تجربه و آزمایشلکسوس

تجربه رانندگی با لکسس RX350

در این مقاله تجربیات خود را از رانندگی با لکسس RX350 با شما عزیزان به اشتراک خواهم گذاشت. امیدوارم که لذت ببرید و با نظرات خود با پربار کردن هر چه بیشتر این مطلب من را یاری کنید.

Lexus RX 350
Lexus RX 350
ابتدا از طراحی داخلی خودرو شروع می‌کنیم.

Lexus RX 350 Interior
Lexus RX 350 Interior
پروسهٔ وارد شدن به لکسس همانند محصولات تویوتاست. خودرو همراه با دو بوق کوتاه به شما خوشامد می‌گوید و WELCOME LIGHT پایین آینه‌های جانبی نیز جلب‌توجه می‌کند. زمان وارد شدن به ماشین نیز رکاب نوشته شده به اسم لکسس همراه با نور آبی یخی زیبا جلوه می‌نماید. زمان نشستن روی صندلی کیفیت بالای قطعات، دکمه و ادوات چشم شما را نوازش می‌دهد. کابین RX ترکیبی میانه‌رو ولی حساب‌شده از چوب، چرم و پلاستیک باکیفیت است.

Lexus RX 350 Interior
Lexus RX 350 Interior
ارگونومی کنسول میانی و همهٔ کلیدها در سطح بالایی قرار دارد و استفاده از آن‌ها راحت و دلپذیر است. طراحی داخلی RX منتقدان و طرفداران زیادی دارد شاید در این مدل از لحاظ نوآوری و تکنولوژی کمی پایین‌تر از رقیبان آلمانی خود باشد ولی مهم‌ترین نکته در مورد کابین RX همان کیفیت و طراحی معتدل است که بعد از چند سال هنوز هم زیباست. از لحاظ طراحی می‌توان گفت که RX با مد پیش نرفته است، همان چیزی که باعث قدیمی شدن چیزی و نو شدن چیز دیگری می‌شود.

Lexus RX 350 Interior
Lexus RX 350 Interior
سیستم صوتی خودرو از محصولات مارک لوینسون است که با ۱۹ بلندگو، کیفیت صدای بسیار مطلوب و راضی‌کننده‌ای دارد و با توجه به عایق‌بندی خوب اتاق، در هر سرعتی می‌توانید از شنیدن موزیک لذت ببرید.

Lexus RX 350
Lexus RX 350
باید گفت که صندلی‌ها به خوبی شما را در بر می‌گیرند، هرچند کمی اسپرت هستند و بعد از مدت ۳ یا ۴ ساعت کمی احساس خستگی می‌کنید. این موضوع در صندلی‌های عقب بیشتر خود را نشان می‌دهد.

کولر و سیستم تهویهٔ RX یکی از مزایای بزرگ این ماشین است و بعد از چند دقیقه در این هوای گرم، سرمای لذت بخشی را به ارمغان می‌آوردند.

سیستم ناوبری و صفحه نمایش، امکانات و اطلاعات بسیار کارا و مفیدی ازجمله بلوتوث، رادار و قطب‌نما، مصرف سوخت لحظه‌ای و کلی و… را در اختیار شما می‌گذارد که در عکس‌ها بعضی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید. این سیستم از طریق موس و تعدادی کلید مشخص قابل استفاده است.

Lexus RX 350 Dashboard
Lexus RX 350 Dashboard
سرنشینان عقب از امکانات خوبی برخوردار هستند. هدفون با کیفیت، صفحه نمایش باکیفیت با امکان پخش DVD، CD و فایل‌های صوتی و… هرچند فضای پای صندلی‌های عقب برای این کلاس کمی کوچک است.

Lexus RX 350
Lexus RX 350
حال به بررسی طراحی خارجی RX می‌پردازیم. طراحی خارجی نیز همانند طراحی داخلی معتدل ولی حساب‌شده است و به‌طور قطع می‌توان گفت که گرد کهنگی دیر به روی آن خواهد نشست. طراحی جلوی خودرو حاصل شکل‌های هندسی منظم است که هارمونی مناسب و زیبایی را ایجاد کرده‌اند. بخصوص زمانی که چراغ‌های پرنور HID زنون آن روشن شوند. طراحی کنار خودرو ساده ولی زیباست. اندازهٔ رینگ‌ها، سطح پنجره‌ها و آینه‌های جانبی با بدنهٔ خودرو به خوبی، ظاهری قدرتمند و پخته را رقم زده‌اند. در پایین درها نیز یک نوار استیل باعث درخشندگی و جلب توجه بیشتر می‌شود.

Lexus RX 350
Lexus RX 350
خب حال نگاهی به عقب این ژاپنی مدعی می‌اندازیم، همانند جلوی آن از اشکالی منظم تشکیل شده. چراغ‌های عقب از نوع LED هستند که روشنایی نسبتاً خوبی را تولید می‌کنند هرچند می‌توانستند بهتر باشند. بالچهٔ بالای پنجره نیز حالتی اسپرت به خودرو داده و برف‌پاک‌کن نیز در آن به‌صورت مخفی تعبیه شده است.

Lexus RX 350
Lexus RX 350
در مجموع طراحی خارجی RX زیبا، پخته و به دور از اغواگری است.

Lexus RX 350
Lexus RX 350
حال زمان آن شده که پشت فرمان نشسته و این شاسی‌بلند لوکس را آزمایش کنیم. ابتدا صندلی را به‌صورت برقی تنظیم می‌کنم. دکمهٔ استارت را می‌فشارم. پیشرانهٔ شش سیلندر ۲۷۵ اسب بخاری خودرو نرم و با غرشی خفیف شروع به کار کردن می‌کند.

Lexus RX 350
Lexus RX 350
در حالتی ایده‌آل با دید بسیار بالا مواجه می‌شوم که با پوشش خوب آینه‌های جانبی و آینهٔ عقب این امر به کمال خود می‌رسد! اینجا بود که به حرف صاحب خودرو ایمان آوردم که می‌گفت:

وقتی با این رانندگی کنی دیگه نمی تونی ماشینِ سواری برونی!!

دسته‌دنده کوچک را از حالت P خارج می‌کنم و به‌آرامی راه می‌افتیم. سیستم HEAD UP DISPLAY در حین حرکت سرعت خودرو را به نمایش می‌گذارد. ابتدا با طمأنینه میرانم تا با ماشین خو بگیرم، فرمان عالی است و با توجه به جثه ماشین فرامین راننده را به خوبی به چرخ‌ها منتقل می‌کند. از طرفی این فرمان خوش‌دست اطلاعات خوبی را از سطح مسیر ارائه می‌داد که با بسیاری از فرمان‌های برقی جدید تفاوت داشت که تنها مانند فرمان بازی‌های پلی‌استیشن این طرف و آن طرف می‌روند!

حال کمی سرعت می‌گیریم صدای موتور بم، دل‌نشین و زیباست. شتاب خودرو واقعاً راضی‌کننده است و در عرض ۸ الی ۸.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید. هرچند این لکسس دارای پدال تعویض دنده نبود ولی گیربکس ۶ سرعته آن بسیار هوشمند و تیز بود و بدون هیچ وقفه و تکانی دنده‌ها را تعویض می‌کرد.

Lexus RX 350
Lexus RX 350
Lexus RX 350
Lexus RX 350
در همان حال و هوا هستیم که تصمیم می‌گیرم ناگهان پدال ترمز را بفشارم…. اوه! بله!……خودرو ایستاد! حتی صاحب ماشین نیز تعجب کرده بود! ترمز RX یک پدیده است و واقعاً جز بهترین‌هایی بود که امتحان کرده بودم. بدون هیچ لرزش و تغییر مسیری خودرو را متوقف می‌کند. در طی انجام آزمایش در شهر مصرف سوخت ۱۱ لیتر بود و در جاده به ۸ می‌رسید.

Lexus RX 350
Lexus RX 350
دوربین دید عقب RX بسیار کارا است و با امکانات مناسب خود کمک شایانی به راننده در جهت پارک کردن خودرو می‌کند. از دوربین‌های جانبی که جداول خیابان را نشان می‌دهند نیز نباید غافل شد. عایق‌بندی اتاق خودرو همان‌طور که گفته شد بسیار خوب است و آرامش را در سرعت‌های زیر ۱۶۰ کیلومتر برای شما آماده می‌کند. اما سیستم تعلیق ماشین در بعضی مواقع کمی تکان زیادی به کابین منتقل می‌کند و کمی اسپرت است… اما این خصلت خیلی هم بد نیست چون باعث افزایش واکنش خودرو در پیچ‌ها و پایداری آن می‌شد.

در کل رانندگی با RX و کیفیت آن خاص است. از این لحاظ که با رقیبان خود مانند X5 فرق داشت و این تفاوت برمی‌گردد به فلسفهٔ ساخت خودرو کمپانی لکسس.

در پایان باید اظهار کرد که RX350 خودرویی کارآمد، کم استهلاک، قدرتمند و باکیفیت است و صاحب خودرو بعد از ۳ سال از آن رضایت کامل داشت. بعد از برانداز کردن این ماشین متوجه می‌شوید که هر چه از یک SUV سایز متوسط لوکس بخواهید را در اختیارتان خواهد گذاشت. هرچند به قول کارلوس لاگو نویسنده باتجربه سایت موتور ترند بهترین ماشین برای هر کس ماشینی است که نیازهای فرد را برآورده کند. در این خودرو نیز سعی شده به نیازهای کسانی که می‌خواهند این‌طور ماشینی بخرند پاسخ داده شود. نه بیشتر نه کمتر…

Lexus RX 350
Lexus RX 350
با تشکر از وقتی که گذاشتید، امیدوارم کاستی‌ها را ببخشید و لذت برده باشید.

نوشته: امین کریمی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰۰ دیدگاه‌ها

  1. امیرسجاد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ماشین افتضاحه توصیه میکنم ix55 بخرید بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 18
  2. Hanif

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببین دوست عزیز داری از با کیفیت ترین suv های بازار رو با هیوندایی مقایسه می کنی که تو امریکا با خودرو های چینی به یک چشم نگاه می کنن . بعدشم سال 2015 تو امریکا لکسوس با کیفیت ترین برند شناخته شده

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. شهاب

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    آخه امیر سجاد جان تا حالا لکسوس رو از نزدیک دیدی که در موردش اظهار نظر میکنی؟

    موافقم 7
    مخالفم 0
  4. mehrzad

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    چرا هرجای ماشین که عکس انداختی این همه وسایل هست ؟ حداقل بر میداشتی
    جلو کنسول کیف تو در ماشین سی دی روی صندلی جلو کیف پشت صندلی های جلو ( منظورم جیباشه) هدفون یعنی فکر میکنی اینو نمیزاشتی فکر میکردی یکی میگه ندااااااری؟
    خوب عزیز من تو اومدی نقدوبرسی طراحی داخل و بیرون کنی نکه چیزاتو به رخ ما بکشی
    البته عزیز اینو به کنایه نمیگم گفتم که شاید روزی جایی دوباره خواستی نقدوبرسی کنی دقت کنی
    بازم ممنون

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. بابك

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      جیران من اظهار نظر خیلی راحته برا اونایی که هیچ اطلاعاتی ندارن
      دلبرم یکم اطلاعاتتو ببر بالا بعد صحبت کن هد فونها مال خود ماشینه نرفته از بیرون بخره بذاره اونجا برات پوزشو بده

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. ali

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه لوکسه و خیلی کم سر و صداست

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما توی خوزستان فیس جدیدشو هم کنار گذاشتیم فقط اسمش بلنده

    موافقم 0
    مخالفم 3
  7. محمد

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی ماشین پر امکاناتیه ولی اگه یه کم سرمایه داشته باشید و lx570بگیرید خیلی از این بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیز جان اختلاف قیمت این دوتایی که شما میگی در حد یکم اضافه کردن سرمایه نیست ..

      موافقم 4
      مخالفم 0
  8. محسن

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام وممنون از کارشناسی دقیق وعالی..بنظر بنده.لکسوس مورد نظر جز بهترین شاسی بلندها تا رده قیمت زیر 400 میلیون است …ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. اميرحسين

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام چند روز پیش rx مدل ٢٠١٠ خریدم ک با چند تا مشکل روبرو شدیم که میخواستم کمکم کنید
    ١.سانروف فقط قسمت جیر(پارچه ای) سقف باز میشه ولی برای باز شدن قسمت شیشه ای دکمه ای وجود نداره وباز نمیشه
    ٢.با وجود سیستم خوب مارک لوینسون درگاه usbوAux نداره یا من جاشو بلد نیستم
    اگه کسی میدونه راهنمایی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابك

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      سقف ار ایکس ثابته اونم بخاطر ایمنی خودرو
      جای aux و شارژر فندکیشم تو کنسول وسطشه قاب داخل کنسولو در بیاری میبینی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. كيوان

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امیر حسین جان ماشین شما سقف پانوراما دارد، سانروف ندارد،
    پورت فلش خور نیز ندارد، اما داخل کنسول وسط ( منظور قسمت یخچال ماشینتون) دو درگاه فندک خور ویک خروجى aux وجود دارد، که محل خروجى سیم آن کنار سرد کن صندلى راننده مشخص شده است✋?✋?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. اميرحسين

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ممنون از راهنمایی بسیار خوبت کیوان جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. علیرضا

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، خسته نباشید این خودرو من از نزدیک ندیدم ولی به گفته اقایون باید بهتر از سانتافه باشه درسته؟!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. arta

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید دوستان rx350 هفت نفره هست یا پنج نفره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سعید

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اینجور که معلومه همه ساکنین مناطق ازاد میلیاردر هستند و اصلا خودرو های ساخت داخل در این شهرها وجود ندارد !!! تا صحبت از ماشین های روز و لوکس میشه میگن ولک لاف نمیام ولی s500.موستانگ و…… قدیمی شده اینجا.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. روهام

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هر ماشینى میخرم تا ۶ ماه نشده عوض میکردم ایندفعه ٢ سالى میشه که دلم نیومد معاوضش بکنم از وقتى rxخریدم واقعا از سوارى ماشین لذت میبرم البته ناگفته نمونه که واقعا ازین ماشین مراقبت کنى همیشه راضى نگهت میداره والا هزینه تعمیرات و قطعاتش حالتو بد میکنه?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. پ م

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام یکساله ار ایکس ۳۵۰ دارم بنظرم کم نظیر نیست بینظیره هر بار داخلش میشینی کیفیت قدرت و امنیت رو کاملا حس میکنید اصلا با هیوندا و بی ام دبلیو مقایسه نمیشه فقط بنز جی ال ای رقیبشه که خیلی ها میگند لکسوس سره مخصوصا استهلا ک کمش و امکانات داخلیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام و درود
    آقا این لکسوس ها سفارش کدام کشور بودتد؟ کسی اطلاع دارد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا