تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. aria

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    بهرحال من که از ماشینم راضیم . نه سر و صدا . نه روغن ریزی و هیچ عیبی . یعنی هیچی. فقط گفتم بوق نداشت که براش گذاشتند. شتابش هم تو جاده عالیه . در سرعت 120 به بالا برعکس همه ماشینهای دیگه ماشین جون میگیره . انگار یه موتور دیگه میاد به کمک . باور کردنی نیست . مثل اینکه توربو داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      منم حرف شما رو تایید می کنم
      از سال 84 تا 90 سمند داشتم و واقعا هیچ وقت هیچ ایرادی نداشت و فقط خرج بنزین و روغن اون می کردم و تنها خودروی ایرانی بود که تو جاده راننده رو خسته نمی کرد و واقعا بعد از 120 تا ماشین نرم تر و پر شتاب تر میشد.
      ولی اون ماشین دیگه با اون کیفیت تولید نمیشه
      اون سمند کجا و این سمند های جدید کجا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. عباسی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    توربوشارژ ندارن؟
    مگه روی ای اف سون توربوشارژ نمیبندن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      نه . روی ef7 تولید شده الان نداره . اگه نصب بشه حدود 150 اسب قدرتش میشه. اونوقت میشه به سمند موتور ملی افتخار کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. عباسی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    عصر ماشین راتحویل گرفتم
    فعلاکه27کیلومترکلا رفته
    موتورش رانمدونم!! ولی روکشای عتیقه ای داره
    درهیچ ماشینی ندیده بودم- نمایندگی شهرستان ما2سمندپیاده کرده بود
    روکشهازمین تاآسمون فرق داشت.ازدستشون دررفته گمونم
    پخش سی دی هم ازمدلهای جدیدایران خودرو است ولی همچنان یواس بی نمخوره
    موتورکه فوق العاده نرم وبیصداست(فعلا)
    نمایندگی عاشقش شده بودواصرارداشت بذاروبرو6میلیون روش بگیر
    خداکنه موتوری هم عالی دربیاد
    اتاق بیصدا،فرمان نرم وخوش دست-ترمزهای محکم-دورمتور1لحظه دنده3رفت بالا؛ ماشین جاکن شد
    دعاکنیدخیربده
    من که ازشوق وذوق!!!!! یادم رفت، نمدونم نمایندگی چراچیزی درموردبیمه وکارت طلایی نگفت
    هیچ کدام رابهم نداد
    فردازنگ میزنم میپرسم
    میخوام1دست ازروکشهای شرکت آپکوبراش بگیرم
    کسی اگه خریده بگه کیفیتشون چطوره
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام
      لطفا بگین این سمندهای ای اف 7 ثبت نامی دی 91 را داده اند یا نه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (8 ديدگاه)

        ما 24 دی ثبت نام کردیم، 16 ام رسید نمایندگی گرگان، 17ام به ما ماشین رو تحویل دادن!
        تا الان هم 460 تا کار کرده، شتابش نسبت به وزنش عالیه، فرمونش هم که واقعا حرف نداره، نرمیش هم واقعا خوبه فقط توی دست انداز های خیلی بزرگ، جلوی ماشین یکم میکوبه که میگن واسه سنگینی موتورش هست…
        روزی که میخواستیم ماشین رو تحویل بگیریم یه دونه سمند معمولی هم اونجا روشن بود، صدای موتور ماشینمون در برابر اون واقعا عالی بود!
        در کل خیلی ازش راضیم، امیدوارم از این به بعد هم همینطور باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امیر

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        ببخشید. نقد وچکی بود؟ یا فقط نقد بود؟
        چون بنده قسمتی نقد و بقیه چکی ثبت نام کردم در تاریخ 28 دی ماه. ولی تا امروز در مرحله ثبت چک هستش.(امروز 23 بهمن)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. محسن

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (8 ديدگاه)

        نقد و چکی بود، با پیش پرداخت 117,885,000
        واسه ما هم حدود یه هفته بود که توی مرحله پرداخت کل وجه مونده بود ولی بعدش شروع به حرکت کرد!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. امیر

        ۶ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        متاسفانه امروز 6 اسفند شد و ماشین بنده هنوز فاکتور نشده . نمی دونم ایران خودرو چه قانونی داره. اونایی که بعد از بنده ثبت نام کرده بودن ماشین رو تحویل گرفته اند ولی من هنوز .؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. aria

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    بهت گفتم ازش راضی خواهی بود. یعنی عالیه . 20 . من که دلم نیومد بفروشمش . عاشق رانندگیش شدم.تو هم همینطور. مبارکت باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عباسی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    فن هابدجورصدامیکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      من هنوز متوجه صدای فن نشدم. یعنی نمی دونم کی روشن میشه کی خاموش میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. navid2012

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (39 ديدگاه)

        من هم متوجه نمیشم. خیلی صداش کمه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. mehrdad

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    سال 90 دوتا از دوستای من ef7 خریده بودند من سوار شدم اول خیلی راضی بودن .من هم وسوسه شدم بخرم سوار شدم. بد نبود .بعد از یکماه موتور یکی از ماشین ها سوخت که اتفاقا بنده خدا خودش تو ایران خودرو کار میکرد وبه توصیه همکاراش خریده بود یک میلیون زیر قیمت فروخت البته بعد از تعمیر وکلی گرفتاری . دومیش که هنوز یک ماه هم از تحویلش نگذشته بود هم واشر سر سیلندر سوزوند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی 55

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      تمام اون مشکلات در سمند تولیدی در سه ماهه آخر 90 و دو ماهه اول 91 بود . که برطرف شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. aria

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    میخوای بفهمی چقدر موتور خوبیه .کنار یک 405 روشنش کن و صدای دو موتور را مقایسه کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. عباسی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    موتورش خیلی کم صداست- ولی چون هنوزجابازنکرده وکیپ هست مسلما زودترداغ میکنه0وقتی فن روشن میشه باسروصداکارمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. aria

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    در مدل 91 مشکلات واشر سوزی سمند حل شد. . مدل 90 سمند موتور ملی دچار مشکلاتی بود. الان خوشبختانه مشکلی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. پیام

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام، من 28 دی 1 دونه سمند پایه گازسوز ثبتنام کردم. اما هنوز که هنوزه هیچ اتفاقی نیافتاده! توی سایت که چک می‌کنمنوشته هنوز تو مرحله پرداخت کل وجه ؟. به نمایندگی که زنگ می‌زنم میگه، به خاطر تغییر شرکت بیمه‌گذاره؟ دوستایی که در جریان موضوع هستند لطفاً راهنمایی کنند. ضمناً من شنیدم کیفیت تولیدات سال 91 افت کرده، آیا این موضوع صحت داره؟ ضمناً روش درست استفاده و نگهداری از این ماشین چیه؟ لطفا! راهنمایی کنید یا لینکشو بذارید. راستی تفاوت رینگ آلومینیومی با فولادی چیه؟
    خیلی خیلی ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز من آبان 91 پیش فروش قطعی سمند ef7 ثبت نام کردم 24 دی برام دعوت نامه اومد و 26 دی ماه تسویه حساب کردم و از 28 دی ماه روی حالت صدور فاکتور باقی مونده و هر چی نمایندگی هم سوال میکنم جواب درستی نمیدم اما شماره بازرسی ایران خودرو 48229803-021 هست میتونی بهتر پیگیری کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. عباسی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    تفاوت رینگ ها در4حلقه حدود400هست_ توهم مثل من آلومنیومی راازدست دادی!!
    من25دی ثبت نام کردم-نقدواقساط_21روزه تحویل گرفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. navid2012

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      من اون موقع که ثبت نام کردم رینگ آلمینیومی بود و قیمت 21818000 وثبت نام کردم .فرداش سایت ایران خودرو قسمت سمند بسته شد و یک روز بعد قیمت جدید 22900000 اعلام شد و رینگ آلمینیوم از آپشن های ماشین برداشته شد …

      در کل من هم رینگ آلمینیومی گرفتم و هم قیمت پایین تر . به جرات میتونم به من شانس آوردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پیام

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        مزیت رینگ آلومینیومی فقط زیباییه یا شامل چیزهای دیگه هم میشه؟ ضمنا کسی می‌دونه اینکه میگن باید در نگهداریش مراعات کرد یعنی چی؟ راستش من ریست ریستم توی ماشین نگه داشتن. حتی آب و روغن هم یادم می‌ره سال به سال چک کنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. aria

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        سلام ماشینت را کی تحویل گرفتی؟ چقدر کار کرده؟ . ایراد خاصی نداره؟ روغن ریزی یا صدای اضافه . .چون من 15 آذر ماه تحویل گرفتم .راضی هستم . 7000 کار کرده روغن ریزی از هیچ جا نداره .فقط فرمون درجا پیچش صدا میده. کرکر میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. سهند

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه کلمه توپ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. hamed

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام.سمند ef7 من مدل 90 هستش.
    میخواستم یه راهنمایی از اونایی که ef7دارن بگیرم.
    چطور میشه صدای توی اتاق را کم کرد؟
    آخه من قبل ef7 یک سمند ال ایکس معمولی داشتم.اون خیلی خوب بود و صدای توی اتاق خیلی کمتر میومد.
    البته سمندef7 از لحاظ شتاب و قدرت خیلی سرتر از سمند ال ایکس معمولی هستش. ولی خب یه مقدار سر و صدای داخل اتاق برعکس بیرون اتاق زیادتره!
    درضمن با اینکه 3 بار بردم نمایندگی برای حل مشکل روغن ریزیش هنوز هم روغن میریزه!
    فرمونش هم خــــیــلــی میلرزه!!
    باید چکارش کنم که درست بشه؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. عرفان

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    باوووو.
    رو سمند موتور بنزم بزارن بازم یه ماشین (حاج آقا)پسنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. عباسی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    منم اگه فرمون راتاآخربچرخونم میلرزونه
    سروصدااصلانداره
    صدای تسمه بیشترازموتوره
    تنهاچیزی که آزارم میده صدای ناجوره فن هست-غیرطبیعیه
    چکارش کنم؟گارانتی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. navid2012

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      بهتره به چند تا نمایندگی نشون بدی . که بررسی کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ازراییل

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اونایی که راضی هستن یا اصلا ندارن یا تا حالا ماشین سوار نشدن الغ سوار بشی بهتر از فرقونهای ایران خودروست من رو 4 موردش امتحان کردم پرونده های شکایاتم اندازه یک خودرو ملی شد نتیجه نداد 2تا پرشیا 1 سمند 206صندوقدار در کل امیدوارم روزی بشه بدبختی وبلای خونوادگی نسیب مسولانشون بشه آمییییییییییییییین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (163 ديدگاه)

      طوری حرف میزنی انگار اینجا آلمانه که تولیدات ایرانخودرو را نپسندیم. اینجا ایرانه و همین محصولات ایرانخودرو داره عرضه میشه . توی همین محصولات باید بهترش رو پیداکنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. ho.mobil

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام.دوستان ef7 خیلی پر ایراد از اب درومده.من سمند 85 معروف به مدل طلایی دارم.که می خواستم عوضش کنم با ef7 که همه گفتن اینکارو نکن و الان هم راضیم.خیلی ماشین خوبیه.اصلا مشکل خاصی باهاش نداشتم.کل محصولات جدید ایرانخودرو در 3 سال اخیر افتضاح شدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. پوریا

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه ایی اف سون گرفتم فرداش اونو فروختم خدایش از نظر من بد نبود ولی خیلی بد ازش تعریف میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کامیاب

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ماشین ای اف سون ما 15 هزارتا راه رفته و ازش کامل راضی هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. aria

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    من تعجب میکنم این چه دشمنی و عنادیست که با سمندef7ست .و از کجا آب می خوره . آخه هرکی داره راضی هست و افرادی که ندارند و سوار این ماشین نشدند میگن کیفیت نداره. بنظر من از زانتیا که داشتیم (2سال) خیلی بهتره . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. فرهاد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من یه سمند ef7مدل 6/90 داشتم واقعا افتضاح،اولین مسافرت و بعد از یک ماه رفتم شیشه عقب بخار گرفته بود المنت رو زدم که دیدم بوی سوز از ماشین میادوبلافاصله المنت و خاموش کردم موقع برگشتن رفتم نمایندگی ماشین وتحویل دادم بهم گفتن تمام سیم پیچی ماشین سوخته دو هفته طول کشید که ماشینو دادن،دور موتور بالاتر از4000 بره فشار زیادی به موتور میاد،سرو صدای داخل اتاق واقعا زیاد بود،دقیقا بعد از یک سال استفاده ماشین روی کیلومتر 13000 موتور سوزوند،اصلا از ماشین راضی نبودم،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سینا

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (126 ديدگاه)

    سلام ما حدود دو سال که سنمد ef7 گرفتیم خیلی ماشین خوبیه نسبط به سمند ها ورقبای دیگه مصرفش کمتره به نظر من اگر میخاید یک ماشین normalبگیرید ef7انتخاب کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سعید

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سمند ef7 که من خریدم روغن ریزی داره یه بار بردمش نمایندگی ایران خودرو ولی درست نشد. کسی هست که تجربه منو داشته باشه؟ به نظرتون چه کار کنم؟ مشکلش حل شدنی هست یا بفروشمش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      سلام- من هم مثل شما همین مشکل را داشتم و حتی دوبار بردم اویل ماژور را عوض کردم ولی درست نشدتا اینکه برای بار سوم یکنفر گفت کسی در بهبهان هست که هرکس برده پیش او راضی بوده – من هم بردم شاید دوهفته پیش بود و تا الان روغن ریزی نداشت – البته کسانی که بردن گفته اند مدت 8 ماه می شود که برای آنها درست کرده است و روغن ریزی نداشته است – به نظر من اگر ده بار ببری ایران فرغون باز نمی توانند درستش کنند
      اگر خواستی آدرس را بهت می دهم
      البته در خصوص نحو درست کردن همین مسله در صفحه قبل توضیح داده ام که می توانی بروی بخوانی
      یا حق

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. amin722

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به نظر دوستان رنگ خاکستری متال واسه سمند Lx EF7 گاز سوز چه طور می تونه باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. keyvan

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان عزیز…
    سخنم با اوناییه ک در جواب داستان این دوست عزیزمون از ماشیناشون طعریف میکنن….لطفا” در مورد مدل ماشین خوب دقت کنید… ایشان فرمودند عید 91 و یک ماه میشه ماشینو خریده…!!! یعنی حدود بهمن 90 … خب لازم میدونم مطلبی رو بعرض شما برسونم : اگر در نمایندگیها آشنایی یا دوستی دارید هم میتونید بپرسید. موتورها و قطعات اصلی مدل ماشینهای تولید داخلی ( خصوصا” سمند ef7 ) بعداز آبان 90 بعدت فشار تحریمها , بدست برادران هم کیشمان چین ساخته شده و مث گوشیهای چینی میمونه ک توش شانسی خوب دربیاد…البته ن اینکه خوب خوب باشه ها…ن ولی چون احتمالا” دوستانی ک اقدام ب خرید این مدل ماشینها میکنند , کسانیند ک قبلش یا پیکان داشتند و یا پراید.خب طبیعیه ک ازین ماشین تعریف کنند…حالا دونفرم بذار بگن ن اتفاقا” من قبلش لامبورگینی داشتم و الان ک این سمند رو خریدم , خیلی ازش راضیم… :-) …بذا دلشون خوش باشه…شاید راس میگن…
    و در آخر توصیه من اینه ک تورو خدا یا مدل پایینتر از 8 / 90 بخرید و یا با همون پول و شاید هم کمتر یک بنز مدل e230 و یا …. بخرید و یک عمر راحت و با آسایش زندگی کنید…لطفا” بدون تعصب رای بدید…باتشکر هموطن شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (163 ديدگاه)

      تعریف درسته . شما اول املای فارسی رو یاد بگیر بعد بیا به پراید سوارا متلک بنداز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. keyvan ب سعید

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مشکل روغن ریزی یکی از شایعترین مواردیه ک در این نوع ماشین دیده میشه…و گاهی با عوض کردن اویل ماژور هم برطرف نمیشه…ولی چندتا نمایندگی مختلف ببر احتمالا” درست بشه…البته من دوستی دارم ک بعد از 8 ماه اینورو و اونور آخرش حل نشد .و در عوض دوتا از دوستامون در شهرستان ک میدونستم همین مشکل رو دارن , باهاشون ک تماس داشتم گفتند برطرف شد…لطفا” بگید کدوم شهر هستید تا دوستان شما را راهنمایی کنند.البته این دوستمون ک آدرس بهبهان رو دادن , قطعا” مزاح فرمودند…مثلا” شما بچه مشهد باشین و بخوای برین بهبهان . :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. keyvan ب مدیر سایت

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چرا کامنت قبلی منو پخش نکردید.؟! درمورد این مدل ماشین ک بالای 8 / 90 میباشد نخرید نوشته بودم و کسانی ک ب مدل این خودرو در داستان واقعی بالا توجه نمیکنند…و میگن ک ن اتفاقا” مال ما ک خوبه…دوستان توجه کنید ک مدل بالای 8/90 با توجه ب تحریمها , بدست برادران قیورمان در چین ساخته شده و فرقون هم بهتر از ایناس… و البته کسانی هم ک ازین ماشین تعریف میکنن کسانیند ک قبلا” یا پیکان داشتند و یا پراید…ببخشیدا . خواهش میکنم تعصب رو کنار بذارید و واقع گرا باشید . حال بذار دو نفر هم بگن ک ن اتفاقا” من لامبورگینی داشتم و الان ک سوار این ماشین میشم معرکه است… :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (163 ديدگاه)

      اگه کسی پیکان سوار شده یعنی از قدیم ماشین سوار بوده و افرادی مثل تو که پیکان سوار نشدید یعنی هنوز جدیدا ماشین سوار شده و نورسیده به ماشین هست . در ضمن به کوری چشم بیگانه پرستان خودپوچ گرا سمند موتور ملی رفع عیب شده و با اقتدار تولید میشه . کور شود کسی که عزت وطنمان ایران را نتواند ببیند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. keyvan ب aria

        ۷ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        از نوع نوشتنت معلومه خیلی ماشینت رو دوس داری و تقریبا” هر روز میای ازش تعریف(طعریف) میکنی.اول درمورد توهین شخصیتی ک داشتی باید بگم:( املا نوشتنم ربطی ب شناخت ماشین نداره.و اون اشتباه تایپی بود. حتی در جایی نوشتم بعدت فشار تحریمها (بعلت).و لازم نیس ک اونو ب رخ کسی بزنی…کسی اگه املاش ضعیف باشه بیشتر هم میتونه غلط املایی داشته باشه…بگذریم… خب امیدوارم حالت خوب باشه.و کاملا از ماشینت راضی باشی…و اگه ب کامنتام دقت بیشتری میکردی متوجه میشدی ک من توصیم این بود مدل بالای 8/90 نخرید…حالا اگرم کسایی مث شما ازش راضین , مث جعبه شانس میمونه…و نبین ک اینجا دونفر جمع شدن و دارن تعریف میکنن.چون قطعا” مدلش رو داشتن و هرجا سخن از مدل ماشینشون میشه دنبالش میرن…منم بصورت اتفاقی و برا دوستم ک میخواست کمند یا همون سمند شما رو بخره اومدم. خب منفی گرفتن مطالب در اینجا هیچ ربطی ب اصل حرفهای شما نداره.چرا ک در کامنتهای روزهای اسفند خود شما اینقد منفی گرفتید ک من دلم بحالت سوخت و بهت مثبت دادم…:) . بازم بگذریم.و اینکه میگم احتمالا قبلش ماشین پیکان داشتید,قصدم توهین نبوده و نیست.چرا ک از سال 49 سوار پیکان بودم.البته اون موقع تو شیکم مامانم هم نبودم.:) ولی در کل خیلی وقت پیکان سوار بودیم.خونوادگی…منظورم نرم و راحتیشه.ن چیز دیگه ای…پس شما لطف کنید کمی تو ادبیات ایرانیتون بیشتر کار کنید.چون نام نیکی رو بهمراه خود حمل میکنید.حرمتش رو نگه دارید.من عاشق ایرانم.ولی اهل دروغ و تعصب بیجا هم نیستم.(منظورم از دروغ باز شما نیستید ولی کلمه تعصب, هی بگی نگی درمورد شما صدق میکنه).البته امکان زیادش هم هست ک شما واقعا” از ماشینتون راضی هستید.چرا ک میتونه جزء اون لپ لپ شانسی ها باشید. 3> .بدل نگیرید آقا آریا. من ب نظر شما احترام میذارم.و تنها سعیمون نقدو بررسی این خودرو باشه.قطعا شما هم واقعیت رو میگید و من هم چیزهایی رو دیدم ک میگم…درود بر هرچی ایرانیه.و همچنین درود پاک و بی ریا بر شما دوست عزیز…و در آخر آره کور شه هرکی پیشرفت رو نبینه…ولی نمیدونم از کدوم پیشرفت حرف میزنی…شایدم از جراحی پلاستیک میمون در فضا…!!! ؛-) … و یا طراحی موتور ماشینتون بدست تا قبل از 90/8 بدست ژرمنی ها و بعداز اون بدست رزمندگان غیورمون چین….؟؟؟!!! حالا شما تنها ب اینکه ایران فقط پیشنهاد داده ک چنین موتوری رو میخواییم آیا میتونید برامون بسازید.؟ , میگید خودروی ملّی…؟؟؟!!! و در آخر احساس میکنم آمریکا هستم.! چون باتوجه ب این همه گرانی و تورم احساس میکنم هیچ…. :) … ببخشید تولانی بود.اینم فقط بخاطر گل روی خودت(طولانی :))

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. بابک

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    2سال هست دادشم ای اف 7 داره ومن پارس ای ال ایکس .اولن از لحاظ سرعت و قدرت که هیچ وقت کمتر از ای ال ایکس من نبوده .برعکس گفته دوستان این ماشین در دور بالاتر از 4000بسیار کم صداتر و نرمتر از خودروهای دیگر هست و با این خودرو به راحتی میتونید خودروهایی که بیشتر از 2برابر قیمت دارن رو پشت سر بزارید. فقط اینو بگم این 2سال فقط یه ذزه روغن ریزی داره که اونم به دلیل کیفیت جنس واشر .اورینگ .وکاسه نمدهای احتمالا ایرانی بکار رفته میتونه باشه.قطعا اگه یه مکانیک ماهر بخواد میتونه این مشکل رو با جایکزین کردن از اجناس بهتر رفع کنه.هرچند اصلا یه کم روغن ریزی جای نگرانی نداره .20 ساله راننده سنگین بیابونم از ماک بگیر تا الان که بامدلهای روز ولوو و اسکانیا و مان دارم کار میکنم .اینو خدمت دوستان بگم تو رو خداوسواس الکی به خرج ندید.مثلا به خاطر یه صدا که میاد که بیشتر مواقع خطای شنیداری هست .هر موتوری و هر ماشینی نوع صدا و کارش با دیگری فرق داره.پس ماشینتون رو به دست هر نا مکانیک ندید.مخصوصا مکانیکهای نمایندگیها که اکثرا نا واردن.که اگه وارد بودن با این بازار خوب مکانیکها بیرون کار میکردن.اگه هر ماشینی دارید وقتی که موتورش نا معقول روغن کم نمیکنه و بخار اضافه بیرون نمیده و حرارت اب بی اندازه بالا نمیره .هزینه الکی رو دست خودتون نذارید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. عباسی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    فن ها روانتر کارمیکنند وای صندوق عقب ازداخل اتاق بازنمیشه.ماشین هم400بیشترکارنکرده
    زشته ببرمش گارانتی
    این عیب EF7نیست بلکه عیب ازکارخانه هست که معمولا درموردهمه ماشینها ازاین دسته گلا به آب میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماهان

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      برای باز شدن صندوق کلید داخل رو باید 4-5 ثانیه نگه داری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. بهزاد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ماشین ما ای اف 7 هستش الان یه ساله کار میکنه به جز ایراد های جزیی خیلی ازش راضی هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا