تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. mehdi

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام آقا مهدی
    اصلا جای مشخصه روی ماشین هست که بفهمیم مولتی پلکس وEBDهست داخل سند فقط نوشته است ABSواز مولتی پلکس جیزی ننوشته است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامتین

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    باسلام به همه دوستان
    لطفا” یکی راهنمائی کنه که موتورef7 پایه گاز سوز بهتره یا موتورef7 بنزینی ؟ هم از لحاظ بازار فروش دسته دوم و کشش بازار آن و هم کم خرج بودن و عمر موتور؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ماشین ef7گاز سوز دارم تازگی فقط روی گاز بد کار می کنه کسی میتونه کمکم کنه 09125190956

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کاربر

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام. یه سوال کردم اینکه سمند ای اف 7 پایه گازسوز بهتره یا بنزینیش؟ فقط یه نفر جواب داد لطفاً بقیه هم کمک کنن. فقط از نظر فنی (مصرف سوخت و شتاب و سرعت و …) . و اینکه بنزینیش هم مثل گاز سوزش مشکل روغن ریزی داره یا نه. با تشکر از آقا مسعود. به آقا رامین: سمند اس ای خیلی هم خوبه چون موتورش با ال ایکس یکیه. اگه ظاهر خیلی برات مهمه اینو بگم که داشبورد اس ای جدیدتره خیلی هم به نظر من قشنگه. یه نکته را هم باز میگم اینه که کلا از نظر علمی دو دسته جنس زیاد خراب میشه یکی نو نو یکی کهنه. پس اینایی که بالا گفته شده ربطی به ای اف 7 یا معمولی نداره لازم هم نبود از فامیلا قایم بشی. سرت رو بگیر بالا. اگه کنترل کیفیت جدی گرفته بشه باید قطعات معیوب برگشت بخوره. اینجوری قیمت قطعات خراب هم میاد رو قطعات سالم و گرونتر میشه. تو مونتاژ هم اگه کنترل جدی باشه باید یه سری ماشینا از خط خارج بشه بره حتی اوراق بشه یا عیب یابی جدی بشه. اما چون هزینه داره هزینشو میفته گردن مشتریان عزیز. درباره ال 90 هم لطفا دنبالش نگردین باهاش کل هم نندازین چون ال 90 ماشین جاده و راههای طولانی نیست. کم مصرفه شنابش خوبه کوچیکه در عین جاداری ولی ماشین تو شهره. یدکیش گرونه بیچاره میکنه اکثرشم تو ایران ساخته نمیشه لحظه ای قیمتش میره بالا. حالا هرکی دوس داره بره بخره خیلی هم خوبه. خودم با 206 (تیپ 2) تو جاده میرم انقدر تکون میده اصلا راحت نیست. تو چاله های تو اتوبانم که میفته دل آدم ریش میشه. با خودت میگی یه جاش شکست. اما تو شهر خوبه بدون گاز خرکی فقط دنده عوض کن نرم شتاب میگیره حال میده. زور هم نداره. گاز بهش بدی 140 150 هم به زور میره اما دل آدم به حالش کباب میشه بیچاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام و عرض ادب بنده هم عاشق شتاب و ابهت ef7م بهش احترام میگذارم. چند بار رفتم که بخرم. اما هر دفعه که به نمایندگیها سر میزنم هیچ کس دل خوشی نداره.مخصوصاتعمیر کارا
    بگذریم
    جندروز قبل عزمم رو جزم کردم که بخرم رفتم یکیشو نگاه کردم باکمی دقت دیدم که شیشه های ماشین هر کدوم مال ی شرکته وهیچ کدوم مثل کناریش نیست. گفتم شاید فقط همین یکی اینجوریه اما همهef7های موجود حتی دیگر نمایندگیها هم همینطور بودند. خلاصه خیلی خورد تو ذوقم وفعلا به405 بی ادعا بسنده کردم.یاححححححححححححق

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۱۰ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      هر ماشینی بنزینیش بهتره!
      چون اصولا این موتورها هیچ کدام برای کار کردن با پاز طراحی نشده اند حتی ef7
      و بنزین از گاز امن تر است چون کپسولهای گاز فعلی یکی از موارد اولیه در برخورد از عقب هستند که آسیب میبینند و ممکن است منفجر شوند!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. رضا

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام مجدد
    انتظار میره که حداقل ظاهر ماشین توی مونتاژ سوتی نده.
    مارکای گوناگون برای شیشه های 1ماشین یعنی سرهم بندی و…
    این که توی دیده اینجوره وای بحال دل ورودش… کاش زودتر تحریمه تموم شه و کمی امیدوارکننده تر بشه اوضاع ef7
    البته با کمال احترام به نظر دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نوید

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام به دوستان-یه سوال داشتم؟ماشین ef7 باید از گاز استفاده کرد یا از بنزین؟کدامیک بهتره؟ حقیقتا من از یه ایرانخودرو سوال کردم گفت بنزین اما از یکی دیگه پرسیدم گفت گاز- حالا مانده ام کدام سوخت برای این ماشین بهتره؟حتی یکی از ایرانخودروها گفت اصلا از بنزین استفاده نکن – پرسیدم چرا ؟گفت چون بنزین ایرانی جوابگوی این موتور نیست-گفت همه اش از گاز استفاده کن- دوستان راهنمایی کنن- ممنون می شوم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. هادی

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سمند ال ایکس کلاس 19 که در حال حاضر فروش اینترنتی داره، تو کلاس های ماشین سمند که تو سایت ایساکو لیست شدند هم نیست:

    کسی از دوستان مخصوصاً آقا مسعود اطلاعات و تجربه ای نداره؟

    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ramin

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    دوباره سلام و عرض ادب به همه دوستان مخصوصا دوستانی که به من جواب دادن.یه سوال:مگه موتور سمندseای اف هستش؟؟؟ممنون میشم دوستان نظرات کلی بیشتری راجع بهseبدن از همه لحاظ.بازم ممنون دمتون گرم.یاحققق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رضا

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام مجدد
    کلاس ملاس فقط بهانه ای هست برای تفاوت قیمت با تولید سری قبل .
    وگرنه اختلاف چندانی بین کلاس 18و19سمند نیست
    احتمالا فرمونش تلسکوپیه/یااااا…حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. نوید

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام به دوستان-یه سوال داشتم؟ماشین ef7 باید از گاز استفاده کرد یا از بنزین؟کدامیک بهتره؟ حقیقتا من از یه ایرانخودرو سوال کردم گفت بنزین اما از یکی دیگه پرسیدم گفت گاز- حالا مانده ام کدام سوخت برای این ماشین بهتره؟حتی یکی از ایرانخودروها گفت اصلا از بنزین استفاده نکن – پرسیدم چرا ؟گفت چون بنزین ایرانی جوابگوی این موتور نیست-گفت همه اش از گاز استفاده کن- دوستان راهنمایی کنن- ممنون می شوم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یحیی

      ۱۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      من ef7 مدل 90 دارم
      32500 کیلومتر کارکدشه
      از شیراز تا ارومیه با 1 ساعت توقف اومدم 1800 تا
      همیشه رو دور موتور بالا مبرونم
      تنها ایرادی که داره پدال گاز:{با وقفه عمل میکنه}
      تا الان که خیلی راضی هستم

      ج

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۵ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        دوست من،1800 کیلومتر با یک ساعت استراحت؟؟؟؟؟؟؟؟؟عجیبه!!!!!!
        در ضمن،بی ام و هم اگه این همه ازش پشت سر هم کار بکشین،نابود میشه!!!!خود من سمند داشتم البته موتور قدیمی،حدود 6 ساعت پشت سر هم روندم،یهو بر اثر گرمای مداوم استوپر موتور از کار افتاد،حالا سمند EF7 که جای خودشو داره…….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. کاربر

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام. به آقا رامین: نه فعلاً سمندای اس ای, ای اف 7 نیستن. یه 20 کیلویی میگن اس ای سبکتره. سادس که به نظر من بهتره داشبوردشم جدیده که باز قشنگه. چراغ پشتشم قشنگه شبیه همون سری اولیاس. اگه میگیری رنگ سفید یا قهوه ایشو بگیر. و کاش یکیم جواب ما رو میداد! بازم دم آقا مسعود گرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سهراب

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من یک ef7بنزینی مدل89دارم بسیار بسیار راضی هستمو تقریبا تمام ایران را هم باهاش گشتم.تعجب کردم از خاطره این اقا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علیرضا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم یه مدل 89 ای اف 7 دارم.
    تنها مشکلم با این ماشین شتابشه که زیاد ارضام نمیکنه اونم به خاطره اینه که قبلش 206 و پارس داشتم.کلا سمند به خاطر سنگینیش ماشین جادست.
    من با همین ماشین از مشهد تا بانه رو بکوب رفتم یکسره بدون توقف بالای نیم ساعت.حدود 1600 کیلومتر
    برای اونایی که بالا سوال کرده بودن.کلا موتور ای اف 7 با گاز سازگاری بیشتری داره تا بنزین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نوید

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ببخشید که این را می گویم -الان بار دوم هست که دارم اویل ماژور را عوض می کنم-ویک بار هم سرسیلندر عوض کردم که صدای موتورش بیشتر شده-این را می دونم که قطعاتش کمیاب هست ومیکانیک اون را اکثر شهرستانها ندارن- دوستانی که ازاین ماشین تعریف و تمجید می کنندحتما مال تهران یا کلان شهرهایی هست که دولت خیلی به اون شهرها توجه دارداما شهرهای کوچک و پایینتر با این ماشین خیلی خیلی دردسر دارن چون قطعات این ماشین را خیلی به سختی بدست می اورند یا بدست نمی آورن-دوم اینکه میکانیک این ماشین درشهرهای غیر کلان شهرها نیست-سوم اینکه این ماشین اصلا بدرد شهرهای گرم نمی خورد چون زود گرم می کنه-من خودم یکیش را دارم و دوست ندارم که بی خودی روی ماشین خودم عیب بذارم-اما حقیقت بهتر از دورغ است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رضا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    خوش بحالت حاجی که مدل 89داری وهنوز گوش شیطون پدر سوخته کر که چیزیش نیست و احتمالا اولای 89هسته که از 88باقی مونده بوده.
    جرات داری برو ی مدل 90 بخر … امنیت روانیتو بهم میزنی وهمش منتظری که واشر بسوزونه.
    19میلیون پول بیگناه رو بدی ونتونی باخیال راحت ی گاز درست حسابی بدی یعنی کلاه گشادی رفته سرت. البته میگن 91ها بهتر شدن اما هیچ حسابی روی این ماشین نیست وی رفیق نیمه راه محسوب میشه که دیر یازود بامخارج بالا زیر پاتو خالی میکنه و ….
    در کل موتور ef7به عنوان یک موتور یکبار مصرف تولید شده و قابلیت تعمیر رو نداره .
    میگی نه؟! خداوکیلی میتونی تصور کنی این موتور روی این ماشین 5سال گاز بخوره؟
    بنده خدا ef7ش 700/800تا کار میکنه واشر نمیزنه کلی ذوق میکنه!!!!!
    در هر صورت رفیق همیشه همراهی نیست دیر یازود باید تبدیلش کنی به 1ماشین مطمئن.که حداقل 5سال اول عمرش موتورش دس نخوره…..فعلا تا بعد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رضا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خدا خیریت بده دوست عزیز /اقای نوید/ که صداقت داری ….
    برخی دوستان متاسفانه سرشون زیر برفه و به هیچ وجه حاظر نیستند که قبول کنند این ماشین اش دهن سوزی نیست و ارامش و اسایش خودتو خونواده رو بهم میزنه…. تنها ماشین ایرانخودرو که سریع بهت میدن وتوی نمایندگی برای فروشش تحویلت میگیرن/
    حالا دیگه خود دانید!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. نوید

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوستان این سایت را یه سری بزنن بد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. رضا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خدا خیریت بده دوست عزیز /اقای نوید/ که صداقت داری ….
    برخی دوستان متاسفانه سرشون زیر برفه و به هیچ وجه حاضر نیستند که قبول کنند این ماشین اش دهن سوزی نیست و ارامش و اسایش خودتو خونواده رو بهم میزنه…. تنها ماشین ایرانخودرو که سریع بهت میدن وتوی نمایندگی برای فروشش تحویلت میگیرن/
    حالا دیگه خود دانید!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. کماندار

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    متن جالبی بود…من این نمونه ایرادات رو در سمندهای اطرافیان زیاد دیدم…مخصوصا سمندهی جدی با موتور اصطلاحا ملی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. mahmo0d

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیز این که نوشت از شانس بد شما اینطوری دراومده من خودم از سال 87ef7گاز سوز دارم هم مدل 87داشتم الانم مدلش 89هست تا به حال مشکل خواسی پیش نیومده برام اینم بگم من پدرو ماشینو درمیارم ولی بهش هم میرسم شنیدم میگن مدل 91این ماشین زیاد ایراد داره چون اکثر قطعات چینی هست/در جواب اون دوستمونم بگم که نوع بنزینیش توبازار کمتر خریدوفروش میشه نسبت به گازسوزش پیشنهاد من به شما مدلهای زیر90هست ضرر نمیکنید
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پژمان

      ۱۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      سلام
      چرا حرف مفت می زنی؟!
      بنزینیش بده… گازسوزش خوبه!
      نکنه گازسوزش رو داری … اینقدر سنگش رو به سینه میزنی…
      اساس این موتوربراساس بنزین طراحی شده و در حال حاضر مدل جدید فولکس پاسات در آلمان با موتور ای اف سون بنزینی کار می کنه..
      در ضمن در بازار اروپا خودرو دوگانه سوز تولید نمیشه….. فقط بنزینیه….
      به نظر من بهتر بری یکم اطلاعات خود رو زیاد کنی بعد بیایی نظر بدی……
      من گاز سوزش رو دارم و برادرم بنزیین سوزش رو ..
      هر دومون راضی هستیم ….

      باتشکر از همه دوستان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. منصور رضایی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام داستان خوبی بود و البته به نظر واقعی اما باید عرض کنم خودرو ساخت وطن چون دارای استاندارد خاصی نیست مانده به اینکه چقدر شانس یاریتون بکنه و چه جوری در بیاد من همین ماشینو دارم غیر از چند مورد ایرادجزیی که بر طرف شدازش راضیم و با سرعت 195 تا هم با گاز باهاش رفتم و بیش از 11 ساعت نیز در ترافیک باهاش رانندگی کردم شتاب و قدرت خوبی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مثل اینکه ماشن های سری جدید زیاد جالب نیستن من یه 405 مدل 86 دارم که خدایی فقط باهاش راه فت حدود 180 هزار تا خم م به ابرو نیاورده. ماه پیش تصمیم گرفتم بدم بره یه صفرش بگیرم که هرکی من میبینه میگه با چنگ و دندون نگهش دار جدیدا لوازمشون بی کیفیت شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. من نه منم/ نه من منم

    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آره رفیق متاسفانه درسته ….ازدستش ندی که…
    هرروز بدتر از دیروز!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    به عبارتی:
    از دست بوس رو به پابوس کرده ای
    خاکت به سر ترقی معکوس کرده ای
    البته این ترقی معکوس برای همه محصولات وطنی صدق میکنه ومعطوف به ایرانخودرو نمیشه….
    تحریمه 1طرف////ازتوی کار دزدیدن وقطعه قلابی وبی کیفیت جازدن برای سود مقطعیه بیشترطرف دیگر
    …..وای کزپس امروز بود فردایی……….
    ……..وای کز پس امروز بود فردایی……..
    ………..وای کز پس امروز بود فردایی…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من ef7 نیمه دوم 90 دارم.خیلی توپه.با گاز شتاب و دور موتور در سرعت بالاش خیلی زیاد از 120 به 200 خیلی سریع می رسه.خیلی راحته.خیلی خوشگله.جاداره و باهاش نقشه برداری میرم تو راههایی که باید با جیپ بری.واقعاً موتور پرقدرتی داره.اگه بدونی از تو چه جویی دراومدم که مگان مانده بود.من که خیلی راضیم بیش از 6 ساعت مداوم هم باهاش روندم با کولر.من خیلی راضیم.مصرفش کمه بخاطرسوخت ارزانش همه جا میرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ارضا...

    ۱۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام بر جمع^
    آقایون خیلی مرددم/موندم سر 2راهی.
    به مرحله وسواس رسیدم/دست رو هر چی میذارم بد میشه/من 1ساله که میخوام ماشین بخرم واسه خانمم/خودم405 89دارم که خدارو شکر خیلی مرده/حیفم میاد تمومش کنم/از ef7هم خوشم میاد/
    2تا گزینه دارم:
    1 ef7بخرم 405 بدم عیال
    2 405خودم سوارشم واسه اون پراید-0- بخرم
    در ضمن خارج شهر زیاد میریم-جاده-
    یا علی -متشکر از توجیه دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. هادی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از نظر من 405 رو نگه دار ویک پراید صفر بخر از نظر قدرت موتور 405 با اینکه طراحیش مال قدیمه سگش می ارزه بهef7 یک روز داشتم از جایی می اومدم دیدم یک سمنده تو سربالایی کاپوتش رو زده بالا ماشین جوش آورده بود.بهش گفتم چی شده گفت موتور ملیه دیگه انگار یک تیکه آهن رو توشو خالی کرده بودند اینقدر بد بود.موتور 405 عالیه. یعنی تو سربالایی با 206 تیپ2 کورس گذاشتم206 با اینکه شتابش زیاده قدرتش کمتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. رامین

    ۱۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام بر آقای پژمان
    شما همیشه به اطرافیانتون اینقدر راحت بی ادبی میکنید؟
    این که فرمودید خودروی PASSAT از این موتور بهره میره واقعا عجیبه.
    با شما هستم آقای محترمی که با دیگران بی ادبی میکنید و اطرافیانتون رو متهم به بی سوادی و کم دانشی میفرمایید! PASSAT VOLKSWAGEN ENGIN این عبارت رو در GOOGLE IMAGE سرچ کنید مشخصات و تصاویر مدل های مختلف پاسات با موتورهاشون رو به نمایش میزاره
    اگر خودروی پاسات با موتور EF7 و یا EF4 یا هر آنچا با نام EFD بود رو حتما با لینک مستقیم اعلام بفرمایید.
    من خودم سورن ELX با موتور EF7 بنزینی دارم ولی اینقدر بازارو داغ نمیکنم به خودم اجازه بدم به مردم بی ادبی کنم

    علی علیه سلام میفرمایند زیور عقل ادب است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پژمان

      ۱۶ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      سلام آقا رامین

      حالا چرا اینقدر بهت برخورد!!!!

      نکنه شما آقای محمد رامین هستید…..!!

      اطلاعات من کامل و درسته. بهتر شما یکم مطالعه خود رو ببری بالا.

      من به احترامی به هیچ فردی نکردم. نظرات خودم رو دادم. اینقدر هم جو کاذب به خوانندگان سایت نده…!
      شما چقدر با هوش هستی … چرا بریم سرچ کنیم. مجله ماشین شماره 271 رو مطالعه کن بعدش اظهار نظر کن.
      الحمدلله فارسی که بلدی… زیاد خودت رو تو به زحمت نداز.
      به نظر شما مرغ همسایه غازه یا گازه!!!

      باتشکر از توجه دوستان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. ramin

    ۱۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    سلام.شنیدم میخوان قیمتارو ببرن بالا.الان کسی از قیمتا اطلاع داره؟چندتومن شده قیمتش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ارضا...

    ۱۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام متشکر از نظر و راهنمایی شما{اقای هادی}
    متاسفانه پرایدمیدن 13 میلیون /تندر24 میلیون/ef7پایه گاز سوز سایت بسته است احتمالا20/500
    یکef7 بنزینی -0- بنگاه میده 17/900 به نظرم با توجه به قیمتهای موجود و با نظر به تمام شرایط ef7 میارزه و میشه خرید/ بخرم ؟ یا نخرم
    با سپاس/ی دوست کرمانی/

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا