تجربه و آزمایشلینکلنولوو

جدال دو پرچم‌دار لوکس، لینکلن کانتیننتال در برابر ولوو S90

دو شرکت خودروسازی طی سال‌های اخیر خودروهای جدیدی را معرفی کرده‌اند که شامل دو سدان با چهره‌های تازه بنام‌های کانتیننتال و S90 می‌شود. با وجودی که فلسفه این دو خودرو به‌طور چشمگیری با یکدیگر متفاوت است اما شباهت‌هایی بیش از آنچه که فکر کنید دارند که به‌خوبی آن‌ها را همسان با یکدیگر قرار می‌دهد. تولد دوباره کانتیننتال توسط لینکلن می‌تواند بازگشتی به گذشته پرافتخار آن باشد. همچنین برخلاف نام‌گذاری‌های حرفی‌عددی نه‌چندان خوبی که این روزها در صنعت خودروسازی رواج پیدا کرده است، لینکلن که میراث ارزشمندی در گذشته خود دارد، نام افسانه‌ای کانتیننتال را احیا کرده و از آن برای یک سدان لوکس که مملو از ویژگی‌های منحصربه‌فرد است استفاده نموده است.

درحالی‌که کانتیننتال یک آمریکایی اصیل است، S90 هم خودرویی خوش‌تراش بوده و از هر زاویه‌ای زیبا است. پکیج قوای محرکه آن بسیار کارآمد است و یک صفحه‌نمایش بزرگ نیز در کابین به چشم می‌خورد. این سدان خوبی است که تجسمی از یک خودروی ظریف و لوکس سوئدی را ارائه کرده است. این ماشین‌ها در نقاط مختلف جهان ساخته شده‌اند به‌نحوی‌که یکی در جنوب شرقی میشیگان در ایالات‌متحده و دیگری در نورث‌وسترن اروپا تولید می‌گردد اما ویژگی‌های مشترک زیادی دارند زیرا هردو دارای موتورهایی هستند که به‌صورت عرضی نصب شده است، هر دو از سیستم چهارچرخ محرک استفاده می‌کنند و فضای بسیار راحت و لوکسی را برای سرنشینان فراهم می‌آورند.

کانتیننتال و S90 ابعاد تقریباً مشابهی دارند بااینکه لینکلن بسیار بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. به‌طورکلی، لینکلن ۱۵ سانتیمتر طول بیشتر و ۵ سانتیمتر فاصلۀ محوری بیشتری دارد درحالی‌که کمی عریض‌تر و اندکی هم بلندتر است اما این امر لزوماً به معنای اتاقی بزرگ‌تر نیست چراکه به‌عنوان‌مثال حجم صندوق بار ولوو با ۵۰۰ لیتر، حدود ۳۰ لیتر بیشتر است. در این رقابت قوی‌ترین نسخهٔ کانتیننتال شرکت کرده است که مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو است. این موتور که کارکردی ساکت، آرام و پالایش‌شده دارد، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

اما مصرف سوخت کانتیننتال چندان جالب نیست چراکه در هر صد کیلومتر در شهر ۱۴.۴ لیتر و در بزرگراه ۹.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. بااین‌حال این سدان ۲۰۶۳ کیلوگرمی به‌اندازه‌ای نیرو دارد که می‌تواند در حدود ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. البته اگر به این اندازه نیرو نیازی ندارید، دو پیشرانهٔ V6 دیگر با قدرت‌های کمتری هم قابل سفارش هستند که هرکدام را می‌توان به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک انتخاب نمود. کانتیننتال مورد آزمایش ما برچسب قیمتی ۷۵,۹۶۵ دلار را بر روی خود دارد اما خوشبختانه لینکلن نمونه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری از این خودرو را نیز ارائه کرده است به‌گونه‌ای که نسخهٔ پایهٔ آن قیمت بسیار معقول‌تری در حدود ۴۶ هزار دلار دارد.

از سوی دیگر، ولوو S90 مورد آزمایش ما که از نوع T6 است قیمتی برابر با ۶۶,۳۶۵ دلار دارد که کاملاً معقول است. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر است که از هر دو سیستم پرخوران توربوشارژر و سوپرشارژر استفاده می‌کند. این موتور با استفاده از این فناوری توانایی تولید ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک پیشرفته به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. مدل T5 این خودرو نیز ارائه می‌شود که ۶۶ اسب بخار قدرت کمتری دارد اما پیشرانه‌های این دو مدل اساساً یکسان است چراکه هر حجم و قطر سیلندر یکسانی دارند.

اما تفاوت اصلی میان این دو موتور در ضریب تراکم و میزان بوست توربو است. همچنین T5 فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌گردد. قیمت پایهٔ ولوو S90 نیز حدود ۴۸ هزار دلار است؛ اما با وجود قدرت کمترِ S90، این ماشین کاملاً سریع احساس می‌شود. این مهم به لطف کارایی بهتر گیربکس و البته ۲۲۰ کیلوگرم وزن کمتر به دست آمده است. همچنین هرچند ممکن است صدا یا پالایش موتور چهار سیلندر ولوو به‌خوبی موتور شش سیلندر لینکلن نباشد اما مصرف سوخت بهتری دارد به‌گونه‌ای که در هر صد کیلومتر در شهر ۱۰.۸ لیتر و در بزرگراه ۷.۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند که برای یک خودروی لوکس قابل‌توجه است.

پس از زدن گشتی کوتاه در اطراف کانتیننتال به‌طورکلی می‌توان گفت این خودرو طراحی بیرونی زیبایی دارد. به‌عنوان‌مثال حروف مجزای L I N C O L N در روی درِ صندوق‌عقب، چراغ‌های جلوی چندگانه، دستگیرهٔ درها که درون خط کمر خودرو نصب شده‌اند و بازوی کرومی آینه‌های جانبی، همگی به‌طور غیرقابل‌انکاری زیبا و منحصربه‌فرد هستند؛ اما نسبت کوتاه فاصلهٔ اکسل جلو تا ستون A، گلگیرهای بنتلی و جلوپنجرهٔ جگوار، تا حدودی طراحی کانتیننتال را تضعیف کرده‌اند اما هرگز به ذهن خطور نمی‌کند که این ماشین از فورد فیوژن مشتق شده است. این در حالی است که لینکلن تعدادی از بزرگ‌ترین میراث‌های طراحی را در تاریخ خود دارد؛ بنابراین چرا بجای قرض گرفتن ویژگی‌های طراحی از دیگر خودروسازان، میراث ارزشمند خود را احیا نمی‌کند؟

بااین‌حال کانتیننتال حداقل برای اولین بار احساس مثبتی دارد و خودروی خاصی احساس می‌شود. مهندسین لینکلن در این ماشین درهای مکانیکی سنتی دستی را با نمونه‌های الکتریکی جایگزین کرده‌اند که توسط میکرو سوئیچ فعال می‌شوند؛ اما فراتر از این، درهای کانتیننتال به سیستم بستن خودکار و آرام هنگام نزدیک شدن نیز مجهزند. در صندلی‌های عقب این سدان لوکس آمریکایی، سرنشینان از فضای پای بسیار زیادی برخوردارند درحالی‌که پکیج سفارشی ۴۳۰۰ دلاری نیز یک کنسول کنترلی، پشتی صندلی‌ها با قابلیت تنظیم گودی کمر و… را اضافه می‌کند؛ اما من با قد ۱۸۰ سانتیمتر برای ورود به کانتیننتال باید تا حد زیادی سرِ خود را خم می‌کردم که برای سدان بزرگی چون این غیرقابل‌قبول است؛ اما خوشبختانه در صندلی‌های جلو جای هیچ شکایتی نیست. نمونهٔ مورد آزمایش ما مجهز به پکیج سفارشی Perfect Position لینکلن به قیمت ۱۵۰۰ دلار است که شامل تنظیم ۳۰ جهتهٔ صندلی‌ها، گرم‌کن، سردکن و ماساژور می‌شود.

هرچند S90 فاقد دستگیره‌های فانتزی درهای لینکلن است اما در عوض کابین فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. در اینجا تودوزی از جنس ساتن، تریم چوبی و چرم بسیاری باکیفیتی ارائه شده که اتاق S90 را حتی از لینکلن هم لذت‌بخش‌تر نموده است. فضای سرنشینان عقب در این سدان سوئدی نیز کاملاً عالی و مناسب است. به‌طورکلی می‌توان گفت فضای داخلی ولوو یک شاهکار است اما تنها نکتهٔ منفی در اینجا رابط کاربری سیستم اطلاعاتی-سرگرمی گیج‌کنندهٔ آن است. نمایشگر ۹ اینچی این سیستم در نگاه اول عالی به نظر می‌رسد اما متأسفانه به‌محض فشار انگشت برای انجام کاری بر روی آن مشکلاتش بلافاصله مشخص می‌شود به‌گونه‌ای که ترکیب منوها و طرح آن کاملاً گیج‌کننده است که این مشکل در صفحه آمپر هم به چشم می‌خورد.

جای تعجب نیست که کانتیننتال با ۴۰۰ اسب بخاری که در زیر کاپوت خود دارد، از شتاب بالاتری برخوردار باشد که در بزرگراه آن‌را همچون موشکی به‌پیش میراند. این نیروگاه V6 توئین توربو پالایش فوق‌العاده‌ای دارد اما گیربکس همواره به آن روانی که انتظار می‌رود اقدام به تعویض دنده‌ها نمی‌کند؛ اما کانتیننتال برای خودرویی با این وزنِ سنگین، کاملاً سریع بوده و فوق‌العاده پالایش‌شده است تا جایی که این سدان آمریکایی یکی از ساکت‌ترین خودروهایی لقب گرفت که ما در آزمون‌های اخیر تست کرده‌ایم. این مهم به لطف شیشه‌های چندلایه، لاستیک‌های Foam Lined (با رینگ‌های ۲۰ اینچی) و سیستم آنتی نویز فعال به دست آمده است.

گذشته از این، لینکلن یک سیستم کنترل رانندگی را هم در کانتیننتال تعبیه کرده که می‌توانید با استفاده از آن احساس خودرو را با توجه به سبک رانندگی خود تنظیم کنید. این سیستم دارای سه حالت عادی، راحت و اسپرت می‌باشد که هریک از آن‌ها میزانی خشکی و نرمی تعلیق و همین‌طور حساسیت فرمان را تغییر می‌دهد. به نظر من حالت راحت بهترین حالت رانندگی کانتیننتال است زیرا سواری بسیار صاف و نرمی را فراهم می‌آورد که با شخصیت کانتیننتال هماهنگ است. در این حالت هرگز احساس سردرگمی در ماشین دیده نمی‌شود اما گاهی اوقات تعلیق کمی احساس شناور بودن دارد. بااین‌حال اگر این را دوست ندارید می‌توانید حالت رانندگی را به اسپرت تغییر دهید که در این صورت این مورد سریعاً از بین می‌رود.

غیر از فضای داخلی پریمیوم، S90 در جاده هم واقعاً ما را تحت تأثیر قرار داد. احساس می‌شود این ماشین نیم تُن سبک‌تر از کانتیننتال است درحالی‌که تنها حدود ۲۱۰ کیلوگرم وزن کمتری از آن دارد. بنابراین ولوو خودروی زیرک‌تری است و فرمان آن نیز دقیق‌تر از فرمانِ نسبت متغیر لینکلن است؛ مانند رقیب آمریکایی‌اش، پیشرانهٔ چهار سیلندر پرخوران دوگانهٔ S90 با شدتی باورنکردنی به خودرو سرعت می‌بخشد درحالی‌که حداقل مقدار بنزین را می‌سوزاند. بدین ترتیب ولوو هم دقیقاً همانند لینکلن سریع احساس می‌شود درحالی‌که به میزان قابل‌توجهی مصرف سوخت کمتری داشته و مقرون‌بصرفه‌تر است. تنها اشکال کار اینجا است که موتور S90 هنوز هم مثل یک موتور چهار سیلندر احساس می‌شود که این غیرقابل‌اجتناب است چون نمی‌توان به قوانین فیزیک کلک زد. بدین ترتیب ولوو S90 از لحاظ پالایش در پس لینکلن کانتیننتال قرار می‌گیرد.

نتیجه

انتخاب پیروز این رقابت دشوارتر از آن چیزی بود که تصور می‌کردیم چراکه این دو سدان در اکثر زمینه‌ها باهم یکسان عمل کردند. لینکلن کانتیننتال خودرویی روان‌تر و ساکت‌تر بوده، استفاده از آن ساده‌تر است و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. در مقابل، ولوو S90 استایل بیرونی منسجم‌تری دارد، فضای سرنشینان عقب آن برای افراد بلندقد مناسب‌تر است و پیشرانهٔ چهار سیلندر آن عملکرد قهرمانانه‌ای دارد. همچنین هر دو خودرو از فضای داخلی لوکسی برخوردارند و بنابراین اختلاف میان آن‌ها بسیار جزئی است؛ اما بااین‌وجود ولوو S90 با اختلافی جزئی به‌عنوان پیروز این نبرد سخت انتخاب شد. غیر از محاسن فوق، مصرف سوخت پایین‌تر، تجربهٔ رانندگی بهتر و قیمت کمتر در نمونهٔ مورد آزمایش کمک کردند که این سدان لوکس اسکاندیناویایی‌ها در این جدال پیروز گردد؛ اما بااین‌حال این انتخاب به‌هیچ‌عنوان به معنای ضعیف بودن کانتیننتال نیست چراکه بسیار نزدیک به S90 عمل نمود و بنابراین نسل جدید کانتیننتال هنوز هم یک پیروزی بزرگ برای لینکلن محسوب می‌شود.

مشخصات فنی

  لینکلن کانتیننتال ولوو S90 خودروی برتر
پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو ۲ لیتری I4 توئین شارژر
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۳۱۵ اسب بخار کانتیننتال
گشتاور ۵۴۲ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر کانتیننتال
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک S90
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن خالص ۲۰۶۳ کیلوگرم ۱۸۵۱ کیلوگرم S90
حجم صندوق بار ۴۷۳ لیتر ۵۰۰ لیتر S90
مصرف سوخت ۱۲.۳ لیتر (ترکیبی) ۹.۴ لیتر (ترکیبی) S90
قیمت پایه ۴۵,۶۴۵ دلار ۴۷,۹۴۵ دلار کانتیننتال
قیمت تست‌شده ۷۵,۹۶۵ دلار ۶۶,۳۶۵ دلار S90

 

منبع: AutoGuide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (81 ديدگاه)

    ولوو نسبت به میزان لوکس بودنش وزن خییلی معقولی داره،خدایی دیگه ولوو رو فقط باید با ژرمن ها مقایسه کرد،درسته ایرادی نمیشه به لینکلن گرفت،ولی دیگه جلو ولوو نه!

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. رضا

      ۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (169 ديدگاه)

      همیشه ولوو با بنز مقایسه میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3193 ديدگاه)

        هردو خیلی عالی هستند
        ولی خدایی نمای عقب ولوو اصلا به دل نمیشینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ونوم اف ۵

      ۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      اخه من نمیدونم این چه مقایسه ای هست مگه قدرتشون برابر هست که مصرف با هم برابر باشه خوب طبیعیه وقتی قدرت بیشتری بدست بیاری بنزین بیشتری میسوزونی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (712 ديدگاه)

        ولوو S90 با موتور T8 حدود 440 اسب بخار و 650 نیوتن متر گشتاور داره و مصرفش توی منایع مختلف بین 2.1 تا 5 لیتر در 100 کیلومتر عنوان شده.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ونوم اف ۵

          ۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          اونوقت چرا نتونسته توt6 همچین مصرفی رو با315 اسب به دست بیاره شاید t8 با موتور الکتریکی ترکیب شده باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. یاسین

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    من ولوو رو خیلی دوست دارم به نظرم برند لوکسیه که از نظر مهندسی و کیفیت در حد المانی هاست ایمنیم که خیلیا باید بیان از ولوو یاد بگیرن ایمنی یعنی چی
    تو بحث طراحی تو نسل جدید محصولاتش طراحی داخلیش مخصوصا حرف نداره کابین مورد علاقه منه ساده و در عین حال خیلی شیک الکی عین سفینه فضایی هرجایی یه دکمه ای نذاشتن منکه من بین این دوتا صد در صد S90 رو انتخاب میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. NSX

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (172 ديدگاه)

    لینکلنم سر اگزوزاش ازوناس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من هر دو تا برند رو دوست دارم تجربه سوار شدن لینکلن MKZ رو تو جزیره کیش داشتم فوق العاده بود و دوست داشتنی.کانتیننتال هم که همیشه ازش تعریف میشنوم تو اکثر جاها اما سوار نشدم و با این وضعیت عدم ورود خودروهای آمریکایی احتمالا هیچ وقت نمیشم.ولی ولوو برای من برند خاصیه چه تو سواری و چه تجاری.انتخاب من ولوو هست چون ایمنی این برند چیز دیگه ای هستش و کیفیتش هم مثال زدنی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. امیر.عارف

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بجز یک دوره که افول ولوو بود همیشه خودروهایی تولید کرده که حتی برای منتقدین هم قابل احترام بوده. برای من خودرویی دوست داشتن و خواستنی بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. #ali.m#

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    از ظاهر ولوو بیشتر خوشم اومد مخصوصا عقبش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (295 ديدگاه)

    من ولوو رو در حد آئودی میدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Saman

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    طراحی خارجی لینکلن بیشتر از ولوو معرف یک سدان لوکس و اشرافی هست . توان پیشرانه و شتاب لینکلن بهتر از ولوو :-) کارکرد آرام و صدای کنترل شده و زیبا لازمه این کلاس هستش و در این زمینه هم لینکلن بهتر از ولوو :-) آرامش و آسایش کابین لینکلن در سطحی بالاتر از ولوو :-) و بطور کلی برند لینکلن در سگمنت لوکس بالاتر از ولوو هست چون منحصرن فقط خودروهای لوکس و بزرگ تولید میکنه. وپیشرانه ۴ سیلندر ولوو در این کلاس چندان جذاب نیستش و طراحی پشت ولوو نیاز به بازنگری داره. لینکلن 100% برتر :-)

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. حمیدرضا

      ۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      لینکلن؟ بالاتر از ولوو؟ چراغ عقب ازرا نسل قبل تر؟ من؟ بام؟ شیب؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (4460 ديدگاه)

        تو داری یه سدان اصیل آمریکایی رو با تازه به دوران رسیده آسیایی مقایسه میکنی!!
        اون موقع که کانتینتال تولید میشد فکر کنم هنوز کمپانی ای به نام هیوندا وجود نداشت!!!
        .
        مقایسه چراغ عقب کانتیننتال باآزرا و اینکه یکی بگه از رو اون کپی کرده نه تنها توهین به دنیای خودرو هست…
        بلکه توهین به درک و فهم خودت هم هست!!!!

        پ.ن:اتفاقا میخواستم بیام کامنت بزارم:
        الان یه نفر میاد میگه چراغ لینکلن رو از آزرا کپی کردن!!!

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. رضا

          ۱ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (172 ديدگاه)

          داداش بیخیال شما چرا جوش میاری اصن بحث این نیس بین دوتا ماشین دیگس چرا به حاشیه میبرین مقالرو. حرفارو در مورد این دوتا ماشین بزنین هر وقتم هیوندای رو آوردن در مورد اونم اظهار نظر کنین

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ونوم اف ۵

        ۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        از ازرا کپی نکرده از سانتافه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. اشکان

      ۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (81 ديدگاه)

      داداش کدومشو داری که در مورد آسایش کابین و صدای داخل کابین نظر میدی?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Hemichan

      ۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (715 ديدگاه)

      این چراغهای یکپارچه عقب تو ماشینهای دهه 60 و 70 آمریکایی مد بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. AK_007

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    دوتاشون ماشین های عالی بودن
    ولی واقعا لینکلن داره چیکار میکنه?!
    ن اینکه این ماشین بد باشه اما کانتیننتال واقعا ماشین اسطوره ای و از جمله رقبای رولز رویس بوده
    الان حداقل لینکلن این ماشینو دو سگمنت پایین تر اورده
    آخه شرکتی که اینقدر ادعای لوکس بودن داره باید سر اگزوز فیک بزاره رو ماشینش?!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Ali

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    طراحی بیرونی و داخلی s90 کمی بهتر از کانتیننتال هست ولی ولوو از لحاظ پیشرانه غیر قابل قبول هست ماشینی با ٢ تن وزن بیاد از موتور ۴ سیلندر ٢ لیتری استفاده کنه اونم توربو در کنار سوپر شارژر!!!یعنی پدر موتور در میاد تا ٣١۵ اسب و ۴٠٠ گشتاورو بده!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. نت

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    چراغ عقب لینکن از زیباترین سدان جهان یعنی هیوندای گرنجور کپی کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نت

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    زیباترین ماشین اس یو وی جهان هیوندای سانتافه اسپرت 2017 هست و زیباترین سدان جهان هیوندای گرنجور 2017 هست منظورم گرنجور ی که 7 ماه پیش طراحی جدید شد نیست منظورم گرنجور قبلی هست اون گرنجوری که 7 ماه پیش طراحی جدید شد خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ROHAM

      ۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (719 ديدگاه)

      هه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ونوم اف ۵

      ۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      زیبا ترین و لوکس ترین و اسپرت ترین کمپانی دنیا هیوندایییی خخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. #ali.m#

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      یعنی اسطوره ی قرن «زیپو»بازگشته؟
      یعنی ممکنه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. نت

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    حیف که گرنجور نسل قبلی از سال اینده تولید نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    اون دوستانی که برند لینکلن رو نمیشناسن باید بدونن اون زمانی که لینکلن ماشین لوکس میساخت بنز اس در مقابلشون حکم زباله رو داشت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. ROHAM

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    ماشین لوکس باید لوکس باشه و بی صدا
    مصرف بنزین بیشتر اونم واسه 3 لیتر و 4 لیتر اصلا مهم نیست
    آدم خجالت میکشه سوار یه ماشین مثلا لوکس 2 لیتری بشه
    هر چند موتور سه لیتری هم خیلی شاخ نیست ولی باز لااقل 4 سیلندر نیست!
    ولوو رو ولش کنی نسل بعدی ماشیناش رو موتور تک سیلندر چاه آب میذاره
    من اصلا خودرو لوکس اقتصادی رو درک نمیکنم
    به نظرم کانتیننتال بی نقص نیست ولی خیلی از ولوو سر تره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ونوم اف ۵

      ۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      روهام جان فکر نکنم ولوو در حال حاضر پیشرانه حجیم تو بساطش باشه مجبوره با سوپر شارژ و توربو شارژ و … قدرت رو بالا ببره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. DYBALA

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    انتخاب سخته
    اما اگر بخوام یک سدان لوکس و اشرافی انتخاب کنم، فک کنم گزینم لینکلن باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد بيگدلي

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    جناب اقای امیر دهقان بی صبرانه منتظر سری جدید دوعل های پدال هستیم لطفا اعلام کنید کی شروع میشه ؟؟؟
    (کیبوردم نمی زاره دوعل رو درست بنویسم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (685 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      ممنون از لطفتون
      ان‌شاءالله تا پایان هفتۀ جاری دور دوم مرحلۀ مقدماتی دوئل‌ها رو آغاز می‌کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا