آئودیبی ام ومسابقات

آینده مبهم آئودی و ب‌ام‌و در مسابقات DTM به دنبال خروج مرسدس

مرسدس به‌تازگی با خبر خروجش از DTM در سال ۲۰۱۸ و ملحق‌شدن به مسابقات فرمول E، دنیای موتور اسپورت را شگفت‌زده کرده است. این موضوع سبب شده تا کل سری مسابقات DTM در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد؛ چرا که مرسدس یکی از تنها ۳ خودروسازی است که در این رقابت‌ها شرکت داشته‌اند. اکنون Autosport نیز گزارش داده که ۲ خودروساز دیگر، ب‌ام‌و و آئودی نیز در حال ارزیابی شرایط نسبت به ادامه حضور در DTM هستند. دیتر گاس (Dieter Gass)، رئیس موتور اسپورت آئودی در گفتگو با Autosport، اعلام کرده که شرکت در DTM برای این کمپانی مهم است، امّا خروج مرسدس باعث خواهد شد که آنها در این مورد بازنگری داشته باشند:

تصمیم مرسدس‌بنز مبنی بر کناره‌گیری از DTM بعد از فصل ۲۰۱۸، برای ما تأسف‌برانگیز است. عواقب این تصمیم برای آئودی و کل سری رقابت‌ها، در حال حاضر چندان روشن نیست … ما حالا باید شرایط جدید را با کمک تمام کسانی که در این رابطه دخیل هستند، بررسی کنیم تا یک راه‌حل یا یک گزینه احتمالی به جای DTM پیدا کنیم.


ینس مارکوارت (Jens Marquardt)، همتای «گاس» در ب‌ام‌و نیز موضوع صحبت یکسانی دارد:

تأیید خبر خروج مرسدس بعد از فصل ۲۰۱۸ مسابقات DTM، بسیار تأسف‌آور است. حالا باید این شرایط جدید را ارزیابی کنیم.

DTM قبلاً نیز با شرکت دو سازنده، مرسدس و آئودی در فاصله‌ سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱، به حیات خود در موتور اسپورت ادامه داده است. ب‌ام‌و از سال ۲۰۱۲ به این مسابقات اضافه شد و از آن زمان تاکنون در این رقابت‌ها حاضر بوده است.


البته کناره‌گیری مرسدس، به معنای یک پایان ناگهانی برای DTM نخواهد بود، امّا اگر ب‌ام‌و یا آئودی نیز بخواهند چنین تصمیمی بگیرند، کل رقابت‌ها در معرض فروپاشی قرار می‌گیرد. یک پیشنهاد خوب برای مسئولان برگزاری DTM این است که سعی کنند تا دوباره آلفا رومئو را به این سری مسابقات بازگزدانند. این برند ایتالیایی دوران موفقیت‌آمیزی را در این رقابت‌ها در دهه ۱۹۹۰ میلادی تجربه کرد و حالا هم قرار است که به‌زودی از یک سدان اسپورت جدید رونمایی کند.

امّا طرفداران DTM، مطمئناً باید در مورد ادامه این رقابت‌ها نگران باشند. باید امیدوار بود که آئودی و ب‌ام‌و تعهدشان را به این رقابت‌ها تأیید کنند؛ در غیر این صورت، کسی نمی‌تواند اتفاقات پیش‌رو را پیش‌بینی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ACR VIPER

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    اوضاع شیر تو شیره واقعا
    اگه آلفا جای بنز رو بگیره واقعا معرکه س
    نمیدونم آیا کاری از اوپل برمیاد یانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amir schumacher

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    چند قسمت از مسابقات DTM رو دیدم واقعاً از جذابیت فرمول 1 کم نداشت.
    به من که بیشتر از فرمول ۱ کیف داد
    امیدوارم این مسابقات جذاب حالا حالا ها تداوم داشته باشه.

    به نظر من هزینه های سنگین فرمول ۱ باعث شده بنز از دی‌تی‌ام خارج بشه ، تامین هزینه و صرف انرژی برای فرمول۱ و فرمول‌ئی و دی‌تی‌ام و … به صورت همزمان خدا وکیلی خیلی سخته.

    حضور خودروسازان بسیار دوست داشتنی ایتالیایی مثل آلفارومئو ، مزراتی ، فراری و لامبورگینی میتونه جذابیت DTM را ۲چندان کنه و واقعاً غیبت بنز حس نخواهد شد.

    با توجه به جذابیت بسیار بالای DTM برای مردم اروپا حضور آلفارومئو در این تورنومنت می‌تونه به افزایش فروش آلفا رومئو کمک زیادی بکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. arash66

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (433 ديدگاه)

    همینطور که اشاره شد تا همین چند سال پیش حدود یک دهه بنز و آئودی در DTM حضور داشتند …
    در کل مسابقات اتومبیل رانی جنبه تبلیغات داره و کمی هم توسعه تکنولوژی ها ولی با هزینه بسیار برای خودروساز که باید دید ب ام و و آئودی چی کار میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ونوم اف ۵

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اگه بی ام و هم خارج بشه از dtm فرصت خوبی برای ائودی و در راس اون فولکس هست که یه تنه قهرمان بشه و امار قهرمانی هاش رو چند برابر کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Schumacher

      ۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      خصلت تفکر آلمانی اینه که از تلاش و رقابت جانانه لذت میبرن از حریف های قوی استقبال میکنن و اگر حریف به قدری قوی باشه که شکستشون بده ، از شکستشون درس میگیرن و برای موفقیت های بعدی برنامه ریزی و تلاش میکنن.
      بهترین مثال این نگرش رو در صنعت و فوتبال آلمان میتونی ببینی . یک زمان ۲ گل از برزیل خوردن اما ۱۵ سال بعد ۷ گل به برزیل زدند .

      برای همینه که بهترینن. برای همینه که بنز و ب‌ام‌و و آئودی شرکت هایی مثل کادیلاک رو حتی در کشور خودشون ، امریکا ، از عرش به زیر کشیدن . برای همینه که بنز قهرمان فرمول ۱ میشه و‌ پورشه قهرمان لمانز .

      پیروزی در DTM به این دلیل برای خودروسازان آلمانی ارزش داره که نشون دهنده ی شکست دادن رقبای بزرگ و‌ پیروزی در یک تورنومنت مهمه.

      نه به خاطر بردن ۴ تا جام حلبی که به خودی خود هیچ ارزشی ندارند.

      آئودی وقتی از پیروزی در DTM لذت میبره که این پیروزی مساوی با شکست دادن رقبای قدرتمندی مثل بنز باشه.

      هیچ کس با زدن گل زدن به تیم های کوچیک خوشحالی نمیکنه بلکه گل زدن به رقبای بزرگه که لذت داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. بهزاد

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2413 ديدگاه)

    این حرکت ها نه به خاطر هزینه های فرمول یک هست نه به خاطر زیان های مسابقات DTM بلکه یک حرکت به سوی فاز بعدی صنعت خودروسازی هست که در اون قوای محرکه الکترتریکی ایفای نقش میکنه و به نظرم به صورت کاملا هوشمندانه از طرف مدیران صنعت خودروسازی آلمان داره پی ریزی میشه تا رنگ و لعاب سری مسابقات E دو چندان بشه.
    بذری که الان کاشته میشه چندین سال بعد جواب خواهد داد و ممکنه دوستداران موتوراسپرت در کوتاه مدت از این حرکت ها دلخور شوند ولی چاره ای نیست و خودروسازان به اجبار باید رخت عوض کنند و تاریخ نشان داده مدیران صنعت خودرویی ژرمن ها بی دلیل دست به اقدامی نمیزنند و کاملا هوشمندانه آینده را در دست میگیرند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir schumacher

      ۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      زیان دی‌تی‌ام که مسلما مطرح نیست.
      اما یقیناً بحث هزینه های سرسام‌آور فرمول ۱ مطرحه.
      چرا که این بنزه که از DTM خارج شد و در حال حاضر این بنزه که در فرمول ۱ حضور داره نه ب‌ام‌و و آئودی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. بهزاد

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2413 ديدگاه)

    ما مثل همیشه متوجه نشدیم چی گفتید!
    یکبار خودتون بخونید چی نوشتید بد نیست ، هزینه DTM مطرح نیست بلکه هزینه سرسام آور f1 مطرحه!
    خب دوست همیشه در صحنه چرا فرمول وان را ترک نکرده؟
    تیم هایی که در فرمول 1 قهرمان میشوند معمولا میزان جایزه نقدی خوبی بدست میارن و همینطور اسپانسرها پول بیشتری پرداخت میکنند و در این شرایط ممکنه تیم سود کنه یا در بدترین حالت کمترین زیان را متحمل میشه مثل زیان حدود 30 میلیون دلاری تیم مرسدس در 2015 که با توجه به دست آوردها این زیان مثل هزینه کردن در بخش r&d میمونه و به هیچ عنوان نتیجه ی بدی نیست.
    خروج تیم ها از برخی رقابت ها و ورود به فرمول E در حال حاضر یک استراتژی تبلیغاتی هست برای توجه بیشتر رسانه ها و تماشاگران و پشتیبانی اسپانسرها و بعد از اون فروش محصولات برقی در آینده ای نچندان دور و باقی مسائل مربوط که بعدها خودتون با عنایت ویژه متوجه خواهید شد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Schumacher

      ۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      از جمله ی اولتون اصلا تعجب نکردم ، مدت زیادیه از نظرات موشکافانه ی شما (بویژه در بحث شناسایی پروفایل های دیگه ی خودم !! ) مستفیض میشیم و طبیعتا سطح درک و هوش هر کسی از جمله من و شما به مرور زمان با همین کامنت ها مشخص میشه!

      هزینه ی فرمول ۱ بسیار بیشتر از DTM هست و به گران ترین ورزش دنیا معروفه.

      بنز باید بین فرمول۱ و دی‌تی‌ام یک کدوم رو‌ انتخاب میکرد و بدون شک قهرمانی های چند سال اخیر فرمول۱ و جنبه ی تبلیغاتی بیشتری که فرمول۱ داره ، در نهایت دی‌تی‌ام کمتر گذاشته شد.

      قهرمانی بنز هم در فرمول۱ از قبل تضمین نشده که هر سال بشه روی جوایز اسپانسر و ..⁦. حساب باز کرد.

      الان همه چیز پول شده و تمام مسابقات اتومبیل‌رانی در درجه ی اول در جهت تبلیغاته که برگزار میشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا