مرسدس بنز

معرفی مرسدس بنز E کلاس L با فضای بیشتر برای سرنشینان عقب

نسخهٔ کشیدهٔ مرسدس بنز E کلاس L با ۱۴ سانتی‌متر طول بیشتر و طراحی مشابه میباخ، با پیشرانه‌های چهار سیلندر در بازارهای چین و هند عرضه خواهد شد.

مرسدس بنز شش ماه پس از رونمایی نسل جدید E کلاس، نسخهٔ کشیدهٔ آن را در چین معرفی کرده است. E کلاس L جایگزین ارزان‌تری برای مدل پرچم‌دار S کلاس خواهد بود که فضا، تکنولوژی و راحتی بالایی را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند. E کلاس L با درهای عقب کشیده‌تر، ستون‌های C پهن‌تر، لچکی‌های عقب و نشان‌های خاص روی ستون‌های D، شبیه میباخ شده است. در دیگر قسمت‌ها اما سدان کشیدهٔ مرسدس مشابه E کلاس معمولی است و با جلوپنجرهٔ کلاسیک، لوگوی ایستاده روی کاپوت و چراغ‌های سراسری عقب ارائه می‌شود.

نسخهٔ AMG Line هم از رینگ‌های متفاوت، سپرهای اسپرت‌تر و جلوپنجرهٔ خاص با لوگوی بزرگ در وسط بهره می‌برد. این E کلاس کشیدهٔ چینی ۵,۰۹۲ میلی‌متر طول دارد که ۱۴۳ میلی‌متر بیشتر از نسخهٔ معمولی است. همچنین فاصلهٔ محوری هم با ۱۳۲ میلی‌متر افزایش به ۳,۰۹۴ میلی‌متر رسیده است.

در داخل، شاهد همان فضای E کلاس معمولی با هایپراسکرین هستیم که شامل سه نمایشگر بزرگ با گرافیک و برنامه‌های خاص چین می‌شود. سرنشینان عقب اما از صندلی‌های راحت‌تر با قابلیت خوابیدن و زیر پایی برقی و همین‌طور فضای پای بیشتری بهره خواهند برد. گرم‌کن گردن در صندلی‌های عقب، دو پد شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی برمستر با قابلیت لرزاندن صندلی هم از تجهیزات اضافی در E کلاس L هستند. در این خودرو همچنین دکمه‌ای برای تا کردن صندلی سرنشین جلو در نظر گرفته شده تا در صورت خالی بودن این صندلی فضای پای عقب بیشتر شود.

رو دری‌های E کلاس L با نورپردازی نواری که به سمت بالا و پشت پشت‌سری صندلی‌های عقب کشیده شده، متفاوت از نسخهٔ معمولی به نظر می‌رسد ولی در اینجا خبری از نمایشگر برای سرنشینان عقب نیست. این سدان آلمانی در چین در دو مدل بنام‌های E270L و E300L عرضه می‌شوند که هردو به پیشرانهٔ چهار سیلندر مجهز هستند اما اولی ۲۰۱ اسب بخار و دومی ۲۵۵ اسب بخار قدرت دارند. انتظار می‌رود در آینده لیست پیشرانه‌های این ماشین متنوع‌تر شود. E کلاس L به سیستم تعلیق بادی و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم مجهز است.

فروش مرسدس بنز E کلاس L طی ماه‌های آینده در چین آغاز خواهد شد درحالی‌که قرار است از نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ در بازار هند هم عرضه شود. این چهارمین نسخهٔ E کلاس پس از سدان معمولی، استیشن و آل‌ترین محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. HessamS500

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 39
    مخالفم 3
  2. علی

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    چطوری دلشون میاد سوار این شاهکار بشن این باید بذاری کنار هر موقع دلت گرفت از دنیا ببینیش به زندگی امیدوار بشی

    موافقم 37
    مخالفم 10
  3. RIO

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    به به

    موافقم 18
    مخالفم 3
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (991 ديدگاه)

    چینی ها خودشون ازینا سوار میشن اتاشغالاشون رو میندازن به ما

    موافقم 52
    مخالفم 4
    1. پیام

      ۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      دقیقا. بدترین کار خریدن برند چینی هست

      موافقم 36
      مخالفم 4
    2. Alireza

      ۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (193 ديدگاه)

      چینی ها آشغالاشون رو نمیندازن به ما ما خودمون میریم میاریمشون

      موافقم 28
      مخالفم 0
      1. 𝐀𝐥𝐢

        ۴ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (991 ديدگاه)

        اینم حرف درستیه

        موافقم 3
        مخالفم 0
  5. مانی

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (255 ديدگاه)

    از نظر من نمره طراحی مدل های جدید ساخت شرکت های مرسدس بنز و ب ام و در قیاس با دیگر سازندگان خودروهای لوکس از جمله کادیلاک،لکسوس،جنسیس،ولو،لینکلن،آکورا و….در حد صفر یا شاید زیر صفر هست.سوال این هست که چرا این شرکت ها اینقدر مدل های جدید محصولات خود را زشت،متورم و عجیب الخلقه و وحشتناک طراحی می کنند؟شما فقط بنزهای کلاس اتاق W124 و W211 و W212 رو با مدل های جدید این کلاس مقایسه بکنید تا متوجه این پسرفت وحشتناک در زمینه طراحی بشید.گاهی اوقات حس می کنم که این هوش مصنوعی هست که ماشین های جدید این شرکت رو طراحی می کنه و نه طراحان زبده و حرفه ای.

    موافقم 31
    مخالفم 38
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (991 ديدگاه)

      دقیقا بنز و بی ام وه تو طراحی به شدت پسرفت کردن.واقعا نمیدونم چرا؟

      موافقم 16
      مخالفم 18
    2. علی یوسفی

      ۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (244 ديدگاه)

      کاربر عزیز مانی در مورد طراحی و مطالبی که شما فرمودین چندتا نکته بعنوان نظر شخصی میگم اول اینکه بنظرم یکی از دلایل افت طراحیها اینه که امروزه واقعا حجم خودروسازها و مدل ها و هم چنین تنوع گونه ها به قدری زیاد شده که اصلا من یکی توان شمارششو ندارم همین باعث میشه خودروها در زمان کمتری و طبیعتا با دانش و الهام کمتری طراحی بشه بقولی فقط طراحی از سر باز کردنه! دوم اینکه شما فرمودین متورم و عجیب الخلقه من با شما همنظرم و به شخصه این سبک رو دیگه خیلی افراطی در بسیاری از خودروها میبینم علتش هم اینه سبک طراحی حجیم و به اصطلاح پف کرده هم مد شده و هم نوعی گرون قیمتی و تجملی بودن به بیننده القا میکنه.یه نکته کلی هم البته هست اونم اینکه طراحی های امروزی هم بعد از چند سال بهتر میشه در موردشون قضاوت کرد و همین الان هم مثلا برخی برندها که شما فرمودین طراحی های پخته و منسجمی دارن منتها بسیاری هم دچار یکنواختی و خسته کنندگی شدن.در نهایت بنظرم طراحی خودروها در اویل قرن بیست و یکم یعنی ۲۰۰۰ تا حدود ۲۰۱۲ یه شکوه و عظمت و تناسب خیلی خوبی داشت که متاسفانه در مجموع شرکتها نتونستن با اون دست فرمون ادامه بدن.

      موافقم 14
      مخالفم 6
    3. Puriya

      ۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (460 ديدگاه)

      حرف دل منو زدی
      حالا باز بنز یه خورده بهتره و میشه باهاش مدارا کردم مخصوصا s کلاسشون اما بی ام و کلا تبر زده به تیپ و قیافه ماشیناش.اما در بخش کابین و تکنولوژی هر دو تاشون پیشرفت های زیادی داشتن و این خوبه ولی بازم بشخصه حاضرم سوار ماشینی شم که ابهت قیافه اش خوف داشته باشه😄😄
      یک سوال هم بکنم میگم امسال سری ۵ و E کلاس هردوتاشون نسخه L دارن ولی قبلا نداشتن !!! یا من اشتباه میکنم

      موافقم 21
      مخالفم 2
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    ماشین لوکس تازه به نسل قبل هم اشاره کرده

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. JDM سابق

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    بنز تا سال ۲۰۱۳ جوری طراحی میکرد از ۲۰ کیلومتری مشخص بود بنزه
    اینو آرامش رو بردار انگار داری به ماشین چینی نگاه میکنی

    موافقم 19
    مخالفم 6
  8. shetab-car

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    عجیبه چینی ها که معمولا جثه کوچکی دارن اما همیشه نسخه L رو برای اینا می سازن !!!

    موافقم 7
    مخالفم 0
  9. JaMsHiD

    ۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (984 ديدگاه)

    چرا بنز اومده وسط چراغ های جلو رو یه ذره به سمت داخل داده؟ انگار دوتا دایره شده

    بسیار زیباست طراحیش ، ولی غریبه هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Ali

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    به خودیِ خود خوشگله، ولی بعنوان طراحی پیشرفته سری e قبلی خوشگل نیس، خداییش طراحی سالهای 17/18/19 کجا و الان کجا

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا