آکورا

آکورا ZDX جدید، شاسی‌بلند برقی لوکس با پلت‌فرم جنرال موتورز

با انتشار تصاویر جاسوسی تقریباً بدون پوشش، طراحی کراس‌اوور الکتریکی آکورا ZDX که بر اساس پلت‌فرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده کاملاً مشخص شده است.

استفاده از پلت‌فرم آمادهٔ خودروساز دیگر راهی عالی برای ورود سریع به بخش جدیدی از بازار محسوب می‌شود و این دقیقاً همان کاری است که آکورا به‌منظور ساخت اولین شاسی‌بلند الکتریکی خود برای بازار آمریکای شمالی انجام داده است. ZDX روی پلت‌فرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده که در کراس‌اوورهای الکتریکی جدید شورلت بلیزر و کادیلاک لیریک به کار رفته است اما همان‌طور که تصاویر جاسوسی جدید نشان می‌دهند، طراحان آکورا سخت تلاش کرده‌اند تا اشتراک فنی این خودرو با کراس‌اوورهای جنرال موتورز از بیرون مشخص نباشد.

این تصاویر جاسوسی جدید، کراس‌اوور الکتریکی آکورا را تقریباً بدون پوشش استتاری و بسیار نزدیک به نسخهٔ تولیدی نشان می‌دهند. همچنین با توجه به این تصاویر، ZDX بسیار شبیه به کانسپت Precision EV خواهد بود که در آگوست سال گذشته در هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش درآمد. البته در این نمونهٔ آزمایشی چراغ‌های جلو هنوز نهایی نیستند ولی برای اولین بار می‌توانیم طراحی پایین سپر جلو و همین‌طور ستون D را دقیقاً به همان شکلی ببینیم که در نسخهٔ تولیدی ارائه خواهد شد. متأسفانه از عقب این ZDX سفیدرنگ آزمایشی عکس گرفته نشده و تصاویر قبلی هم پوشش استتاری دارند ولی بااین‌حال فرم کلی چراغ‌ها را می‌توان تشخیص داد که شبیه کانسپت مذکور هستند.

هرچند جنرال موتورز تصمیم گرفته اپل کارپلی و اندروید اتو را در مدل‌های پلت‌فرم اولتیوم خود کنار بگذارد و بجای آن سیستمی اختصاصی را ارائه کند اما آکورا به ارائهٔ این تکنولوژی در ZDX ادامه خواهد داد و همچنین برای اولین بار گوگل مپ و گوگل پلی را هم ارائه خواهد کرد. بااین‌حال، برند لوکس هوندا در مورد قوای محرکه و مشخصات فنی این خودرو حرفی نزده هرچند که می‌دانیم نسخهٔ اسپرت تایپ S هم برای ZDX ارائه خواهد شد.

امیدواریم ZDX تایپ S به همان قوای محرکهٔ دو موتورهٔ ۵۵۷ اسب بخاری شورلت بلیزر SS مجهز شود زیرا این به معنای شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر زیر چهار ثانیه خواهد بود. علاوه بر این، ممکن است مثل کراس‌اوور آمریکایی، این محصول جدید آکورا هم در نسخه‌های پایین‌تر به‌صورت محرک جلو، محرک عقب و چهارچرخ محرک ارائه شود. آکورا ZDX احتمالاً در پاییز پیش رو رونمایی خواهد شد و سال آینده به نمایندگی‌های فروش خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. POUYAN

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    این چرا شبیه ماشین لِگو شده؟!!!!

    موافقم 32
    مخالفم 8
    1. net

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      زیر چراغ جلو دندانه کوچک نداشت و مسطح بود قشنگتر میشد.زه سفید اطراف شیشه دربها مثل لکسوس rx350 مدل ۲۰۱۸ در قسمت ستون سقف شیشه عقب قطع نشدهو متضاد مشکی شده و به سمت شیشه عقب رفته بد هست.جلوپنجره اکورا بد هست.پلاستیک مشکی اطراف گلگیر چرخها روی هر ماشینی باشه اون ماشین رو زشت میکنه مثل همین ماشین که گلگیر پلاستیکی داره

      موافقم 7
      مخالفم 14
  2. Kato

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (449 ديدگاه)

    اوووووووووووووووووففف

    موافقم 17
    مخالفم 12
  3. Tesla

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    جاپونی دیدن که عرضه ساختن ماشین ندارن ، دست به دامان آمریکا کبیر شدن

    موافقم 12
    مخالفم 80
    1. Radmehr (ایتالیایی فن)

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (541 ديدگاه)

      نخوری زمین کبیر

      موافقم 42
      مخالفم 10
    2. AMANTE

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1855 ديدگاه)

      مثل اینکه اون تسلا کبیر آمریکایی هم باتری ساختن یادش رفته و از بی وای دی باتری میگیره.
      https://www.pedal.ir/tesla/tesla-model-y-range-byd-battery/
      جدا از این بحث الکی، مشترک شدن در پلتفرم، تکنولوژی، موتور و…. یک کار رایج بین خودروساز هاست تا از هزینه ی اضافی تولید یک ماشین جلوگیری کنن.

      موافقم 35
      مخالفم 5
    3. Justice for all

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آمریکایی ها دیدن عرضه ساختن باتری ندارن ، اومدن دست به دامان پاناسونیک و LG و CATL شدن

      موافقم 26
      مخالفم 11
    4. ❤BMW❤

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      فعلا که آمریکا کبیر دست به دامان بی‌‌وا‌ی‌دی شده

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. Yaser

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        بچه ها بدون میاد اما این شرکت ها خصوصی هستن و ربطی به آمریکا ندارند من خیلی از حرفت بدم اومد چون ژاپن چه بخواین چه نخواهیم بسیار عقاب تر آمریکا است بعلاوه آمریکا دست زیادی توی ژاپن داره حتی اگر نداشته باشه باهم دو متحد هستند

        موافقم 0
        مخالفم 1
  4. زیزیگولو

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4969 ديدگاه)

    خوشکله ولی بیشتر شبیه به استیشن شده تا شاسی بلند

    موافقم 21
    مخالفم 8
  5. Car love

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (549 ديدگاه)

    یه تیکه رو از بی وای دی برمیدارن یه تیکه رو از چانگان یه تیکه از تسلا الانم کلا پلتفرم جنرال موتوز.اوضاع خیلی خیطه برای شمشیر پلاستیکیا

    موافقم 6
    مخالفم 35
    1. بهنام

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (828 ديدگاه)

      حالا خوبه کره مربا هنوز داره از موتور دولیتری توربو میتسوبیشی استفاده میکنه و تنها موتوریه که تو محصولات بنجل هیوندای کیا آتیش نمیگیره .

      موافقم 15
      مخالفم 6
    2. Graham

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بیمه پیدا کردی حالا خودت ؟ یا همچنان گردن نمیگیرن دوستان ؟ :)

      موافقم 11
      مخالفم 2
  6. arash

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    با سلام قسمت عبرت آموز برای ما این است در جنگ بین المللی دوم در بمباران ناپالم توکیو حداقل 200 هزارنفر و در بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در مجموع حداقل در همان لحظه 150 هزار نفر کشته شدند ولی الان صنعتگران آمریکایی و ژاپنی مثل آدم و انسان در حال همکاری با یکدیگر و اتحاد برای ساخت محصولات پیشرفته تر بهتر و مدرن تر با مصرف بهینه تر انرژی هستند چه بسا اگر به جای ژاپنیها ما بودیم همچنان در حال ادامه دشمنی کینه توزی بودیم و با غرور میگفتیم که بروی موتور پیکان و هیلمن نوشته ایم down with usa در حالیکه آنها با همراهی و همکاری با همدیگر مرزهای رشد و پیشرفت و تعالی را طی میکنند.

    موافقم 17
    مخالفم 2
  7. حسن

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    هندا دمتگرم عجب قشنگه مال پلنگه سامورایی برقی

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. Dessmond

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    این سیک طراحی جلو ماشین برای یک خوذرو اکونومیک سطح پایین هم قدیمی و زشته چه برسه به اینکه برچسب خودرو لوکس هم داره این ماشین..جدا از بحث فنی طراحی اکورا اصلا به برند لوکس نمیخوره.

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. phonix

      ۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      اکورا اسپرت هست نه لوکس ( قیمتی بله لوکسه ) و ضمن اینکه خیلی ها از طراحی اکورا شما خوشتون نمیاد دلیل بر بد بودنش نیست شاید دوست ندارید خوب انتخاب شما هم محترمه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا