جیپدوجکرایسلر

آمار فروش کرایسلر، جیپ، دوج و رم در سال 2017

کرایسلر یکی از سه غول بزرگ خودروسازی در آمریکا محسوب می‌شود که در حال حاضر تحت کنترل شرکت فیات ایتالیا قرار دارد. کرایسلر خود از چند زیرمجموعه به نام‌های برندهای کرایسلر، دوج، جیپ، رم،MOPAR و SRT تشکیل شده است که همه آنها با هم گروه خودروسازی کرایسلر را تشکیل می‌دهند. در این متن آمار مربوط به برندهای کرایسلر، جیپ، دوج و رم را درج نمودیم. ابتدا هم به سراغ برند کرایسلر می‌رویم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

کرایسلر

شرایط و اوضاع و احوال اقتصادی برای برند کرایسلر در هشت ماهه نخست سال جاری نه‌تنها خوب نبود بلکه سخت آشفته و رو به افول بود. در این بازه زمانی، مجموعاً ۱۴۹,۳۸۸ دستگاه خودرو با نشان کرایسلر در سرتاسر جهان فروخته شد که نسبت به پارسال ۲۳.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.


کرایسلر بیشترین رشد را به لحاظ فروش در آسیا از جمله چین، ژاپن، هند و کره داشت اما در آمریکای لاتین به میزان ۲۶.۲ درصد و در آمریکای شمالی نیز به همان میزان، یعنی ۲۶.۲ درصد از فروش آن کاسته شد که در جای خود قابل تأمل است.

2017 Chrysler Pacifica Hybrid
اگر ملاک آماری را یک سال کامل میلادی در نظر بگیریم، از سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۶ میلادی، برند خودروسازی کرایسلر سالانه ۲.۸ درصد از لحاظ فروش رشد نمود، درحالی‌که میانگین این رقم در صنعت موتوری جهان معادل ۴.۶ درصد بود.


در سال ۲۰۱۶ میلادی، آمریکا با سهمی معادل ۸۷.۴ درصد بزرگترین خریدار محصولات کرایسلر در جهان بود. سپس بازارهایی چون کانادا با ۵.۹ درصد، مکزیک با سهم ۱ درصد، چین با سهم ۰.۶ درصد و آفریقای جنوبی با سهم ۰.۶ درصد رتبه‌های بعدی را از آن خود نمودند. محصولات کرایسلر در ۷۹ کشور دنیا به فروش می‌رسند.


در جدول ذیل میزان فروش انواع مختلف کرایسلر در هشت ماهه نخست سال ۲۰۱۷ درج شده است.

رتبه فروش نام خودرو میزان فروش درصد رشد سالانه
۱ کرایسلر پاسیفیکا ۸۰,۲۶۵ +۱۹۳.۶
۲ کرایسلر ۳۰۰ ۳۹,۶۲۸ -۷.۵
۳ کرایسلر ۲۰۰ ۲۰,۰۸۸ -۶۱.۶
۴ کرایسلر ۳۰۰C ۲,۶۴۲ +۳۱.۷
۵ کرایسلر وایگر ۶۰۸ -۶۳.۷
۶ کرایسلر تاون&کانتری ۵۸۰ -۹۹
۷ کرایسلر گرند وایگر ۷۲ -۳۸.۵

جیپ

در هشت ماهه نخست امسال، جیپ بیش از شش برابر کرایسلر، یعنی معادل ۹۵۸,۹۳۵ دستگاه خودرو را در سرتاسر جهان به فروش رساند که نسبت به پارسال، به میزان ۲.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. در این میان، بیشتری رشد را جیپ به لطف مدل جذابی چون کامپس داشت که در آمریکای لاتین و آسیا از جمله چین، ژاپن، کره و هند سخت خوش درخشید.


کلاً بیشترین رشد جیپ ازنظر در کشورهای مشترک‌المنافع CIS از جمله روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان و…با رشد ۲۱ درصد و کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس با رشد ۲۰.۸، روی داد. اما از حجم فروش آن در آمریکای شمالی به میزان ۱۳.۶ درصد نسبت به پارسال کاسته شد.


اگر ملاک آمار را یک سال کامل میلادی در نظر بگیریم. جیپ از سال ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۶ میلادی بیشترین رشد را به لحاظ فروش در میان برندهای خودرویی جهان از آن خود نمود و با رشد ۲۳۰ درصدی، فروش آن از ۴۴۰,۰۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۰ به ۱,۴۵۰,۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۶ جهش پیدا نمود. کلاً رشد سالانه جیپ طی این بازه زمانی معادل ۳۸.۵ درصد بود درحالی‌که میانگین این رقم در صنعت خودرویی جهان معادل ۴.۶ درصد بود.


در میان کشورهای جهان، آمریکا با سهمی معادل ۶۳.۷ درصد بزرگترین خریدار ساخته‌های جیپ در دنیا می‌باشد. پس از آن کشورهای چین با سهم ۱۳.۵ درصد در جایگاه دوم، کانادا با سهم ۵.۷ درصد در جایگاه سوم، برزیل با سهم ۴ درصد در جایگاه چهارم و ایتالیا با سهم ۲.۸ درصد در رتبه پنجم قرار دارند. خودروهای جیپ در ۱۰۸ کشور دنیا به فروش می‌رسند.


در جدول ذیل میزان فروش انواع ساخته‌های جیپ در هشت ماهه نخست سال ۲۰۱۷ درج شده است.

رتبه فروش نام خودرو میزان فروش درصد رشد سالانه
۱ جیپ گرند چروکی ۲۰۷,۵۹۱ +۱۲
۲ جیپ رنگید ۱۸۷,۹۰۵ +۲.۶
۳ جیپ چروکی ۱۸۷,۸۴۰ -۲۳.۶
۴ جیپ رانگلر ۱۶۱,۹۲۵ -۱.۸
۵ جیپ کامپس ۱۶۱,۷۹۹ +۶۲.۷
۶ جیپ پاتریوت ۴۸,۱۶۹ -۵۳.۵

 

دوج و رم

دوج و زیرمجموعه آن رم توانستند در هشت ماهه نخست سال جاری، عملکرد مثبتی را از لحاظ فروش از خود نشان دهند. در این بازه زمانی،۸۸۸,۰۰۰ دستگاه از ساخته‌های دوج و رم به فروش رفته است که در قیاس با پارسال، رشد ۱.۹ درصدی را نشان می‌دهد.


بهترین عملکرد را ازنظر فروش، دوج و رم در کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس با رشدی به میزان ۴۶.۹ درصد به ثبت رساندند. سپس کشورهای آمریکای لاتین با رشد ۶.۹ درصدی و آمریکای شمالی با رشد ۱.۴ درصدی جایگاه‌های بعدی را از آن خود نمودند.


اگر ملاک را یک سال کامل در نظر بگیریم. از سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۶ میلادی، دوج و رم سالانه ۹.۳ درصد از لحاظ فروش رشد نموده و فروش آنها از ۸۴۰,۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۰ به ۱,۳۱۰,۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۶ افزایش یافت. در حال حاضر، دوج و رم در ۸۳ کشور مختلف جهان به فروش می‌رسند.


در حال حاضر، بازار آمریکا با سهمی معادل ۸۰ درصد بزرگترین خریدار ساخته‌های دوج و رم بوده و پس از آن، کانادا با سهم ۱۳.۴ درصد در جایگاه دوم، مکزیک با سهم ۴.۷ درصد در مکان سوم، عربستان سعودی با سهم ۰.۳ درصد در مکان چهارم و پورتوریکو با سهم ۰.۳ درصدی در مکان پنجم ایستاده‌اند.


در جدول ذیل میزان فروش انواع مختلف دوج و رم در هشت ماهه نخست سال ۲۰۱۷ درج شده است.

رتبه فروش نام خودرو میزان فروش درصد رشد سالانه
۱ رم پیکاپ ۴۰۱,۸۲۲ +۶.۸
۲ دوج گرند کاروان ۱۳۸,۳۵۲ +۵.۵
۳ دوج جورنی ۸۴,۰۲۹ -۱.۴
۴ دوج چارجر ۶۶,۸۷۳ -۲.۶
۵ دوج دورانگو ۵۳,۰۵۸ -۳.۹
۶ دوج چلنجر ۵۱,۶۳۹ +۴.۶
۷ دوج پرومستر ۳۴,۵۴۶ +۳۵.۲
۸ دوج آتیتود ۱۳,۰۰۶ +۱۲.۵
۹ رم پرومسترسیتی ۱۱,۶۹۴ -۹.۶

 

منبع آمار: Focus2move.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Ferghun

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خود برند کرایسلر و رم رو بفروشه چون از همه برندها ی زیر مجموعش رشد فروشش کمتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      فقط منتظر آمار فروش آلفا و مازراتی هستم که این حرفم ثابت بشه کرایسلر دوج و جیپ نزدیک به 3 میلیون فروختن اون وقط پلت فرم جدید برا آلفا درست میکنند کراس اوور مازراتی بیرون میدن در حالی که نسله جدید ه اولین suv دنیا ساختش تو هاله ای از ابهامه در صورت ساخت تمام حریفاشو مچاله میکنه و حدالقل 250 هزار میفروشه اگه به جایه آلفا جولیا نسله جدیده چارجر و 300 میومد با هم بیش از 600 هزار میفروختن کاش چینیا شریکش بودن نه فیاته کسیف توجه کنید آلفا 2 هاچه پیزوری 1 سدان 1 کراس کم فروش مازراتی 2 سدانه کم فروش تحه جدول 1 کراس 1 کوپه فیات که نگو آشقال پس سوده کمپانی از کرایسلره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hemichan

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    Hell Yeah

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آرش آمریکایی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (621 ديدگاه)

    کرایسلر خیلی دیر به دیر نسل جدید خودروهاشو به بازار عرضه میکنه همین باعث میشه کم کم از فروشش کاسته بشه
    باید یه بروز رسانی اساسی بکنه
    خود برند کرایسلر باید سعی کنه به جایگاه لوکس ساز خودش برگرده
    کلا آینده روشنی رو برای فیات کرایسلر میبینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. .....::::LAST VIPER::::.....

      ۱۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      به نظرم فیات کرایسلر هیج برنامه ای واسه بروز کردن یا تولید کردن خودرو جدید تحت عنوان برند کرایسلر نداره
      ولی میشه به دوج رم و جیپ امید داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. (Ali(Chevy Nova

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    فقط کرایسلر باىد کمى بهتر عمل کنه
    این قسمتها هم که مشخص کردم خىلى خبر خوبى بود برام
    ((اگر ملاک آمار را یک سال کامل میلادی در نظر بگیریم. جیپ از سال 2010 الی 2016 میلادی بیشترین رشد را به لحاظ فروش در میان برندهای خودرویی جهان از آن خود نمود ))
    ((دوج و زیرمجموعه آن رم توانستند در هشت ماهه نخست سال جاری، عملکرد مثبتی را از لحاظ فروش از خود نشان دهند. در این بازه زمانی،888,000 دستگاه از ساخته‌های دوج و رم به فروش رفته است که در قیاس با پارسال، رشد 1.9 درصدی را نشان می‌دهد.))
    ((اگر ملاک را یک سال کامل در نظر بگیریم. از سال‌های 2010 الی 2016 میلادی، دوج و رم سالانه 9.3 درصد از لحاظ فروش رشد نموده و فروش آنها از 840,000 دستگاه در سال 2010 به 1,310,000 دستگاه در سال 2016 افزایش یافت. در حال حاضر، دوج و رم در 83 کشور مختلف جهان به فروش می‌رسند))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۱۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      علی آقا من یه جیپ ویلیز خریدم میخواستم بدونم این چراغ جنگیها قیمتشون حدودا چنده و از کجا میشه پیدا کرد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali(Chevy Nova

        ۱۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        دادا باىد برى چراغ برق تهران پاساژ طوس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. sadegh

    ۱۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (133 ديدگاه)

    سلام دوستان،من عاشق جیپم،تجربه سواریش رو هم داشتم،حالا میخوام یه جیپ صحرا بخرم،هزینه های نگهداریش چجوریه؟؟مثلا اندازه کدوم خودرو سدان کشوره؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. emad1990

    ۱۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    تنوع رنگ های دوج بسیار زیباس.کمتر کمپانی به اندازه دوج اینقدر رنگ های شاد و زیبا داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Jimmy

      ۱۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      از نزدیک ببینی تنوع رنگ رو بشدت دل ادم رو میزنه و خیلی بد به نظر میاد من همیشه به این فکر میکنم که اون ادمی که این رنگ رو خریده چی فکر میکرده مثلا دوج چلنجر بنفش رو فرض کن خیلی بد رنگ و زشت دیده میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. More

        ۲۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (72 ديدگاه)

        بشدت مخالفم چون همه رنگش هست و تو همه رنگ هم ابهت داره از مشکی مات تا سبز فسفری

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا