وبلاگ

در بازار خودروهای داخلی و وارداتی چه می‌گذرد؟!
هفته نامه

در بازار خودروهای داخلی و وارداتی چه می‌گذرد؟!

بازار خودروی داخلی و همچنین خودروهای وارداتی روزهای عجیبی را می‌گذراند. به نظر می‌رسد هیچ‌گونه نظارتی روی قیمت‌گذاری‌ها وجود ندارد…
پژو می‌ماند یا می‌رود؟! مسئله این است!
پژو

پژو می‌ماند یا می‌رود؟! مسئله این است!

دنیای اقتصاد در مطلبی تحلیلی به جنبه‌های مختلف ماندن یا رفتن کمپانی پژو از بازار ایران پرداخته است. به گزارش…
آیا خروج از ایران خودزنی پژو-سیتروئن بود؟!
هفته نامه

آیا خروج از ایران خودزنی پژو-سیتروئن بود؟!

پژو سیتروئن با اعلام تعلیق فعالیت‌های خود در ایران اقدام به خودزنی کرد؛ زیرا طبیعتاً این شرکت امکان خروج سرمایه‌گذاری‌های…
آیا سمند به سرنوشت طراح خود دچار خواهد شد؟
طراحی

آیا سمند به سرنوشت طراح خود دچار خواهد شد؟

ناگفته‌هایی از داستان شکل‌گیری اولیه سمند و ماجرای مدل شاسی‌بلند آن! در مورد تاریخچه سمند تاکنون مطالب زیادی در روزنامه‌ها،…
تراژدی: نقدی بر بازار موتورسیکلت ایران
موتورسیکلت

تراژدی: نقدی بر بازار موتورسیکلت ایران

احمد جمشیدی: در این مطلب تصمیم دارم به وضع کلی بازار موتورسیکلت ایران و انحصارهای عادی‌سازی شده‌ای که دیگر برایمان…
حمایت از کالای ایرانی، منهای خودروهای بی‌کیفیت، گران و ناامن
متفرقه

حمایت از کالای ایرانی، منهای خودروهای بی‌کیفیت، گران و ناامن

امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است. این نام‌گذاری، بیش از…
رشد بسیار سریع در خودروهای مدرن
هفته نامه

رشد بسیار سریع در خودروهای مدرن

یک مرسدس‌بنز GLK350 فورماتیک مدل ۲۰۱۱ را درنظر بگیرید. GLK خودرویی است که در نگاه اول، تمام تجهیزات و تکنولوژی‌هایی…
قمار مرگ و زندگی با لامبورگینی اوراکان پرفورمانته ۲۰۱۸
لامبورگینی

قمار مرگ و زندگی با لامبورگینی اوراکان پرفورمانته ۲۰۱۸

چند سالی می‌شد که دیگه پسر خوبی شده بودم. توی یه شرکت حسابداری کار پیدا کرده بودم و حالا دیگه…
دنیای زیر و رو شده‌ لامبورگینی (قسمت دوم)
لامبورگینی

دنیای زیر و رو شده‌ لامبورگینی (قسمت دوم)

آئودی در سال ۱۹۹۸ لامبورگینی را خرید و آن را با سرمایه، تکنولوژی و راندمان آلمانی همراه کرد. استفان وینکل‌مان…
آیا استانداردهای جدید، صنعت خودرو ایران را متحول می‌کنند؟
هفته نامه

آیا استانداردهای جدید، صنعت خودرو ایران را متحول می‌کنند؟

مصطفی حسنی: در یک‌صد و سومین اجلاس شورای عالی استاندارد در تاریخ ۱۳۸۱/۱۲/۲۵ تصویب شد که ۵۵ استاندارد به‌عنوان استانداردهای…
چرا خودرو در ایران بیشتر کالای سرمایه‌ای است تا مصرفی؟
هفته نامه

چرا خودرو در ایران بیشتر کالای سرمایه‌ای است تا مصرفی؟

چرا طی این سال‌ها خودرو در کشورمان به کالایی سرمایه‌ای بدل شده است؟ چرا خودروهای فرسوده و دودزا نه‌تنها از…
تلخند: دنیای شیرین خودروسازان ایرانی!
متفرقه

تلخند: دنیای شیرین خودروسازان ایرانی!

خودروسازان ایرانی همواره خسته و بی‌حالند و از فقر و نداری خود به‌کرات می‌نالند. پول و وام را سخت دوست…
پتک تعرفه‌ها بر سر خودروهای وارداتی
هفته نامه

پتک تعرفه‌ها بر سر خودروهای وارداتی

بازهم خودروهای وارداتی، بازهم تعرفه‌ها! بحث واردات خودروهای خارجی و البته تعرفه‌های بازرگانی مربوط به آن‌ها همواره یکی از مهم‌ترین…
رفتار عجیب برخی از واردکنندگان وطنی
هفته نامه

رفتار عجیب برخی از واردکنندگان وطنی

یکی از مشکلاتی که برخی از خریداران خودرو در ایران، به‌ویژه خریداران برندهای نوپا و یا کمتر شناخته شده، با…
بیست علامت سؤال بزرگ برای صنعت خودروسازی در سال ۲۰۱۸
چشم انداز

بیست علامت سؤال بزرگ برای صنعت خودروسازی در سال ۲۰۱۸

اتفاقات پیش رو در صنعت اتومبیل‌سازی چقدر می‌توانند بد باشند؟ چقدر اتفاق خوب در انتظار ماست؟ و اینکه یک روز،…
تیر خلاص: لطفاً واردات خودرو را ممنوع کنید!
هفته نامه

تیر خلاص: لطفاً واردات خودرو را ممنوع کنید!

مصطفی حسنی: در کشور ما واردات انواع خودروهای سواری برای مصرف شخصی  تا سال ۱۳۸۳ ممنوع بوده است. علت اصلی…
مزیت‌های خودروهای چینی برای خرید!
خودروهای چینی

مزیت‌های خودروهای چینی برای خرید!

چندی پیش طی عادتی که داشتم مشغول گشت‌وگذار در سایت‌های خارجی برای مطالعه مطالب روز صنعت خودرو بودم و از…
دعوت فرهاد کاشانی از جمشید آرین برای تست عملی خودروی الکتریکی
هفته نامه

دعوت فرهاد کاشانی از جمشید آرین برای تست عملی خودروی الکتریکی

مهندس فرهاد کاشانی برای اهالی خودرو نام شناخته‌شده ایست. علاوه بر مقالات خاطره برانگیز او، فعالیت‌های مدیریتی وی در سطوح…
دکمه بازگشت به بالا