هوندا از سال ۲۰۰۳ با معرفی جت تجاری هونداجت، وارد آسمان شد. اما دریافت گواهینامه نوع FAA برای آن تا سال ۲۰۱۵ طول کشید. برای شرکتی که همه ما آن را با سیویک و آکورد و سایر خودروهای دوستداشتنیاش میشناسیم، حضور در بازار جتهای تجاری و کسب عنوان سریعترین جت تجاری جهان در این کلاس موفقیت بزرگی محسوب میشود. اکنون نسخه جدید از هونداجت با ویژگیهایی جدید معرفی شده است.
هونداجت الیت S با وزن تیک آف بهتر، رنگهای جدید و مواردی برای ایمنی بیشتر معرفی شده است. هونداجت جزو معدود هواپیماهایی است که موتورهای آن روی بالها و با یک پایه ایستاده (OTWEM) قرار گرفتهاند. این طرح تاکنون چندین جایزه طراحی و هوانوردی را دریافت کرده است.
یکی از ویژگیهای کلیدی در نسخه Elite S افزایش وزن حداکثری در حین برخاستن است. این افزایش البته تنها ۹۰.۷ کیلوگرم است اما به معنی یک سرنشین اضافه یا دو چمدان باز بیشتر است. علاوه بر این برد این مدل هم ۲۲۲ کیلومتر افزوده شده است.
یکی دیگر از ویژگیهای جدید این مدل، سیستم پیشرفته تقویت فرمان ASAS است که باعث کاهش حجم کار خلبان و افزایش ایمنی بهویژه در شرایط آب و هوایی نهچندان مطلوب میشود. با توجه به اینکه این یک هواپیمای بسیار سبک وزن است، این یک امتیاز مثبت خواهد بود.
سایر موارد اضافی جدید شامل FAA Data Comm و ACARS است که پیامهای متنی را جایگزین دستورات صوتی سنتی میکند و باعث وضوح و بهبود کارایی ارتباطات و به حداکثر رساندن ایمنی در ارتباط میشود.
به گفته رئیس بخش هواپیمایی هوندا، هونداجت الیت به بهترین عملکرد خود از زمان معرفی در این کلاس دست یافته و در عین حال کارآمدترین جت تجاری است.
[دانلود ویدئو]
Farzad
۷ خرداد ۱۴۰۰ایول بابا دمش گرم نمیدونستم .
علی
۷ خرداد ۱۴۰۰همیشه برام سوال بوده این جت ها یا هواپیماهای جنگنده با اون چرخهای کوچولوی جلو که اندازه چرخهای تخت بیمارستان هست چطوری اون وزن سنگین هواپیمارو موقع نشستن تحمل میکنه؟!!!!
Farzad
۷ خرداد ۱۴۰۰https://gb-tire.com/news/72-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۷ خرداد ۱۴۰۰آقا علی اصلا تابحال از نزدیک هواپیما ندیدی؟!?چرخ تخت بیمارستان چیه آخه؟?اون چرخ ها اندازه یه چرخ کامیونته بعدشم فقط یه چرخ نیست یه چهار تا بهم وصله!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۷ خرداد ۱۴۰۰جون میده برای شخصی سازی،با رنگ خونه و ماشینت ست کنی…
محمد مختاری آذر
۷ خرداد ۱۴۰۰واقعا عالی هستش ولی super Yacht کشتی های شخصی خیلی بهتره مثل مال جف بزوس
Erfan
۷ خرداد ۱۴۰۰بعله اون ها مطمئنا لوکس تر هستن ولی اینکه یه میلیاردر از مالیبو تا دوبی 2 ماه تو راه باشه یه کم عجیب نیست؟؟
عاشق پدال
۷ خرداد ۱۴۰۰نه عجیب نیست.
کسی که از مالیبو تا دبی با یاکت یا قایق اقیانوس پیما میره (قایقهای اقیانوس پیما یه استاندارده) مستقیم که گازشو نمیگیره تا خود دبی.
دم راهش تو جزیره های مختلف توقف میکنه.
دم راهش تو هونولولو و جزایر قناری توقف میکنه
دم راهش خواست یه سر به جاپون میزنه. بعدش گازشو میگیره میره سنگاپور و جزایر اندونزی و مالزی
بعدم تنگه مالا رو رد کرد میره سری لانکا سر میزنه. همین بمبئی و یا گوا یکی از شهرای زیبای هنده سواحلش لنگر میندازه چندتا رقص هندی میره.
بعدشم میره طرف عمان . عمان تو فری خیلی معروفه. فری به کشتیها بزرگ مسافری میگن که بزرگه و توش تفریح میکنن. خسته که شد میره دبی.
اوه اوه به کیش و قشم سر نمیزنه. چون هیچی نداره. مگه اینکه طرف بخواد مثلا فرهنگ و جامعه قشم و کیشو ببینه.
بعدم کسی که چنین سفری میره معمولا با یاکتهای بادبانی میره. بنتو ۱ میلیون دلار بهترین قایق بادبانی یا سیلینگ یاکت رو ارائه میده. خیلیم لاکچریه. تو سنپیترزبورگ ریخته.
عاشقتر پدال
۹ خرداد ۱۴۰۰رولو بچرخون به همه برسه :)))
امیرعلی
۷ خرداد ۱۴۰۰قیمت نزده ?
مهدی
۷ خرداد ۱۴۰۰اینکه موتور هاش روی پایه نصب شده جالبه ولی به من که حس امنیت نمیده?
RezaRs
۷ خرداد ۱۴۰۰داره چون کلی هواپیما حتی نظامی هست اینطوری برای نمونه a10 تاندربولت
علی آقا
۸ خرداد ۱۴۰۰بقیه هواپیماها هم اکثرا روی پایه هست اما برعکس یعنی زیر بال.
میثم
۷ خرداد ۱۴۰۰اگه یه پروژه مثل اسپیس ایکس برای ارسال ماهواره و انسان به فضا هم استارت بزنه خیلی عالی میشه
بنظر میرسه تواناییشو داره
هوندا روباتیک خفنی هم داره
Aryan???judo
۷ خرداد ۱۴۰۰کلا ژاپن تو رباتیک حرف اول رو میزنه شرکت هایی هستن که هوندا در برابر اونا تو زمینه رباتیک جوجه محسوب میشه البته هوندا کارش درسته
Ali
۹ خرداد ۱۴۰۰نه تو رباتیک امریکا حرف اول رو میزنه اون رباتیکی که شما دیدی و تصور شما از اون ربات های ساده و تجاری معمولی هستن که این ملاک و معیاری حساب نمیشه رباتیک پیشرفته پارامتر های تخصصی زیادی داره که از جهت برتری و پیشرو بودن و و از همه نظر آلمان و امریکا اول هستن ولی ژاپن نه به پای اونها نمیرسه و رباتهایی که داره درسطح معمولی و تجاری هستن.
همین جت هوندا با اینکه با کمک امریکا ساخته شده و مثلا موتور توربو فن اون از اول توسط جنرال الکتریک ساخته شده و به کمک اون بوده ولی بازم کارآمد ترین هوا پیما نیست البته اگه خود امریکا بطور کامل روی همچین محصولی کار میکرد کارامد بود شرکت هوندا قابل قبوله و بخاطر ارتباطاتی که داره خوشم میاد چون با شرکت های اروپایی و امریکایی هم همکاری میکنه و تو محصولاتش از اونها کمک میگیره هرچند به پای خود اونها نمیرسه مثلا هوندا تو فورمولا وان مثال بزنم که از همه جهت به اون کمک شد از بخش موتور جت هوندا از بخش موتور اسپرت حتی یکی از مهندسای پیشرانه مرسدس به بخش پیشرانه هوندا رفت و کمک زیادی هم بهشون کرد ولی با این وجود بازم به پای مرسدس نرسید و مرسدس به تنهایی در همه زمینه ها بهتر بود و عملکرد بهتری داشت و هوندا هرکاری کرد نتونست به پای مرسدس برسه تو همه چیز همینطوره مواردی دیگه هست که طولانی میشه درکل هوندا ای ژاپن قابل قبوله ولی نمیتونه به شرکت های آلمانی و امریکایی برسه چون همینی که هست همین الانش به کمک شرکت های اروپایی و امریکایی بوده و مسلما خود شرکت های آلمانی و امریکایی در سطح بالاتری هستن و خیلی بهتر و پیشرفته ترن از هر لحاظ از جمله رباتیک و هوافضا.
Farzad
۷ خرداد ۱۴۰۰اصن اسم ژاپن میاد من یاد ربات میفتم ، چن وقت پیش هم یه ربات ۱۸ متری انسان نما ساخته بودن!
تو همین دوران کرونا کلی ربات مختلف ساختن که به بیمارا کمک میکردن ، مثلا رباته میرفت به بیمار میگفت ، برات آرزوی سلامتی میکنم من برای انجام بهترین خدمات اینجا هستم !!
Ali
۱۰ خرداد ۱۴۰۰آره ربات های مختلف هستن ولی از جهت پیشرو بودن و برتری و پیشرفته ترین ها آلمان و آمریکا اول هستن مثلا اخیرا اولین ربات زنده جهان که با سلول ساخته رو ساختن یا پیشرفته ترین رباتهای با هوش مصنوعی یا ربات های پزشکی و در کل ربات هایی که بالاترین کارایی رو دارن یا آلمان و اروپا هست یا امریکا در زمینه hi-tech هم همینطور که خودش یه معیار و ملاک حساب میشه البته اگه با موارد دیگه جمع شه نتیجه باز اول آلمان و امریکا هستن که پیشرفته ترین هستن.
حسین دهمرد
۷ خرداد ۱۴۰۰من یه نظری داشتم که موتور با یه باله کوچیک بین دم و بال اصلی و کمی بالا تر نصب بشه تا هوای روی بال رو بکشه و یه منطقه کم فشار تو قسمت روی بال ایجاد کنه تا با یه تیک آف کوتاه بلند بشه . چند سال پیش که پدال مقاله همین جت هوندا رو گذاشت دیدم اینم همون کار رو انجام میده. ولی با طراحی بهتر و زیباتر
دانیال
۷ خرداد ۱۴۰۰هوندا عشق لاینتهی