چشم اندازهفته نامه

معرفی بهترین خودروهای لوکس و هیبریدی در سال 2020

تویوتا پریوس بازار پررونق خودروهای هیبریدی را به راه انداخت و این خودروها هم‌اکنون در همه‌جا دیده می‌شوند. البته سیستم‌های هیبریدی با روند کندی به خودروهای لوکس و سطح بالا راه یافتند. یکی از دلایل این کار سنگین بودن باتری‌ها و دلیل دیگر هم حساسیت کمتر خریداران خودروهای لوکس به قیمت سوخت و میزان مصرف سوخت چنین خودروهایی بوده است. فاکتور دیگر هم هویت و تصویر خودروهای هیبریدی بوده و خریداران خودروهای بزرگ و گران‌قیمت نمی‌خواستند به چشم افراد نگران محیط‌زیست و خودنما به چشم بیایند.

بنتلی بنتایگا هیبرید

البته زمانه تغییر کرده است. هم‌اکنون باتری‌ها سبک‌تر شده و مزیت قوای محرکه هیبریدی تنها به مصرف سوخت کمتر محدود نمی‌شود. همچنین تکنولوژی هیبریدی روز به روز در حال بهبود بوده و بنابراین خودروهای لوکس بیشتری به چنین سیستمی مجهز می‌شوند. در ادامه شما را با بهترین خودروهای لوکس و هیبریدی در سال ۲۰۲۰ آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • پورشه کاین E-Hybrid

تا چند سال پیش تصور استفاده از تکنولوژی هیبریدی در محصولات پورشه ممکن نبود و اگر هم چنین چیزی تصور می‌شد برای بهبود مصرف سوخت بود اما ژرمن‌ها از این روش برای بهبود پرفورمنس محصولات خود استفاده کردند. یکی از نتایج استفاده از این روش تولید سریع‌ترین نسخه کاین با نام کاین توربو S E-Hybrid بوده است. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو و واحدی الکتریکی استفاده کرده و قدرت کل ۶۷۰ اسب بخاری دارد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای این خودرو با مدل گران‌تر لامبورگینی اوروس برابری می کند.

  • مرسدس بنز S کلاس هیبرید

اگر شما خواهان تجربه سواری لوکس و آرامی هستید مرسدس نسخه هیبریدی S کلاس را توصیه می کند. در نگاه اول شما این خودرو را هیبریدی نخواهید دانست زیرا تفاوت ظاهری و باطنی چندانی بین آن و مدل بنزینی وجود ندارد اما زیر کاپوت S کلاس هیبرید پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بای توربو و واحد الکتریکی قرار گرفته و قدرت کل آن به ۴۶۹ اسب بخار می‌رسد. S کلاس هیبرید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیه‌ای دارد. البته زیبایی این خودرو در شتاب گیری بی‌دغدغه است که به مدد گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک میسر می‌شود.

  • لکسس RX هیبرید

کلاس شاسی بلندهای لوکس و میان سایز پذیرای لکسس RX است. این خودرو به لطف گزینه‌ی هیبریدی یک سر و گردن بالاتر از رقبا قرار گرفته است. قوای محرکه هیبریدی این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری و سه پیشرانه الکتریکی و مجموعه باتری ۳۷ کیلووات ساعتی تشکیل شده است. این مجموعه در کل قدرت ۳۰۸ اسبی داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۸ ثانیه می‌شود. البته مزیت قابل‌توجه این خودرو در بحث یدک کشی است.

  • ولوو S90 هیبرید

ولوو رفته رفته هویت شاخص خود در بین لوکس سازان را به دست می‌آورد و S90 هم گزینه‌ای قابل‌توجه در میان خیل عظیمی از سدان های آلمانی است. این خودرو دارای پیشرانه ۲ لیتری است که به‌طور هم‌زمان از توربو و سوپرشارژر استفاده می کند. اضافه شدن یک واحد الکتریکی باعث می‌شود قدرت کل این مجموعه به ۴۰۰ اسب بخار برسد. S90 هیبرید یک سدان بزرگ و سریع است که به شیوه‌ی خاص سوئدی‌ها شما را از مبدأ به مقصد می‌رساند.

  • رنجروور هیبرید

این شاسی‌بلند لوکس قدرت بالا را با توانایی‌های آفرود مثال‌زدنی ترکیب کرده است. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و واحدی الکتریکی قدرت کل ۳۹۸ اسب بخاری را ارائه کرده و اگرچه برد حدود ۳۰ کیلومتری آن در حالت الکتریکی خیلی به چشم نمی‌آید اما به‌هرحال رقم واقع‌بینانه‌تری است.

  • پورشه پانامرا E-Hybrid

تقریباً همه افراد پانامرا E-Hybrid را به خاطر شتاب گیری دیوانه‌وارش دوست دارند و برخی افراد هم مزیت مالیاتی آن را هدف می‌گیرند. این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو و واحدی الکتریکی استفاده کرده و قدرت ترکیبی ۴۵۷ اسبی دارد. البته گزینه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو و واحد الکتریکی دیگری هم وجود دارد که با قدرت ۶۷۷ اسب بخاری خود کاملاً خودنمایی می کند.

  • آکورا MDX هیبرید

اگرچه ما طرفدار برخی متریال کابین و البته سیستم اطلاعات سرگرمی عجیب MDX نیستیم اما نسخه هیبریدی آن مزیت‌های خوبی دارد. این خودرو به عنوان یک شاسی‌بلند لوکس و میان سایز هندلینگ تیز و هیجان‌انگیزی داشته و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری تنفس طبیعی و ۳ پیشرانه الکتریکی استفاده می کند. قدرت کل این مجموعه برابر با ۳۲۱ اسب بخار بوده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۶ ثانیه را ایجاد می کند.

  • ب ام و سری ۷ هیبرید

ب ام و ۷۴۵e یک سدان اجرایی لوکس با تکنولوژی پیشرفته و متریال باکیفیت است. این خودرو به عنوان محصولی از ب ام و دینامیک سواری قابل‌توجهی هم دارد. پیشرانه ۳ لیتری توربو با یک باتری لیتیوم-یونی ۱۲ کیلووات ساعتی ترکیب شده و قدرت ترکیبی ۳۸۹ اسب بخاری تولید می کند. پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی ب ام و به خاطر نرمی خود شناخته شده‌اند اما همراهی با پیشرانه الکتریکی و گیربکس ۸ سرعته نرم باعث شده این خودرو سطح جدیدی از نرمی را به مالک اعطا کند.

  • لکسس LC هیبرید

اگر خواهان یک گرندتور شیک و اسپورت با صدای پیشرانه ۸ سیلندر هستید پس بهتر است LC هیبرید را فراموش کرده و LC 500 را بخرید؛ اما اگر همان استایل جذاب، سواری نرم و سرعت ملایم مدنظر شماست نسخه هیبریدی LC 500h می‌تواند گزینه بهتری باشد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری این خودرو با یک پیشرانه الکتریکی همراه شده و قدرت ۳۵۴ اسب بخاری تولید می کند. این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیه‌ای دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. GERMANY

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    کدووووووم
    اخه کدوووووووم
    مغزم سوت کشید
    اگه همشون جلوم باشن اول اس بعدش کاین بعدش lc

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. meysam

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    اون دوتا لکسوس انتخابهای من هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      اومدم بگم کاین جدید خیلی خوبه ، هرچی اومدم پایینتر دیدم یک به یکشون عالی و پرفورمنس بالایی دارند به خصوص بنز S که سلطانه .
      ای کاش در ایران شرایطش مُهَیا بشه و روزی دوباره واردات آزاد را ببینیم تا دوباره خیابونامون خوشگل بشه ، هیفه بخدا بنز s، پورشه کاین و لکسوس rx نداشته باشیم .
      درسته که من نمیخرمشون و همیشه به استهلاک کم و تویوتا بیشتر اهمیت میدم بشخصه ، ولی با دیدنشون تو خیابونا و اینکه یه هموطن سوار میشه لذت میبرم و انرژی میگیرم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ممد ژانگولر

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    بدون شک مرسدس بنز S و رنجروور و پورشه پانامرا تو این لیست بهترینن❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Zonda R

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    فکر میکنم تو ایران nx سردمدار هیبریدی ها باشه و در شاخه ی بعدی هم chr و بیشترین هیبرید وارد شده هم سوناتا باشه
    اوتلندر پلاگین هیبرید اما بنظرم جذاب ترین گزینس تو دنیا هم بهترین هست
    امیدوارم بزودی بستر استفاده از اینها استفاده بشه منظورم این نیست فقط بشه این رو سوار شد بلکه اینه ک بشه تو خیابون اینو سوار شد و نفس کشید بزارید مثال بزنم شما تو خیابون سوار یه پریوس هستید و سرخوش از اینکه هوا رو هم الوده نمیکنید و… یه مینی بوس یا تریلی میاد و تمام هوای محیط رو از بین میبره و بماند که چقدر حرف رو برای خودش میخره….
    هر موتور پیکان معادل 12 لوکوموتیو هوا رو الوده میکنه و همه ی مشتقات 405 که تولید میشن هم همینه یروز لباس رانا و 207 تن 206 میکنن و یروز لباس دنا تن سمند و سرخوش هستند که خودرویی دید تولید کردن و کی نابود میشه؟ ما و….
    اول اینو بگم اینی ک نوشتم منظورم بی احترامی به هیچکسی ک مالک هر خودرویی هست نبوده چون انتخابشون از روی اجبار بوده والا همه میدونن اگر کرولا هم قیمت دنا بود هیچکس دنا نمیخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      Zonda R عزیز
      در مورد مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید چند وقت پیش میخوندم خیلی جالب بود و این رو نمیدونستم که عملاً موتور گیربکسی روی خودرو سوار نیست و روی هر چرخ یک موتور سواره که عملاً چهار موتور و چهار گیربکس داره که هرکدامشان عملکرد متفاوت خودشان را دارند ولی از یک باطری مرکزی انرژی میگیرند و کمتر از حتی تویوتا پریوس مصرف سوخت داره و عملاً کم‌مصرفترین خودروی ایرانه و در کشورهای پیشرفته بسیار اِستقبال شده ازَش .
      اما بنظر من خریدش خیلی جُرئت میخواد در ایران و خدماتش کارِ حضرت فیله .

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ارسلان

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (125 ديدگاه)

        نوید جان تا جایی که من اطلاع دارم موتور الکتریکی گیربکس نداره اینکه میگید روی هر چرخ چهار موتور که مشخصا باید الکتریکی باشن و چهار گیربکس همچین چیزی نیست که چار گیربکس باشه توی موتورهای الکتریکی کنترل سرعت به وسیله کنترل ولتاژ و جریان صورت میگیره کاری به اوتلندر ندارم ولی دلیل اصلی اینکه خودروهای الکتریکی شتاب اولیه بسیار بیشتری دارن اینه که اولا گیربکس ندارن و دوما به محض دریافت برق در همون لحظه به حداکثر گشتاور و دوربر دقیقه شون میرسن و مثله خودروی بنزینی نیست که کم کم دور بگیره اما میشه با کنترل ولتاژ به دور بر دقیقه و گشتاورهای متفاوتی رسید و سرعت ماشین هم اینجوری کم و زیاد میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ارسلان

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (125 ديدگاه)

        اون اوتلندری که شما میگی اوتلندر Phev مخفف (Plug-In Hybrid Electric Vehicle) هست که خیلی هم گرونه یک میلیاردو سیصد دارن میفروشن که یه موتور بنزینی 2 لیتری داره با قدرت 140 اسب بخار بعلاوه دو تا موتور الکتریکی با قدرت 80 اسب بخار … چهار تا موتور الکتریکی نداره فقط 2 تا داره …. و خدمات ش هم عینه بقیه هست و اتفاقا رسیدگی به خودروهای الکتریکی خیلی آسونتره چون فقط یه سیم پیچ روی یک روتور – استاتور هست و یه باتری و یه مدار کنترلر موتور والسلام …. همین اوتلندر Phev رو اگه بزاریش روی حالت تمام برقی شتاب اولیه خیره کننده ای تحویلت میده بخاطر موتور الکتریکی فک کنم برای همین دارن گرون میفروشنش چون ایرانی جماعت عاشق سرعت و کل کل خیابونی هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ADAK

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1829 ديدگاه)

        :-(

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. zeg

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (158 ديدگاه)

    هر چقدر که لکسس LC قشنگه، بی ام و سری 7 زشته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (8 ديدگاه)

      شما سری ۷ رو خریداری نکن بزارش واسه دیگران که زشت پسندن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Ferrari Fxx K Evo

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    بهترین خودروی این لیست بدون هیچ تعصبی
    اس کلاس هست ، این رو همه دیگه ، میدونیم

    ولی اگه بخوام همراه با اس کلاس ، یک انتخاب
    دیگه هم ، داشته باشم ، ولوو S90 ، رو ،برمیدارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mohammad khalili

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    با توجه به این که اکثر شرکتا دارن به خودروهای الکتریکی روی میارند دیگه خودرو هیبرید بی معنی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Khosrow

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    عامریکن ها قبضه کردن ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رزیتا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    ایرانیا لایق این هستن که بهترین ماشینا رو سوار بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علیرضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    همش لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. MAHDI

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    سری7 بهترین کیفیت کابین رو داره در کلاس خودش. حتی کیفیت بهتری نسبت به آئودی A8 که جدید تر هستش.
    البته بهترین عملکرد و پرفومنس رو هم داره و همینطور بهترین سیستم اطلاعات سرگرمی اما در نرمی سواری Sکلاس و آئودی A8 نرمتر هستن!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. samurai

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (535 ديدگاه)

    فقط این بنز نزنه این اس کلاسو با طراحیای جدیدش خراب نکنه عالیه همین فیسو دست نزن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. car lover

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (688 ديدگاه)

    بجا اس نود باید وی نود کراس کانتری میزدن که از مو ب تن کنای روزگاره(فک کن باهاش تور نوروژ سوئد فنلاند بری شش ماه فقط صبح ببینی اوووففف)
    وی نود رو از بین همه اروپاییای زیر 90 هزار یورو بیشتر دوس دارم و خیلی از ماشینای بالای این مقدار واقعا دوسداشتنی و با پرستیژ خاصه خودشه و همه ن حریفع و اون ایراد قبلیی ک ب ولوو میگرفتن ک قیافش زشته و گرنه همه چیش تکمیله رو نداره و طراحیش هیلی خوبه

    جای اسکلید خالی :///

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Car lover

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (688 ديدگاه)

    وگنر ترتیب اس کلسم میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. آریا ماشین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ای کاش سدان های رده پایین تر هم میاوردید…
    خودروی هیبرید مورد علاقه من آئودی A6 هست
    ❤AUDI A6 55 TFSI E❤

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا