لینکلن

تیغه‌های برف‌پاک‌کن گرم شونده در لینکلن آویاتور!

همه‌ی خودروهای جدید دارای شیشه‌های عقب گرم شونده بوده و برخی از آن‌ها به تجهیزات بیشتری همچون صندلی‌های جلو، فرمان و آینه‌بغل‌های گرم شونده نیز مجهز هستند؛ اما هیچ‌کدام از خودروها نمی‌توانند با جدیدترین شیرین‌کاری لینکلن آویاتور برابری کنند. این شاسی‌بلند لوکس هم‌اکنون به‌صورت سفارشی با برف‌پاک‌کن‌هایی عرضه می‌شود که دارای تیغه‌های گرم شونده می‌باشند. این امر به مالکان کمک می‌کند تا حتی در سردترین شرایط آب و هوایی نیز بتوانند رانندگی بهتری داشته باشند.


راه‌های زیادی برای تخمین میزان لوکس بودن یک خودرو وجود دارد. فاکتورهایی همچون قیمت، اسب بخار و صدای کابین را می‌توان جزو این موارد دانست؛ اما راه موردعلاقه ما برای دانستن میزان اشرافیت یک خودرو شمردن میزان سطوح گرم شونده آن است!


زمانی که به خودروهای لوکس سطح بالا نگاه کنید شاهد صندلی‌های جلو و عقب، فرمان، آینه‌بغل‌ها و آب‌پاش‌های گرم شونده خواهید بود اما تیغه‌های برف‌پاک‌کن گرم شونده بازی را یک پله بالاتر برده است.


لینکلن ادعا می‌کند سیستم  VisioBlade® سفارشی می‌تواند تنها در عرض ۴ دقیقه دمای تیغه را از زیر صفر به ۳۰ درجه سانتی گراد برساند. این برف‌پاک‌کن‌های ساختارشکن همچنین از آب‌پاش‌های یکپارچه‌ای سود می‌برند که کاراتر از نمونه‌های سنتی عمل می‌کنند. جفری جانسون مهندس لینکلن می‌گوید:

این آب‌پاش‌ها آب را در جلوی تیغه اسپری می‌کنند و برخلاف سیستم‌های سنتی هستند که آب را به کل شیشه جلو اسپری می‌کند. شما تا ۵۰ درصد مایع شیشه‌شور یا آب کمتری در مقایسه با نمونه‌های سنتی استفاده می‌کنید و با اسپری کردن مستقیم به جلوی تیغه دید بهتری خواهید داشت.

لینکلن می‌گوید آب کردن یخ با استفاده از بخاری خودرو بیش از ۱۵ دقیقه طول می‌کشد اما سیستم  VisioBlade® لینکلن می‌تواند بیش از سه برابر سریع‌تر از حالت ذکر شده یخ شیشه جلو را آب کند. مهندس این شرکت در آخر می‌گوید:

زمانی که در آب‌وهوای سرد و یخی رانندگی می‌کنید دیگر روی تیغه‌ها خبری از یخ نخواهد بود. این روش کاراتری برای تمیز ماندن شیشه جلو است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    شما اول مشکلات کیفی آویاتور رو حل کنید بعد به فکر برف پاک کن گرم شوندش باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. Elmiraj

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3123 ديدگاه)

    دمشون گرم تا حالا اصلا همچین چیزی نشنیده بودم…!!!
    این ویژگی برجسته در کشور هایی که دما به بیست درجه زیر صفر و بیشتر سقوط می‌کنه بسیار کارآمد و بدرد بخوره چون در این دماها اندک آب روی شیشه ها در عرض چند ثانیه یخ می بنده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. datsun

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    برا مناطق سرد کاربردیه و خیلی خوب ولی اینکه میگه این (آب‌پاش‌ها آب را در جلوی تیغه اسپری می‌کنند ) چیز جدیدی نیست فکر کنم 405 هم برف پاک کنهاش آب رو جلوی تیغه میپاشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mohammadnabi familghadakchi

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (15 ديدگاه)

    خیلی جالبه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. هادی نجفی

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    واقعا عجب فکر خوبی، من که شدیدا با یخ و سرما و شیشه جلو و عقب مشکل دارم
    گاهی وقتا از سرما شهرمون بیخیال آب پاشیدن به شیشه میشم با شیشه کثیف رانندگی میکنم ، بقدری شیشه ماشین بد میشه از سرما وقتی آب میزنم
    واقعا فکرش عالیییییییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    این شد یک ایده ی فوق العاده که به همه کمک میکنه / از نظر من بعداز کادیلاک لینکلن رنک 2 تو امریکایی هارو داره ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کوروش

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    چیز‌جدیدی نیست !
    فورد اسکیپ نسل قبل داشته ساب هم n سال پیش داشته e کلاس ۹۳ بدون هیچ تکنولوژی خاصی فقط با نوع خاصی مود پاک کردن یخ را از شیشه ها پاک می کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا