تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. ع.و

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    زانتیاست اشتباها زانیا نوشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پدرام

    ۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام
    من دیروز ماشین تحویل گرفتم و همین دیروز هم حدود 200 تا کار کرد. 120 تا 130 تا بیشتر نرفتم و بهش فشار نیاوردم. میخوام بدونم کسایی که 180 تا رفتند دور موتورش رو چند بوده اون لحظه- یه چیزی که یکم اذیتم کرد این بود که موقعه 1 به 2 دور موتور بالا میموند!توی 2 به 3 هم یه مقدار کمی احساس میکردم ولی بهتر بودو توی 3به 4 نه. دوستان کمک کنن ببینم جزو مشکلاتش یاطبیعی و ایا حل شدنی است یا خیر!
    تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      طوریش نیست. در خودروی ریو هم هنگام تعویض دنده خیلی دور موتور پایین نمیاد شاید به خاطر اینه که افت قدرت زیاد نباشه و اصطلاحاً ماشین هنگام تعویض دنده سکته نزنه. اگه عجیب گاز میخوره احتمالاً یه عیبه اما اگه زیاد نیست ایرادی نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. پدرام

    ۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    راستس یه چیز دیگه!
    کسی میدونه شماره شاسی سری df با bf چه فرقی داره ؟ مال من df است-

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پدرام

    ۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بازم یه مورد دیگه!
    قبلا براش رینگ 4 پر اسپرت شماره 15 خریده بودم و وقتی ماشین تحویل گرفتم رفتم که روش بندازم دیدیم که رینگ بهش نمیخورد! دیسک های جلو به رینگ گیر میکرد! یارو گفت تا حالا همچین چیزی ندیدم و این دیسک خیلی بزرگه و جدیده! خلاصه یه رینگ 16 گرفتم و اون هم نشد!چون که پراش یکم متمایل به داخل بودن و بازم گیر میکرد- تا اخرش رینگ فابریک 407 با شماره 16 لاستیک 205 مونتانای اندونزی انداختم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عرفان

    ۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    داش برو کادیلاک 50 سال پیش آمریکارو بخر
    اما ماشین ایرانی نخر..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بدون اغراق مزخرف ترین ماشین حال حاضر موجود در ایران همین ef7 هستش. یعنی مزخرف واسه یک دقیقشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ع.و

        ۸ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (17 ديدگاه)

        خودمونیم آریا از این ور بوم میفته حسین از اون ور بابا نه اینقدر خوبه نه اونقدر بد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ع.و

      ۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (17 ديدگاه)

      به به آریا خان ملقب به خودروی ملی بابا سمند خودرو ملی نیست پیکان خودروی ملی ایرانه سمند شتر گاو پلنگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ع.و

    ۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    خداییش ما که نفهمیدیم خودرو ملی به چی میگن موتورش که مال یه کشوره طراحشم که ایرانی نیست اتاقشم که از یه ماشین دیگه کپی ناقص کردن تا ارزم بالا میره روش تاثیر میذاره یکی پیداشه یه تعریف از خودرو ملی بگه حداقل آریا بدونه خودرو ملی یعنی چی؟ببینم مگه وقتی ایران موتور 504 رو گذاشت رو پیکان یا وقتی موتور پراید و پیکانو گذاشت رو پی کی و پژو از کسی اجازه گرفت که شما از حقوق مادی و معنوی سمند برای ایران صحبت میکنین تازه شنیدم موتور 206 رو گذاشتن رو رانا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عزیز نه تنها موتور 206 روشه بلکه کل اطاق و حتی درهاش هم مال 206 اس دی هست
      از نیم رخ یه رانا را با یه 206 اس دی مقایسه کن بغل هم بذار میفهمی چی میگم
      خداییش این بی انصافیه همش میگن حمایت از تولید داخل و ..
      برید یه نگاه به کشورهایی مثل کره و ژاپن بندازید از آسیا مثال زدم هر سال مدل جدید یک خودرو رو کلا تغییر میدن از ظاهر و آپشن بگیر تا ….
      نهایتا از یه مدل ماشین اون هم در صورت استقبال زیاد چی بشه 2 سال تولید کنند مثلا سانتافه از 2009 تا 2011 تولید شد از 2012 کلا ریخت و قایفشو تغییر دادن مخصوصا سانتافه گراند که اطاقش هم دستخوش کمی تغییرات شده عریض و کمی هم طویل شده ولی تو ایران کلا 3 / 4 تا کمپانی ماشین هست
      ایران خودرو
      سایپا
      گروه بهمن
      پارس خودرو
      اینها یا دارن مونتاژ میکنن یا تولید داخلی که زیاد با مونتاژ هم فرقی نمیکنه !
      بابا تو یه کشور مثل ژاپن ببنید چندتا کمپانی و برند معروف ماشین هست ؟
      سوزوکی
      تویوتا
      نیسان
      هوندا
      ایسوزو
      همه با کیفیت دارن مدام با هم رقابت میکنند تو قیمت و کیفیت
      اینجا یه 405 رو با یه اطاق 20 سال تولید میکنند هر سال کیفیتش بدتر از سال قبل
      سمند که اصلا در موردش نمیشه حرف زد واقعا نمیتونم چیزی بگم !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. عرفان

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    ماشین ایرانی= لپ لپ = شانسیه
    کیفیت ماشینای ایرانی شانسیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. عباسی

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    انگارریگ ریختن داخل جعبه فرمون
    عجیب لرزش داره
    موتورهمچنان مثل ماه
    ماشین سربالایی-جی ال اکس موتور تی یو5راخورد درسربالایی!!!!!!!!!!!
    فقط ازموتورش رضایت دارم وبس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام. سمند منم اینطوری بود. جعبه فرمونشم عوض کرم ولی خوب نشد. رفتم کمی پلوسشو سفت کردم عالی شده. فقط کمی از نرمی فرمون کم شده . خیلی خیلی کم.
      من مهر 90 این ماشینو گرفتم.فقط بنزینی. فقط فقط هم بنزین سوپر میزنم.
      موتورش عالیه. چون اکثرا تو جاده شمال میرم میم تو سربالای اصلا کم نمیاره. ترمز ماشین من چندان خوب نیست. ملی مال بابم علیه همین ای اف 7.
      نشتی اویل ماژول داشت که گرفتم نشتی شو تا امروز خدارو شکر خوبه. البته دوستان که سمند دارن حتما از روغن 10-40 استفاده کنن. 20-50 باعث نشتی از اویل ماژول میشه.
      از لحاظ برقی زیاد اذیتم نکرده.
      اتاق سرو صدای الکی داره. که رو اعصاب ادمه.
      بیشترین سرعتم که با هاش رفتم 190 تا وده. که بیشتر هم میرفت. ولی راستشو بخواین ترسیدم .
      کلا خودم زیاد راضی نیستم و حسرت میخورم که اون روزی که داشتم ایو میگرفتم می تونستم 20 وی 8 یا 206 وی 9 رو بگیرم که اطرافیان الکی گفتم تو جاده سمند بهتره. که الان حسرت اون روزو می خورم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. سعید رجایی از بوشهر

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی نه با این قیمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سعید از سراوان بلوچستان

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اواخر اردبیهشت 91 تحویل گرفتم 18 هزار کار کرده از نظر رانندگی خوب است البته من قبلا 405 داشتم درضمن تنها عیب آن روغن ریزی موتور از محدوده فیلتر روغن است
    از شیراز تا بم هم بدون استراحت رانندگی کردیم هیچ مرگی اش نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      همونطور که دوستمون هم گفت
      سمند که هیچ کلا ماشین های ایرانی = لپ لپ = شانسی

      کلا ماشین های تولید داخل شانسی هست که خوب از آب د ر بیاد یا نه

      ما سال 1381 که تازه پژو آدری با موتور پیکان با رنک قرمز گلبه ای تولید شده بود یکی خریدیم خیلی هم راضی بودیم ازش اگه به صدای موتورش توجه نمیکردی (صدای پیکان میداد تو دور بالا 3 کاملا تابلو) فکر میکردی 405 سوار شدی ! تو سر بالایی همه اردی ها بدون کولر باید میرفتن و داعما جوش میاوردن ما نه کولر رو خاموش کردیم نه جوش آوردیم !!! اینه که یک خوردو کاملا شانسیه !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. مرتضی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام والا ما یه سمند lx87بنزینی داریم تا حالا اصلا اذیتمون نکرده فقط روغن و بنزین،باهاشم زیاد مسافرت میرم،کلا ماشینای تولید داخل شانسین یکی خوب از آب در میاد یکی بد،سال به سال بجایی که کیفیتشو بهتر کنن از کفیتشم کم و قیمتشو زیاد میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سجاد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    شرح حال خودرو:
    از روز چهارشنبه تو نمایندگی اتحاد خوابیده
    ماشین صدای تراکتور میداد ، ظاهراً بد بستنش پیچ واشرش ازبین رفته(اینجور که نمایندگی گفت)
    واشر مبدل کاتالیزورش گیر نمیاد
    ایــــــــنست خــــــــودروی ملــــــــــی
    که همچین چیز ساده ای ازش گیر نمیاد
    ما که چند روز بیشتر ماشینو نداشتیم
    **********************************************
    بچه ها اعصابم حسابی قاطیه ها —- حسابـــــــــــــی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نوید

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    دوست عزیز خدا صبری بهت بده- انشاا…. درست می شه – چه می شود گفت توی ایران خودرو و سایپا (خودرو سازی ایران ) هرکسی به نفع سود خودشونه نه رضایت مشتری و مردم قدر شناس و فهیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. یه متضرر

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    اینو به آقا احسان میگم: جانا سخن از دل ما میگویی
    منم ef7 بنزینی مدل خرداد 91 گرفتم
    خدایی از لحاظ موتوری کاملا مشهوده که یه سر وگردن از موتر 1800 پژو سرتره
    حتی به جرات میگم موتور ef7 در دنده 2 و3 (بازم تاکید میکنم مخصوصا دنده 2)از نظر شتاب از خودروهایی مثل 206 تیپ 5-l90 کاملا سرتره و حتی پا به پای زانتیا و شاید هم بیشتر میتونه بره
    ماشین من توی 6ماه گذشته با تمام شنده های منفی از این خودرو و همه استرسی که بابت این شنیده ها داشتم شکر خدا سالم مونده

    فقط میمونه کیفیت خورو توی این مدت 6ماهه که واقعا نا امید کنندس
    سر و صدای کابین از قبیل ویز ویزها صدای درها یا به قول اون دوستمون انگار ریگ تو جعبه فرمون ریختن
    خوب بگذریم
    ولی منم روزی که ای ماشینو ثبت نام کنم میخواستم 206 v8 بگیرم که اون روز دقیقا مصادف شد با توقف فروش 206 وادمه ماجرا که هر روز گرونتر شد
    البته پشیمون نیستم که اون موقع این ماشینو 16 میلیون خریدم چون دوستان عزیز اعتقاد بنده اینه که تو این مملکت با این وضعیت اقتصادی نا معلوم هر چی کمتر پول بابت این آهن قراضه ها بدین بیشتر سود کردین
    خلاصه این که همیشه دعا میکنم موتورش ایرادهایی رو که دوستان میگن واسش پیش نیاد دیگه کیفیت افتضاح ادوات و سر وصدا داخل اتاقش پیشکشش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. پدرام

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام دوستان
    کسی میتونه کمک کنه
    میخوام بدونم رینگ و لاستیک شماره 16 و سایز 205 چقدر ضرر به ماشین میزنه-
    من تازگی ایم کارو کردم وفقط بجز یکم خشک شدن ماشین فعلا” مشکل دیگه ای نداره
    تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اگه رینگی که خریدی استاندارد نباشه
      باعثه زدن فرمون تو سرعت 100 تا 120 میشه
      بعد جلو بندیتم میرزه بهم
      و باعث گیچی فرمون میشه
      اگه نرمی میخواستی باید فاق لاستیکتو بیشتز میگیرفتی
      اگه الان بیشتر بگیری گیر میکنه
      یا باید فاق کوتاه و زدن تو دست اندازو داشته باشی
      یا رینگو کوچیک کنیو نرمی داشته باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ع.و

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    میتونی اسم این کمپانیا رو برامون بنویسی در ضمن میتونی بگی اگه از فردا آلمان بگه ما دیگه براتون موتور تولید نمیکنیم ایران خودرو دقیقا چه غلطی میخواد بکنه آقای مادی معنوی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داداش بحث کردن با اینا بی فایدس.
      به زودی ماشین هم میپیونده به تحریم ها اونوقت کلی میخندیم تازه اگه قبلش از فروش کم ورشکست نشن چون الان ملت همه دست در دست هم ماشین نمیخرن مثه بلائی که سر پسته اوردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. سجاد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که حدود 2 هفته است ماشینم رو گرفتم فعلا که مشکلی نداره وعالیه حدود 2500 تا باهاش رفتم……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سعید

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یکماهه ماشینو تحویل گرفتم فقط با گاز کار میکنم شاید بقول دوستان شانس من خوب بوده که نه سروصدایی میشنوم و نه ایرادفنی داره! کلا راضی هستم ، فقط قیمتش نسبت به خودروهای خارجی در این کلاس اصلا همخوانی ندارد……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. عباسی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    ماشالله
    ماشین سربالایی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ایمان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینطوری هم نیست ما یک سمند ef7 Lx بنزینی داریم خدا وکیلی ازش راضی هستیم من خودم شخصا با دنده دو 95 باهاش پر کردم بدون اینکه صدای موتورش مردم تو خیابون اذیت کنه هر موقع با هرکی مسابقه دادم حالا تو چه سرعت یا حرکات نمایشی بهترین بودم تا حالا پارس نتونسته بگیرش 405 که میگن بهترین کند داره شتابشم زیاده بازم دنده یک ما بهتر بوده ولی هرچند مال ما گازی نیست بنزینی فقط یک بدی که داره بدنه ماشین هر شش ماهی باید بدی سرویس کنن تا صدا تو ماشین نداشته باشه وگرنه ماشینش عالیه واقعا از هرچی پارس ، ال 90 ، لیفان ، ام وی ام ، دیگه …. بهتره من بهتون پیشنهاد میدم اگه تو این قیمت ماشین خواستین بخرید به نظر من سمند ef7 LX بنزینی بخرید ولی موتور آلمانی ما که داشتیم راضی بودیم جلو بندیش هیچ صدایی نداره شاسی عالی داره فرمونش واقعا باحاله هیدرولیک دیونه موتوریشم عالیه تو جاده تا حالا باهاش رفتیم واقعا مخصوص جاده راحت بی صدا بی خطر پنج بار جریمه شدیم چون متوجه سرعت بالای ماشین نمیشدیم اینقد بی صدا ریلکسه هر بارم جریمه شدیم سرعت بالای 130 یا 140 بود تازه یک جا تو جاده خلوت بود 200 به راحتی پر کردیم خداوکیلی تا 220 میشد بریم ولی خیلی خطرناک بود 200 به راحتی پر کرد از همه مهم تر تو عید سال پیش بود مشهد سرد بود راه افتادیم بخاری یک سره روشن بود رو موتور ماشینم تاثیر نداشت تو جاده کویرم بودیم هوا گرم بود کلر روشن کردیم بازم هیچ تاثیری نداشت تازه سر گردنه ها پیچ های سنگین سربالایی ها داداشم میگفت کلر خاموش کن موتور کم میاره ولی خاموش نکردم چون ماشینم تست کنم زیادشم کردم ولی بازم هیچ تاثیری نداشت موتور مثل ساعت کار میکرد و همون قدرت و کند خودش داشت از همه مهمتر تو جاده کسی با ما کلکل میکرد کم میاورد ولی دروغ نباشه یک bmw بود با اون نشد کلکل کرد ولی تو جاده پا به پاش میرفتم که تو یک جا برا استراحت نگه داشتیم راننده bmw اومد گفت موتورش عوض کردی گفتم نه تعجب کرد گفت موتور چیه گفتم آلمانیه بنزینی گفت بابا دمه ایرانو گرم خوشم اومد از این مدل ماشینش خلاصه بگم ماشینش عالیه تا حالا چند بار میخواستم بفروشمش تا یک 206 بخرم ولی دلم نیومده چون خدایی موتوریش عالیه گفتم دیگه با دنده دوش 95 پر کردم پارس 206 405 نمیشه این کاروکرد اگه بشه موتور همون جا قفل میکنه ولی این نه راحت 95 با دنده دو پر کرد با زانتیا به بالا میشه با دنده دوش 95 پر کرد من از این ایران خودرو تشکر میکنم با این مدل ماشینش سمند EF7 LX بنزینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شما احتمالاً بهترین ماشینی که سوار شدی پراید بوده که از این تعریف م یکنی… مگه نه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایرانی

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (8 ديدگاه)

        داداش این قدر تو سر ماشینای ایران نزنید فقط واسه ماشین نیست واس خیلی چیزاست اینقدر سرکوفت زدین وضعمون اینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سعید

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببینم ایمان جان بعد از اون سربالایی و کولر و کل کل با بی ام و و دویستا سرعت کسی نزد رو شونت بگه ایمان بلند شو رسیدیم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. yzd

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ماشین های ایرونی شانسی بیرون میاد بعضی ها بد نیست بعضی ها هم مزخرف

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایرانی

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      اینو خوب گفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. عباسی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    ماشالله
    ماشین سربالایی!!!
    هیچ ماشین همردیفی مثل ال90و206و405و…توان رقابت باهاش ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    EF7 ماشنن ملی است که باید بهترین باشد من هم یکی از آنها را داشتم ولی EF7 باتوجه به تولید ملی آشغال ترین خودرو ایرانی می باشد و اگر خودرو خارجی ورودش به ایران آزاد بود هموطنان ما مجبور به خرید اجباری با قیمت چند برابری نبودن / این را هم بگم اصلا ازش راضی نبودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایرانی

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      یه جور میگی خوب نبود که مثل اینکه لامبورگینی داشتی ازش راضی نبودی……..بابا همینم جای شکر داره
      تو دیگه کی هستی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. محمد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.واقعا ماشین خوبیه مخصوصا ترمز هاش.من هم ef7 داشتم هم 405 ولی خداییش عمرا به 405 نمیرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. شروین

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بیخیال دوست عزیز.گویا تازه ماشین دار شدی بزار یه مدت بگذره میفهمی این ماشین چیه!!!شایدم از عوامل ایران خودرو هستی تبلیغ میکنی!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محسن

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا صبر به دارندگان این خودرو بده بنده یه مدتی تعمیرکار موتور ملی بودم حالم ازش بهم میخوره
    من بهش میگم سرطان ملی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رضا

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موافقم اگه ایراد های کوچک مثلا اگه با 60 تا تصادف کنی با وجود ورقهای کلفت بدنه ماشینت هیچی ازش نمیمونه اگه بیشتر از 60 بری دست به گردن عزراییل انداختی یا کیفیت در حد 0 داخل اتاق و خسته کنندش مثل ماشین های کلاسیک یا ایرادات بسیار زیاد برق رسانیش اگه اینا رفع بشه (یا اصلا کلا سمند از سر مردم رفع بشه) ماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. عباسی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    به به این موتور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. پدرام

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام اقا نیما
    توی 110 تا 120 یکم فرمون میزد که یه بالانس گرفتم مشکل حل شد. رینگشم فکر کنم استاندارد باشه و رینگ 16نوک مدادی فابریک پژو 407 روش انداختم. نیما جان میشه بیشتر توضیح بدی یرام. تشکر
    دوستان دیروز ماشین رو تو یه کوچه سربالایی پارک کرده بودم و وقتی خواستم حرکت کنم (ماشین درجا). فرمون رو چرخوندم یه صدای زیادی از فرمون اومدو لرزش عجیبی کرد ! کسی میدونه مشکل از چیه و چطور حل میشه؟ در حال حرکت این مشکل رو نداره!ایا باید هیدرولیکش هواگیری کنم؟ یکم حالم گرفته شده!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ef7

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام.برای من هم پیش امده.بعضی اوقات سنگ ریزه های اسفالت یا درگیری اصطحکاک بیش از حد باعث میشه لاستیک روان تو محور خودش نمیچرخه.توصیه منه کمترین اینه که از لاستیک نرم در جلوی ماشین استفاده کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. ef7

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام.من گوش شیطان کر 2سال این ماشین رو دارم وازش راضی هستم.فوق العاده است.در ماجرایی که دوستمان شرح داد کارشناس ایران خودرو امر فرمودند که دور موتور را تا4000بیشتر نبریم.باید اینو بگم که بنده هر وقت توی این 2 سال خواستم کل یکی رو بخوابونم دور موتور رو به راحتی تا6000هم بردم و ماشاالله ماشاالله چشم شیطان کور ماشین اخ نگفته.ابته اضافه کنم که به موتور ماشین هم میرسم.فقط روغن توتال 10 40اصل میریزم.ازشمع المانی استفاده میکنم و فیلتر هواش رو همیشه تمیز نگه میدارم.به دارنندگان این ماشی یه پیشنهاد هم دارم:فقط کافیه یه توربور شارزر الکتریکی روش نصب کنید تا حسابی از موتور قدرت مندش لذت ببرید.خودم هنوز نصب نکردم ولی از یه فن کامپیوتر برای تست استفاده کردم که متوجه کارایی بهتر موتور شدم.موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا