رنو

طرح دیجیتالی رنو/داچیا ساندرو برقی 2027 منتشر شد

بر اساس اخبار منتشر شده احتمال دارد چهارمین نسل رنو/داچیا ساندرو در سال ۲۰۲۷ و با قوای محرکه برقی تولید شود و ما نیز می‌خواهیم طرح‌های دیجیتالی چهره این خودروی ارزان‌قیمت را خدمت شما عزیزان تقدیم نماییم.

رنو/داچیا ساندرو دومین خودروی پرفروش بازار اروپا در سال قبل محسوب  و محصولات معتبری همچون فولکس‌واگن تی راک، فیات ۵۰۰، فولکس‌واگن گلف و تویوتا یاریس را شکست داده است. این هاچبک رومانیایی اگرچه پرفورمنس قابل‌توجهی ندارد اما با فضای کابین و بار زیاد و قیمت مناسب توانسته است خریداران زیادی را به خود جذب کند. سومین نسل ساندرو در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و با توجه به استانداردهای سخت‌گیرانه آلایندگی قاره اروپا به نظر می‌رسد نسل فعلی ساندرو آخرین نسخه از آن با پیشرانه درون‌سوز باشد.

طراحان خوش‌ذوق دنیای خودرو با توجه به اطلاعات موجود رندرهای چهارمین نسل ساندرو را منتشر کرده‌اند. احتمال دارد ساندرو در سال ۲۰۲۷ به محصولی برقی تبدیل شود و در بخش طراحی از ویژگی‌های کانسپت بیگستر سود ببرد. اگرچه چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده اما دنیس له وت مدیرعامل داچیا قبلاً در مصاحبه با رسانه‌ها به برخی جزئیات اشاره داشته است. ظاهراً داچیا با عرضه نسل جدید ساندرو کلاس خودروهای B را ترک نخواهد کرد و همچنان ابعاد جمع‌وجور و تناسبات یک هاچبک سنتی را حفظ خواهد نمود.

این برند رومانیایی برای حفظ ظاهر آشنای ساندرو اقدام به استفاده از برخی عناصر محصولات جدیدش همچون جلوپنجره متمایز، خط کمر گیرا در ارتفاع بالاتر و همچنین قوس چرخ‌های پهن‌تر خواهد کرد تا رنو/داچیا ساندرو برقی ۲۰۲۷ ظاهری مشابه کراس اورها داشته باشد. تمامی محصولات داچیا از سال ۲۰۲۴ به بعد بر روی پلتفرم CMF-B رنو ساخته خواهند شد و برای نسخه‌های برقی نیز پلتفرم CMF-B EV بکار خواهد رفت. قرار است ساندرو جدید از معماری مشترکی با خودروهای برقی و کوچک اتحاد رنونیسانمیتسوبیشی استفاده کند. از جمله این خودروها می‌توان به رنو ۴ و ۵ جدید و نیسان میکرا اشاره کرد.

رنو/داچیا ساندرو برقی ۲۰۲۷ حفظ قیمت پایین خود احتمالاً از باتری کوچک‌تری در مقایسه با خودرویی همچون رنو ۵ استفاده خواهد کرد. مدیرعامل داچیا حتی تائید کرده است این خودرو شعاع حرکتی کمتر و زمان شارژ طولانی‌تری نسبت به رقبا خواهد داشت اما از شنیدن این سخنان نباید تعجب کرد زیرا ماهیت داچیا تولید خودروهای ارزان‌قیمت است. برند موردبحث در حال حاضر ارزان‌ترین خودروی برقی اروپا یعنی اسپرینگ را عرضه می‌کند. البته سال آینده شاهد جایگزینی اسپرینگ با یک خودروی جدید که پلتفرم متفاوتی نسبت به ساندرو دارد خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ARMAN سابق

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    پدال جان AMG GT جدید معرفی شد پوشش بده

    موافقم 2
    مخالفم 1
  2. رامتین

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3052 ديدگاه)

    بنظرم باید رنو ساندرو دوباره در ایران مونتاژ بشه. اما نسل جدیدش یعنی 2023. بسیار بهتر از خودروهای چینی هست و اگه مثلا ورژنی مثل RS ازش تولید بشه تا حد گلف میتونه کارا بشه. چرا؟ چون دو ساله پرفروشترین خودروی کل قاره اروپا شده و به حکمرانی 5 ساله گلف پایان داد.

    موافقم 13
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    طراحی نسل فعلی با موتور بنزینی رو بیشتر میپسندم. کاش بجای مهاجرت کامل به سیستم برقی، بیشتر روی سیستم‌های هیبریدی سرمایه‌گذاری می‌شد.

    موافقم 3
    مخالفم 3
  4. T

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (354 ديدگاه)

    مثل نسل فعلی زیبا نیست و نا هماهنگ و زشته

    موافقم 2
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا