فولکس واگن

تجربه سواری با نسل جدید فولکس‌واگن گلف GTI 2020

همان همیشگی!

این جدیدترین نسل از تجربه‌ای ۴۴ ساله و بسیار موفق است. با نسل جدید فولکس‌واگن گلف GTI آشنا شوید، خودرویی که چندین نسل تجربه را پشت سر خود داشته و شاید نمادین‌ترین نسخه از نمادین‌ترین محصول مدرن فولکس‌واگن باشد.

یک‌بار دیگر فولکس بجای دگرگونی اساسی از فرمولی اثبات شده و تکاملی استفاده کرده است. گلف GTI اصلاً فاز شدیدی را تجربه نکرده است. بجای این کارها شاهد ارائه قدرت، پرفورمنس و سواری بهتر و بیشتر در پکیجی ارزان‌تر از نسخه پرچم‌دار گلف R هستیم.

به همین خاطر نسل جدید گلف GTI از همان پلتفرم نسل پیشین استفاده کرده و همان نیروگاه آهنین نیز در بطنش قرار گرفته است. این خودرو دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربویی است که با کد EA 888 شناخته شده است. قدرت و گشتاور این پیشرانه به ترتیب برابر با ۲۴۲ اسب بخار و ۳۷۰ نیوتون متر بوده و بنابراین خروجی این خودرو به اندازه نسخه پرفورمنس نسل پیشین می‌باشد. البته قدرت گلف GTI در برابر رقبایی همچون هیوندای i30 N، فورد فوکوس ST، رنو مگان RS و مرسدس-ای ام جی A 35 جدید خیلی به چشم نمی‌آید زیرا همه این خودروها قوی‌تر هستند.

پلتفرم MQB فولکس‌واگن کاملاً شناخته شده اما سیستم تعلیق و دامپرهای تطبیقی خودرو کاملاً جدید هستند. ژرمن‌ها با استفاده از ساب فریم‌های آلومینیومی جدید کمی از وزن سیستم تعلیق را کاسته‌اند و فنرها نیز به‌روز شده‌اند.

تغییرات رخ داده بیش از آنکه باعث افزایش سرعت شوند روی آسایش کابین و هندلینگ خودرو تأثیر مثبت گذاشته‌اند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۳ ثانیه‌ای گلف GTI جدید نسبت به نسخه پرفورمنس نسل پیشین تغییر چندانی را نشان نمی‌دهد. البته به‌روزرسانی مختصر پیشرانه مشخصات آن را کمی بهبود بخشیده و پیشرانه هم‌اکنون اشتیاق بیشتری به دورگیری نشان می‌دهد.

اما صدای اگزوز به خاطر فیلترهای ذرات جدید و مبدل کاتالیتیک بزرگ‌تر محدود شده و فعال‌کننده صدا نیز نمی‌تواند صدای خطی‌تری را تولید کند. گیربکس DSG فولکس نیز در سرعت‌های پایین گاها مکث کرده اما گزینه ۶ سرعته دستی در دسترس افرادی که لذت بیشتری را می‌خواهند خواهد بود.

آنچه بیش از هر چیزی نظر شما را جلب خواهد کرد میزان چسبندگی و کاهش کم فرمانی GTI جدید است. این تفاوت به خاطر نصب دیفرانسیل قفل شونده جلوی نسل پیشین گلف TCR در این خودرو می‌باشد. کشش خودرو در پیچ‌هایی با سرعت بالا به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافته اما همه‌چیز به دیفرانسیل ختم نمی‌شود زیرا سیستم مدیریت دینامیک جدید هم در بهبود این وضعیت نقش داشته است.

این سیستم الکترونیکی دیفرانسیل و دامپرهای جدید را کنترل کرده و آن‌ها را ۲۰۰ بار در ثانیه تنظیم می‌کند تا توازنی عالی بین راحتی و کنترل ایجاد شود. این یک پیشرفت فنی قابل‌توجه در نسل جدید گلف GTI محسوب می‌شود.

فرمان نیز خطی و لذت‌بخش بوده اما فاقد حسی واقعی است. البته فرمان در ترکیب با سیستم تعلیق و پیشرانه باعث شکل‌گیری پایه و اساس یک هاچبک داغ می‌شود. GTI جدید محصولی خوب برای سواری‌های بزرگراهی بوده و از سرعت کافی برای لذت بردن از جاده‌های پرپیچ‌وخم برخوردار است. حالت‌های رانندگی اکو، کامفورت و اسپورت نیز به راننده فرصت می‌دهند اولویت خود یعنی آسایش و رفاه و یا حالت اسپورت رانندگی را انتخاب کند.

اما گلف GTI جدید در بدنه نیز ریزه‌کاری‌هایی دارد. یک کیت بدنه اسپورت در نظر گرفته شده که شامل جلوپنجره لانه‌زنبوری و نوار قرمز GTI در جلو بوده و رینگ‌های ۱۷ تا ۱۹ اینچی نیز در دسترس هستند. در بخش عقب نیز یک اسپویلر متناسب به همراه دیفیوزر و دو خروجی اگزوز دیده می‌شوند. چراغ‌های جلو نیز بصورت استاندارد از نوع LED هستند.

داستان مشابهی در کابین نیز وجود داشته و نسل جدید این خودرو از داشبورد و سیستم اطلاعات سرگرمی مدرنی سود می‌برد. پشت آمپرهای دیجیتالی این خودرو گرافیک خاص مدل GTI را داشته و رنگ قرمز نیز روی داشبورد و درب‌ها دیده می‌شود. فرمان اسپورت GTI، پشت‌سری‌های خاص و پدال‌های فولادی نیز تکمیل کننده این بخش هستند.

نسل جدید سیستم اطلاعات سرگرمی گلف در نسخه‌های استاندارد از صفحه‌نمایش ۸.۲۵ اینچی استفاده می‌کند اما می‌توان صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی را نیز سفارش داد. البته این سرراست‌ترین سیستم‌عامل بازار نبوده و بر دکمه‌های حساس به لمس تکیه کرده است.

اساساً پایه‌ی نسل جدید فولکس‌واگن گلف GTI نسخه پرفورمنس گلف GTI نسل پیشین است که با برخی بهبودها در زمینه آسایش داخل کابین و تکنولوژی و ظاهر جدید همراه شده است. البته این چیز اصلاً بدی نیست. خریدارانی که انتظار دگرگونی کامل گلف GTI جدید را داشته‌اند شاهد چنین چیزی نخواهند بود اما گلف GTI هنوز هم خودرویی سریع و راحت است. شاید نقطه برجسته درباره این خودرو قیمت آن باشد که به‌طور اجتناب‌ناپذیری وارد محدوده ۳۰ هزار پوندی و حتی بیشتر خواهد شد.

مشخصات فولکس‌واگن گلف GTI DSG

  • قیمت: ۳۴ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۴۲ اسب بخار/۳۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    به نظر در این تصاویر زیبا تر از نسخه های عادیه

    موافقم 25
    مخالفم 2
  2. محمد

    ۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    ماشین دوست داشتنیه

    موافقم 21
    مخالفم 3
  3. امین

    ۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (98 ديدگاه)

    از جمله چیزایی هس که باعث شده کلمه هاچبک معنی پیدا کنه خیلی خیلی زیبا ?طراحی بی نظیر و بسیار دوست داشتنی هس??

    موافقم 17
    مخالفم 4
  4. مجتبی

    ۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    چه نازه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  5. Hadi

    ۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    قبلاً میگفتم گلف GTi فقط نسل هفتمش…
    حالا نظرم عوض شد…
    خداییش اینم خیلی خوبه…

    موافقم 13
    مخالفم 2
  6. سعید

    ۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    همیشه باید قدر همچین خودروهایی رو دونست که زمان ورود به باز یه جورایی با خودشون هدیه هایی آوردن
    یکی از همین خودرو ها گلف هستش با هدیه سیستم ۲ کلاجه
    این گلف GTi از لحاظ پرفورمنس واقعا عجوبه ای در بازار هاچ بک ها هستش

    موافقم 6
    مخالفم 0
  7. Milad AMG

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    تو عکس که خوب افتاده
    باید ببینیم تو عمل چیه ??

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    از علاقمندان شدید برند فولکس هستم، البته با توجه به احتمال عرضه به کشور و وضع مالی خودم. وگرنه شکی نیست که مثلا مرسدس، محصولات برتری میزنه. گلف شاید هاچبک باشه اما فضای بسیار زیادی داره و عملا برای یک خانواده 4 نفری مفیده. این نسخه هم واقعا عالیست و یادش بخیر، 1.5 سال پیش با قیمت 700 میشد خرید.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. Alireza

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (752 ديدگاه)

    گلف هم توی طراحی هم هندلینگ نسبت به نسل قبل افت داشته تست موسش که ضعیف تر از نسل قبل بود قیافشم همینطور

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا