فراریمک لارن

ایستگاه آخر! فراری F8 تریبوتو در برابر مک لارن 720S

با نگاه کردن به برگه مشخصات فنی فراری F8 تریبوتو و مک لارن ۷۲۰S به سختی خواهید توانست برنده قطعی این رقابت را تشخیص دهید. هر دو خودرو دارای پیشرانه‌هایی هستند که قدرت ۷۱۰ اسب بخاری تولید می‌کند، وزن هر دو خودرو نیز مشابه هم است. این شباهت‌ها باعث شده‌اند کانال یوتیوب ۸۸۸MF به فکر برگزاری مسابقات درگ بین دو سوپرکار مطرح جهان بیفتد هرچند این اولین رقابت شانه‌به‌شانه F8 تریبوتو و ۷۲۰S نیست.

پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۷۲۰S همچنین گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری تولید کرده و پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی فراری نیز چنین عملکردی دارد. هر دو خودرو نیروی پیشرانه را از طریق گیربکس ۷ سرعته به چرخ های عقب منتقل می‌کنند. حتی سقف سرعت رسمی دو رقیب نیز مشابه بوده و تقریباً برابر با ۳۴۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. البته تفاوت مهم دو خودرو به قیمتشان مربوط می‌شود به گونه‌ای که فراری F8 تریبوتو قیمت ۲۶۵ هزار دلاری داشته درحالی‌که بهای مک لارن ۷۲۰S برابر با ۱۸۱ هزار دلار می‌باشد.

در هر دو مسابقه سیستم‌های لانچ کنترل فعال بوده است. در مسابقه اول استارت برابری رخ داده و هر دو سوپرکار شانه‌به‌شانه حرکت می‌کنند اما مک لارن به آهستگی پیش می‌افتد و در نهایت پیروز می‌شود. مسابقه دوم هم تقریباً مشابه بوده هرچند فراری ابتدا پیش می‌افتد اما مک لارن فاصله را کم کرده و از فراری پیش افتاده و در نهایت زودتر به خط پایان می‌رسد.

داده‌ها نشان می‌دهند F8 تریبوتو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۹۹ ثانیه‌ای ثبت کرده و برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به ۵.۹۹۵ ثانیه نیاز داشته است. این خودروی ایتالیایی مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۶۹ ثانیه و با سرعت ۲۲۱.۹ کیلومتر در ساعت طی کرده است. مک لارن ۷۲۰S شتاب ۳.۰۷ ثانیه‌ای داشته هرچند در عرض ۵.۷ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت رسیده است. این خودرو نیز مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۵۵ ثانیه و با سرعت ۲۲۹.۹ کیلومتر در ساعت طی کرده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. مهدی موتورز

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    امیدوارم فراری زبان طراهیشو تغییر نده

    موافقم 47
    مخالفم 7
    1. AMG ///

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پرچم مکلارن بالاست ❤

      موافقم 34
      مخالفم 21
      1. Muty

        ۱۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1846 ديدگاه)

        دوستان خودتون
        طراحی صفحه کیلومتر فراری و مک لارن رو مقایسه کنین !
        دیگه من سخن کوتاه میکنم…

        موافقم 11
        مخالفم 7
        1. OMID

          ۱۵ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          اون صفحه کیلومتر مک‌لارن متحرکه
          توی حالت پیست می‌چرخه کوچیک میشه
          توی حالت عادی فرق داره

          موافقم 9
          مخالفم 1
    2. کارانددرایو

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (12 ديدگاه)

      مرسی مک لارن غول کش _ حالا ببینید 765 چه شود
      ضمننأ sf90 هیبریده و هرطور بخایید حساب کنید رقیب هم دیگه نمیشن

      موافقم 30
      مخالفم 16
    3. Reza

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      خوب درگ رو بطور کلی ندیدم ولی به گفته بچه ها مکی برنده این درگ بود.

      حالا نتیجه میگیریم که درگ قبلی F8 و 911 turbo s مشکل داشت حالا اونجا نسخه رودستر 911 بود به کنار.

      موافقم 16
      مخالفم 11
  2. Reza ar

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    یه درگ درست و حسابی با 911توربو s و این دو تا باید برگزار بشه تا لذت ببریم .carwow یکی برگزار کرد ولی f8توش نبود

    موافقم 32
    مخالفم 4
    1. NISSAN GTR SOLTAN

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (187 ديدگاه)

      اینو توی یوتیوب خیلی دیدم که خارجی ها بحث میکنن در موردش و همه این نظرو دارن که آسفالت پیست carwow برای ماشین های دف عقب مناسب نیست چون آسفالت پیستش کاملا خورده شده و توی ویدیو ها هم کاملا معلومه اگر دقت کنی
      هیچ کدوم از ماشینای دف عقب توی carwow تایم خوبی نزدن اگرم بوده انگشت شمار

      موافقم 17
      مخالفم 3
      1. Reza ar

        ۱۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (257 ديدگاه)

        لانچ دف‌عقبا سخته و راننده ماهر هم میخواد ! که حتی اگه آسفالت و پیست اوکی باشه بازم مشکل هست. اون راننده carwow مت واتسون هم که کلا ردیه? و زیاد ماهر نیست یارو با gt2rs صفر تا صدو تو 3.7زد یعنی قشنگ به ثانیه کندتر

        موافقم 10
        مخالفم 1
    2. مهرداد كمال

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1825 ديدگاه)

      فکر کنم پورشه توربو اس دوتاشونو شکست بده

      موافقم 28
      مخالفم 16
  3. NISSAN GTR SOLTAN

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    یه بار ندیدیم این کانال یوتوبی یه تایم خوب ثبت کنه
    جدا از اینا من ایمان دارم 720s کاملا از f8 سریعتره نه تنها این بلکه به نظرم 488 پیستا هم از این f8 سریعتره
    488 در مقابل f8 نسبت قدرت به وزن بهتری داره (power to weight ratio)
    امیدورم شاهد چند تا درگ معتبر و منصفانه باشیم

    موافقم 13
    مخالفم 3
  4. (♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    تاج پادشاهی هنوزم رو سر مکلارنه….✌️?

    موافقم 56
    مخالفم 54
    1. spr00

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مک لارن از پورشه 911 توربو S باخت ولی فراری F8 شکستش داد.حالا چطوری مک لارن اومده F8رو شکست داده؟

      موافقم 16
      مخالفم 8
  5. مهراد

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (763 ديدگاه)

    مکلارن در حالت ایده آل و کاملا استاندارد کوآرتر مایل رو روی ۱۰:۰۰ فیکس میزنه

    خودروی توی این تست کارکرده و خسته بود

    موافقم 32
    مخالفم 12
    1. Hadi

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      انتخاب واقعاً خیلی سخته…
      فراری:لایک
      مکلارن: دیسلایک

      موافقم 53
      مخالفم 49
      1. ایلیاا

        ۱۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (80 ديدگاه)

        تقریبا رای ها نزدیک به همه، لذت میبرم از این نظر سنجی
        از اینکه بچه ها اسم بازی رو کنار گذاشتن و از هر ماشینی که خوب باشه لذت میبرن، همینه فلسفه ی ماشین بازی. نه اینکه من چشمامو ببندم و در هر صورت از ی برند خاص دفاع کنم.

        موافقم 9
        مخالفم 3
    2. joojoo

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (272 ديدگاه)

      روی اسفالت استاندارد بهتر از 10.1 نزده….ولی روی اسفالت اسلیک 9.8 هم زده(البته نسخه ی تیون درگتایمز با 700 اسب سر چرخ)

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. R

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    یعنی چی؟ درگ تایمز هم دوهفته پیش همین مسابقه رو گذاشته چرا اعدادشون فرق داره؟ وزنشون چرا اونجا و اینجا یکی نیست؟ چرا قیمت مک لارن اونجا بالاتر از فراریه اینجا کمتر از اون؟ چرا اونجا فراری میبره اینجا مک لارن؟

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. OMID

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      قیمتا و وزنا که مشابهه
      نتایج اینجا بیشتر عقلانی به نظر میاد چون اونجا مک‌لارن اول ۱۰ زد بعد توی درگ همش ۱۰.۷ زد اینجا تایم ها ثابت تر بود

      موافقم 18
      مخالفم 11
    2. (♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (160 ديدگاه)

      خب وزن فرق داره دیگه….
      برای مکلارن(از وزن اف۸ اطلاعی ندارم) کرب ویت(مایعات+۹۰ درصد سوخت) رو تو این ویدیو زده
      تو ویدیو درگ تایمز فرق داره میزان سوخت و مایعاتی که تو ماشینه
      ….
      بالاخره تایمشون فرق داره روی آسفالت معمولی با درگ استریپ،همچنین لاستیکایی که روشونه و…. هرکسی نمیتونه که به همین اعداد دست پیدا کنه.

      اگر هم خب به اعداد باشه،اف۸ هنوز تایم ۹.۷۶ ۷۲۰اس رو نزده

      موافقم 14
      مخالفم 8
      1. M.A.S

        ۱۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (816 ديدگاه)

        دوست عزیز اون تایم با تایر درگ ثبت شده
        بهترین تایم مک لارن استاک همون 10 هست
        که فک کنم استریت اسپید زده بود
        اون درگ دیمنولوژی رو یادتون هست ؟

        موافقم 2
        مخالفم 5
  7. محمد ب

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (212 ديدگاه)

    این درگها اصلا دقیق نیست تو یکیشون توربو اس ،720 روز زد الان اینجوری ، قابل تایید نیستن

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. m40

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (54 ديدگاه)

      به این کانال اونقدر فالووراش اعتراض کردن که بالاخره راننده های جدیدی آورد و خودش اینجا فقط پرچم میزنه و پشت فرمون نیست
      خودشم گفت که لانچ کنترل رو فعال نکردیم تو درگ های قبل

      موافقم 7
      مخالفم 0
  8. SF90 STRADALE

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    خیلی عجیبه نظر من تایید نمیشه
    مشکوک هست این جریان

    موافقم 21
    مخالفم 31
    1. h!$@\/\/

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      تو درگ تایمز که نتیجه فرق داشت?
      اینا فازشون چیه با فراری و مکلارن این تایمهارو میزنن؟!
      با مکلارن ده و نیم؟
      بد فراری ده و و هفت?؟!
      قابل اعتماد نیس.
      باید کارواو درگ بذاره ببینیم چه خبره.
      این کانال بیشتر تفننیه تا فنی!

      موافقم 7
      مخالفم 6
    2. SF90 STRADALE

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3898 ديدگاه)

      خواهشاً سلیقه ای عمل نکنید

      موافقم 13
      مخالفم 26
  9. Ho3in

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    من عاشق فراریم و طرفدار پرو پا قرصش
    ولی f8 رو دوست ندارم واقعا
    واما مکلارن واقعا زیباست و دوست داشتنی اما داشبوردش خیلی خیلی چرته،البته داشبورد فراری هم همین طور
    به نظرم بایدبرای این سری ماشین های مثل فراری ،لامبو ،مکلارن داشبورد ها اینقدر دکمه داشته باشه ادم حس کنه داخل هواپیماس
    یا اینکه یه داشبورد مثل بنتلی داشته باشن شیک و باکلاس

    موافقم 8
    مخالفم 19
  10. Great British

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1124 ديدگاه)

    کی بود میگفت درگ تایمز مکلارنش دستکاری شدست و مکلارن جز درگ تامیز نمیتونه فراری رو بزنه و از این دست صحبتای بی منطق!؟

    موافقم 29
    مخالفم 16
  11. امیر

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    فراری جات تو قلب ماست مثل پرسپولیس ?

    موافقم 20
    مخالفم 28
  12. Maserati

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    فراری f8 جز چراغ جلوش که شبیه بومرنگه واقعاااااااا زیباست اصلا لازم به تعریف نداره ایتالیایی ها تکن
    مکلارنم که عالیه مخصوصا 765lt ولی من فراری رو بیشتر دوست دارم

    مکلارن?
    فراری??

    موافقم 32
    مخالفم 5
    1. joojoo

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (272 ديدگاه)

      من چراغ جلوی 488 رو بیشتر میپسندم….به نظرک شیکتر و مردونه تر بود.f8 یکم فانتزی شده.
      و صدالبته هیچ کدومشون با لافراری کبیر قابل قیاس نیستن

      موافقم 3
      مخالفم 1
  13. مهدی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    خب تقریبا طبیعیه مک‌لارن حدود ۸۰ اسب بخار قویتر هست و تا حدودی هم سبکتر

    موافقم 13
    مخالفم 12
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      تنها چیزی که غیر طبیعیه کامنتای توعه تو تمام این مدت.

      موافقم 19
      مخالفم 10
      1. مهدی

        ۱۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        درک نمیکنم دلیل این حرفتون رو. اینکه مک‌لارن قویتر از قدرت اعلامی کارخونست که بارها ثابت شده. چیزی در مورد داینو شیت میدونی؟ سرچ کنید و ببینید

        موافقم 9
        مخالفم 7
  14. سورنا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    جفتشون عشقن دوس داشتنی و خاااااص از نظر من حالا یکی دوثانیه بالا پایین اصن مهم نیس

    موافقم 11
    مخالفم 1
  15. رامتین

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    درسته رقابت ناعادلانه ای میشه ولی SF90 اگه بود با اختلاف وحشتناک پیروز میشد.

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. Saeed

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      دوست عزیز 720S و یا 765lt رقیب sf90 نیستن
      چون اون هیبریده و قدرت بیشتری هم از جفت‌شون داره
      مک‌لارن، اسپیدتیل رو داره که مثل sf90 هم هیبریده هم قدرتش بالاست و وزنش کمه

      موافقم 9
      مخالفم 5
  16. SF90 STRADALE

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    ترس برابر است با مرگ
    طرفداران مکلارن بدجور از SF90 استراداله ترسیدن
    حالا میخوان مثل همیشه اصل ماجرا رو بپیچونن
    حرف های کاملاً تکراری و حوصله سربر
    میدونم فراری معادلات سوپر اسپرت ها رو به هم ریخته و یک لول سطح این کلاس رو بالا برده ولی همچنان یک سوپر اسپرت قدرتمند و شکست ناپذیره ????
    حالا برای SF90 استراداله رقیب ندارین مشکلی نیست ولی خداوکیلی حرف های خنده دار نزنید
    وعده دیدار ما بعد از درگ سریع ترین محصول حال حاضر مکلارن (765LT) و فراری SF90 استراداله در همین سایت پدال
    اون روز خیلی قشنگه ????
    تیفوسی های فراری مثل پُتک روی سر شما خراب میشن

    موافقم 12
    مخالفم 20
    1. Hamidreza

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      ***
      اسپیدتیل سریع ترین خودروی مک لارنه …
      چیجوری 765 ال تی رو رقیب اس اف نود خونه خراب کن مریخی افسانه ای میدونی خدایی!؟
      والا اینطوری حساب کنیم که اگه بخوایم سریع ترین خودروی فراری با بوگاتی رو بگیریم فراری یا حتی مک لارن تو افق محو میشن! این چ وضعشه! نشون میده …
      همه میدونیم که اس اف نود از 720 اس سریع تره!

      حالا ول میکنی؟
      اول که گفتی آره اف ایت 720 اس رو له میکنه اما چی شد؟
      ی چیزی بگو غلط در نیاد
      حتی ادعا میکنی خودرو سازی فقط پورشه و فراری اما وقتی این دو با هم مسابقه میزارن میای گند میزنی به هیکل پورشه! بازم قصد خراب کردن فراری داری که نمی تونی ! داداش نمی تونی فراری رو خراب کنی !
      من خودم گفتم؛ عاشق اف ایتم !! همه جا! اما خب نظرات شما تغییری در علاقه ام به اف ایت ایجاد نمی کنه! تازه بیشتر عاشقش میشم! حالا ت هی بگو!
      اف ایت و 720 اس خیلی نزدیک همن! ی بار این میبره ی بار اون! ول کن جون هر کی دوست داری چرا همش سعی داری رو مخ طرفدارای مک لارن و فراری بری!؟

      بنظر من شما اصلا فراری فن نیستی! فقط داری وجهه فراری رو تو سایت خراب میکنی! داداش برو ایتالیا مقر فراری بگو آره من تو سایت پدال همه مک لارن فنا رو نابود کردم و آره من تو سایت پدال پرچک فراری رو بردم بالا از این به بعد مک لارن که هیچ حتی طرفدارای لامبو هم نمی تونن بگن ما از فراری سریع تریم! چه کاریه آخه حاجی
      میگی سلیقه ای عمل نکنن!
      آره ادمینای سایت همه مک لارن فنن و دشمن فراری!
      تیفوس کی بودی تو عامو!
      در ضمن
      همه شرکت ها در بهتر کردن این کلاس نقش داشتند پس چشمت رو باز کن و ببین
      پورشه – لامبو – فرای – مک لارن
      همشون
      از مک لارن که با 720 اس واقعا تونست با پیست محور های شرکت های دیگه رقابت کنه
      از فراری که لوکس بودن رو با پرفورمنس ترکیب کرد
      از پورشه که سنگ محک این کلاسه
      از لامبو هم که تا فردا میشه حرف زد فقط با آونتادورش چند لول سطح سوپر اسپورت ها رو برد بالا!

      موافقم 17
      مخالفم 6
      1. SF90 STRADALE

        ۱۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (3898 ديدگاه)

        فکر کنم خوشت میاد جواب منو بدی
        من خیلی وقته جوابتو ندادم در صورتیکه میتونستم همش بهت ضدحال بزنم و برم روی اعصابت
        گفتم ولش کن حوصله ندارم ولی مثل اینکه جدی جدی دوست داری روی اعصاب و روانت راه برم
        فقط بدون شغال شاید سریع تر از شیر باشه ولی سلطنت جنگل هیچوقت دستش نمیوفته
        شما فقط به سرعت مینازین که اونم تموم شد رفت
        ولی ما طرفداران فراری به تاریخچه ای پر افتخار ، نامی پر آوازه ، قدرت و ارزش بالای برند ، جوایز بی شمار ، انجین های تاپ و درجه یک ، مدل های افسانه ای و …. مینازیم
        مکلارن هرموقع یک انجین درست و حسابی از ۰ تا ۱۰۰ خودش ساخت بعدش بیا با هم حرف می زنیم
        بقیه مواردی که گفتم پیش کش ????
        شما V12 نیخواد بسازین ولی چیزی غیر از V8 چهار لیتری توئین توربو بسازین ؛ اینم آوانس ما به شما

        موافقم 6
        مخالفم 14
        1. Hamidreza

          ۱۵ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          والا
          همین فراری
          به توربو روی آورده!
          مک لارن چرا باید پسرفت کنه وقتی یکی از بهترین سازندگان انجین های تنفس طبیعی به توربو روی آورده؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. SF90 STRADALE

        ۱۵ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (3898 ديدگاه)

        فراری هنوز V12 تنفس طبیعی رو داره
        تا جایی هم که امکان داشته باشه حفظش میکنه
        V8 توئین توربو هم داره برای رقابت با پورشه و مکلارن
        V6 هم در آینده ای نزدیک از راه میرسه
        تنوع در ساخت انجین یعنی همین
        تازه قسمت جالب ماجرا اینجاست ….
        فراری داره روی انجین ۳ سیلندر با ۴ موتور الکتریکی کار میکنه که در آینده خبرهای بیشتری ازش میاد
        فراری و لامبورگینی اگه الکتریکی بشن بزرگ ترین ضدحال به عاشقان خودروست
        ولی مکلارن نه ، چون نه تنوعی داره نه صدای اگزوزی

        موافقم 1
        مخالفم 4
        1. Mf1

          ۱۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (478 ديدگاه)

          حالا همی ۷۲۰ با فراریf8 مقایسه کن ببین کدوم صداش بهتره

          موافقم 3
          مخالفم 0
    2. Mf1

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (478 ديدگاه)

      جالبه مکلارن ساختش ۲۰۱۷ ولی فراری ۲۰۲۰ ولی بازم طرفداران فراری کم نمیارن از لحاظ کامنت های الکی

      موافقم 17
      مخالفم 10
      1. Great British

        ۱۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1124 ديدگاه)

        والا من که اصلا فراری رو رقیب مکلارن نمیبینم چندین ساله فقط داره شگست میخوره تنها رقیب مکلارن پورشه هست و تمام.
        مکلارن واسه رقابت با کوچیکا ساخته نشده
        تکنولوژی 3 سال پیش جدیدترین ساخته فراری رو به راحتی به زانو در آورد.

        موافقم 8
        مخالفم 0
  17. دانیال روشنی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (175 ديدگاه)

    قیمت مک لارن درست اعلام شده؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. بهنام

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    توی یکی از قسمت های تاپ گیر مقایسه بین مک لارن mp4_12c و فراری 458 ایتالیا بود. توی مبحث شتاب، درگ برتری با مک لارن بود. اتفاقا در اون برنامه کلی راجع به سیستم تعلیق فوق العاده ی مک لارن هم تعریف و تمجید شد. به گفته ی کلارکسون اون قسمت پیست که ماشین ها چرخ عقب شون میوفته توی خاکی و میخوره به آسفالت رو مک لارن مثل رولزرویس رد میکنه ولی در آخر یه حرف قشنگی زد. اینکه مک لارن در مقابل فراری ماموریت ها رو بهتر و هوشمندتر انجام میده ولی فراری یه چیزی داره که مک لارن نداره (روح). دقیقا چیزی که ایشون بعنوان یک انگلستانی گفت. گفت فراری هم یه ماشینه که از فلز و دیگر مصنوعات ساخته شده ولی انگار روح داره و زنده هست. البته که مک لارن بعد از اون ماشین های فوق العاده ای ساخته ولی بنده با نظر شخصی خودم هنوز روح فراری در هیچ ماشین دیگری پیدا نمیشه. این عاملیه که خیلی ها در جهان اعتقاد دارن وجه تمایز فراری با دیگر خودروهاست. 720 خودروی فوق العاده ایه و سریعتر و شاید زیباتر از فراری باشه ولی اون اسب رقصان بدجور دل آدمو میبره. یه دنیا عقبه و افتخار و تاریخ باشکوه پشت سر فراری هست که آدم به سادگی میتونه یه چند صدم ثانیه شتاب کندتر رو بیخیالش بشه و صاحب اون زیبای اصیل بشه. دوستان نظر شخصی خودمو برای برند مورد علاقه ام نوشتم نظر سایر دوستان برای بنده قابل احترام خواهد بود.

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. joojoo

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (272 ديدگاه)

      توی خودروسازهای دیگه پیدا نمیشه؟؟؟؟ لامبورگینی کشکه این وسط؟؟؟ پاگانی چطور؟؟؟ هر جفت این کمپانی ها تک تک پرچمدارانشون افسانه ای شدن…..ولی فراری هر از چندی تر زده….مثل f50….یا 612(توی رده ی خودش)(گرچه سوپر افسانه هایی مثل لافراری یا F40 رو هم توی کارنامه داره)
      ولی لامبو رو نگا….میورای افسانه ای…..کانتاش افسانه ای…دیابلوی افسانه ای…..مورسیه لاگو ی افسانه ای….رونتون افسانه ای…و نهایتا هم اونتادور سوپر افسانه ای….همه ی مجلات…همه ی بررسی ها….هر وقت خواستن v12های لامبو رو اسم ببرن بهشون لقب افسانه رو دادن….چون همشون کاراکتر منحصر به فردی داشتن که هیچ کدوم از رقباشون نداشتن….
      یا پاگانی….تک تک نسخه های زوندا(گل سر سبد جاده ای شون زونداF) همیشه با عناوین خاص یاد شدن….
      هوایرا همینطور(گرچه زوندا بیشتر)
      فراری گرچه پر افتخارترینه….(که خب بخاطر سابقه ی بیشترش طبیعیه)…ولی اگه لامبورگینی یا پاگانی همچین روحی رو توی محصولاتشون نداشتن….هیچ وقت فراری فرصت نفس کشیدن بهشون نمیداد…چه برسه به اینکه سایه ی تهدیدشون رو روی سرش حس کنه….
      ایتالیا مهد تلفیق هنر و صنعت بوده…تمامی برندهای ایتالیایی هم موید اینن

      موافقم 2
      مخالفم 3
  19. مهدی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    این واژه زنده بودن و روح و لذت رانندگی که در مورد بیشتر محصولات فراری میگن بی دلیل نیست. وقتی تمام اجزا به بهترین شکل طراحی و ساخته میشن و به بهترین حالت کوپل و هماهنگ میشن نتیجش میشه این جمله. ممکنه فراری ها بهترین پرفورمنس رو نداشته باشن اما فراری با اون عقبه و فهم درست از ساخت سوپراسپورت همیشه می‌دونه چطور بهترین ها رو بسازه و بهترین باشه از نظر من یک پله پایینتر پورشه قرار داره و بقیه خودروسازها هم یکم راه دارن تا به این دو برسن. البته این جمله من نیست و تستر مجله evo هم این رو گرفته بود

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. joojoo

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (272 ديدگاه)

      فراری اتفاقا زده تو فاز رقابت با پورشه و مک…و از رقابت با رقیب دیرینه و سنتی خودش لامبورگینی فاصله گرفته….چرا…چون داره میبینه که پورشه و مکلارن بااعداد اعلامی خودشون….چطور دارن تبلیغ میکنن و خودشونو بالا نشون میدن…و بخشی از پرستیژ فراری به خاطر پرفورمنس چشمگیر محصولاتش بوده…و مجبور شده روی اعداد و ارقام مانور بیشتری بده…
      این وسط لامبو با رقیبی تازه نفسی به نام پاگانی باید سرشاخ بشه که اونم دست بر قضا…قدرت بالایی توی کاراکترسازی واسه محصولات خودش داره

      موافقم 1
      مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا