ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من متوجه شدم ک ایرادات خاص خودشو دار مثلا صفحه کلاج بعضی خودروها مصرف بنزین و کمک فنرها.ماشین نسبتا خوبی ولی اگر تو جاده گیر کنی موندگاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Kamran

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان هیچ وقت 206 رو با mvm مقایسه نکنید البته 206 فرانسرو شتاب زیبایی اسپرت خور سواری 206 حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. اکبر

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    من با 315 رانندگی کردم. در حد 10 دقیقه داخل شهر. اولین ایرادی که دیدم شتاب ضعیف این ماشین نسبت به پراید بود چه برسه به 206.
    طراحی داخلیش بهتر از 206 هست. دید کافی به بیرون داری. مخصوصا آینه بغل ها…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شیوا

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خداییش چرا الکی میگی من mvm 315 hدارم موتورش اصلا صدا نداره یعنی واقعا نمیشه می که روشنه سرعتش به حدی بالاست که جرات نداری پا روی گاز بزاری باید هر دو ماشین رو نشسته باشی تا بتونی تشخیص بدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Ali

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    من می خوام دویست و شش تیپ پنج بخرم. دوستانی که موافق ۲۰۶ اند امتیاز مثبت و دوستانی که موافق ام وی ام ۳۱۵ هستند امتیاز منفی بدن. ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمدحسین

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرمن ام وی ام بهتره چون طراحی ک داخل ام وی ام بکار رفته داخل ۲۰۶ بکار نرفته بعدم ۲۰۶ سر پیچ ها جمع نمیشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا رنجبر

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام خدمت همه.چون ایران خودرو بهایی به هموطناش نمیده و قیمتو بالا میبرن و …من ماشین 315 رو انتخاب میکنم همه جذابتر و خوشگلتره هم امکاناتش بیشتره .خدا کنه روز ماشین های چینی بازار ایرانورو بگیرن تا خودروساز داخلی انقدر زور نگه به مردمش امیدوارم این متنو نشون بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ایرانیه مظلوم

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان وجدانن بیایید الکی تعصب نکشیم رو ماشینی که زیر پامونه و واقعیتشو بگیم، خدا شاهده 206 های الان آشغال آشغاله بخدا اشک آدمو در میاره اینقدر ایراد داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ali

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    مشکل پولس و گیربکس ضعیف رو دار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رضا رنجبر

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کاش من ژاپنی به دنیا میومدم تا ماشین های با کیفیت و فوق العاده ارزون سوار بشم و لذت ببرم .ایا میدونستید کشور ژاپن بهترین ماشین های ساخت داخلشو برای مردم خودش میسازه.نه پراید که 20 سال پیش تو کره جنوبی خط تولیدش قطع شد به دلیل کیفیت فوق العاده پایین موفقا لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. افشین

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقای رضا رنجبر داداش تولبد پراید در کره 40 سال پیش قطع شد یا بیشتر . و نویسنده عزیز 206 ده سال عمرش نیست مال دهه 90 میلادی هست ینی بیشتر از 20 سال پیش تولیدش متوقف شد! و اینکه به نظرم عادلانه نبود مقایستون. شما میگی داخل ماشین ننشستم چطور با یه جمله میگین کیفیت ساخت موادش پایینه مخصوصا داخلش و داشبورد؟ چون چینی است؟ بهترین شرکت های دنیا در چین هستند درجه 1 داره و درجه سه هم داره طبیععیه,,,

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. saber

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان ۲۰۶اصلا سر پیچ کنترل نداره;با سرعت بیشتر از۸۰پشتش میپیچه
    ترمز هاش از تنظیم خارج میشن؛و جلوبندیش بسیار ضعیفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مسعود

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالیه .بدون اغراق.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رضا رنجبر

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اقای افشین 45 سال پیش پراید داخل کره جنوبی به خط تولید رسید که حدود 20 یا 25 سال پیش قطع شد به دلایل زیادی از جمله کیفیت .بعد ما تو سال 216 داریم پرااید سوار میشیم اخه تا کی……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حمیدم

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان 315 دارم ازش راضیم نظر بنده :
    سوختش پایینه 100 به 6
    تعادل خوب
    افت قیمت مثلا اگر 2 سال سوار شی موقع فروش خیلی از روش میندازن ! نسبت به ماشینها دیگه
    دنده چهارش گاز خوره
    شتاب در سبقت نداره
    داخل ماشین صدا نمیاد (چیزی که شایعه است )
    واقعا خوشکله! مخصوصا هاچ بک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. reza

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هدف نویسنده مقاله این بوده با تبانی برنده رو 206 نشون بده ولی حقیقت با این مقاله متفاوت است، ایشون طبق گفته خودشون حتی یکبار هم داخل MVM ننشستن بعد آنوقت در مورد شتاب و بقیه مواردش بصورت تئوری از روی کاتالوگ دو خودرو مقاسیه کرده و نظر داده اند، که ارزش فنی ندارد، لطفا به ناحق از تولید کنند داخلی که هیچ ارزش و احترامی برای مصرف کننده قائل نیست طرفداری بیجا نکنید، همانطور که حق کش هم نباید بشه. نمیخوام بگم ماشینهای چینی خوبه ولی ماشین ایرانی هم کیفیت بسیار پایینی داره و اکثر موارد هم از قطعات رده سوم چینی در تولید آنها استفاده میشه عمر خودروسازی چین یک پنجم خودرو سازی ایران هست و شک نکنید در چندسال آینده کاملا یک سر و گردن از تولیدات داخلی بالاتر خواهد بود.خودرو سازان عزیز داخلی هم اگر به ناحق اینقدر نازشون کشیده نمیشد قطعا مجبور میشدند پیشرفت کنند. ایران طراحان و مهندسین خوبی داره و رسیدن به این حد دور از دسترس نیست، اگر در 5 دهه گذشته با برنامه کار میشد و این شرکتهای داخلی مجبور به رقابت می شدند الان صنعت خودرو سازی ما دست کمی از هیوندای کره نداشت، درست ما جنگ کردیم به ناحق تحریم شدیم ولی اگر اینها 20 درصد تاثیر داشت 80 درصد احساس تک بودن و عدم وجود رقیب برای این شرکتها باعث شد بفکر تولیدات بروز و با کیفیت و تنوع محصول نباشند و کم امنیترین خودرو های جهان را به قیمت گزاف به مردم تحمیل کنند. و مردم بیچاره ایران سوار بر این خودروهای نا امن، در جاده های غیر استاندارد و با رانندگی غیر اصولی و عجولانه سالانه باعث از بین رفتن چند ده هزار مسافر در جاده ها شده است.واقعا چرا یکبار بطور اصولی فکری برای این قضیه نمی شود؟ بهترین راه این هست که سالیانه ده درصد از مالیات و عوارض خودروهای وارداتی کم بشه تا فشار رقابت بر دوش تولید کننده داخلی وارد شود تا انشا الله شاهد تولید ماشینهای بروز با قیمت عادلانه در داخل کشور باشیم و مردم هم بتوانند خودرو استاندارد سوار شوند. با امید آن روز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. شاهرخ

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دروود منم به عنوان راننده پشت ام وی ام ننشستم ولی بارها به عنوان خریدار یا مسافر داخلش بودم ماشین خوبیه شاسیش از 206 بلندتره-همینم باعث ایمنی بیشتر در سفرهای خارج از شهر میشه فقط یه ضعف مهمه داره که تویه شهرهایه کوچیک اگه خراب بشه گیر اوردن قطعات خیلی مشکله و از سفر بدجور میمونی مدیران خودرو هم ضمانت و گارانتی رو به طور صحیح انجام نمیده ودرست کردن ماشین الافی زیادی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهدي

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    Mvm 315 داشتم فروختمش از شرش خلاص شدم الان پژو 206 sd v8 خریدم نفس راحت میکشم ، مقایسه واقعا درست بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. زانیار

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ماشین ینی MVM315Hقدرت زیادی داره ولی نمیدونم گیربکسش چجوریاس که با تمام قدرت گاز میدم ولی ماشین بوکسواد نمیکنه ولی از سراشیب خیلی تند که اونم خاکی بود بالا ارودمش بودن گاز دادن زیاد!!!! خیلی راحت بالا اومد!!!تو اون سراشیبی تو اون خاکی هم بوکسواد نکرد خیلی ماشینه خوبیه اصلا صدا نداره متورش بعد تو سپرش حسگر داره که اگر به دیوار نزدیک بشی آژیر میزنه توخاکی با سرعت خیلی زیاد بردمش اسلا نیرو به اطاق خدرو وارد نمیشه نمیدونم کجا میره!!!!خیلی از 206نرم تره چون هردوشونو سوار شدم میدونم صداشم کم تره.
    خیلی زیاد نیست خریدمش تا حالا برف نیومده ولی فکر کنم بخاطر گیربکسش تو برف خوب حرکت کنه و من بشخصه MVMرو ترجیح میدم
    اونم وقتی که یکی کم کارکردشو 25میلون خریدم صاحابش پول لازم بود!
    امیدوارم استفاده کرده باشید با اجازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Majid

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ازبین این دوخودرو ام وی ام روانتخاب کردم الان خیلی راضی هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ابراهیم

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان ام وی ام۳۱۵ نظرتون دررابطش اگه خوبه لایک کنید.موندم بین دنا و 315 کدومش بهتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ابراهیم

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان میشه راهنماییم کنین ازبین کسانی که دویست شیش و ام وی ام ۳۱۵داشتند کدومو بگیرم
    اگربا۳۱۵موافقید نظرمثبت بدیداگردویست شیش موافقید ۲۰۶نظربدید خیلی ممنون
    خودم دوسدارم۳۱۵بگیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آنتی دلال

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من 315 دارم و ازش راضیم ، برادرم هم 206 تیپ 5 داره اونم از ماشینش راضیه . اما چیزی که من متوجه شدم اینه که دلال ها و نمایشگاهی ها و البته تعداد زیادی از تعمیرکارای سنتی و کم سوادتر، نسبت به ماشینای چینی دید منفی دارن و حاضر نیستن قبول کنن که مثه همه چیزای دیگه توی این دنیا ماشین چینی هم ، هم خوب داره و هم بد ، منم با توجه به شباهت این دوتا ماشین ،زمان انتخاب ماشینم همین دو دلی که الان شما داشتی رو داشتم اما من شخصا اگه برم توی خیابون و ببینم که 1000 نفر دیگه لباسشون شبیه لباس منه احساس رضایت نمیکنم ، خیلی هم ناراحت میشم،در مورد ماشین هم همینطوری فکر میکنم : من به هرحال دارم یه هزینه ایی واسه خرید ماشین و بعدها واسه تعمیرات و افت قیمتش میدم ، پس یه ماشینی میخرم که هر عمله ایی باهاش توی خیابونا تیک آف نکشه ، منظورم اینه شخصیت این ماشین درحد یه ماشین 60 میلیونیه و شخصیت پژو 206 در حد حومه نشینای مو ژل زده پراید سواره (که البته خیلی هاشون دلال ماشینن و معتقدن 315 ماشین بدیه … )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        شما حق ندارید به مردم و افرادی که سوار یه نوع ماشین که با سلیقه شما جور نیست توهین کنید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. محسن امیری

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من موندم بخرم این ماشین رویانه؟خیلی سخت پول جمع کردم ونمیخوام ضرر زیادی بکنم وجدانن راهنمایی بفرمایید اینوبخرم یا پارس یاسمند ایکس سوون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مهدی

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اگه به سختی پول جمع کردید به هیچ عنوان الکی پولتون دور نریزید .درسته داشتن ماشین تو این روز یکی از واجبات ولی به قول بزگترها اگه پول اضافی داشتی میتونی ماشین هم بخری. در هر صورت انتخاب با خودتون هست انشاالله که باتحقیقات زیاد بتونی یک ماشین خوب بخری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ali

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چرا انقدر میپیچونید.ارزش خرید دار یا نه قطعا از تیبا بهتر از ساینا ۲۰۶ ۴۰۵ از لحاظ کیفیت ساخت صفرا بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. باران

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان . من یه بودجه ۲۵ تومنی دارم میخوام ببینم با این مبلغ چه مدلی از ۲۰۶ و 315 میتونم بگیرم, و اینکه برای یه خانم کدوم رو پیشنهاد میکنید
    ممنون میشم دوستانی که تجربه استفاده از این خودروهارو دارن راهنماییم کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. احمد

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.دوستان من خودم شخصا شغلم صافکاره باتوجه به تجربه بیست ساله ای درموردبدنه ماشینها دارم ازنظراستقامت وکیفییت بدنه .شاسی سپرها وکابین داخل خیلی عالیه نسبت به ماشینهای تولیدداخل یاهم قیمتش حتی میشه گفت قابل مقایسه باماشینهای کره ایست دوتاعیب نسبت به ۲۰۶داره یکی شتاب اولیه اش کمتره ویکی هم موج گیراش صداش بیشتره .بقیه مواردش حتی بهتراز۲۰۶است من مدل۹۱دارم حدود۷۵۰۰۰کیلومترکارکردشه ولی هنوزهمه وسایلش فابریکه بخصوص قطعات مصرفی مثل باطری لنت تسمه ها دیسک وصحفه که هنوز۱۰درصداستعلاک نداشتن.من مدت ۹ماه۳۱۵هاچ بک دارم.خیلی راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. نوشین

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    یکسال میشه mvm315nدارم ازش راضیم . همشم افراد مختلف میگن ماشین بدیه؟من که تو این مدت مشکلی نداشتم البته بنظرم بستگی داره چطور رانندگی کنی .مسافرت وسربالایی رفتم بد نبود.فقط فقط گاهی بصورت جزیی بوی صفحه تو سرعت در میاد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امير

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،به نظرشمامضحک نیست که آدم جون بکنه ودرآمدی ناچیزداشته باشه وپولش رابده ماشینی سواربشه که درتمام دنیابایک سوم پولش میشه اون روخرید؟تازه زورش اینجاست که مجبوری وکاری هم نمیتونی بکنی وتازه آشغال هم سوارمیشیم نه ماشین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. فائزه

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من میخوام ۲۰۶ تیپ پنج بگیرم…با همه این حرف ها قانع نشدم و نمیدونم الان خوبه یا نه…خیلی تحقیق کردم….خیلیا گفتن ماشینه فوق العاده ایه خیلیا بدشو گفتن…لطفا یکی راهنمایی کنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بيتا

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منم موندم الان ٢٠۶ تیب ۵ بخرم یا … ادم حسابی با خوندن این نظرات دو دل میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رخسار

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      منم دارم ثبت نام میکنم . پدرم ماشین چینی داره در حد صفره اما تو ۲ سال ۵ تومن خورده تو سرش ..اگه قصدت پیشرفته و بعدا میخوای ماشین بهتر بخری. به نظرم اصلا سمت ماشین چینی نباید رفت چون مشتریش خیلی سخت پیدا میشه . این مقاله که خیلی قدیمیه الان تنوع ماشین چینی تو این ۴ سال خیلی خیلی بیشتر شده پس اصن قیاس این دو ماشین در حال حاضر مناسب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. علیرضا همتی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیشتر نظرات را خواندم خیلی متاثر شدم از تعریف ماشین چینی تا کاش ژاپنی بدنیاآوردن میامدم از خودروش لذت ببرم. اما چرا نگویید ژاپنی چه زحمتی کشید تا اینجا رسید بعداز جنگ وشکست از آمریکا مردم به خیابان آمدند وتمام لوازم آمریکایی منزل خود را آتش زدند اما ما چی. از جنس چینی و حتی ترکیه. نمیگذریم ایرانی. جنس ایرانی بخر…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. رزگار .پ.

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت بزرگواران،
    من هم مبلغی پول (حدود 25 میلیون) البته مقداریش وام جمع کردم و می خواهم یک ماشین با اون بخرم. زیبایی mvm315 من را وسوسه کرده تا یک کارکرده رو با این پول بخرم. اما از ماشین های چینی همواره بد می گویند. آدم دو دل میشه. من شخصا به 206 فکر نمی کنم چون قیافه آن بسیار تکراری است مانند سایر محصولات پژو که در ایران هستند. از معایبی که می گویند : یکی اینکه هزینه تامین قطعاتش بالاست و چون کیفیت قطعاتش پایینه، زود به زود نقص پیدا می کنند. همچنین در شهرستانها باید برای تهیه یک قطعه کوچک چندین روز منتظر بمانید تا از نمایندگی تهیه شود.
    ونیز هنگام فروش ماشین دیر فروش است.
    با این حال، من که با زحمت پولهایم را جمع کرده ام و از این معایب هم آگاه هستم وسوسه شدم تا یک ماشین نسبتا با ظاهر جدید سوار شوم.
    نظر همه دوستانی که ام وی ام 315 هاچبک دارند به انتخاب من کمک خواهد کرد. بسیار ممنون از نظراتتون.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا