تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من میخواهم فردا 8 بهمن یک ef7 بردارم راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سعید

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام لطفا مرا در مورد خرید ef7 راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عباسی

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    سلام
    من هم25دی1پایه گازسوزنوشتم.سایت زده تحویل20روزه. کسانیکه سابقه خریددارن بفرمایند معمولا چندروز کاری بدون تعطیلات طول میکشه تحویل بدن.
    درضمن مدل91 چه مشکلاتی داشته؟
    کدام کارخانه میزنه؟ مشهدیامرج یاتبریز؟
    1راه بذارین پیش پام که بتونم شیفت a تحویل بگیرم
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. navid2012

      ۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      سلام همه نوع سمند در تهران تولید میشه. گاز سوزش بیشتر از بنزینی میفروشه.. ایرادات کم تر شده.(کدوم ماشین ایرانی بی مشکل نیست) .
      برا من تحویل 30 روزه بود من 20 روزه تحویل گرفتم.از سایت فروش ایران خودرو وضعیت خودرو رو میتونید چک کنید http://ikco.iranecar.com از بخش ویژه مشتریان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. aria

    ۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    این موتور بر پایه گاز طراحی شده. بزرگترین مزیتش اینه. ایرادات هم در 91 برطرف شده . تازه بنزینی بد فروشه ها. دوگانه رو خیلی بهتر میخرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عباسی

    ۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    سلام
    من25دیماه ای اف7پایه گازسوزثبت نام کردم تحویل20روزه
    اونایی که دستشون درکاره معمولا چندروزکاری بدون عطیلات طول میکشه تاتحویل بدن؟
    مدل91این ماشین مشکل خاصی داشته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      مال من را 20 روزه دادند مشکل خاصی نداره. مال من بوق براش نصب نشده بود که شرکت برام نصب کرد. آببندیش کن و بعد نازش نکن تا تنبل نشه. ماشین من الان به راحتی ال 90 پرشتاب را میگیره. و از نظر مشکل راحت راحت راحت باش که نداره. تحویل بگیری می بینی بخدا سواریش از زانتیا و مگان بهتر و لذیذتر است

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عباسی

        ۹ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (29 ديدگاه)

        20روزکاری بدون تعطیلات رسمی وپنج شنبه وجمعه ها-یا20روزپس ازواریزوجه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فرهاد

      ۹ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      نه نداشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. alireza

    ۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اقا هرکی خودش یا اطرافیانش سورن ef7 دارن کمکم کنن می خوام سورن ثبتنام کنم می خوام ببینم سورنا هم موتورشون مشکل داره یا نه ماشینه خوبیه یا نه از لحاظ موتوری منظورمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نوید

    ۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوستان خوب سلام – ماشین من برای بار سوم دوباره روغن ریزی کرد-فعلا ازنمایندگی ایران خودرو نوبت گرفتم که ببرم ببینن و اگر شد قطعه اویل ماژور را امداد کنند.
    اگر کسی از دوستان خوستانی ، قطعه اصلی اون را می داند که کی دارد و می فروشد خوشحال می شوم آدرس بدهد تا بخرم .
    دوستان عزیز این را بگم که برای بار دوم که داشتن اویل ماژور را می بستند بگم که حتی دوتا چسب را برای قطعه یاد شده استفاده کردند ولی گویا جواب نداد.
    البته یه مورد را بگم که نمایندگی های پایلت ماشین ef7 گفتندکه حتی بعد از تعویض اویل ماژور بعد از چند ماه (3 تا 8) ماه دوباره باید ببرید قطعه سفارش بدهید. اینطور گفتند.
    حتی چند روز پیش که بندر عباس بودم یکی از مردم اونجا همین را گفت .
    انشاا… که مال شما اینطور نشود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عباسی

      ۹ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (29 ديدگاه)

      ماشینت مدل چندبود؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. عباسی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    دوستان صحیح ترین روش آب بندی پایه گازسوزراتوضیح بدین.لااقل1بحث فنی مفیدهم لابلای این تنفروتعصبهاداشته باشیم.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. navid2012

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      دوست عزیز
      من در چند صفحه قبل این رو توضیح دادم. مطالعه بفرمایید صفحات قبل رو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. alireza

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سمند بود یا سورن؟ مدل چنده ماشینت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نوید

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوستان خوبم ماشین من سمندef7 مدل آذر90 بود .
    امروز یکی از تعمییرکارهای یکی از شهرستانهای خوزستان گفت ماشینت را بیاور تعمییرگاه شخصی خودم تا تضمینی برایت درست کنم.
    احتمال زیاد فردا ببرمش درب مغازه اش .ولی کسانی که برده بودن گفتن دوتا واشر می گذاره و خوب چسب کاریش می کنن . ولی باید بروم ببینم چکار می کند
    کفت 80 هزارتومان درستش می کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام دوستان.وقت بخیر
    میخواستم بدونم از دوستان کسی هست که بگه مشکل تعویض دنده از 1 به 2 تو سمند EF7 رو چجور میشه حل کرد؟
    اگه خیلی پرگاز بخوای بری تو دنده 2 مخصوصا تو سربالایی دور موتور یهو میری بالا و دیر پایین میاد (بدلیل پدال برقی گازش)
    اگه کم گاز بری خب به موتور فشار میاد
    ممنون میشم اطلاعات کارشناسانه بدین
    اصلا بهترین دور موتور برای تعویض دنده ها چنده به نظرتون؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. عرفان

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    رو 3.5

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ramin

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    سلام به همه.پایه گاز سوز همون دوگانس یا نه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. navid2012

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      پایه گاز سوز ماشین دوگانه است که ماشین در شرکت دوگانه شده و تمام قطعات مانند رگلاتور و… به صورت شرکتی به موتور وصل شده وماشین با گاز راحت تر میسوزد. و ما وقتی سوخت رو به گاز تغییر میدهیم ecu یا همان سیستم پردازش ماشین به موتور نسبت تراکم گاز رو موتور میده تا موتور بهتر با گاز بهتر کار کنه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. aria

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        نه . پایه گاز سوز یعنی موتوری که بر پایه سوخت گاز طراحی شده و با گاز بهتر کار میکنه مثل موتور ملی. دوگگانه سوز گارخانه ای پایه گازسوز نیست مثل سمند xu7 دوگانه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. sajad

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم یه ef7 ثبت نام کردم 27 دی ماه
    11.5 پیش بقیه سه تا چک
    خدا کنه این چیزایی که در مورد ef7 میگن راست نباشه
    بچه ها نمیدونین از کی مدلش 92 میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. عباسی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    نشدرینگ آلومنیومی ثبت نام کنم.قیمت رینگهای آلومنیومی برای این ماشین حلقه ای چنده؟
    رینگهای فولادی رابدم چندبایدسربدم آۀومنیوم بگیرم؟
    دضمن من رهیاب راهم خریدم.میرزه؟ مارشال که خیلی ارزونتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. navid2012

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      قیمت هر رینگ که ایران خوردو میزاره بین 130 تا 150 تومن هست . رهیاب هم خوبه .ولی من با گوشی راحت ترم اونم با گوگل مپ که خیلی باحاش حال میکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. نوید

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    بچه ها سلام- ماشینی که برای بار سوم روغن ریزی داشت بردم دادم یه میکاینیکی بیرون از ایرانخودرو که روغن ریزی را درست کند-می دانید چکار کرد؟؟؟
    شاید باورتان نشود وقتی اویل ماژول را باز کرد واشرها را بهم نشان دادو گفت ضخامت این واشرها کم هست برای جبران اینکار باید از کاغذ ویکتوری استفاده کنیم (البته ابتکار خودش بود)
    لذا- به اندازه همان دو واشر از قبل بریده بود سر جایشان گذاشت بعد کمی چسب مزدا زد بعد اویل ماژور را بست و گذاشت سر جایش
    دوستان قول داد که از 8 ماه پیش تا الان اینکار را برای خیلی ها انجام داده و کسی هنوز نیامده بگه که روغن ریزی داره- البته اینو خودش می گفت- درضمن من فقط با یکی از اونهابطور غیر مستقیم در ارتباط بودم که می گفت حدود 7 ماه هست که اینکار را برایم انجام داده هنوز روغن ریزی ندیدم.
    دوستان خوبم اکثر دوستان بسیاری مخصوصا اینهایی که نیمه دوم 90 ماشین ef7 گرفتن روغن ریزی دارن و تا الان کسی را ندیدم که بگه خوب شده است
    استاد که قول داده برو تضمینی و انشا… تا چندین سال شاید اصلا دیگه روغن ریزی نکند.
    اینو نوشتم شاید کسی بخواهد استفاده کند.
    البته کاغذ ویکتوری واشر انواع دارد منظورم ضخیم و نازکی را می گویم (چون نشانم داده بود)اینو که استفاده کرده بود شاید به اندازه ضخامت 5 ورق a4 بوده است.
    استاد می گفت اگر بارها ایرانخودرو برای شما اویل ماژور را عوض کند باز هم روغن ریزی خواهید داشت.
    کسی آدرس را خواست بگه تا بنویسم.(در خوزستان هست)
    گفته باشم که هنوز چند روزی بیشتر نیست که برایم درستش کرده است .
    یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. aria

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    موتور ef7پایه گاز سوز یک موتور مدرن بدون عیب هست و خواهد بود که متاسفانه تولید مدل اخر 90 و فروردین91 بعلت استفاده از واشر سر سیلندر مرغوب دچار وواشر سوزی و به همین دلیل بعضا موتور سوزی شد که ایرانخودرو همان زمان بروز مشکلات در صدد تعویض شرکت قطعه ساز برامد که مشکل حل شد ناگفته نماند این مشکل بعلت تتحریم پیش امد . غفلت کوچکی که سبب بی آبرویی این موتور محبوب گشت. البته نترسید دیگه هیچ مشکلی نداره.من دارم عالیست معرکه . نرم . ساکت. پرشتاب . کم مصرف .با لذت سواری بهتر از زانتیا . در سطح سوناتا 2010

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      اصلاح در تیتر 2 . بجای مرغوب نامرغوب صحیح است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. aria

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    ef7 یک موتور به تمام معنی عالی که به علت اشتباه کوچک ایرانخودرو ( استفاده از واشر نامرغوب در3ماهه اخر90 2ماهه اول 91 دهان بدبینانش را به یاوه گویی باز نمود و باعث بی ابرویی این موتور عالی شد گرچه شرکت ایرانخودرو مشکل را حل کرد اما خاطره تلخی از این موتور بیاد ماند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. عباسی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    دوستانی که 20روزه تحویل گرفتن نفرمودن20روزکاری بدون تعطیلات یا اززمان ثبت نام20روز( باتعطیلات)
    من25دی ثبت نام کردم اگه قیمت کارخانه رفت بالاتفاوتش رامیگیرن؟
    حدوداآخرای بهمن تحویلم میدن یامیره برااسفند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. navid2012

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      20 روز از زمان ثبت نام من تحویل گرفتم/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. علی 55

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    البته من تحویل نگرفتم ولی برادرم را 22 روزه دادند البته سمند se. چون این ندل را زودتر میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. aria

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    آقا مسعود . کجایی؟؟ خیلی جات خالیه. بیا داداش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علی 55

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    آقا من موندم بین 405 دوگانه یا سمند ef7. راهنمایی کنید .یک ال90 داشتم که چند روز پیش موتور سوخت . پیستون ذوب کرد درست بشه میفروشمش. البته قطعاتش نیست میگن ترکیه هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. aria

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    سلام اقا عباسی . ببخشید. چند روز مسافرت بودم. من ماشین را 20روزه تحویل گرفتم .20 روز کاری نه. کلا 20روز. درمورد قیمتش باید بگم که چون شما نقدی خرید کردید و تمام مبلغ را پرداخت کردید با قیمت روز ثبت نام (طبق قرارداد که دست خودتان هست) تحویل میدن و اضافه از شما نمی گیرند اما اگه پیش خرید کنید به قیمت روز تحویل خودرو با شما فروش میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. نوید

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوست خوبم جناب آقای آریا سلام: واشر سر سیلندر را نمی دونم کاری کرده یا نه؟ البتهمال من یکبار واشر سر سیلندر سوزاند که امداد کردم و نصب کردندد و خدا را شکر تا الان مشکلی پیش نیامد ولی واشر اویل ماژر را هنوز نتوانسته کاری بکنه چون مال خودم دوبار گذاشتم ولی دوباره شروع به روغن ریزی کرد که مجبور شدم برای بار سوم به میکانیک بیرون نشان بدم و درست کند – متاسفانه شرکت ایرانخودرو هنوز اون قابلیت ساخت واشر را نداره-
    در ضمن امروز به لیست قیمتهای ماشین انداختم خیلی متاثر شدم چرا که قیمت تمام ماشین ها یی که از سمند کمتر بود خیلی بالاتر رفته ولی سمند روی قیمت خودش مانده-
    می ترسم قیمت سمندIF7 با پراید یک قیمت بشه مثلا زمانی که من سمند را خریدم از L90 بالاتر بود ولی الان بروید قیمت ها را نگاه کنید !!!! چرا نمی دانم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      سلام نوید جان. گفتم که هرچه مشکلات موتوری بود از خرداد کلا مرتفع شد الان توی هیچ نمایندگی ماشین واشر سوخته نداریم . راستی ماشین شما در چند هزار کیلو متر واشر سوخت؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (47 ديدگاه)

        سلام آریا جان-14000 واشر سوزاند

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. aria

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        نویید . میتونی بگب چطوری شد که سوخت. قبلا علائمی نداشت؟ چکار شد که سوخت چه مشکلی برای ماشین پیش آمد که سوخت؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  25. پدرام

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام- میخواستم بدونم ایا میشه رینگ 16 بندازم رو سمند و معایب و حسن اون چیه؟ تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. پدرام

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام- ایا میشه رینگ 16 بندازم رو سمند و معایب و حسن اون چیه؟ تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. عباسی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    ماشین من خدابخوادآماده تحویل شده-شماره پلاک وبدنه بهش اختصاص دادن-تاآخرهفته شایدتحویل گرفتم-1پراید132دوگانه مدل87دارم.ازنظرموتوروزیربندعالیه-ولی چه حیف که جلوش2بارضربه خورده- یکیشون رابایدبفروشم- اینطورکه شماها ازسمندگفتین ترس برم داشته
    پرایدراگازوبنزین فقط خرجش کردم-سمندرامیترسم
    تحویل گرفتم کیفیتش رااطلاع میدم(اگرچه بایدچندهزارتایی کارکنه تاجوهرش معلوم بشه ولی لااقل زیربندوترمزواتاق ازهمین اول میگه چندمرده حلاجه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arian

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      اصلا شک نکن. بد به دلت راه نده هیچی نمیشه من الان 7000 کار کردم فقط اول بوق نداشت اصلا نصب نبود . دیگه هیچ ایرادی . نه سر و صدا نه روغن ریزی نه تنبلی. بر عکس. عالیه عالی. سواری بهتر از زانتیا. بخدا بهتره. شاید بشه گفت در حد سوناتای 2010. شتابش عالیه سرعتش معرکه نرم .روان. ساکت و زبی سر و صدا. مبارکت باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. arian

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    راستی برای آببندی. من تقریبا 35 لیتر بنزین درجا توی حیاط سوختم البته هر نوبت که ماشین را روشن میکردم 15 دقیقه روشن و 45 دقیقه خاموش . الان عالی شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محسن

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اریان جان با این اب بندی کردن احساس میکنم که به ماشین لطمه زدی چون برای اب بندی باید ماشین رو چند وقت با دور موتور پایین حرکت میدادی نه اینکه 35 لیتر بنزین رو درجا بسوزونه در ضمن میگن که ماشین نباید بیشتر از 5 دقیقه درجاروشن باشه
    به هر حال امیدوارم که از ماشینت همیشه لذت ببری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. نوید

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام – واشر سر سیلندر خود بخود سوزاند – علتی را متوجه نشدم – استای ایرانخودرو گفته بود بعلت کیفیت خیلی بد واشر ماشین اینجوری شده است و تقصییر شما نبود- در ضمن گفته بود که اکثرا با این مشکل مواجهه هستند – مخصوصا روغن ریزی و روشن بودن چراغ چک – که فکر کنم هنوز مشکل روغن ریزی حل نشده – البته شانسی هست که یکی روغن ریزی داره و یکی نداره- بستگی به همان ضخامت واشر اویل ماژور داره که مال یکی به اندازه باشه و مال یکی کوچکتر باشه- در ضمن اگر واشر سر سیلندر عوض بشه صدای ماشین چند برابر می شه – از خیلی ها سوال کردم – که گفتن مال ما هم اینطور شده است و کاریش نمی شه کرد- انشا ا…. مال شما عالی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا