جنرال موتورز

معرفی باطری‌های دوربرد جدید جنرال موتورز برای محصولات الکتریکی

مثل بسیاری از خودروسازان دنیا، جنرال موتورز هم در حال انجام کارهای گسترده در زمینهٔ توسعهٔ خودروهای الکتریکی است و حالا این شرکت اخبار جدیدی در مورد منبع انرژی محصولات الکتریکی آیندهٔ خود منتشر کرده است. در این رابطه، جنرال موتورز باطری‌های جدیدی را معرفی کرده که گفته می‌شود انرژی بیشتری ذخیره می‌کند، قابلیت شارژ سریع‌تری دارد و می‌تواند بردهایی تا ۶۴۰ کیلومتر را ارائه کند. برای این باطری‌ها همچنین نام بسیار آینده‌نگرانهٔ اولتیوم (Ultium) انتخاب شده است.

جنرال موتورز فعلاً جزئیات خاصی در مورد این باطری‌ها منتشر نکرده اما طی یک بیانیهٔ مطبوعاتی توضیح داده است که این باطری‌ها به‌صورت سلول‌های کیسه‌مانند در ترکیب‌های مختلف به‌صورت عمودی یا افقی روی هم قرار داده می‌شوند. این ویژگی اجازه می‌دهد تا پکیج‌های باطری برای طراحی‌های مختلف خودرو سفارشی‌سازی شوند و همچنین ذخیرهٔ انرژی را هم بهینه می‌کند. رئیس جنرال موتورز «مارک رئوس» دراین‌باره می‌گوید:

هزاران دانشمند، مهندس و طراح برای اجاری یک نوآوری تاریخی در این شرکت در حال کار هستند. آن‌ها به دنبال ارائهٔ یک تجارت الکتریکی سودآور هستند که می‌تواند میلیون‌ها خریدار را خشنود کند

به گفتهٔ جنرال موتورز، این طرحی اختصاصی با استفاده از شیمی کبالت با توانی از ۵۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت است و سیستم‌های الکتریکی در اکثر مدل‌ها از قابلیت شارژ سریع سطح دو و DC تا ۲۰۰ کیلووات برخوردار خواهند بود. در همین حال، پلت‌فرم‌های الکتریکی تراک‌های جنرال موتورز پکیج‌های باطری ۸۰۰ ولتی را ارائه می‌کند و قابلیت شارژ ۳۵۰ کیلوواتی را دارد. از لحاظ هزینه هم جنرال موتورز به‌طور مشترک با ال‌جی در حال کار روی باطری‌ها است و می‌گوید پیشرفت‌های تکنولوژیک و تولید موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

با معرفی این باطری‌های جدید، جنرال موتورز همچنین برنامه‌های آیندهٔ خود برای پلت‌فرم‌های الکتریکی را هم به‌طور اجمالی اعلام کرده است. گفته شده این شرکت برای نسل سوم محصولات الکتریکی خود در سراسر جهان از یک پلت‌فرم ماژولار استفاده خواهد کرد که این کار به کاهش هزینه‌های تولید کمک می‌کند. این پلت‌فرم همهٔ خودروها از محصولات لوکس گرفته تا کامپکت‌ها و پیکاپ‌ها را شامل می‌شود و جنرال موتورز مشتاق است که همهٔ این خودروها را زودتر از موعد به بازار عرضه کند.

مدیرعامل جنرال موتورز «مری بارا» دراین‌باره می‌گوید:

تیم ما چالش تبدیل توسعهٔ محصولات در جنرال موتورز و موقعیت شرکت ما برای آینده‌ای تمام الکتریکی را پذیرفته است. ما یک استراتژی الکتریکی چند سگمنتی و چند برندی با مقیاس اقتصادی طراحی کرده‌ایم که رقیب پیکاپ‌های فول سایز کنونی ما است اما با پیچیدگی بسیار کمتر و حتی انعطاف‌پذیری بیشتر

بنابراین مشخص است که جنرال موتورز به‌سرعت در حال دنبال کردن برنامه‌های الکتریکی است و محصولات الکتریکی جدید تمام برندهای اصلی این شرکت در ایالات‌متحده یعنی شورلت، بیوک، کادیلاک و جی‌ام‌سی طی سه سال آینده معرفی خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    ویرانخودرو و سایپا هم همچنان در حال بنجل سازی و فرغون سازیهای بی کیفیتو بدون ایمنی که قاتل جون مردم هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Meysam

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    روزبه روز باتریها دارن پیشرفته تر میشن ولی تویوتا و هوندا همچنان به هیدروژن اعتقاد دارن و چون اون دوتا رو خیلی دوست دارم همش میگم نکنه بلایی که سر نوکیا اومد سر این دوتا هم بیاد. هرچند که هردوشون اعلام کردن تمام تخم مرغها تو یه سبد نمیچینن و همه جوانب رو در نظر دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی 8 سیلندر

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (458 ديدگاه)

      باتری رو پیشرفته نکردن همون باتری پلیمره ولی قرار گیری باتری ها کنار هم خودش یه علمه که تو دانشگاه تهران انجام دادن
      ای کاش پدال میرفت با بچه هاشون مصاحبه میکرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Malt hill

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    یکی از مشکلات باتری اینه که بعد یه مدت افت می کنه و دیگه مثل سابق نمی تونه به خوبی شارژ نگه داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Meysam

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3524 ديدگاه)

      البته تکنولوژی باتری هم خیلی مهمه. تو یوتوب چندتا کلیپ دیدم تویوتا پریوسهایی زیادی هستن بعنوان تاکسی با کیلومتر بالای ۸۰۰ هزار و حتی یدونه هم زرد رنگ بود تو اروپا تاکسی بود با یک میلیون کیلومتر که باتریشون فابریک بود و همچنان بدون افت محسوسی کار میکنن. تویوتا انقدر تکنولوژی باتریش بالاست که بتازگی گارانتی باتریهاشو بیشتر کرده خبرشو چندوقت پیش پدال گذاشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. هادی 8 سیلندر

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (458 ديدگاه)

        اونا ni mh عمر زیادی دارن ولی خیلی سنگین هستند و نمیشه روی یه خودرو تمام برقی مقدار زیادی گذاشت
        برا همین مجبورن از پلیمر و ایون استفاده کنند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Mehdi

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (256 ديدگاه)

    با این باطری صدرصد باید منتظر خبر برقی شدن شورولت کامارو باشیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا