دوج

معرفی رم رمپیج، وانت کامپکت جدیدی برای رقابت با فورد ماوریک

رم پیکاپ کامپکتی بنام رمپیج را بر اساس پلت‌فرم یونی‌بادی جیپ کامپس برای بازار آمریکای جنوبی معرفی کرده است که احتمال عرضهٔ آن در آمریکای شمالی هم وجود دارد.

رم پیکاپ کاملاً جدید رمپیج را رونمایی کرده است. این اولین محصول رم محسوب می‌شود که به‌طور کامل در آمریکایی لاتین طراحی شده و توسعه پیدا کرده است. رمپیج در تیپ‌های لارامی، ربل و R/T با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی در برزیل و آرژانتین عرضه خواهد شد. این شرکت حرفی از عرضهٔ پیکاپ کامپکت خود در بازارهای خارج از دو کشور مذکور نزده است اما طبق شایعات، رمپیج تا پیش از پایان سال جاری در آمریکای شمالی هم عرضه خواهد شد.

این پیکاپ بر اساس پلت‌فرم یونی‌بادی Small Wide ساخته شده که در جیپ کامپس و همین‌طور دوقلوهای آلفارومئو توناله و دوج هورنت هم به کار رفته و بنابراین مثل فورد ماوریک فاقد شاسی مستقل است. رمپیج ۵,۰۲۸ میلی‌متر طول، ۱,۸۸۶ میلی‌متر عرض و ۱,۷۸۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۹۹۴ میلی‌متر است. این یعنی پیکاپ کامپکت رم ۴۴ میلی‌متر از ماوریک کوتاه‌تر است.

هرچند این خودرو در آمریکای جنوبی طراحی شده اما زیر نظر طراحان آمریکای شمالی شکل گرفته است تا ظاهری مناسب یک رم داشته باشد. به‌طورکلی، این پیکاپ کامپکت به لطف جلوپنجرهٔ بزرگ، چراغ‌های باریک افقی، گلگیرهای عضلانی و تناسبات آفرودی، علیرغم اندازهٔ کوچک‌تر، ظاهر باابهتی دارد. یکی از ویژگی‌های طراحی جالب رمپیج نیز گرافیک پرچم ایالات‌متحده در چراغ‌های عقب است. همچنین تیپ لوکس لارامی با تریم‌های کرومی، تیپ اسپرت R/T با تریم‌های مشکی براق و تیپ آفرودی ربل با سپرها و روکش‌های پلاستیکی مشکی‌رنگ و جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد از هم متمایز شده‌اند.

اتاق بار رمپیج ۹۸۰ لیتر ظرفیت دارد و در نسخهٔ بنزینی می‌تواند تا ۷۵۰ کیلوگرم را حمل کند درحالی‌که در نسخهٔ دیزلی این رقم به ۱۰۱۵ کیلوگرم می‌رسد. در داخل خودرو طرح کلی داشبورد شبیه جیپ کامپس به نظر می‌رسد. در اینجا شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۳ اینچی به همراه صفحه‌نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم هستیم. کنترل‌های مجزای سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای، شارژر بی‌سیم و مجموعاً شش پورت USB هم از دیگر ویژگی‌های داخلی رمپیج هستند. در بخش ایمنی هم هفت ایربگ و تعداد زیادی سیستم‌های کمک‌راننده مثل کروز کنترل تطبیقی ارائه می‌شود.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، رمپیج با دو پیشرانه عرضه می‌شود که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است. موتور بنزینی همان نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که از رانگلر گرفته شده و ۲۹۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. پیشرانهٔ بعدی هم ۲ لیتری توربودیزل با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور است. انتقال نیروی هردو موتور از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و تمام مدل‌ها به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

اسپرت‌ترین نسخهٔ این پیکاپ یعنی R/T با پیشرانهٔ بنزینی ظرف ۶.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. در تیپ‌های لارامی و ربل اما شتاب صفرتاصد با همین موتور ۷.۱ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. نسخهٔ دیزلی هم برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۱۰.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. رمپیج در کارخانهٔ استلانتیس در برزیل تولید می‌شود و با قیمتی از ۲۴۰ هزار رئال معادل ۵۰ هزار دلار تا ۲۷۰ هزار رئال معادل ۵۶,۳۰۰ دلار در این کشور عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. درود

    ۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (69 ديدگاه)

    ایده خوبیه ولی مشکل این رم از نظر دوام خیلی از فورد عقب تره

    موافقم 28
    مخالفم 4
    1. net

      ۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      الان زیباترین صفحه نمایش برای وانتهای امریکایی مثل صفحه نمایش عمودی بزرگ فورد f150 برقی و رم trx 2022 و فورد رنجر ۲۰۲۳ هست، صفحه نمایش این رم قدیمی شده و جالب نیست.چراغ جلو زیر نوکش فرورفتگی داره و مسطح نیست بد شده . خط جلوپنجره که به قسمت بالای چراغ و زیر نوک چراغ در قسمت فرورفتگی رفته خیلی بد هست.محافظ گلگیر پلاستیکی مشکی هر ماشینی استفاده میکنه چهره اون ماشین بد میشه این رم هم از محافظ گلگیر پلاستیکی استفاده کرده بد هست

      موافقم 12
      مخالفم 4
  2. R@min

    ۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1702 ديدگاه)

    ماوریک هم شاسی یونی بادی داره !! باید تست شه تا عیارش مشخص شه.

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. امیر دهقان

      ۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (696 ديدگاه)

      ما هم همینو نوشتیم!
      “مثل فورد ماوریک فاقد شاسی مستقل است”

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. R@min

        ۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1702 ديدگاه)

        عجیب !!! کلا صبح ها نباید بیام خبر ببینم.

        موافقم 10
        مخالفم 0
  3. یوسف

    ۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (744 ديدگاه)

    اول فکر کردم برای بازار آمریکای شمالی عرضه شده و خوشحال شدم چون رم تو این بازار محصولی تو این کلاس نداره، گرچه تو متن گفته شده احتمالا تو آمریکای شمالی هم عرضه میشه ولی با این قیمت نمیتونه رقیب فورد ماوریک باشه چون قیمت پایه ش دوبرابر قیمت پایه ماوریک هست. رم باید یه مدل هم برای رقابت با فورد رنجر و تویوتا تاکوما عرضه بکنه چون جیپ گلادیاتور تو این بخش بازار خیلی پرفروش نبوده و باید استلانتیس یه مدل رم تو این کلاس تدارک ببینه.

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (696 ديدگاه)

      قیمت‌های بازار برزیل ملاک درستی نیست، اونجا قیمت‌ها خیلی گرون‌تر از آمریکای شمالیه
      رمپیج اگه در آمریکای شمالی عرضه بشه قطعا بسیار ارزون‌تر از این رقم‌ها خواهد بود

      موافقم 11
      مخالفم 0
  4. Mercede kaviani

    ۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (551 ديدگاه)

    DEAR MY BEST FRIEND
    THANK YOU VERY MUCH FOR YOUR ANSWER AND KINDLY POSSIBLE CAN I BUY FUEL H2O2 90% BUT HO 1958 Cadillac FLEET WOOD GENERATOR H2 AND O2 H2 USE IN ICE HOW MUCH BUDGET NEED FOR MY PROJECT ?Please Let Me Know. Thanks in Advance All , My Best For You . My Best Friend With Best Wishes

    Yours Sincerely From
    Miss Mary Diana Ellen IV Rolls

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. TYSU

      ۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کادیلاک فلیت وود بخر ابهتو ببین حالشو ببر .

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. TYSU

      ۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کادیلاک فلیت وود بخر ابهتو ببین حالشو ببر .

      موافقم 7
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (158 ديدگاه)

    جدای از بحثای فنی و دوام و… به نظرم از ماوریک قشنگ‌تره

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. بهرام

      ۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      قشنگی مهم نیست. شرکت گندیده و ماسونی کرایسلر اگر محصولات خوبی می‌ساخت هرگز به دام مافیای فرانسه و ایتالیا نمی افتاد. حتی رم تی آر ایکس هم خریدار ندارد.

      موافقم 2
      مخالفم 15
      1. درود

        ۲ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (69 ديدگاه)

        گندیده رو قبول دارم ولی ماسونی چرا

        موافقم 0
        مخالفم 2
  6. net

    ۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    واقعا محافظ پلاستیکی گلگیر روی هر ماشینی باشه قیافه اون ماشین رو بد میکنه مثل رنگ طراحی داخلی کرم که هر ماشینی استفاده کند حال ادم به هم می خوره.وانت آشغال کپی چینی بی کیفیت kmc که داخل ایران هست محافظ بزرگ پلاستیکی گلگیر داره خیلی بد و مسخره هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. شاپور

    ۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (298 ديدگاه)

    مقابل ماوریک افسانه ای با قیمت ارزان ۲۰هزار دلاری حریفی شکست خورده است.

    موافقم 1
    مخالفم 8
  8. Hamid

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این وانت چرا این همه قیمتش نجومیه اصلا منطقی نیست شانسی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا