اوپلپژوسیتروئن

معرفی رسمی پژو پارتنر، سیتروئن برلینگو و اوپل کومبوی جدید

سه‌گانه‌ای فرانسوی-آلمانی
پس از معرفی نسخه‌های خانوادگی پژو پارتنر، سیتروئن برلینگو و اوپل کومبوی لایف در چند ماه پیش گروه پژو-سیتروئن به‌صورت رسمی نسخه‌های کاربردی‌تر این سه خودرو را معرفی کرد. این سه خودروی تجاری سبک دارای تغییرات چشمگیر در طراحی خارجی و داخلی بوده و کاربردی‌تر از هر زمان دیگری شده‌اند.


کار را با پژو پارتنر آغاز می‌کنیم که دارای طراحی i-Cockpit بوده و به لطف دوربین نصب شده روی پایه آینه جانبی سمت شاگرد و روی درب‌های پشتی میدان دید فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین یک صفحه‌نمایش ۵ اینچی نیز این تصاویر را به راننده نشان می‌دهد.


پارتنر ۲۰۱۹ دارای سیستم هشدار بار بیش از حد بوده که در صورت رسیدن خودرو به ۹۰ درصد حداکثر ظرفیت محفظه بار چراغ‌های LED سفیدرنگ را نشان می‌دهد. اگر محموله‌ی بارگیری شده بیش از حد مجار باشد چراغ‌های زرد به‌صورت خودکار روشن می‌شوند و همچنین یک هشدار صوتی نیز به گوش راننده می‌رسد.


طول استاندارد ۴.۴ متری پارتنر فضای مفید ۱.۸۱ متری را شامل می‌شود اما اگر شما نیازمند چیزی بیشتر هستید می‌توانید نسخه طویل‌تر ۴.۷۵ متری را بخرید که فضای بار مفید ۲.۱۶ متری دارد. ظرفیت این خودرو بسته به نسخه انتخابی بین ۶۵۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم متغیر بوده و کوچک‌ترین نسخه نیز می‌تواند بارهای ۶۰۰ کیلویی را حمل کند.

پژو از ماه نوامبر فروش پارتنر متحول شده را در بازارهای بین‌المللی آغاز خواهد کرد.


بد نیست نگاهی هم به پسرعموی هم‌وطن پژو یعنی سیتروئن برلینگو بیندازیم که وارد سومین نسل خود شده و هیچ تعجبی ندارد که دارای همان نسخه‌های مشابه با پژو از نظر طول می‌باشد. حداکثر ظرفیت بار این خودرو نیز ۱۰۰۰ کیلوگرم بوده و نسخه‌های “ورکر” و “درایور” ارائه می‌شوند که دارای ارتفاع متفاوت از سطح زمین، تجهیزات و بخش‌های محافظتی پیشرانه می‌باشد. بسته به نیازهای شمالی، مدل کرو کب نیز با ظرفیت سرنشین ۵ نفره در جلو و عقب نیز وجود دارد.


با وجود حداکثر ۲۰ سیستم کمک‌راننده، برلینگو امن‌تر از هر زمان دیگری بوده و البته همانند پارتنر با سیستم هشدار بار بیش از حد عرضه می‌شود. از جمله تکنولوژی‌های این خودرو می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، هدآپ دیسپلی رنگی، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و کنترل چسبندگی اشاره کرد.

سیتروئن قبلاً پیش‌فروش برلینگو ۲۰۱۹ را آغاز کرده و عرضه آن تا پایان سال جاری شروع خواهد شد.


اما سومین برادر این خودروها اوپل کومبو است که در پنجمین نسل آن دارای همان نسخه‌های عادی و طویل دیگر برادران فرانسوی خود بوده و حداکثر ظرفیت بار آن نیز ۱۰۰۰ کیلوگرم است. این خودرو نیز از همان سیستم هشدار بار سود برده و دارای سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده زیاد می‌باشد.


کومبوی جدید نیز همانند پژو و سیتروئن دارای یک جفت دوربین دید عقب به منظور بهبود میدان دید و کاهش ریسک تصادف در هنگام دنده‌عقب رفتن می‌باشد.


فروش پنجمین نسل اوپل کومبو از ماه سپتامبر آغاز می‌شود و البته رونمایی کامل آن در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    این روزا فرانسویا چقدر فعال شدند
    بین این سه تا پژو واسم جالب تر بود

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. سام

      ۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      من هم با شما موافقم علی جان.پژو پارتنر از همه اینها جذاب تره.البته ناگفته نماند که این سه تا ماشین در اصل از یک سازه فنی استفاده می کنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ahmad

    ۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    واقعا ظاهر قشنگی این پژو داره ، با وجود اینکه یک ون هستش ، طراحی هماهنگ و متوازنی داره ، مثل خودروهای المانی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. emad1990

    ۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    شاهین جان ماشین های کار جذابیت کمتری نسبت به ماشین های سواری و اسپرت دارن
    اگه امکانش هست از ماشین های کاروتجاری مطلب نذارید لطفا
    دوستان اگه موافقن لایک کنن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ایرانی

      ۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (9 ديدگاه)

      به شما باشه که هیچکی نباید جیکش در بیاد چون به سلیقه شما نمیخوره

      شاهین جان *** در مورد ماشینای کاری هرچقدر که میتونی بنویس. تا مردم کشور منم بدونن که کاربرد ون ریس و کل کل نیستش و مردم بقیه دنیا باهاش بار جابجا میکنن
      ***
      بعدم که یکی اعتراض کنه چرا تو مملکت ون نیستش همین ادما میان اول صف که بلع ون چرا نداریم
      معلوم نیست با خودشون چند چندن

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۷ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (20 ديدگاه)

        ریس … کل کل…. ون!!!!چه ربطی داشت…. نبود ون تو کشور ……..ماذا فازا ؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. emad1990

        ۸ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        طرز ادبیات و صحبت کردنت بیانگر ***
        اعتراضتو به شکل مناسبی میتونستی اعلام کنی وبقیه رو با خودت هم نظر کنی
        ***

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. ایرانی

    ۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    یه فولکس واگن ترانسپورتر پایه ترین مدلشو تبدیل به یه کمپر کنی با دکور چوب و لاستیکاشم از این لاستیکای همه جا رو چهار فصل بزاری
    بعدم ویزای شنگن تهیه کنی و بزنی تو قلب اروپا و دو ماه بگردی برا خودت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا