آئودیب ام وطراحیکیا

مقایسهٔ طراحی کیا استینگر با آئودی A5 اسپرت‌بک و ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه

تا پیش از معرفی کیا استینگر، بازیگران بخش سدان‌های فست‌بک متوسط بسیار کم بودند اما حالا کیا هم به این سگمنت وارد شده و قصد دارد با حاضران اصلی این کلاس یعنی آلمان‌ها رقابت کند؛ اما آیا کیا استینگر می‌تواند با آئودی A5 اسپرت‌بک و ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه به رقابت بپردازد؟ به هر صورت قصد داریم در ادامه طراحی این سه سدان فست‌بک را با یکدیگر مقایسه کنیم.

stinger-vs

شاید بتوان گفت که ب‌ام‌و و آئودی در طراحی سدان‌های فست‌بک خود تا حدودی محافظه‌کارانه عمل کرده‌اند اما کیا با به‌کارگیری دریچه‌های روی کاپوت و دیگر عناصر اسپرت در سراسر بخش بیرونی استینگر، به دنبال ارائهٔ طراحی جسورانه‌ای بوده است. در قسمت جلویی این خودرو جلوپنجرهٔ پوزهٔ ببر به‌عنوان امضای کیا و چراغ‌های LED منحصربه‌فردی به چشم می‌خورند درحالی‌که آلمان‌ها در این بخش خشونت کمتری دارند.

مانند سری ۴ گرن کوپه، استینگر هم دارای یک دریچهٔ هوا در طرفین خود است که درست قبل از درهای جلو قرار گرفته است. در سوی دیگر ممکن است که خطوط شخصیت کیا مشابه خطوط جسورانهٔ ب‌ام‌و نباشد اما رینگ‌های آن بسیار هیجان‌انگیزتر از دو رقیب خود است. همچنین به‌عنوان خودرویی در کلاس فست‌بک، استینگر دارای یک سقف شیب‌دار است درحالی‌که از یک تریم نقره‌ای هم در آینه‌های جانبی، ورودی هوای طرفین و امتداد بالایی پنجره‌ها سود می‌برد؛ اما درحالی‌که هم سری ۴ گرن کوپه و هم A5 اسپرت‌بک در بخش جانبی خود دارای لچکی هستند، استینگر فاقد آن است.

در نمای عقب اما استینگر دارای سر اگزوزهای دوبل در هر طرف است و چراغ‌های عقب آن نیز با نواری نازک که زیر اسپویلر عقب پنهان شده است به یکدیگر متصل شده‌اند. همچنین در گوشه‌های پایینی سپر هم دو ورودی هوا تعبیه شده است. مجموعهٔ ابن عوامل موجب شده که کیا استینگر در بخش عقب نمایی غیرمعمول داشته باشد درحالی‌که رقبای آلمانی و خصوصاً آئودی در این قسمت حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

اما نگاهی هم داشته باشیم به نمای داخلی این سه سدان کوپهٔ اسپرت. در داخل کیا یک نمایشگر لمسی بزرگ به چشم می‌خورد درحالی‌که پوشش چرم ناپا هم برای صندلی‌های آن در دسترس است. همچنین صفحه‌نمایش مرکزی کیا مشابه آئودی در بالای داشبورد قرار گرفته است درحالی‌که دریچه‌های تهویهٔ گرد آن ما را به یاد محصولات مرسدس بنز می‌اندازد. هرچند که دیگر قسمت‌های کنسول مرکزی کیا کاملاً یک کیا را تداعی می‌کند.

با بیان این موارد و مشاهدهٔ تصاویر، شما طراحی کدام‌یک از این سه سدان فست‌بک اسپرت را برتر و زیباتر میدانید؟ ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه، آئودی A5 اسپرت‌بک یا کیا استینگر؟

 

منبع: MotorTrend

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه

  1. مهراب

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (60 ديدگاه)

    اخه جا نوشابه کجا
    این شاهکارا کجا

    1. مهرشاد

      ۳۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (99 ديدگاه)

      اگر هر سه تو یک رنج قیمت باشن که بعید میدونم من آئودی رو انتخاب میکنم چون واقعا با شخصیت و شیک درآورده و اصلا ایرادی نمیشه بهش گرفت که بگی مثلا اگر قسمتی از ماشین شکل دیگری بود قشنگتر بود ولی در مورد بی ام و من این چراغای جلو جدیدیشو اصلا دوست ندارم چون هیچ حس زیبایی و اسپرتی رو به بیننده منتقل نمیکنه ولی چراغای عقب بی ام و با اینکه زیباتر از دو رقیبشه ولی حس اسپرتیش کمه و زیاد هیجان انگیز نیست ولی اگه از لحاظ قیمتی مقایسه بشن ۱۰۰درصد استینگر گزینه بهتریه ولی یه مسئله ای که وجود داره اینه که کیا تجربش در خودروهای اسپرت و لوکس(با کیفیت) کمتره و همچنین هدفش اقتصادیتر بودن محصولاتشه و چون مشتریان این کلاس خودرو به این سه مورد توجه میکنن باید اطمینان داشته باشن که لذت،آسایش،هندلینگ،پرستیژ،دوام و کیفیت کیا نمیتونه با آئودی و بی ام و برابری کنه

  2. دانیال_Surrey،England

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2370 ديدگاه)

    کیا استینگر رو ستایش میکنم.چون واقعا قشنگه.
    ولی رک بگم اول آئودی.
    آئودی a5 تو طراحیه خارجی و داخلی به پختگی کامل رسیده.
    طراحیه داخلیش حرف نداره.
    شاید انتخاب بین طراحیه داخلی ب ام و و استینگر سخت باشه.ولی آئودی صد در صد اوله از این لحاظ.

    1. Parker

      ۳۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11352 ديدگاه)

      مجبورم کردی تا ۳ ماه هر وقت کامنتات رو دیدم بهت لایک بدم.

  3. رامین

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    مشهوده آئودی زیباتره. پشت کیا افتضاحه.

    1. علی

      ۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (780 ديدگاه)

      پشت کیا منو یاده سمند کوپه میندازه ک پارسال مجله ماشین معرفی کرده بود

  4. Khan

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    خب شما که سوالتون رو پرسیدین یه زحمت هم میکشیدین نظرسنجیش میذاشتین…

  5. m4

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (294 ديدگاه)

    دمش گرم واقعا!
    اما تا ببینیم تولید انبوهش چه ظاهری پیدا کنه

  6. Parker

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11352 ديدگاه)

    به نظر من چیزی که آئودی و ب ام و دارند و کیا نداره طراحی اصیل و سنگین هست.

    هر ۳ زیبا هستند. اما کیا استینگر قیافه ی تهاجمی تر ، پرشور تر و افراطی تری داره. این هم میتونه برای یک عده خوب باشه و برای یک عده هم بد. وقتی یک جوان ۲۰ ساله با کوهی از هیجان و شور و شوق هستی از این قیافه ی پرحرارت خوشت میاد. اما وقتی از ۳۵ سال عبور میکنی، تشکیل خانواده میدی، یک ماشین اسپورت به یاد آرزوهای گذشته میخری و میری مدرسه دنبال فرزندت دوست داری یک شخصیت اصیل و جاافتاده به نظر بیای و صد درصد اون موقع انتخابت بنز و آئودی یا BMW خواهد بود

    1. us army

      ۳۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      شما کیارو بخر بچت رو هم بگو پیاده بیاد معنى ندارھ برى دم مدرسه

      1. Parker

        ۳۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11352 ديدگاه)

        جالب نبود.
        نخندیدم 😐😕😑

        .

        عرض تسلیت به هم وطنای عزیزمون. مخصوصا خانواده های آتش نشانان زیر آوار مونده که امشب تا صبح نخواهند خوابید.
        خدا خودش حفظشون کنه و زیر اون همه آوار جسم و روحشون رو قوی و محکم نگه داره.
        از عمق قلبم دعا میکنم خبر نجات همه ی زیر آوار مونده ها رو بشنویم.

  7. Efk

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (212 ديدگاه)

    مقایسه بفرمایید…
    طراحی شلوغ و خطوط بی دلیل بخصوص از بغل
    چراغ قورباغه ای جلو چراغ پشتم که افتضاح
    نیمه جلویی استیل اپتیماست فقط از نمای پشتی ی ذره خوبه (البته باز چراغاش خرابش کرده)که اونم همه ماشینای اسپرت بک همینطورین

  8. حميد

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1538 ديدگاه)

    من ناشکر نیستم به ترتیب هر کدوم مال من باشه خوبه
    اول ا یو دی دوم بی ام دبلیو و سوم کیا

  9. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (806 ديدگاه)

    آفرین به کره ای ها .
    آفرین به کیا.

  10. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (806 ديدگاه)

    ولی اگر جمع بندی بخوام بکنم که همه چیز رو با هم داشته باشه
    بدون شک آئودی طراحی داخلی و خارجی و همه چیز تموم هست.

    1. فقط انگلستان

      ۳۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (811 ديدگاه)

      منم آوودی رو بیشتر دوست دارم بعد کیا بعد بی ام و.

  11. us army

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    چرا جو میدین اعودى در اصل دف جلوست به اسینگر نمى خوره

  12. نویدی

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (410 ديدگاه)

    نمای جلو BMW
    نمای قب آئودی
    نمای داخلی و داشبورد کیا استینگر

  13. sunmartin

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    طراحی کلی و زیبایی بخصوص نمای جانبی و بغل و اصول آیرودینامیک تر رینگ های فوق حرفه ای و ۳d دیزاین کیا استینگر نمای روبرو و هنگ آور زیباتر دریچه های ورودی و هدلایت های جلو بازهم کیا اما تریم داخلی زیباتر آئودی و بعد کیا و سپس بی ام دبلیو در نهایت نمای سطحی (نما از بالا) و حالت چسبیدگی بیشتر بازهم کیا و سپس آئودی و بی ام دبلیو در کل کیا استینگر حریفان قدری داشت اما در نهایت در بخش برترین طراحی بین ۶ خودروی اول ۲۰۱۷ و در بخش انتخاب کلی دیترویت در بین ۹ خودرو انتخابی اول شد بنظر من چاشنی شلوغ تر بودن طراحی بخاطر جناب GG است چون شرایر عزیز کمی محافظه کاری را از آئودی و فولوکس در کارنامه دارد این خودرو یک طراحی شاهکار تابو شکن است

  14. mohsen.b

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    با تمام احترامی که به audi دارم باید بگم که audiخیییلی از نمای جلو چاق به نظر میرسه و به نظرم افراد سن بالا و خانوداه ها بیشتر طراحی اونو میپسندن و به سمتش میرن-طراحی کیا جسورانه تر و اسپورتی تره با چاشنی اغراق-اما طراحی ب ام و چیزی مابین این دو تاس بنابراین به نظرم هم جوان پسنده و هم جذاب برای افراد مسن تر و خانواده ها هستش-نمای داخلی هر سه خودرو عالی و قطعا میتوان بلوغ و تکامل طراحی دو آلمانی رو دید در حالی که کیا تاثیر بسیار زیادی از مرسدس بنز گرفته-در بحث کم استهلاک بودن هم قطعا ب ام و کم استهلاک ترین خودرو هستش و در وهله ی بعدی آیودی و کیا- اگر بخواییم این خودرو ها رو ب سامانه ی دو دیفرانسیلشون با هم مقایسه کنیم آیودی بهتره از سه تای دیگه.س..در آخر هم باید گفت هیچکسی بجز مشتریای این خودرو ها خودروی برتر و پر فروش رو تعیین نمیکنند بجز مشتری ها و خزیداران این خودروها.

  15. Saied

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1265 ديدگاه)

    کیا خیلی پیشرفت کرده که با اینا مقایسه میشه

  16. ش

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    والا آئودی و بی.ام.و که از بزرگان دنیای لوکسی و پرفرمنس هستن ولی شما فقط پیشرفت کیا رو ببین. سال ۲۰۱۰ اگه میگفتن کیا قراره ماشین بسازه که تا حدی قابل رقابت با پیرای خودروسازی دنیا باشه شاید خیلی کسی باور نمیکرد. ولی الان فقط نگاه کن!

  17. احسان(احسان سابق)

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2785 ديدگاه)

    ائودی از همه زیباتر و با این وجود زیباتره. کیا داخلش رو زیادی شلوغش کرده و حس ارزونی نسبت به دو تا رقیب داره اما بیرونش خوبه

  18. sunmartin

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    احسان عزیز با تمام احترام باید عرض کنم طی تماسی که با دوستان مراجعه کننده در نمایشگاه داشتم کیفیت ترین داخلی استینگر بطرز قابل توجهی از آئودی و بی ام دبلیو لاکچری تر و بهتر است با تمام احترامی که هم به شما و هم به برند مورد علاقه ام بی ام دبلیو و آئودی دارم اما حقیقت نمیشه کتمان کرد کیا موتورز و این طراحان بی نظیر آلمانی با ساخت این خودرو چه بلحاظ پرفورمانس و چه طراحی و دیزاین داخلی و خارجی بسیار خوب و در حد بین المللی عمل کردند?

    1. آئودی

      ۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقای سان مارتینه عشقه کره که همه سایت های دیگه هم پر کردی از این توهماتت نسبت به کره بس کن این خزعبلاتتو جمع کن خودتو

  19. just bentley continental

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    از نظر ضاهر واقعا به نظرم کیا خیلی قشنگه حتی به جرعت می تونم بگم حس اسپرت تری نسبت به بی ام و و a5 داره خیلی قشنگه ولی خوب المانیا خودشونو ثابت کردن در کل a5 رو بیشتر می پسندم ولی تو قیافه کیا

  20. Bavaria

    ۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (564 ديدگاه)

    من نمیدونم ب ام و، به مشکل مالی برخورده که طراحی جدید نمیکنه؟! ی ماشین جدید تولید میکنه، باقی ماشین هارو کپی پیست میکنه از روش
    سری هفت رو طراحی کرد،پنج از روی سری هفت،بعد فیس سری چهار از رو سری پنج!!!!
    بسه دگ ب ام و جان،داری کاری میکنی بیام باواریا
    کجایی بنگل جان
    با این که طرفدار ب ام و ام ولی قبول میکنم آئودی از هر نظر طراحی بهتره
    طراحی کیا رو قبول ندارم،فقط هیجانیه در ضمن نا متناسب

  21. فرامرز

    ۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1312 ديدگاه)

    خودروهای آلمانی رو بیشتر دوست دارم چون برای طراحی مسائل ایمنی، کاربردی بودن و خیلی چیزای دیگه رو فدا نمیکنن. همین سری ۳ با این که یه سدان اسپرت هست فضای سرنشین عقب و دید اطراف عالی داره و ایمنی بیشتری از خودروهای بزرگتر از خودش داره

  22. علیرضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    زمانی که به سری ۴ نگاه میکنم میتونم هنر طراحی bmw ببینم و اونو تحسین کنم ولی زمانی که سری ۴ کنار رقبایی مثل A5 قرار میگیره نسبت به اونا کسل کننده به نظر میاد. استینگر طراحیش جالب از آب در اومده و باید به کیا تبریک گفت ولی هنوز کار داره تا به طراحی پخته آلمانی ها برسه ولی با وجود سرطراحی مثل شرایر که سابقا طراح کمپانی های مطرح آلمانی بوده میشه اینو با اطمینان گفت که در آینده نزدیک میشه طراحی کره ای ها رو شونه به شونه آلمانی ها قرار داد.

  23. احمد باقری

    ۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    کیا هم خوب کار کرده، هر چند بی ام و و آئودی یکی از بهترین طراحی های خودشون رو در این سبک دارن.

  24. مهران

    ۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    ازش نمیگزرم اونی که اسم این ۳ تا ماشینو کنار هم نوشته اون دنیا جلوشو میگیرم
    واقعا چطور تونستی اسم اون کره ای رو کنار دوتا ژرمن …… زبونم بند اومد
    پناه بر خدا

  25. TSHDN

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    دوستان چرا نمیخواید پیشرفت کره ای هارو قبول کنید ؟ ببینید اونا با اینکه دیرتر از ما خودروسازی رو شردع کردن ولی الان به کجا رسیدن ؟دارن ماشینایی میسازن که برای بزرگای صنعت خودروسازی از جمله همین آئودی و بی ام و شاخ و شونه بکشه .اونوقت ما هم هر روز داریم از روی پلتفرم ۳۰ سال پیش ۴۰۵ یه ماشین جدید میزنیم و با افتخار میگیم خودروی ملی!هر وقت تونستیم ماشینایی در این سطح بزنیم اونوقت بیاید از این ماشین کیا استینگر بد بگید
    ۱۰ سال دیگه بیاید آمار فروش کیا رو ببینید که به آلمانی ها رسیده اونوقت ماهم داریم ماشین های شرکت های نوپای چینی رو مونتاژ میکنیم?
    البته همین چینی هاهم در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت

  26. كيان

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بنظرمن خب معلومه هر سه جذابن
    اما برخلاف خیلی از دوستان بنظر من طراحی داخل آئودی اصلن خوب نیست و طراحی داخل سری ۴ خیلی از هردوشون مناسبتر و معقولتره?? و بعد از اونم استینگر
    طراحی جلو بنظرم آئودی خیلی قشنگتر کار کرده
    در مورد طراحی های عقب ب ام و کلا جدیدن طراحی هیجان آوری انجام نمیده
    برعکس شما استینگرو با ب ام و مقایسه کن
    خیلی بهتره
    حالا یک سری ایراد میگیرن چراغای عقبش زشته اما بجاش اون اگزوزای دوبلشو ببینین چقد تناسب داره باهاش
    ب ام و فقط تو سری ام عقب ماشینو خوب در میاره
    یک نکته دیگه هم در مورد این سه تا هست اونم اینکه آئودی و ب ام و رو داریم تو رنگهای سنگینتری میبینیم
    مطمئنن اگر استینگر هم با رنگ مشکی یا نقره ای کنار این دو بود از اینم بهتر بود
    باید بگم که صرفنظر از هر قیمتی اگه سه تاشونو جلوم بذارن متاسفانه باید اعتراف کنم استینگر بنظر من از اون دوتا خیلی جذابتره
    و اگر استینگرو انتخاب نکنم صرفا ب دلیل بحث آلمانی کره ای بودن هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن