دوج

آتش گرفتن دوج چارجر هلکت به خاطر برن اوت کردن!

محصولات هلکت دوج به خاطر دود کردن لاستیک‌ها شناخته شده‌اند اما یکی از مالکان هلکت به حدی خودروی خود را تحت‌فشار گذاشته است که این خودرو آتش گرفته است. این حادثه در پیست Irwindale کالیفرنیا رخ داده است یعنی جایی که یک میتینگ خودرویی برگزار شده بود. چارجر را می‌توانیم در حال انجام دونات برای حدود دو دقیقه ببینیم که پس از آن خودرو برن اوت می‌کند؛ اما چند ثانیه پس از برن اوت کردن، بخش عقب خودرو اساساً منفجر می‌شود. هنوز مشخص نیست که چرا بخش پشتی چارجر هلکت آتش می‌گیرد اما اکثر افراد حاضر در صحنه می‌گویند یا خود لاستیک‌ها آتش گرفته‌اند یا اینکه یک ماده قابل اشتعال دیگر سوخته است. خوشبختانه برگزارکنندگان این میتینگ خودرویی به سرعت دست به کار شده‌اند و در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است.

اندکی پس از بسته شدن پیست آتش‌نشان‌ها توانسته‌اند آتش را خاموش کنند. همان‌گونه که گفته شد همه از جمله راننده خودرو در سلامت کامل هستند اما در تعجبیم که چرا راننده پس از آتش‌سوزی سریعاً برن اوت کردن را متوقف نکرد. همچنین می‌توان گفت این خودرو هزینه بسیار زیادی را روی دست مالک خواهد گذاشت و شاید حتی وضعیت آن به‌صورت اوراقی اعلام شود. در دقایق پایانی ویدئو می‌توانیم خودرو را ببینیم که به‌صورت سورپرایز کننده‌ای آسیب ساختاری چندانی ندیده است. با این وجود خودرو هنوز هم وضعیت بدی دارد و احتمالاً در زیر بدنه آسیب‌های بیشتری وجود دارد؛ اما علیرغم این موارد مالک با همین خودرو به خانه رفته است…

تماشا در یوتیوب:

تماشا در آپارات:

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ali(chevynova)

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    طبیعیه
    گشتاور انجین های آمریکن همینه

    موافقم 22
    مخالفم 10
    1. محمد

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      بدن انسان هم زیاد فشار بیاری گریپاج میکنه .
      شما به هرچی فشار بیادی خراب میشه .
      از بوگاتی بگیر تا تویوتا تا پارس تیوفایو تا لامبورگینی هوراکان تا دوج چارجر هلکت.
      درسته این ماشینا برای این کارا هستن اما نباید به قصد نابودی شون رفتار کرد.
      بعضی ها به قصد نابودی ماشین کمر همت می‌بندند.
      ما خودمون رفته بودیم جایی که ماشینا ایرانی دریفت میزدن ۳۶۰ و کلا گاز میدادن .
      یکی بود با پژو slx زد دنده عقب اینقدر گاز داد و با دنده عقب بکسوات کرد که موتور ماشین پکید .
      یکی بود هم یه گاز میداد دوتا بکسوات میکرد و میرفت کنار تا بقیه بیان.
      مقصر خودشون هستن

      موافقم 31
      مخالفم 4
  2. افشار

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (707 ديدگاه)

    از بس فشار میاد به چرخها ممکنه همچین اتفاقی بی افته ولی لامصب موتور و گیربوکسش آخ هم نگفت

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. ارین صاحب جمعی

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1074 ديدگاه)

      حاجی موتورش قطعا امریکاییه ولی گیربکسش مال zf

      موافقم 21
      مخالفم 2
      1. افشار

        ۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (707 ديدگاه)

        مال هر کجا که باشه مرگ نداره رفیق

        موافقم 16
        مخالفم 0
        1. ارین صاحب جمعی

          ۲ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1074 ديدگاه)

          دقیقا دوج تنها امریکایی که واقعا دوسش دارم حس قدرت میده

          موافقم 12
          مخالفم 4
    2. Mr.Ananymous

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اصن دوج آتیش نمیگیره فک کن طرف چیکارش کرده که ترکید

      موافقم 16
      مخالفم 4
      1. افشار

        ۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (707 ديدگاه)

        همین را بگو !!! فکر کنم لاستیکها و کاسه چرخها بخاطر دور درجا زدن بیش از حد و فشار بیش از حد و داغ کردن و آتش گرفتن ! فکر کن اگر ماشینهای سایپا یا ایرانخودرو بود همان ثانیه های ابتدایی اول صفحه کلاچش میسوخت و آمپر ماشین هم از شدت دما میترکید و میرفت داخل چشم راننده !

        موافقم 23
        مخالفم 0
  3. ... love The DEMON }} To turn over a new start }}

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    مردی چه نیشِشَم باز بود 😒
    ولی یه حس گودرت نابی پشت این حرکت بود 😂

    موافقم 19
    مخالفم 1
  4. شاعر

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    از پراید و پژو ملولم و هلکتم آرزوست!

    موافقم 4
    مخالفم 4
  5. کافر مقدس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    هرکی هلکت خریده در حال ذوب کردن ـه لاستیک ـه و نمیدونم چه لذتی درش نهفته !!!!!

    ایران زندگی میکردی نایلن صندلی هم در نمیاوردی حتی

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      طرف شاید خوشش بیاد دلیل نمیشه شما خوشت نمیاد بگی تو ایران بودی فلان کارم نمیکردی! هرچی میشه بحث ایران رو وسط میکشید درحالیکه انتخاب خودتونم بود اون اوایل عکسشو ماچ می‌کردید اعتراضم دارید حالا!!!

      موافقم 6
      مخالفم 1
  6. امیرعلی

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    عکس دوم این مقاله خوراک پروفایله
    هلکتی که از جهنم برگشته

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. M.Kkarimi

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      چه تناسبی داره با اسمش … به به ! کاش یکم با کیفیت تر بود ، واقعا خوراک والپیپره !!

      موافقم 7
      مخالفم 0
  7. AMIN (M.A.S)

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (816 ديدگاه)

    نکته جالب اون جایی بودکه با همین ماشین رفت خونه
    تنها خطرش اون لاستیکان که الان داغونن! و مشکلم فشار بیش از حد روی همون تایر ها بودن
    موتور و سیستم انتقال قدرت کاملا سالمن و اسیب های احتمالی به خاطر سوختگی هستن
    علاوه بر موتور و گیربکس بسیار بادوام ، پایداری و مقاومت گاردان، دف و پولوس چرخای این ماشین ب شکل عجیب و وحشتناکی بالاس و در لانچای سنگین و برن اوت های وحشتناک سالم میمونن

    این اقا هم احتمالا این ماشینو میفروشه میره یه نو میخره!
    اینم با قیمت نازل به یکی دیگه میرسه و تعمیر میشه
    اینه پرفورمنس و قدرت و لذت برای همه
    مدلای دست دوم یا سومو میشه تو محدوده 30 هزار دلار خرید و دردسر هلکتی و اشوب هم از همینجا شروع میشه

    موافقم 13
    مخالفم 0
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    دوستان شما با یه پژو هم این کارو میتونید بکنید! بدون تقویت! کافیه تا چند دقیقه روی حالت بکسوات باشه بخاطر جریان هوا که توی اون منطقه تحت فشار فورا آتیش به پا میشه تازه لاستیکم از نفته دیگه بماند!
    تو آمریکا با کراون ویکتوریا معمولی هم همچین کاری کردن دوج که عملا برای این کار ساخته شده زیاد عجیب نیست…

    موافقم 6
    مخالفم 0
  9. آمریکایی باز

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    وقتی که قدرت ، گشتاور و سیستم انتقال قدرت وحشی باشه دقیقا همین اتفاق می افته
    دیگه بماند که کل محصولات هلکت برای همین کار ساخته شدن

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا