رنو

به‌روزرسانی پیکاپ اروپایی رنو آلاسکان

کمتر از دو سال پس از معرفی در بازارهای اروپا، رنو پیکاپ آلاسکان را به‌روز کرده تا رقابت بهتری با هم‌کلاسی‌های مشهورش داشته باشد.


اولین و مهم‌ترین تغییر این پیکاپ افزایش ظرفیت بار آلاسکان به ۱.۱ تن است که نسبت به مدل قبلی افزایش ۱۲۷ تا ۱۴۶ کیلوگرمی را نشان می‌دهد. ظرفیت یدک کشی این خودرو نیز برابر با ۳.۵ تن است که نسبت به قبل تغییری نداشته است.


دلیل افزایش ظرفیت بار آلاسکان معرفی سیستم تعلیق ۵ اتصالی جدید در عقب است که باعث بهبود سواری خودرو و کاهش ارتعاشات و لرزش‌ها می‌شود. این خودرو از ترمزهای بهتری هم ‌سود می‌برد زیرا رنو در چرخ‌های عقب از ترمزهای دیسکی و سیستم AEB استفاده کرده است. البته این سیستم در برخی بازارها به‌صورت سفارشی در دسترس است. شایان ذکر است تمامی تغییرات زیر پوست آلاسکان از پسرعموی ژاپنی آن یعنی نیسان ناوارا قرض گرفته شده‌اند.


پیشرانه‌ی پیکاپ موردبحث نیز بهبود یافته و هم‌اکنون از جدیدترین تکنولوژی‌های کنترل آلایندگی شامل SCR سود می‌برد. پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری توئین توربو دیزل آلاسکان با دو قدرت ۱۶۰ و ۱۹۰ اسب بخاری در دسترس بوده هرچند گشتاور نسخه‌ی اولی به ۴۲۵ نیوتون متر رسیده که حاکی از افزایش ۲۲ واحدی دارد. مشتریان همچون گذشته می‌توانند از بین گیربکس‌های ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته اتوماتیک یکی را انتخاب کنند.


از نظر تکنولوژی، آلاسکان ۲۰۲۰ با سیستم اطلاعات سرگرمی جدید رنو، اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین ۳۶۰ درجه و دستیار تریلر جدید عرضه می‌شود. همچنین سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی نیز بهبود یافته و از کنترل دینامیک جدید برخوردار هستند.


به این خاطر در آخر این بحث از طراحی خودرو نام می‌بریم که تغییرات ظاهری آلاسکان تنها به رینگ‌های ۱۷ اینچی جدید مربوط می‌شوند. همچنین رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز به‌صورت سفارشی در دسترس هستند.


رنو آلاسکان فیس لیفت از فصل پاییز سال جاری میلادی در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    یادمه زمانی قرار بود توسط نگین خودرو ارائه بشه و قیمتش هم میگفتن حدود ۱۴۰ میلیون تومنه ، اما فکر کنم با این شرایط وحشتناک دلار ، تا ۶ یا ۷ سال دیگه هم هیچ خودرویی وارد نشه و احتمالاً باید منتظر قیمتهای بالاتر از ۲ میلیارد و بیشتر برای پیکاپ ۲۰۱۶ هایلوکس باشیم??? .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    الاسکان و ایکس کلاس دقیقا ناوارو هستن با طراحی بازنگری شده این خودش نشون میده در کلاس ماشین های کار استفاده از پلتفرم مشترک خیلی عجیب نیست و شاید به صرفه تر هم باشه
    هیچ اماری از فروش الاسکان من در جایی ندیدم خوشحال تر میشدم اگر تعداد فروش این خودرو هم نوشته میشد ببینیم اروپایی ها چقدر از پیکاپ رنو استقبال کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      حمید رضا عزیز .
      اگر اشتباه نکنم تا جایی که میدونم ، در اروپا با آماروک و هایلوکس بیشتر حال میکنند و فروش بهتری دارند

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. الهام

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه زمانی وارد بازار خر تو خر ایران میشه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا