سوباروطراحی

مقایسه تغییرات سوبارو لگاسی جدید و قدیم

هفتمین نسل از سدان میان سایز سوبارو لگاسی ۲۰۲۰ در نمایشگاه خودروی شیکاگو معرفی شد. این خودرو از نظر تکنولوژیک پیشرفت‌های زیادی داشته و بهترین راه برای فهمیدن این تغییرات مقایسه‌ای شانه‌به‌شانه بین نسل‌های جدید و قدیم این خودروی ژاپنی است.


سوبارو لگاسی از پاییز سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد اما فعلاً جزئیات مربوط به قیمت آن منتشر نشده است.

  • نمای سه‌چهارم جلو
طراحان سوبارو در طراحی بدنه‌ی لگاسی ۲۰۲۰ روش تکاملی را در پیش گرفته‌اند. در نمای جلو می‌توانیم جلوپنجره‌ای را ببینیم که بخش‌های پایینی آن بیشتر به سمت داخل متمایل شده‌اند. چراغ‌های جلو همان شکل قبلی را حفظ کرده‌اند اما نازک‌تر هستند.

ستون A کمی خمیده‌تر بوده و خط سقف نیز نرم‌تر به بخش عقب رسیده است. نتیجه‌ی این تغییرات ایجاد خودرویی روان‌تر و آئرودینامیک تر در مقایسه با طراحی سرراست خودروی فعلی است.

  • نمای عقب
همانند بخش جلو، نمای عقب لگاسی ۲۰۲۰ بسیار شبیه مدل فعلی است. چراغ‌های عقب شکل تیزتری به خود گفته‌اند و یک جفت خروجی اگزوز گرد نیز از زیر سپر سر درآورده‌اند.

  • کابین
اگرچه بدنه‌ی نسل‌های جدید و قدیم لگاسی تفاوت‌های چشمگیری را نشان نمی‌دهد اما کابین داستان دیگری دارد. واضح‌ترین تغییر بخش داخلی این خودرو صفحه لمسی ۱۱.۶ اینچی جدیدی است که در تمامی‌ تریم ها به جز تریم پایه نصب است. این صفحه بزرگ جایگزین صفحه لمسی ۸ اینچی قبلی شده است.

دیگر بهبود بزرگ کابین استفاده از متریال نرم با دوخت‌های مشهود روی داشبورد و پانل درب‌هاست. این موضوع در ترکیب با تریم متالیک باعث ایجاد ظاهری تازه و لوکس‌تر شده است. صندلی‌های جلو نیز گرم شونده بوده و دارای سه درجه برای تنظیم دماست. چهار پورت USB هم در کابین تعبیه شده است.

  • قوای محرکه
سوبارو در بحث پیشرانه‌ها نیز تغییراتی ایجاد کرده است. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تخت خودرو هنوز هم وجود دارد اما قدرت ۱۸۲ اسب بخاری تولید می‌کند درحالی‌که قدرت نسل فعلی ۱۷۵ اسب بخار است. مصرف سوخت نسل جدید لگاسی هم بهبود یافته است.

پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری تخت سوبارو در نسل لگاسی دیده نمی‌شود و جایگزین آن پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری توربوی بوکسوری است. این پیشرانه قدرت ۲۶۰ اسب بخاری داشته که اندکی بیشتر از قدرت ۲۵۶ اسبی پیشرانه ۶ سیلندر قبلی است. مصرف این پیشرانه هم به خاطر استفاده از توربو بهبود یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    چرا ایران سوبارو کمه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sina

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (234 ديدگاه)

    اصالت و اقتدار موج میزنه تو عکس ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سام

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    در یک کلام،سوبارو لگاسی را می توان سدانی اصیل با طرحی ساده و با کیفیتی درخور توجه دانست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ali a

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    همیشه رو به جلو برای برندی مثل سوبارو واقعا صادقه… مزدا هم همینطور…درمقابل غولهای بزرگ ژاپنی‌مثل تویوتا و هوندا و نیسان… شرکتهای‌کوچک تری‌ مثل سوبارو و‌ مزدا واقعا خوب پیشرفت کردن..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا