آموزشایران خودرو

گارانتی خودروهای ایران خودرو؛ شرایط، قطعات تحت پوشش و هر آنچه باید بدانید

در مقاله پیش رو به بررسی شرایط و ضوابط گارانتی خودروهای ایران خودرو و همچنین دلایل ابطال گارانتی می‌پردازیم.


سازنده هر وسیله‌ای در برابر کیفیت محصول تولیدی خود مسئولیت دارد. گارانتی شامل تعهداتی است که خودروسازان و واردکنندگان در برابر مصرف‌کنندگان بر عهده می‌گیرند و درصورتی‌که خودرو در طول دوره گارانتی و به شرط رعایت ضوابط ویژه با ایراد کیفی مواجه شود خودروساز موظف به رفع رایگان ایرادات خواهد بود. بر اساس قوانین موجود، خودروهای صفرکیلومتر تولیدی ایران خودرو گارانتی سه ساله یا ۶۰ هزار کیلومتر دارند. در ادامه به بررسی گارانتی خودروهای ایران خودرو می‌پردازیم.

گارانتی خودروهای ایران خودرو

شرکت ایران خودرو کیفیت و عملکرد مناسب خودروی تولیدی خود را تضمین نموده و متعهد می‌شود کلیه ایرادات ناشی از هرگونه نقص در کیفیت قطعات و فرآیند مونتاژ خودرو را مطابق تعریف محصول، به‌صورت رایگان و مطابق شرایطی که در ادامه ذکر می‌شود رفع نماید. طول دوره گارانتی اجزای مختلف خودرو، از تاریخ تحویل به مشتری تا سررسید زمان تعیین شده یا رسیدن به کارکرد مشخص شده، هرکدام زودتر اتفاق بیافتد، خواهد بود.

موارد تحت پوشش گارانتی

  • گارانتی پایه و رنگ و بدنه
گارانتی پایه (هرکدام زودتر اتفاق بیفتد) گارانتی رنگ و بدنه
۳۶ ماه یا ۶۰ هزار کیلومتر ۳۶ ماه
  • گارانتی کیسه هوا

مطابق با قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، عملکرد صحیح کیسه هوا در دوران تعهد بر عهده عرضه‌کننده خودرو است.

  • گارانتی سیستم صوتی و مالتی مدیا

دوره گارانتی سیستم صوتی و مالتی مدیا مطابق گارانتی پایه خودرو خواهد بود.

  • گارانتی‌های خاص
ردیف شرح مدت‌زمان کیلومتر
۱ گارانتی تایر ۳ سال ۶۰ هزار
۲ گارانتی باتری ۱۸ ماه ۳۰ هزار
۳ گارانتی گاز کولر ۱ سال ۲۰ هزار

گارانتی قطعات مصرفی

قطعات مصرفی به قطعاتی اطلاق می‌شوند که عمر آن‌ها نسبت به سایر قطعات خودرو محدودتر بوده و به‌صورت عادی پس از گذشت مدتی محدود یا مقدار کارکرد خاصی مستهلک شده و می‌بایست تعویض شوند. در جدول زیر به وضعیت گارانتی قطعات مصرفی اصلی اشاره شده است:

ردیف شرح مدت کیلومتر
۱ صفحه کلاچ ۱۸ ماه ۳۰ هزار
۲ تسمه تایم، تسمه آلترناتور، کربن کنیستر، کاتالیست و سنسور اکسیژن دوم مطابق با گارانتی پایه خودرو
۳ لنت ترمز جلو و عقب، لامپ‌ها، شمع موتور، تیغه برف‌پاک‌کن ۱۵ هزار
۴ روغن‌ها نظیر روغن‌موتور، گیربکس، ترمز گارانتی ندارد
۵ مایعات نظیر ضد یخ، مایع شیشه شوی
۶ فیلترها نظیر فیلتر بنزین، فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر اتاق

شایان ذکر است درصورتی‌که قطعه مصرفی دارای ایراد کیفی باشد، یا خرابی و ایراد کیفی یک قطعه دیگر باعث بروز ایراد در قطعه مصرفی شود، قطعه مصرفی نیز مشمول گارانتی می‌گردد. چنانچه عدم تعویض و یا عدم انجام سرویس‌های دوره‌ای قطعات مصرفی و قطعات خاص که دارای محدودیت‌های گارانتی هستند (مطابق با جداول گارانتی‌های خاص و قطعات مصرفی) منجر به بروز ایراد در سایر قطعات و یا مجموعه‌های خودرو گردد، ایرادات قطعات و مجموعه‌های متأثر از آن مشمول گارانتی نخواهد شد.

مثال: اگر به دلیل وجود ایراد در دیسک ترمز، لنت‌ها نیز معیوب شوند علاوه بر رفع ایراد دیسک ترمز، تعویض لنت‌های ترمز نیز مشمول شرایط گارانتی خواهند بود اما از سوی دیگر چنانچه عدم تعویض به موقع لنت ترمز منجر به آسیب رسیدن به دیسک ترمز شود، نه تنها لنت ترمز بلکه دیسک ترمز هم تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرد.

همچنین بخوانید:

نکات مهم درباره گارانتی قطعات مصرفی خودروهای ایران خودرو

  • رفع ایراد بنا به تشخیص کارشناسان فنی نمایندگی‌های مجاز، با تعمیر یا تعویض قطعه معیوب انجام خواهد شد.
  • کلیه قطعات تعویض شده در تعمیراتی که به هزینه گارانتی انجام شده باشد، حداکثر تا پایان دوره گارانتی خودرو تحت پوشش گارانتی خواهد بود.
  • داغی کلیه قطعاتی که در زمان گارانتی و به حساب گارانتی تعویض می‌گردند، متعلق به شرکت ایران خودرو بوده و به مشتری تحویل نمی‌گردند.

موارد خارج از پوشش گارانتی ایران خودرو

موارد خارج از شمول گارانتی عمدتاً ناشی از نگهداری نامناسب خودرو توسط مالک یا راننده است، لذا مراقبت و نگهداری مناسب از خودرو نه تنها از خارج شدن خودرو از گارانتی جلوگیری می‌کند، بلکه موجب عمر بیشتر خودرو نیز خواهد شد.

  • خسارات ناشی از عوامل خارج از کنترل شرکت ایران خودرو
  • خرابی ناشی از تصادفات و استفاده نامناسب از خودرو
  • استفاده از خودرو در مسابقات رالی، سرعت و…
  • هرگونه تغییرات در خودرو و تقویت آن (تغییر در مشخصات محصول نظیر تغییرات در موتور و…) و یا حذف قطعات و جایگزین نمودن قطعات دیگر
  • خرابی ناشی از حوادث و بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله، صاعقه، طوفان و غیره
  • خسارات ناشی از به‌کارگیری لوازم جانبی و اضافی بر روی خودرو، مانند چادر (مشمعی، ضد آب و …)، بادگیر شیشه، قفل فرمان، قفل پدال و غیره
  • خرابی ناشی از آتش‌سوزی، بلایای طبیعی، اغتشاش و شورش‌های اجتماعی و سیاسی
  • صدمات ناشی از تردد خودرو در مسیرهای قیرپاشی شده، نمک‌ریزی شده و عوامل بیرونی نظیر برخورد سنگ و شن با خودرو
  • فشار آوردن بیش از حد به خودرو و تحمیل بار بیش از ظرفیت مجاز حتی برای کوتاه‌مدت
  • خسارات ناشی از تعمیرات نامناسبی که توسط تعمیرگاه‌های غیرمجاز انجام شده باشد.
  • آسیب‌ها و صدمات ناشی از نصب هرگونه قطعات غیر اصلی
  • خسارات بدنه، رنگ و تزئینات خودرو که ناشی از تصادفات و حوادث بوده و تعمیر شده باشند.
  • نصب هرگونه قطعات زنگ‌زده که موجب بروز خوردگی و یا زنگ‌زدگی در سایر قطعات شود.
  • وجود هرگونه گرده رنگ که ناشی از قرار گرفتن خودرو در محیط نامناسب باشد.
  • هرگونه خسارت وارده به بدنه و رنگ خودرو (تصادف و…) و تزئینات پس از تحویل خودرو به مشتری
  • خرابی قطعات ناشی از هرگونه تغییرات غلط بر روی خودرو نظیر جوشکاری و غیره
  • هرگونه آتش‌سوزی در خودرو به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی به هنگام تعمیرات و یا وقوع آتش‌سوزی به دلیل سهل‌انگاری و یا استفاده از قطعات غیر اصلی در تعمیرات انجام شده توسط تعمیرگاه‌های غیرمجاز
  • عدم مراقبت لازم از خودرو (شامل انجام سرویس‌ها، مراقبت بدنه و…)
  • استهلاک عادی قطعات نظیر سایش عادی تیغه برف‌پاک‌کن در اثر استفاده
  • صدمات رنگ ناشی از برخورد سنگ، شن، ماسه و سایر موارد مشابه به بدنه
  • تأثیر مواد پراکنده در محیط، مانند سموم دفع آفات نباتی و غیره، فضله پرندگان، شیره درختان و همچنین عوامل جوی نظیر باران‌های اسیدی، انواع آلودگی‌های زیست‌محیطی و سایر عوامل تأثیرگذار بر بدنه و رنگ خودرو
  • خرابی باتری – در صورت عدم استفاده از خودرو بیش از یک ماه و یا عدم رعایت استانداردهای کیفی حفظ و نگهداری باتری شامل ۱- در صورت عدم استفاده از خودرو به مدت ۶ روز می‌بایست حداقل یک‌مرتبه خودرو روشن و به مدت یک ساعت روشن بماند. ۲- در صورت عدم استفاده از خودرو به مدت بیش از یک ماه سر باتری‌ها جدا شود.
  • پوسیدگی لاستیک خودرو، قطعات و سایر قطعات لاستیکی به دلیل توقف طولانی خودرو و عدم استفاده از آن
  • ایرادات ناشی از ریزش آب و یا سایر مایعات بر روی قطعات الکترونیکی نظیر رادیوپخش، ECU و اتصالات آن
  • ایرادات ناشی از رانندگی در عمق آب که باعث نفوذ آب به اجزاء داخلی خودرو مانند موتور می‌گردد.
  • خسارات ناشی از قرار گرفتن خودرو در میدان‌های قوی الکترومغناطیسی، کنار پست‌ها و زیر دکل‌های فشارقوی انتقال نیرو
  • خط افتادن شیشه جلو به دلیل خرابی برف‌پاک‌کن
  • عمدی بودن خسارات وارد شده مانند سرقت یا استفاده اشخاص غیرمسئول
  • خسارات ناشی از انجام تعمیرات نامناسب و استفاده از سوخت و روغن نامناسب
  • بروز هرگونه ایراد ناشی از استفاده از روغن، مایعات، فیلترهای روغن، سوخت نامناسب و یا غیراستاندارد
  • هرگونه عیب و نقص و خسارات جانی و مالی وارده به مشتری و اشخاص ثالث که به دلیل تعویض یا نصب قطعات و سیستم‌های جانبی و یا دریافت خدمات خارج از شبکه رسمی و مجاز ایران خودرو، توسط مشتری طی دوره گارانتی ایجاد شود، از شمول قانون حمایت از مشتری خارج است و هیچ‌گونه حقی برای مشتری و اشخاص ثالث در برابر ایران خودرو ایجاد نمی‌کند.
  • زنگ‌زدگی قطعات داخل موتور و همچنین رادیاتور به دلیل عدم استفاده از ضدیخ و آب بدون املاح نظیر آب مقطر
  • هرگونه حادثه در خودرو به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی به هنگام تعمیرات و یا وقوع آتش‌سوزی به دلیل سهل‌انگاری و یا استفاده از قطعات غیر اصلی در تعمیرات انجام شده یا دست‌کاری در سیم‌کشی خودرو توسط تعمیرگاه‌های غیرمجاز
  • تخریب و عملکرد نامناسب قطعات موتور و همین‌طور رادیاتور به دلیل استفاده از آب‌های املاح دار که رسوبات آن‌ها موجب بروز ایراد می‌گردد.
  • عیوب ناشی از عدم انجام سرویس‌های دوره‌ای توسط مشتری در نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو
  • عیوب ناشی از آب رسوب دار و روغن‌های نامناسب که منجر به خرابی سایر قطعات گردد.

توجه: همان‌گونه که ضدیخ، نقطه انجماد آب موتور را کاهش می‌دهد، نقطه‌جوش آن را نیز افزایش می‌دهد؛ بنابراین وجود ضد یخ مخصوص زمستان نبوده و می‌بایست در تمام فصول استفاده گردد. وجود ضد یخ موجب جلوگیری از زنگ‌زدگی قطعات می‌شود، لذا عیوب ناشی از عدم وجود ضد یخ مشمول گارانتی نخواهد بود.

  • خسارات ناشی از استهلاک عادی
  • استهلاک طبیعی خودرو، فرسودگی، رنگ‌پریدگی.
  • هزینه ناشی از تعویض قطعات مصرفی
  • خسارات ناشی از عدم انجام سرویس دوره‌ای
  • عیوبی که بنا به تشخیص کارشناس فنی نمایندگی، ناشی از عدم انجام به موقع سرویس‌های دوره‌ای باشد، مشمول گارانتی نخواهد بود.
  • هرگونه خسارت کالای فاسدشدنی در حال حمل به‌ وسیله خودرو، درصورتی‌که خودرو به دلیل بروز ایراد قادر به حرکت نباشد.
  • هرگونه خسارت کالای در حال حمل به وسیله خودرو در صورت بروز حادثه و یا تصادف
  • هرگونه خسارت ناشی از نرسیدن به مقصد موردنظر به دلیل خرابی خودرو
  • جبران خسارات مربوط به پرداخت هزینه‌های آژانس و پارکینگ مالکین در شهرها، در صورت خرابی خودرو و تصمیم مشتری به توقف آن و یا استفاده از وسایل دیگر حمل‌ونقل به‌واسطه خرابی خودرو
  • هرگونه خسارت ناشی از استفاده خودرو معیوب با اطلاع قبلی

ابطال گارانتی خودروهای ایران خودرو

ابطال گارانتی خودرو

در شرایط زیر گارانتی خودرو ابطال و نمایندگی‌ها از ارائه خدمات گارانتی معذور خواهند بود.

  • مفقود یا محو شدن پلاک شناسایی خودرو
  • از کار افتادن کیلومتر شمار

درصورتی‌که کیلومتر شمار توسط مشتری دست‌کاری شده یا از کار افتاده باشد و یا مقدار کارکرد خودرو توسط وی تغییر کرده باشد (بنا به تشخیص کارشناس فنی شرکت در هنگام پذیرش خودرو در نمایندگی مجاز)، گارانتی خودرو ابطال و مشخصات آن به کلیه نمایندگی‌های مجاز اعلام خواهد شد. چنانچه کیلومتر شمار خودرو بدون خواست یا دخالت مشتری از کار افتاده باشد، مشتری می‌بایست سریعاً و در اولین فرصت ممکن برای رفع عیب آن به نمایندگی‌های مجاز مراجعه نماید، در غیر این صورت گارانتی خودرو به‌صورت کامل ابطال خواهد شد.

توجه: از آنجا که کارکرد واقعی خودرو پیش از انجام هرگونه تغییرات، توسط نمایندگی‌ها بررسی می‌شود، لذا هرگونه دست‌کاری در کیلومتر کارکرد ثبت شده در جلو آمپر، مشمول پوشش گارانتی نبوده و عواقب آن بر عهده مالک خودرو خواهد بود.

  • وارد آمدن خسارت کلی به خودرو در سانحه شدید یا آتش‌سوزی حتی در صورت بازسازی کلی
  • تعویض اتاق خودرو، به هر دلیلی
  • تغییر در کاربری تعریف شده خودرو و تبدیل آن به خودروی مسابقه، کار و غیره.

نکته: در صورت اعلام فراخوان از سوی شرکت ایران خودرو، اگر مالکین خودروهای مشمول فراخوان در تاریخ مقرر به نمایندگی‌ها یا مکان‌های تعیین شده مراجعه ننمایند، گارانتی خودرو به‌طور کامل ابطال خواهد شد و مسئولیت ناشی از عدم اجرای فراخوان متوجه ایران خودرو نخواهد بود.

ابطال گارانتی قطعات

چنانچه در دوران گارانتی نسبت به تعویض قطعات و جایگزینی آن با قطعات غیراستاندارد یا متفرقه در تعمیرگاه‌های غیرمجاز اقدام گردد، درصورتی‌که همان قطعه و یا سایر قطعات مرتبط با آن قطعه معیوب شوند، قطعه مذکور و سایر قطعات متعلقه در آن مجموعه از پوشش گارانتی خارج خواهند شد. کلیه قسمت‌های تغییر یافته بر روی خودرو توسط هنرکده‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، تعمیرگاه‌ها و سایر مراکز خدماتی متفرقه از گارانتی خارج خواهند شد. خاطرنشان می‌سازد شرکت ایران خودرو تعهدی در قبال بروز اشکال در قسمت‌های تغییر یافته نخواهد داشت؛ بنابراین هرگونه آهن‌کشی، تقویت شاسی خودرو، موتور، تقویت فنرها و یا اصلاح آن‌ها، نصب کولر توسط مراکز خدماتی متفرقه، استفاده از رینگ و لاستیک اسپرت که مورد تأیید ایران خودرو نباشد مجاز نیست.

در صورت نصب وسایل اضافی نظیر نصب هرگونه کف‌پوش یکسره لاستیکی روی خودرو که موجب باز شدن صندلی گردد و نصب هرگونه روکش دوم روی صندلی خارج از مراکز مجاز خدمات پس از فروش ایران خودرو، دست‌کاری سیستم برقی خودرو نظیر نصب پروژکتور و به‌ویژه دزدگیر غیراستاندارد و یا استاندارد توسط عوامل متفرقه و یا مؤسسات خدماتی غیر از مجموعه ایران خودرو که منجر به بروز عیب در سیستم‌های الکترونیکی و مکانیکی و یا به‌واسطه آن در سایر قطعات خودرو شود، تحت پوشش گارانتی نخواهد بود.

استعلام گارانتی ایران خودرو

جهت استعلام گارانتی خودروی خود کافی است به وب‌سایت شرکت ایساکو به نشانی isaco.ir مراجعه نموده و سپس با وارد کردن شماره شاسی و کیلومتر خودرو از فعال بودن یا نبودن گارانتی خودروی خود مطلع شوید.

مدت گارانتی ایران خودرو

کلیه محصولات ایران خودرو به مدت ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر (هرکدام که زودتر اتفاق بیفتد) گارانتی هستند و در طی این مدت چنانچه خودرو ایرادی داشته باشد با رعایت ضوابط و شرایط گارانتی به‌صورت رایگان تعمیر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5728 ديدگاه)

    تقریباً همه ی مشتریای سایپا و ایرانخودرو با مشکلات ناشی از گارانتی این دو فرغون ساز و در نهایت حل نشدن مشکلشون مواجه شدن ………….. لُب کلام اینکه عدم رعایت قوانین چه تو بحث فروش و چه تو بحث گارانتی و خدمات بعد از فروش این دو فرغون ساز نهادینه شده و تبدیل به یه روال عادی شده

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2711 ديدگاه)

      با اولین استارتی که شما به ماشینتون میزنید گارانتیش باطل شده فقط تا زمان اولین خرابی که واقعا برید نمایندگی این فرایند فهمیدن شما طول میکشه چون نه اولا مشکله شمارو حل میکنن دوما هزارتا بهانه میتراشن که در وهله اول زیر بار گارانتی نرن در وهله دوم بندازن گردن شما عیبو

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5728 ديدگاه)

        مردم با ذوق و شوق میرن ماشین میخرن ولی شاید تنها چیزی که به ذهنشون نمیرسه خدمات بعد از فروش هستش چون فکرشم نمیکنن که بعد از خریدن ماشین به سرعت و همون روزای اول احتیاج به تعمیرگاه‌ ها داشته باشن 🤦 و اصلاً معضل و مشکل اساسی ماشینای صفر‌ کیلومتر سایپا و ایرانخودرو که همیشه شایع بوده همین هستش که متاسفانه همون روزای اول احتیاج به تعمیراتی پیدا میکنن که اکثراً کار به تعویض قطعه میکشه و مشتری تازه اونجا متوجه میشه که اون قطعه اصلاً مشمول گارانتی نمیشه و باید واسه تعویض قطعه و حل مشکلش پول پرداخت کنه ولی با این وجود مشکل که بر طرف نمیشه هیچ تازه تو لیست صورتحساب مشتری انواع کارای انجام شده و پول اون قطعه تعویضی قید میشه ولی مشکل ماشین همچنان باقی هستش!!!!!!!🤦 یا جریان نوبت‌ دهی واسه گارانتی که زمان‌ بر هستش و مردم مجبورن ساعتها تو نمایندگی منتظر بمونن تا بتونن از گارانتی استفاده کنن و بعد وقتی نوبتشون میشه تازه معلوم میشه اون قطعه ای که باید عوض بشه اصلاً تو انبار نمایندگی موجود نیستش و اون نمایندگی اگر دلش نخواد درخواست فوری نمیزنه و اگر هم دلش بخواد درخواست فوری بزنه تأمین قطعه و ارسالش به نمایندگی حداقل دو‌ هفته طول میکشه 🤦 و جدای از همه این حرفها پایین بودن سطح کیفیت کار پرسنل نمایندگیها که اصلاً نمیتونن مشکل و ایراد رو تشخیص بدن و به ماشینای مردم صدمه میزنن هم خودش یه بحث جداگونه هستش

        موافقم 13
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (10383 ديدگاه)

          زیزیگواو جان

          متاسفانه همه چیزمان به همه‌ چیزمان می‌آید!!!
          طرف میگه گارانتی داره اما وقتی مشکلات خودرو خودشو نشون میده و از اون بدتر نیاز به قطعه پیدا میکنند ، نمایندگی‌ها کاری مبکنند که طرف قید نمایندگی را بزنه و بره از جیب مبارک خرج ماشینش بکنه و گارانتی مدرکی هست برای تمام شرکت‌های تولید کننده و خدمات دهنده در ایران که مردم را تیغ بزنند و خداروشکر این مردم هم همیشه عادت دارند از یک لونه به تعداد نامحدود گزیده شوند!!!

          روغنی موتوری که توسط این نمایندگی‌ها داخل ماشین مردم ریخته میشه را فقط یکبار برید در نمایندگی‌ها چک کنید تا بفهمید عمق فاجعه چقدر بالاست!!!
          ارزان‌ترین روغن که بوی گند سوختگی میده (( مشخصِ که روغن موتور سوخته ولی تصفیه شده هست ))!!!
          و اگر کسی که میخواد خودروی ایرانی بخره و نگه داری کنه برای سال‌های طولانی به نظر من از همون صفرکیلومتر اصلاً نره نمایندگی و خودش را با این حرف گول نزنه که اگر نرم نمایندگی گارانتیش باطل میشه!!!
          باید بگم جهنم که باطل میشه!!!
          گارانتی کشک باطل شدن و نشدنش هیچ فرقی به حال جامعه ایرانی نمیکنه!!!
          بلکه بعد از اتمام دو ساله‌ی گارانتی باید ببره پیش یه مکانیک و بالای چند ده میلیون خرج بکنه تا جرم موتور را برطرف بکنه به سبب روغن موتوری که نمایندگی داخل موتورشون میریخته چون نمایندگی با ترس از دست دادن گارانتی ، جیب مالکان را بزنه!!!

          با چشم دیدم خودروی شاهین یه بدبختی که هنوز ۵هزار کیلومتر نرفته بود ولی یکی از کمک عقب و یکی از جلو روغن زده بود و …، به طرف گفتن نامتو مینویسیم تو نوبت هر وقت رسید خبرت میکنیم ( الان دو سالی میشه قرارِ خبرش کنند😂👶💩 ) بعد طرف رفته بود همون کمک عقب و جلو را از خود همون نمایندگی از جیب مبارکش خرید تا مشکلش برطرف بشه!!!

          وقتی نمایندگی اینقدر پُرو هست که مشتری اگر از حقش دفاع بکنه میگیره کُتَکِشم میزنه ، بعد فکر کردید برای گارانتی که کشک هم به حساب نمیاد در کشور ما تَره خورد میکنه!!!

          لاستیک بارز ۴ سال گارانتی داره ، چند سال پیش انداختم زیر یه ماشینی چهار حلقه ، خداشاهده ۵ ماه کار نداد و تو تا لاستیک از چهارتا ابتدا از گوشه چاک خورد و کمی باد کرد و بعدش هم در حرکت ترکید ( یکی ترکید ) ، ولی نمایندگی بارز گفت مدل رانندگی شما مشکل داره ( به همین راحتی کثافتن ) ،هر چهارتاشو در آوردم ریختم بیرون و هر زمانی اسم باز میاد ناخداگاه یادِ 💩 میوفتم و از اون زمان کویر انداختم و خداشاهده از چیزی هم که فکر میکردم بهتر بود کویر و دمشون گرم و نونشون حلال!!!

          اگر این مردم یاد میگرفتند از خوب‌ها با خرید کردن حمایت کنند و بدهارو هو کنند ، کسی به خودش جرئت کلاهبرداری نمیداد ولی داریم میبینیم که تو هر صنفی محصول ایران بدترین کیفیت را داره بعد انتظار حمایت از تولید داخلی هم دارند!!!
          خودرو که هیچی اون به جهنم!
          لوازم خانگی وضعش از خودرو هم بدترِ!
          شونصد مدل یخچال فریزر با رنگ‌و‌لَعاب مختلف میسازیم ولی بعد از مدتی کوتاه کارکرد چنان افت کیفیت دارند که انگاری ۵۰ سالِ کار کردن😡!!!

          والا من خودم اگر محصول ایرانی کیفیت بالایی داشته باشه حتی گرانتر از جنس خارجی هم باشه باز خریدارشم اما نه اینکه هم بی‌کیفیت هستند هم مشتری را گاگول فرض میکنند هم بدتر اینکه میخواهند هم قیمت خارجی بکنند تو پاچه ملت ( چون رقابتی نیست و برای خودشان میتازونند )!!!

          یه کامنت طولانی ولی چه فایده ، فقط دورهم یه کامنتی میخونیم و بس ، تو کشور ما یا گرگی یا بره و از این دو حالت خارج نیست و تمام!!!

          موافقم 11
          مخالفم 2
        2. زیزیگولو

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (5728 ديدگاه)

          آره نوید همینجوریه مردم موقعی که ماشین تحویل میگیرن بشون میگن ماشین تا فلان کیلومتر گارانتی داره ولی خدا اون روز رو نیاره که ماشین تو دوران گارانتی یه عیب و ایرادی پیدا کنه!!!!! نمایندگیای خدمات بعد از فروش‌ به عناوین مختلف بهونه میارن تا ماشینو نپذیرن!!! یا قطعه ندارن یا مکانیک ندارن یا برقکارشون رفته مرخصی یا جلوبندشدن رفته عروسی دخترش یا تنظیم موتورشون تصادف کرده تو بیمارستانه و هزار جور بامبول دیگه که سر مشتری بدبخت در میارن!!!!! و خلاصه اینکه با توجه به صحبتای اکثریت مردم انگار خدمات بعد از فروش درخور و مناسب واسه ماشینای سایپا و ایرانخودرو قفل هستش و همه مردم نسبت بهش اعتراض دارن چون خودروسازا به مردم قول میدن که تو در دوره گارانتی معایب ماشینایی که خریدن برطرف میشه ولی نمیشه و این قصه همچنان ادامه داره …………….

          موافقم 10
          مخالفم 1
  2. فرامرز

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (248 ديدگاه)

    گارانتی تولیدات داخلی هم مثل کیفیت محصولات داخلیه دیگه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  3. علی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    گارانتی ایران خودرو و سایپا 💩 اتفاقا امتیاز منفی حساب میشه چون هم کلی منت می‌کشی و علاف میشی و ماشینت هم عیب یابی نمیکنن مگه اینکه پارتی داشته باشی

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. علی جردن

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1398 ديدگاه)

    کاش همه خودروسازان یاد بگیرن مثل نمایندگی های چینی در ایران فراخوان بدن

    موافقم 2
    مخالفم 12
    1. amir

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2711 ديدگاه)

      واقعا فازت چیه؟

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. فرامرز

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (248 ديدگاه)

        مگه نمیدونی امیر جان
        علی جردن رانا رو فروخته ماشین چینی خریده

        موافقم 7
        مخالفم 2
    2. اشکان

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (214 ديدگاه)

      نکنه خودروی چینی وارد میکنی ؟

      موافقم 5
      مخالفم 2
  5. ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4329 ديدگاه)

    گارانتی تو ایران؟
    شوخی می‌کنی😀

    موافقم 1
    مخالفم 2
  6. همایون

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (608 ديدگاه)

    تو جاهای مرطوب اگه کفپوش یکپارچه نندازی کف ماشین زنگ میزنه چرا باعث میشه گارانتی باطل شه چون یه صندلی باز و بسته شده.یا اگه مشتری بخواد روکش بندازه رو صندلی باید گارانتی باطل شه.جدیدا کفپوش سه بعدی هم میگن باطل میکنه.یدفعه بگن گارانتی نداره خلاص.همه چیمون به هم میاد.حتی بیمه هم همینه اول که پول میدی با روی باز تحویلت میگیرن ولی خدا نکنه که بخوای خسارت بگیری باید از هفت خان رستم بگذری

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا