چشم اندازهفته نامه

مثبتِ 1000! با احتیاط وارد شوید!

سریع‌ترین خودرو در آغاز قرن ۲۰ مرسدس سیمپلکس بود. این خودرو قدرت ۶۰ اسب بخاری و حداکثر سرعت ۱۱۷ کیلومتر در ساعتی داشت و تکنولوژی مدرن آن سیستم احتراق شمع مگنتو-الکتریک و کاربراتور با نازل اسپری بود. تا دهه‌ی ۴۰ میلادی، جگوار XK 120 قدرت حدود ۱۶۰ اسبی و حداکثر سرعت ۲۱۲ کیلومتر در ساعتی داشت و در دهه ۶۰ میلادی نیز فراری ۳۶۵ GTB/4 با قدرت بیش از ۳۵۰ اسبی و سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی خودنمایی می‌کرد؛ اما در دهه ۸۰ میلادی این فراری F40 بود که با قدرت ۴۷۱ اسب بخاری از مرز سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت عبور کرد. بوگاتی ویرون ۱۶.۴ سوپر اسپورت با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری، مرز یاد شده را رد کرد و به سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت رسید.

امروزه حتی خودروهای اقتصادی پایه قدرت ۱۶۰ اسبی جگوار دهه ۴۰ میلادی را دارند. برخی خودروها که از قضا تعدادشان هم کم نیست قدرت بیش از ۷۰۰ اسبی داشته ولی قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری هنوز هم خاص است. البته هر روز بر تعداد خودروهایی که مثبت ۱۰۰۰ می‌شوند افزوده می‌شود! اگر می‌خواهید با این خودروها آشنا شوید حتماً این مطلب را دنبال کنید.

قدرت: ۱۹۱۴ اسب بخار

کانسپت وان ریماک هایپرکار الکتریکی ویژه‌ای بود. این کمپانی اهل کرواسی دومین محصول خود با نام C-Two را تا چند روز دیگر در ژنو به‌صورت رسمی معرفی خواهد کرد. این خودرو اگرچه همانند پدرش از نوع الکتریکی است اما قدرت ۱۹۱۴ اسب بخار و بسیار بیشتر از خروجی ۱۲۲۴ اسبی کانسپت وان می‌باشد. ریماک ادعا می‌کند این هایپرکار شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۸۵ ثانیه‌ای داشته و تنها ۱۵۰ دستگاه از آن با قیمت ۱.۹ میلیون دلار تولید خواهد کرد.

قدرت: ۱۵۷۸ اسب بخار

این خودرو نه تنها به‌طور استثنایی سریع است بلکه کابینی لوکس و طراحی متمایزی دارد. بوگاتی شیرون از نیروگاه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری با چهار توربو استفاده کرده و قدرت ۱۵۰۰ اسبی دارد. این شرکت می‌گوید شیرون شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر در ساعتی دارد. شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰+ از خروجی ۱۵۷۸ اسبی برخوردار بوده و اندی والاس توانست با آن سرعت ۴۹۰.۴ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. با قیمت ۳.۹ میلیون دلاری، هر اسب بخار این هیولا حدود ۲۴۷۰ دلار آب می‌خورد!

قدرت: بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار

رگرا را می‌توان شاهکار کریستین کونیگ زگ دانست. رگرا خودرویی پیچیده، سریع و گران است. پیشرانه درون‌سوز این خودرو می‌تواند رگرا را در همین لیست جای دهد اما وقتی نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو با سه پیشرانه الکتریکی ترکیب شود قدرت فراتر از ۱۵۰۰ اسبی فراهم خواهد شد. این خودرو به گیربکس تک سرعته با نسبت ۲.۷۳ به ۱ مجهز بوده و بنابراین پیشرانه‌های الکتریکی تا زمان که نیروگاه ۸ سیلندر آماده شود خودرو را به جلو می‌برند. رگرا با این همه تکنولوژی و قدرت قیمت حدود ۱.۹ میلیون دلاری دارد.

قدرت: ۱۲۰۰ اسب بخار

اولتیما می‌گوید این خودرو راهی نسبتاً ارزان‌قیمت برای دست‌یابی به قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار است. این یک خودروی کیت بوده و بنابراین خودتان هم می‌توانید آن را سرهم کنید. در دل این هیولا پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار LT5 شورولت با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار قرا می‌گیرد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۳ ثانیه‌ای نیز جزو ویژگی‌های RS می‌باشد. هنوز قیمت این مدل مشخص نیست اما گفته می‌شود شما می‌توانید این خودرو را با قیمت حدود ۶۶۵۰۰ دلار که اندازه‌ی قیمت ب ام و M3 است خریداری کنید.

قدرت: ۱۱۷۷ اسب بخار

اگر خواهان قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار بوده و می‌خواهید سری هم به پیست بزنید زنوو TSR-S را انتخاب کنید. پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۸ لیتری این خودرو بر پایه نیروگاه جنرال موتورز LSX تولید شده و از دو سوپرشارژرر برخوردار است.

در بخش عقب بال بزرگی دیده می‌شود که از دو فعال کننده هیدرولیک برای تنظیم ۲۰ درجه‌ای استفاده می‌کند؛ به عبارت دیگر این بال در پیچ‌ها به کمک خودرو آمده و آئرودینامیک آن را بهبود می‌بخشد. برای خرید این خودروی دانمارکی باید حدود ۱.۶ میلیون دلار خرج کنید.

قدرت: ۱۰۰۰ اسب بخار

هنسی جزو جدایی‌ناپذیر این لیست بوده و کامارو Exorcist نیز مستقیماً از نمایندگی‌های این برند قابل خریداری است. این خودرو نه تنها قدرت ۱۰۰۰ اسبی داشته بلکه از شتاب ۲.۱ ثانیه‌ای نیز برخوردار می‌باشد. این قدرت عظیم به لطف پیشرانه ۲.۹ لیتری سوپرشارژردار به دست آمده است. هنسی می‌گوید این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۵۷ ثانیه طی کرده و سقف سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد. تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودرو با قیمت ۱۱۹۹۵۰ دلاری ساخته شده است.

  • پروجکت M فورد موستانگ

قدرت: ۱۰۰۰ اسب بخار

لبنان فورد پرفورمنس نمایندگی خاص این شرکت در اوهایو است که تاریخچه درخشانی در فروش موستانگ های پرقدرت اما ارزان‌قیمت دارد. موستانگ LFP 550 این نمایندگی از پیشرانه ۲.۳ لیتری ۵۵۰ اسبی استفاده کرده و تنها ۳۲۹۹۵ دلار قیمت دارد. به همین خاطر است که وقتی اعلام شد موستانگ GT با سوپرشارژر مرحله ۲ و پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری عرضه می‌شود همه جلوی نمایندگی صف بستند. این پیشرانه با سوخت اکتان ۹۳ کار کرده و قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری دارد. بهترین نکته اینکه خودروی یاد شده فقط ۵۴۹۹۵ دلار قیمت دارد.

  • SVE ینکو/SC شورولت کامارو

قدرت: ۱۰۰۰ اسب بخار

ینکو نامی قدیمی است که با تاریخ کامارو گره خورده و به همین خاطر می‌توانید ینکو/SC را به‌صورت مستقیم از نمایندگی شورولت در آمریکا سفارش دهید. تمامی مدل‌های تولیدی این خودرو فروخته شده‌اند زیرا کاماروی ۱۰۰۰ اسبی تنها با قیمت ۷۰ هزار دلار عرضه شده و در واقع مفت است! این خودرو بر پایه تریم های ۱SS یا ۲SS بنا شده و در دلش هم پیشرانه ۶.۸ لیتری سوپرشارژردار جنرال موتورز قرار گرفته است.

  • SVE شورولت سابربن و تاهو

قدرت: ۱۰۰۰ اسب بخار

اگر خواهان محصولی بزرگ‌تر و آفرودر هستید می‌توانید سری به شرکت Specialty Vehicle Engineering بزنید. SVE سابربن و تاهو از طریق نمایندگی‌های شورولت در دسترس بوده و از گارانتی کامل سود می‌برد. زیر کاپوت این دو خودرو پیشرانه ۸ سیلندری جای گرفته که بر مبنای نمونه LT1 بکار رفته در کامارو و کوروت تولید شده است. نتیجه نهایی تولید قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری و انتقال آن به چرخ های عقب است.

قدرت: ۱۰۰۰ اسب بخار

رضوانی تانک از ساختار جیپ رانگلر JL استفاده کرده است. با وجود پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار داج دیمن، رضوانی قدرت تانک ایکس را به ۱۰۰۰ اسب بخار ارتقا داده است. قیمت این هیولا از ۱۵۵ هزار دلار شروع شده و سازنده ادعا می‌کند تانک ایکس قوی‌ترین شاسی‌بلند تولیدی دنیاست. البته سابربن و تاهوی SVE از نظر گشتاور بر این خودرو برتری داشته ولی فاقد سیستم دید در شب گرمایی، حفاظت در برابر پالس های الکترومغناطیسی و نسخه نظامی ۳۴۹ هزار دلاری هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بوگاتی شیرون!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ali (chevy nova)

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      و باز هم حضورت پرقدرت امریکاییها?

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Reza

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        البته نسخه تیونینگی آمریکایی ها

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Hamidreza

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      Zenvo چقدر عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mf1

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (478 ديدگاه)

        ۱.۶ میلیون دلار داشته باشم یه لامبو یا مکلارن سنا میخرم نه این زنو تازه کار

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hamidreza

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          تازه کار؟ هه برو ببین چقدر خوبع من خودم مک لارن فنم ولی اونم چیز باحالیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ♤Angus_812♤

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (428 ديدگاه)

    فقط بوگاتی بقیه مسخرن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. parvaz

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (395 ديدگاه)

    رگرا یه چیز دیگه اس، شیفته گیرباکسش هستم، چندتا مطلب هم دریاره گیرباکسش خوندم ولی بازم سر در نیاوردم !!! لامصب خیلی شاهکاره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      موافقم ، کوئنگزیگ آخر مهندسیه ، آدم هر چی دربارش بخونه کمه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mg

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (139 ديدگاه)

      یک بار قدیما در باره گیربکسش خوندم و ترجمه کردم برای بچه های پدال
      یه چیزی تو مایه های سیستم هلیکوپتره که اگر دیده باشید اول وتور دور میگره بعد توسط یه سیستم روغنی و توسط مایع ارتباط برقرار میشه یه طورایی انگار کلاچه حالا تو کونیک زگ این ارتباط مثل هلیکوپتر نیست و با یک ثانیه اختلاف از گاز دادن و در وقعی که 700 اسب بخار الکتریکی دارند جر بنزینی رو میکشند ارتباط موتور و چرخ رو برقرار میکنه یعنی وقتی گاز یه نوع روغن گشتاور رو انتقال میده و دنده ای در کار نیست بهش میگند مبدل گشتاور تو هلی کوپتر و یه نوع خاصی از موتورای پهبادهای ( توربوفن ها ) و .. اینا کاربرد داره ولی این اختراع خودشونه برای ماشین یعنی نه ارتقا و نه کپی و نه تغییر کاربری از نو ساختند برای خودش تازه یه جا خوندم قراره از مبدل گشتاور برای ترمز گیری تو سرعت های خیلی بالا و شرایط خاص که کامپیوتر ماشین حساب میکنه استفاده کنند که راننده ترمز گیری رو موجه نشه جالبش اینجاس که رگرا یه اپشن داره که راننده رو گول بزنه یعنی اگر دوست نداری مثل موتور گازی فقط بگازی 450 تا بری میتونی پدال پشت فرمون رو فشار بدی و موتور 1180 اسب بخاری یه تکونی به خودش میده حس دنده دادن یا معکوس کشیدن رو به راننده میده و اینم بگم تنها ماشینی هست که هم هیبریدیه هم پلاگین هیبریدی ( فرق تو نفش موتور بنزینیه که ژنراتوره یا اصلی پدال هم مطلبش رو گذاشته بود مثلا پریوس یه پلا گینه ولی پی وان و لافراری هیریدی اند ) و فرق عمده ماشینای پلاگین اینه که با برق شهری باید شارژ شند ولی رگرا هم میتونه موتور ژنراتور باشه برای برقی ها و هم نقش پدر رو بازی کنه و وقتی باتری تموم شد موتور برقی وسطی باتری رو شارژ میکنه اونم 800 ولت !!!
      بعد از این ها کونیک زگ که حس میکرد موقع تعویض دنده ماشین به قول ماها نفسش میگیره ( یه تکون میخوره به خاطر گشتاور خیلی زیاد شبیه ماها وقتی تو سر بالایی یک و دو میکنیم ) راضی نبود و از نوع گیربکس هفت کلاچه مخصوص خودشو ساخت که پدالم گذاشته بود اسمش سرعت نوره تو صدم ثانیه و سریع تر از هر وسیله ای تو جهان دنده عوض میکنه
      لعنتی با هر چیز حال نمیکنه از اول میسازش دوست داشتنی ترین بخشش هم همینه
      داشتم مستند چالش های طراحی در هاشو میدیدم سرم درد گرفت اخرم نفهمیدم چطوریه تازه با اینکه رشته دانشگاهیمه چدرم در اومد تا با خودم هضمش کنم ببینم چطور کار میکنه باور کن اندازه طراحی یه ماشین معمولی روش وقت گذاشتند
      در ضمن اولین ماشین باله بالای جهان هم ساخت همون وان و اگرا ار اس که بعدها زنوو یه چیزی دیده بود و باله متحرک رو زد که مورد تمسخر قرار گرفت و یه سریام گفتند خاصه ولی بدون کارایی
      کونیک زگ تو این لیست خیلی کارنامه درخشانی داره افتخارات زیادی هم داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (17 ديدگاه)

        از ویژگی ها باله رو به بالا رسیدن به سرعت بیشتره ولی ماشین نمیتونه توی پیست خوب عمل کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. محسن

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    از بی هایپرکارها فقط کوئنیگزگ
    از بین سوپر کارها فقط فورد
    از بین شاسی بلندها فقط جی کلاس بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. R

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1025 ديدگاه)

      فوردم ماشینه اخه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        آره، همین موستانگ توی اروپا پرفروشترین کوپه اسپورته! بالای ب ام و زد فور و باقی رقبا : )

        موافقم 0
        مخالفم 1
  5. Country boy

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (120 ديدگاه)

    1000 اسب 60000دلار.
    معادل حقوق متوسطشون توی یک سال
    سمند 100اسب 140 میلیون
    معادل چهار سال حقوق سه میلیونی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mustang

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حقوق سه میلیونی کجا میدن؟ چه شغلی؟
      جاده کرج ویلاشهر فست فودی کار میکردم. ماهی یک میلیون و سیصد هزار تومن. راه دور بود و ۲۴ ساعته کار میکردم و هفته ایی یکی دوبار میومدم خونه برا همین هفت هشت ماه بیشتر کار نکردم. نه بیمه نه بازنشستگی. همش یک میلیون و سیصد هزار تومن.
      تو امریکا که دستمزد کمتر از اروپا هست یه کارگر فست فودی پایه ترین دستمزدش ساعتی ۹ دلار درامدشه. اونایی که مثلا یکسال سابقه داره ۱۱ دلار میگیرن ساعتی. تازه تو فست فودی امریکا خیلیا ۱۵ ساعت کار میکنن یعنی دو شیفت اونم ۷ روز هفته. طرف تو امریکا فست فودی یکسال کار میکنه. چون جوونه انگیزه داره میخواد یکساله ماشین مورد علاقه شو بخره. حساب کتاب کردم طرف سالی ۴۹۲۷۵ دلار دامدشه.
      تو سایت فورد میبینم یه 2020 Mustang Ecoboost® Fastback قیمتش ۲۷۴۱۰ دلاره با هزینه تحویل و همه چی. فقط کافیه تو سایت فورد ماشینو سفارش بدی بعدم تو نمایندگی تحویل بگیری. تمام
      طرف تو امریکا تقریبا ۷ ماه کار میکنه فورد 2020 Mustang Ecoboost® Fastback میخره. شما میگی یکسال؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Country boy

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (120 ديدگاه)

        من این مدل 1000اسبی رو مثال زدم که قیمتش 54هزار تاس.
        سه تومن هم من متوسط در نظر گرفتم که یه سری نگن بی انصافی میکنی.
        من خودم دارم درس میخونم و وقتی داشتم کامنت شما رو میخوندم ترس برم داشت که آینده من تو این خراب شده چی میشه. انشاالله زندگی تو هم به اونجایی که میخوای برسه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Anti-nazi

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (688 ديدگاه)

        چیشد درامد تو اروپا بیشتر از امریکاس؟؟؟؟
        من ک میگم قبل از اینکه ماشین بخری ساقیتو عوض کن
        تا ی جایی درآمد تو امریکا خیلی خوب نیست ولی از ی جایی ب بعد اگه سرت ب تنت بیارزه میتونی اندازه شش تا المانی درامد داشته باشی
        نمونش دوستم ک خوب رفت امریکا (البته هم بزرگ تر از من هم سابقش بیشتر بود رفاقتمون دانشگاهی و هم کلاسی نبود) براحتی ماهی ۲۵ هزار تا درمیاره تو سن خوزه ی جوری زندگی میکنه ک نروژی ب خوابشم نمیبینه چ برسه ب بدبختای مولداوی و البانی و یونان و….
        شما هم انقد رویایی قضیه رو فرض نکن همه رو کره زمین داریم زندگی میکنیم ی سری چیزا برا همه عجیبه مثلا ی کارگر تو هفت ماه ماستنگ بگیره غیر عادیه شما تو تگزاس ک ارزونه نسبتن هم بخای زندگی کنی حداقل حداقل حداقل ۸۰۰ دلار فقط هزینه های ی زندگی خیلی سطح پایینه(ینی واقعا همینجوری ک شما با یکو سیصدت زندگی میکنی)
        ۱۰۰۰ تاهم اجاره خونه تازه بازم تو ایالت ارزون تو ال ای که حداقل ۲۲۰۰ تا باید بدی و اون ۸۰۰ تارم بکنش ۱۲۰۰و اینکه مالیات اون ۳۰۰۰۰ دلاره شمارو میکنه تقریبا۲۳ هزارتا بسته ب ایالت
        ینی شما ماهی صد دلار در بهترین حالت ممکن میتونی سیو کنی ک بخای ماستنگ بگیری ۲۸۰ ماه
        اره اگه یکم سواد داشته باشی و فکر خوب امریکا سرزمین فرصت هاست و صدو پنجاه تارم میتونی رد کنی اونقت میتونی حتی تو سه ماه یکیشو بگیری
        حالا اون صد دلارو شما کافیه هوس ی چی بکنی دوست دخترم نداشته باشی (بخای زنم بگیری اون ۸۰۰ تارو باس بکنیش ۱۶۰۰) و سیگاری هم باشی حدااقل پاکتی ۱۰ دلار میافته واست الکلم معتادش باشی ک قیمتارو رفقا خودتون بیشتر واردین ی سفر کوچیکم بخای بکنی که دیگه هیچی تازه اینا حداقلان واقعا اگه قرض نکنی عجیبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Country boy

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (120 ديدگاه)

          جناب anti nazi فکر میکنی خودم قیمت های آمریکا رو نمیدونم.
          رفتار و میزان جرم و سلیقه و آب و هوا و تنوع نژادی و میزان درآمد و قیمت اجاره خونه و خرید خونه و مالیات و کیفیت جاده و تولید ناخالص و میزان مهاجرت و صنایع و حزب سیاسی و مالیات فدرال و ایالتی و مالیات بر پوشاک و…هر پنجاه ایالتو برات لیست میکنم.
          تو هم بخوای ماشین بخری با حقوق سه تومن نمیتونی توی چهارسال ماشین بخری اگه بخوای قیمت اجاره خونه و تورم و پوشاک و خوراک و بیمه و اینترنت و آب و برق و گاز رو حساب کنی.
          من اون قیمتا رو بدون حساب همه اینا از هر دو طرف گفتم.
          اینم بدون که وقتی پز یکی از فامیلتون که خارجه رو بدی به اعتبارت کمک نمیکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسین

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (20 ديدگاه)

          ۱. من ساکن المانم و عنوان شغلیم unregistered nurse هست. به انگلیسی گفتم. به دوستت بگو شرائط یه ادمی که عنوان شغلیش اینه چطوریه تو امریکا؟
          شرائط شغلی خودم اینه که ساعتی ۱۶ یورو میگیرم. هر هفته ۴۵ ساعت کار میکنم. شیفتهای بین ۵ عصر تا ۷:۴۵ صبح روز بعد ۲۲ یورو میگیرم به علاوه هر ساعت ۴ دلار اضافه به اسم سختی زمان کار. بیمه درمانیم رایگانه. چون ماهی ۱۰ یورو از مالیات میره برا سیستم درمانی. تمام عمل ها رو پوشش میده.
          کالج رایگانه. تحصیلات رایگانه. دانشگاه رایگانه. امبولانس رایگانه.
          ۲. بحث مالیات کمتر تو امریکا تنها در صورتی خوبه که درامدت بالای ۱۰۰ هزار دلار باشه. تو امریکا ۱۵ درصد مالیات کمتر میدی یعنی درامدت ماهی ۱۰۰ هزار دلار باشه به معنی اینه که حدود ۱۵ هزار دلار در سال بیشتر تو جیبت میمونه. اما تو امریکا تنها ۱۰ درصد مردم بالای ۱۰۰ هزار دلار درامد دارن. ۷۰ درصد مردم سالی بین ۲۵ هزار تا ۵۰ هزار دلار درامدشونه. ۲۰ درصد بین ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار درامدشونه. درامد متوسط هم سالی ۳۰ هزار دلاره. ما هم ۴۰ هزار دلار رو در نظر میگیریم که نه سیخ بسوزه نه کباب. ۱۵ درصد مالیات کمتر برای اکثر مردم امریکا به معنی تنها ۶ هزار دلار پول بیشتر هست. اما یک امریکایی بخواد مثل من بیمه داشته باشه باید سالی ۴۰۰۰ دلار بپردازه.
          ۳. تو امریکا حتی تو همون سن خوزه با امبولانس بری بیمارستان باید پول بدی. چقدر؟ بسته به خدمات و مسافت فرق میکنه. اما 165 دلار به ازای هر مایل حداقل هزینه هست. منبع من کانسور رپورت هست. متوسط شهریه ی کالج تو امریکا سالی ۲۵ هزار دلاره. تو اروپا مجانیه. تازه دولتها تو اروپا و المان ماهی ۲۵۰ دلار به دانشجوها میدن تا خرج کنن. اما تو امریکا پدر مادر باید جون بکنن. اونیکه پولداره غمی نداره. اونیکه درامدش بالاست و با ۱۵ درصد مالیات کمتر پول بیشتری براش میمونه و راحت خرج کالج بچه شو میده. اما ۷۰ درصدی که نمیتونن باید جون بکنن. بعدم شما اومدی دوستتو با شهروندای معمولی المان یا نروژ مقایسه کردی. نیومدی بگی تو امریکا تنها ۲ درصد مردم دستمزدشون بالاتر از ۲۰۰ هزار دلاره نه همه.
          نیومدی بگی تو نروژ و اروپا دولت بهت پول میده بچه داشته باشی. نیومدی بگی دولت هزینه های بارداری و فارغ شدن رو میده. اما تو امریکا دولت بهت پول نمیده هیچی بلکه خودت باید حدود ۱۱ هزار دلار از جیب خرج کنی. هرکی تو هرجای دنیا ماهی ۲۵ هزار دلار درامدش باشه بهترین زندگی رو داره. دوست شما استثنا نیست. تو امریکا تنها ۲ درصد مردم این درامد رو دارن نه همه. تو لینکدین برو دستمزدها رو بپرس. یه مهندس کامپیوتر یا الکترونیک تو سن خوزه درامد سالانه اش حدودا ۱۲۰ هزار دلاره. دوست شما تقریبا دوبرابر یه مهندس الکترونیک تو قطب فن اوری دنیا درامد داره بعد توقع داری زندگیش بهتر از یه نروژی نباشه؟

          https://www.businessinsider.com/how-much-does-it-cost-to-have-a-baby-2018-4?r=US&IR=T

          این چیزارم از دوستت بپرس

          در اخر اینکه دستمزدها تو اروپا حدود ۱۱ درصد بیشتره تو همه ی سکتورها. برا مهندسها حدود ۱۵ درصد بیشتره. نسبت به امریکا گفتم. امریکا هم تنها شرکتای مولتی بیلیونر دستمزدهای بالای ۱۵۰ هزار دلار به مهندسا میدن. وگرنه متوسط دستمزد مهندسا تو امریکا و ایالتها حدودا ۱۰۰ هزار دلاره.

          بعدم خانوادم ساکن تهرانن. پدرم بازنشسته و برادرم مهندسه. برادرم ماهی ۷ میلیون دستمزدشهه. اما حتی ۱۰۰ هزار تومن نمیتونه پس انداز کنه.
          مهم اینه دستمزد ۷ ماه طرف تو امریکا اندازه یه ماستانگه ولی تو ایران دستمزد ۱۵ ماه برادرم که اتفاقا مهندسه اندازه یه سمنده. خودت فرقشو ببین. بعدم خودت رفتی امریکا و موفق شدی؟

          بعدم چرا فکر میکنی دوستت با “یکم” زحمت تونسته به این درامد برسه؟ مطمئن باش دوستت خون جگر خونده.
          من یکی تو ایران اتفاقا درسام بد بود. لیسانسمو با کلی دنگ و فنگ و التماس گرفتم. رسیدم المان میدونی چی رو فهمیدم؟ فهمیدم هیچی بلد نیستم. اینجا تو سیستم المان حتی ریاضی همسطح راهنمایی ایرانو رو نتونستم پاس کنم. دو سال خوندم تا پاس شد. اون دوستت خیلی زحمت کشیده. نامردیه اینطوری میگی.
          خارج خیلی سخته. تو المانی که زندگی میکنم از ۵۰۰ تا ایرانی شاید ده تا موفق شدن سیستم دبیرستان اینجا رو تموم کنن و دانشگاه میخونن. اکثر ایرانیای اینجا تو دانشگاه های تاپ ایران درس خوندن و برا ادامه تحصیل اومدن اینجا. منی که اینجام بهت میگم. خیلیا رو میشناسم چون با سیستم دبیرستان اینجا موفق نشدن رفتن ایران و برق و جوشکاری خوندن و بعدم مدرکشو گرفتن اومدن اینجا مشغول کار شدن.
          خود منم به فکرش بودم بیام.
          دوستت خیلی زحمت کشیده که تونسته ماهی ۲۵ هزار دلار درامد داشته باشه.

          بعدم دمت گرم اسمت خیلی خوبه. اینجا که این نژادپرستا ما رو ماییدن. تو ایران خیلیا نژادپرستا و هیتلر و نازی پرستا رو ندیدن نمیدونن چه هیولاهایی هستن. وقتی بیان المان میبینن چه ادمای کثیفین. تو ایران دلشون خوشه اریایین.نژادپرستا تو المان ما رو اصلا ادم حساب نمیکنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. OMID-LAMBO

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (414 ديدگاه)

      لبته بدون احتساب گرونی و تورم و اینکه فرغون سازا ساقی شونو عوض کنن و قیمت رو برای 3 سال ! ! ! ثابت نگهدارن !
      206 3 سال پیش قیمتش با الان یکیه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Babak

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    قدرت های زیاد ولی هیچ کدام چنگی به دل نمیزنن
    شاید فقط ریماک و ماستنگ M پروزکت و کامارو ینکو و کمی هم شیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. (Saeed(peugeot

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (396 ديدگاه)

    سلطاااان سرعت حقیقی …..فقط بوگاتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامین

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    رضوانی تانک خدای ابهته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. lamborghini

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (164 ديدگاه)

    همشون ماشینای خوبی هستن رگرا طراحی زیبایی داره و کابین زیبا و از اون آلتیما آر اس خیلی خوشم اومده باور کردن قیمتش یکم برام سخته شاید امکانات خاصی نداره و فقط برا پیسته همین هزینه ساختشو کم کرده اگه خارج بودم و توان خریدشو داشتم می خریدم و هفته ای یک بار میرفتم پیست مخصوصا عاشق این هستم تو نوربرگرینگ رانندگی کنم برام ماشین پیست از ماشینای حداکثر سرعت باارزش ترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Saeed

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    جانمی سلطان رگرا???
    با اون رکورد دیوانه وار ۰_۴۰۰_۰ تو ۳۱ ثانیه!????
    سرعت تو خون کونیگ‌زگه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. آریا ماشین

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    الان اینقد هایپرکار بالای ۱۰۰۰ اسب ساخته شده همین الان من میتونم یه لیست ۵۰ تایی از اینا بدم ( بدون خودرو های تیون شده )
    و اینکه التیما rs شصت هزار دلار؟
    امکان نداره ، این که همش ضرره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    متن شیرون مشکل محاسباتی داره!
    ۳.۹ میلیون دلار برای ۱۵۷۸ اسب‌بخار، میشه حدود ۲۵ هزار دلار برای هر اسب بخار، نه حدود ۱۳ هزار دلار!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (764 ديدگاه)

      آفرین به نکته سنجی شما. البته خود متن منبع اصلی همین عدد رو ذکر کرده که من طبق گفته شما محاسبه و اصلاح کردم. اما شاید هم محاسبه افزایش قیمت اون 78 اسب اضافه نسبت به نسخه پایه بوده که اشتباها ذکر شده.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        عزیزی سردبیر جان⁦❤️⁩
        البته الان اشتباه تایپی داره عددی که نوشتی?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. Hadi

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    شیرون و ریماک c_tow فقط خیلی از اون رگرا هم خوشم میاد ولی اون دوتا برام ارجعیت دارند.(نظر شخصی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mg

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (139 ديدگاه)

    جناب پدال من یه متن در جواب یکی از دوستان نوشتم ولی منتشر نکردید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا