با این که امکانات خوبی داره حداقل قیمتش قابل هضم تره من که بیشتر با همون جیلی حال کردم تا جی5

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مرلین

    ۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (92 ديدگاه)

    جلوش شبیه جک توجوی و لیفان 620 هستش . چراغای عقبش هم یه جورایی شبیه بنز SL500 هست.
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. saber

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    ماشینش بنا به گفته های بالا خوبه اما چرا اینقد گرون؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. مجتبي

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چگونه و چه زمانی بنزین بزنیم؟

    اطّلاعاتی زیر بسیار جالب و سبب صرفه‌جویی، یا بهتر بگویم، استفاده بیشتر و بهتر از بنزینی است که خریداری می‌نمایید. یکی از دوستان به زبان انگلیسی ارسال داشت؛ به نظر رسید اگر به فارسی برگردانده شود، برای تعداد بیشتری می‌تواند مفید فایده باشد. امید که چنین باشد.

    چند راهنمایی برای بنزین زدن

    من نمی‌دانم بنزین در مملکت شما لیتری چند است، امّا اینجا در کالیفرنیا ما برای هر لیتر یک دلار می‌پردازیم. امّا رشته کاری من مدّت 31 سال در زمینه نفت و بنزین است، بنابراین ترفندهایی وجود دارد که بتوانیم از هر لیتر بنزینی که می‌خریم حدّاکثر استفاده را بکنیم.

    در اینجا در خطّ لوله کایندر مورگان که من در سان خوزه کالیفرنیا کار می‌کنم، در 24 ساعت از طریق خطّ لوله چهار میلیون گالن تحویل می‌دهیم. یک روز گازوئیل، روز بعد بنزین هواپیما و انواع بنزین معمولی. ما 34 مخزن در اینجا داریم که گنجایش آنها روی هم رفته 000ر800ر16 گالن است.

    فقط صبح زود که حرارت زمین هنوز در پایین‌ترین حدّ قرار دارد بنزین بزنید. به خاطر داشته باشید که در تمام پمپ‌بنزین‌ها مخزن سوخت در زیر زمین قرار دارد. هرچه زمین سردتر باشد، بنزین غلیظ‌تر و متراکم‌تر است. وقتی هوا گرم می‌شود، بنزین منبسط می‌گردد. بنابراین، خرید بنزین در بعد از ظهر و حتّی شب که هنوز هوا کاملاً سرد نشده و بر بنزین اثر نگذاشته، سبب می‌شود که یک لیتر شما واقعاً یک لیتر نباشد. در صنعت نفت، گرانش معیّن و حرارت بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما، اتانول و سایر محصولات نفتی نقشی مهم ایفا می‌کند.

    هر درجه حرارت که افزایش یابد منفعت زیادی نصیب این صنعت می‌کند. امّا جایگاه‎های سوخت دارای دستگاه جبران حرارت در پمپ‌هایشان نیستند.

    وقتی مشغول بنزین زدن هستید، دستگیره را تا آخر فشار ندهید. اگر نگاه کنید می‎بینید دارای سه درجه است: کُند، متوسّط و تند. در حالت کُند میزان تبخیر را که در اثر پمپ شدن بنزین حاصل می‌شود به حدّاقلّ می‌رسانید. همهء شیلنگ‌ها دارای محلّ بازگشت بخار هستند. اگر سریع بنزین بزنید، مایع دیگری که وارد مخزن بنزین شما شده بخار می‌شود. این بخار مکیده شده وارد مخزن زیرزمینی می‌شود به طوری که وقتی شما بنزین می‌زنید، در واقع به آن میزان که دستگاه نشان می‌‎دهد بنزین نزده‌اید.

    یکی از مهم‌ترین نکات برای بنزین زدن این است که وقتی باک اتومبیل نصفه است بنزین بزنید. دلیل آن این است که، هرچه بنزین بیشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال می‎کند. بنزین به مراتب سریع‌تر از آنچه که تصوّر می‎کنید تبخیر می‌شود. مخازن ذخیرهء بنزین دارای سقف داخلی شناور هستند. این سقف به عنوان نقطهء صفر بین بنزین و جوّ عمل می‌کند تا تبخیر را به حدّاقل برساند. برخلاف جایگاه‌های بنزین، اینجا که من کار می‎کنم، هر تانکری که ما بارگیری می‎کنیم دارای دستگاه جبران حرارت است تا هر گالن عملاً به میزان یک گالن باشد.

    نکتهء دیگری که باید یادآوری کنم این است که اگر تانکر بنزین در حال تخلیه به مخزن بنزین باشد و شما هم در جایگاه سوخت باشید، در آن موقع بنزین‌ نزنید. به احتمال زیاد بنزینی که تخلیه می‌شود سبب می‌گردد که بنزین داخل مخزن به هم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی که معمولاً ته‌نشین می‌شود، بالا بیاید و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما شود.

    امیدوارم این نکات برای حفظ ارزش پول شما مفید بوده باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مجتبي

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    کاری به قیمتش ندارم گرونه یا ارزون ولی طراحی این ماشین بی نظیره من این ماشین رو در چین از نزدیک دیدم البته در نمایشگاه خودرو مشهد هم بود فوق علاده زیباست پشتش ننشستم نمی دونم زیرپاش چطوریه ولی قیافش بی نظیره .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهران

      ۱۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (73 ديدگاه)

      حالا که خط تولیدش راه اندازی شده به نظر شما پیش فروش آن کی شروع میشه؟راستی آیا دنده آن اتوماته؟
      متشکرم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. sunmartin

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با مجتبی موافقم از لحاظ طراحی عالیه و نقصی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شهریار

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام عزیزان .
    واقعا گرونه . به نظرم ارزش نداره .
    اگر کسی از تیپش خوشش اومده خب بره 30 میل بده پروتون جن2 بخره . تقریبا شبیه اینه .
    دیگه کسی متلک هم نمیندازه که ماشین چینی خریدی …..
    بازم میل خودتون . هر جور صلاح میدونید .
    اما هر کس با من موافقه لایک کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. باربد

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    خیلی قشنگه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد

      ۱۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (46 ديدگاه)

      طراحیش نقصی نداره عالیه ولی لیفان 620 داره!
      من از 620 راضیم حیف که اتوماتیک نداره!ولی این اتوماتیکه دیگه عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهران

      ۱۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (73 ديدگاه)

      فروشش کی شروع میشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. علی فیگو

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جزء معدود چینی هاییه که وارد ایران شده و از طراحی اصولی و مشاور طراحی صاحب نام برخورداره.
    ولی این ماشین تو کشورای دیگه به عنوان یه خودرو ارزون قیمت و با خدمات پس از فروش عالی ارائه میشه. با وضعیت الان دلار و بازار خودرو فقط میشه گفت متاسفم :(
    فک کنم تنها کشور دنیا باشیم که قیمت یه ماشین معمولی با موتور 1500 تقریبا میشه 50 ماه حقوق یه کارمند عادی!! :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Hossein

    ۱۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    تو ماشیتای چینی که تو ایران هستن چندتاش بد نیستن به نظر من اگه بخواهیم رتبه بندی کنیم این بهترین رتبه بندیه.
    1-گریت وال ولیکس مدل الیت
    2-جیلی مدل EC7
    3-جیلی مدل SC7
    4-جک توجوی j5 سدان
    5-لیفان1800
    6-mvm530
    7-mvm315
    8-mvm x33
    9-لیفان520i
    10-لیفان x60
    11-mvm110
    12-لوبو
    توی وانتها هم:
    1- گریت وال وینگل
    2-کاپرا
    اینارو بی دلیل ننوشتم یه سایت به اسم: chinaautoweb.com خیلی دقیق همه چیز رو مقایسه کرد. حتی قیمتاشونم نوشته.
    مثلا جیلی EC7قیمتش هست 102هزار یوان که با یوان 400تومانی میشه 42 میلیون،قبلا یوان190 تومان بود که قیمت این ماشین میشد2ومیلیون!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۲ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (54 ديدگاه)

      من mvm315 و mvm530 رو بیشتر از اون یکی ها قبول دارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. راد

    ۱۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    قیمت J5 حدود 35 میلیون بایستی باشد
    قیمت CKD خودرو 20 درصد پایین تر است
    یعنی 8000 دلار ( 20 میلیون تومان)
    بعلاوه 30 درصد گمرکی برابر 27 میلیون
    هزینه مونتاژ و سود خودرو حداکثر در ایران 7میلیون
    هزینه بیمه و شمارهگذار 1 میلیون جمعا 35 میلیون تومان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران

      ۱۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (73 ديدگاه)

      تو این بازار وقتی آشغال ترین ماشینها 60 و70 میلیون قیمتشان شده شما چطور قیمت ماشین به این خوبی را35 میلیون تعیین می کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. جواد

      ۶ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      قیمت دلاری جی 5 حدود 10500 دلار است که با دلار ٣١٠٠ میشود ٣٢.۵ میلیون و با گمرک 25 درصد درمیاد ۴٠.۶ میلیون و با هزینه حمل و نقل از چین و سود خودرو ساز ۴۶.٩ میلیون ثبت نام بسیار عادلانه و منطقی است. جیلی حدود ١٢٠٠٠ هزار دلار است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. محمد

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیشتر از 34میلیون نمی ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا جه زمان باید تاوان گران فروشی های این خودروسازان داخلی تحمل باید بکنیم ؟ با این قیمت میتوان در عراق یک خودروی فورد2013 شاسی بلند خرید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهدی 18

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین بدی نیست ولی قیمتش خیلی زیاده قیمت پرش 35 تومنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. پویا

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من اگه 50 میلیون از تو جوبم بیابم نمی دم J5 سوار شم تنها راه مقابله با هر نوع گرانفروشی نخریدن است چقدر طبع ایرونی جماعت پست شده حالا آشغال چینی با منت و قیمت نجومی به خوردمون بدند فردا معلوم نیست چه بلایی می خواند سرمون بیارند

    از ماست که بر ماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقای پویا نخریم چیکار کنیم؟؟؟تو کدوم جوب 50 میلیون گیر میاد.بهتر از سمند و 405 چهل سال پیشه با مصرف بنزین صدی13 لیتر.یه کم فکر کن عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احمد محمودی

      ۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (35 ديدگاه)

      پس اینی که ایران خودرو (همون ایران.ناسیونال قبلی) و سایپا خودمون میدند ظاهرا خورشت فسنجونه و خودمون خبر نداریم.
      چه بدیم ماها.
      غیرتمون کجا رفته. چرا پولو میدیم برای ماشین چینی، که ساخت نوادگان چنگیز (همون تموچین)امان از دست.من اشغال خور. آدم تا چیزای خوب خوب هست.که اشغال نمیخوره که پدر جان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. فرشید

    ۱۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من کاری ندارم دلار و فی بازار خودرو الان چنده ولی با احتساب درامد ها قیمتش باید حداکثر 15 تومن میشد .
    در ضمن طراحی داخلی و خارجیش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران

      ۱۹ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (73 ديدگاه)

      خودرو راکجا دیدید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. حسین

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2839 ديدگاه)

    اکثرا کفتید که طراحیش عالیه و قشنگه ولی به نظر من از بقل و غقب خیلی هم زشته!!!
    فقط از جلو قشنگه!!!
    البته زیبایی یه امر نسبی هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. رضا

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام با تشکر از اقا مجتبی برای ارائه مطالب مفید شان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سالار

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با این نظرایی که من خوندمو مردم این ماشینه چینیو خوب میپندارن………… پس حقمونه ماشین قیمتاش 100 برابر باشه… واقعا نمیتونم تصور کنم یکی داره به این 50 میلیون پول میده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد محمودی

      ۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (35 ديدگاه)

      اگه شما نمیتونی تصور کنی که برای این اشغال چینی،(البته معمولا اشغال کوچولو موچولو هست، پس بهتره بگیم اشغالدونی)بشه ۵۰تومن پول داد یه تصور راحت تر بکن جسارتا میشه تصور کرد برای یه ماشین سوپر دولوکس ایران (خودرو)مثلا پارس ای ال ایکس، با موتور زانتیا (خخخخ )که البته ترمزش ABS مخصوص هست و عملکرد ایست نهایی اون وقتی صورت میگیره که بخوره صندوق عقب ماشین جلویی، بشه چیزی حدود (البت احتمالا)چهل و پنج و این حرفا پول داد. ببخشید قیمت دستم نبود واقعا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. حسين

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2839 ديدگاه)

    چراغ عقبش زشته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حسين

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2839 ديدگاه)

    به غیر از اینکه چراغ عقبش زشته صندوقش هم کوچیکه!! صندوق عقب ال90 بیشتر از 500لیترو این 415لیتر!!!
    تازه این کلاس c
    هست ال90 یه کلاس پایینتر اگه اشتباه نکنم!!!موتورش شتابش کمه چینی بودنش نشان از خیلی چیز ها دارد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علیرضا

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان
    من خودم پشت فرمان این ماشین نشستم.واقعاهمه امکاناتش عالیه ،به دوستانی که بدون دیدن خودرو اعمال نظر میکنند توصیه میکنم اول ببینید بعد نظر خود را اعلام کنند.اولین ماشین تولید شده در ایران را من به همراه دوستان برای تست جاده بردیم.من که خوشم امد.البته j3 هم خوبه ولی j5خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مهران

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    آیا دنده آن اتومات است؟
    پیش فروشش کی آغاز میشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. amin

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلا ماشین خیلی زشتیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. افشین

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خدا خودش حالا دیگه یه فرجی بکنه و به داد ما ایرونیها برسه.یاااااا خداااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امیر

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ظاهرش که خوبه ولی باطنش رو خدا می دونه این چینی چی کار کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. فرشاد

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان با سلام بنظر من تا حدی زیباست و از محصولات ایرانخودرو و سایپا بهتره ولی اگه ماشین اروپایی یا آمریکایی یا کره بود انقدر بین ما ایرانیها محبوب بود؟لطفا جوابم بدید
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا