تویوتا

مقایسهٔ نسل جدید تویوتا سکویا با رقبای آمریکایی

پس از حدود پانزده سال سرانجام تویوتا به‌تازگی نسل کاملاً جدید اس‌یووی فول سایز سکویا را معرفی کرده است. این خودرو در درجهٔ اول برای عرضه در بازار ایالات‌متحده طراحی شده و اصلی‌ترین رقبای آن‌هم اس‌یووی‌های فول سایز آمریکایی هستند. البته در این کلاس یک رقیب هم‌وطن یعنی نیسان آرمادا هم حضور دارد. نسل جدید سکویا اما کار سختی پیش رو دارد زیرا نه‌تنها باید با رقبای سنتی خود مقابله کند بلکه باید جای خالی لندکروزر را هم در آمریکا پر کند؛ بنابراین، بیایید نگاهی به ویژگی‌های این اس‌یووی جدید ژاپنی و همین‌طور رقبای قدرتمند آن داشته باشیم.

تویوتا سکویا

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۴۳۷ اسب بخار
گشتاور ۷۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
قیمت پایه حدود ۵۳ هزار دلار

سکویا پس از یک دهه و نیم، کاملاً دست‌پر به میدان بازگشته و از جدیدترین تکنولوژی‌های و توانایی‌های تویوتا برخوردار شده است. این خودرو روی پلت‌فرم TNGA-F مشترک با نسل جدید پیکاپ تاندرا ساخته شده است و در طراحی قسمت جلو و همین‌طور داخل کاملاً با برادر پیکاپ خود یکسان است. سکویا صرفاً با قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه می‌شود که از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. این سیستم مجموعاً ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا اس‌یووی فول سایز تویوتا به یکی از قوی‌ترین خودروهای این کلاس تبدیل شود.

نسل جدید سکویا در شش تیپ مختلف از SR5 پایه گرفته تا تیپ آفرودی TRD Pro و تیپ لوکس کپستون به بازار عرضه می‌شود که در نسخه‌های محرک عقب یا چهارچرخ محرک قابل خریداری هستند به‌جز تیپ TRD Pro که به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است تا بتواند با نسخه‌های آفرودی رقبا مثل شورلت تاهو Z71 رقابت کند. غیر از تیپ پایهٔ سکویا، پنج تیپ بعدی همگی به نمایشگر ۱۴ اینچی اطلاعاتی سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی مجهز هستند. این خودرو ظرفیت یدک کشی بیش از ۴ تن را هم دارد. سکویا اما برخلاف رقبای آمریکایی، فقط با یک طول عرضه می‌شود و نسخهٔ کشیده ندارد. این خودرو از تابستان آینده به بازار خواهد آمد و انتظار می‌رود قیمت آن از حدود ۵۳ هزار دلار آغاز شود.

شورلت تاهو

پیشرانه ۵.۳ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۳۵۵ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر ۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
قیمت پایه ۵۱,۷۹۵ دلار ۷۲,۰۴۵ دلار

اصلی‌ترین رقیب سکویا در بازار آمریکا را می‌توان شورلت تاهو دانست زیرا این خودرو همراه با نسخهٔ کشیدهٔ خود یعنی سابربن پرفروش‌ترین اس‌یووی این کلاس محسوب می‌شود. همچنین تاهو خودروی جدیدی هم به‌حساب می‌آید زیرا نسل جدید آن در اواخر سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. این اس‌یووی آمریکایی با همان پیشرانه‌های نسل قبلی یعنی ۵.۳ لیتری V8 و ۶.۲ لیتری V8 به بازار عرضه می‌شود که هردو تنفس طبیعی هستند. البته موتور قوی‌تر ۶.۲ لیتری فقط در بالاترین تیپ یعنی های کانتری ارائه می‌شود و زیر کاپوت دیگر تیپ‌ها فقط همان موتور ۵.۳ لیتری قرار می‌گیرد.

البته در این نسل برای اولین بار جنرال موتورز یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر دیزلی را هم برای تاهو و سابربن ارائه کرده که برای همهٔ تیپ‌ها به‌جز تیپ آفرودی Z71 قابل سفارش خواهد بود. این موتور ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور دارد. تاهو در این نسل همچنین در عقب به سیستم تعلیق مستقل مجهز شده که موجب بهبود کیفیت سواری می‌شود. این خودرو در داخل از نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۲ اینچی برخوردار است اما از صفحه آمپر دیجیتالی خبری نیست و صرفاً یک نمایشگر ۸ اینچی در میانهٔ صفحه آمپر آنالوگ آن نصب شده است.

جی‌ام‌سی یوکان

پیشرانه ۵.۳ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۳۵۵ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر ۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
قیمت پایه ۵۳,۶۹۵ دلار ۷۱,۵۴۵ دلار

یوکان خودرویی است که در خانوادهٔ اس‌یووی‌های فول سایز جنرال موتورز بین شورلت تاهو و کادیلاک اسکالید قرار می‌گیرد که این یعنی کمی از مدل‌های شورلت لوکس‌تر و گران‌تر است؛ بنابراین، یوکان رقیبی برای تیپ‌های بالاتر سکویا مثل پلاتیوم و کپستون خواهد بود. این خودرو در پلت‌فرم و قوای محرکه کاملاً با تاهو اشتراک دارد که این یعنی در اینجا هم همان سه پیشرانهٔ مذکور ارائه می‌شوند. البته مثل تاهو، در یوکان هم پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری فقط مخصوص تیپ لوکس دنالی است.

یوکان دنالی اما علاوه بر برخورداری از پیشرانهٔ قوی‌تر و تجهیزات بیشتر، از طراحی داشبورد متفاوتی هم نسبت به تیپ‌های دیگر یوکان بهره می‌برد که تا حد زیادی با تاهو مشترک هستند. در خانوادهٔ یوکان هم یک نسخهٔ آفرودی بنام AT4 وجود دارد که به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز بوده و ارتفاع بیشتری از زمین دارد. این شاسی‌بلند فول سایز جی‌ام‌سی همچنین نسخهٔ کشیده هم دارد که XL نام داشته و نزدیک به ۴۰ سانتیمتر طول بیشتری نسبت به نسخهٔ معمولی دارد.

فورد اکسپیدیشن

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۳۸۰ اسب بخار ۴۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
قیمت پایه ۵۲,۷۷۵ دلار ۶۹,۸۴۵ دلار

رقیب دیرینهٔ شورلت تاهو در بازار فورد اکسپیدیشن بوده است هرچند که از لحاظ فروش هیچ‌گاه نتوانسته به آن نزدیک شود. نسل کنونی این خودرو که نسل چهارم محسوب می‌شود در اوایل سال ۲۰۱۷ معرفی شد و قدیمی‌ترین خودروی این لیست محسوب می‌شود اما اکسپیدیشن چند ماه پیش فیس‌لیفتی را تجربه کرد تا همچنان بتواند با رقبای تازه‌نفس خود رقابت کند. یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های اکسپیدیشن در این فیس‌لیفت تجهیز به نمایشگر بسیار بزرگ ۱۵.۵ اینچی عمودی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی است که کابین آن را بسیار مدرن‌تر کرده است.

در این فیس‌لیفت همچنین فورد یک نسخهٔ آفرودی بنام تیمبرلاین را هم به خانوادهٔ اس‌یووی فول سایز خود اضافه کرده که از برخی ویژگی‌های F150 رپتور و برانکو و همین‌طور ارتفاع بیشتر از زمین بهره می‌برد. علاوه بر این، پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی فورد که در دیگر تیپ‌ها مثل قبل از فیس‌لیفت ۳۸۰ اسب بخار قدرت دارد، در نسخهٔ تیمبرلاین ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا از بیشترین قدرت در این کلاس برخوردار باشد. اکسپیدیشن در نسخهٔ کشیده هم ارائه می‌شود که مکس نام دارد. فورد اکسپیدیشن فیس‌لیفت از اوایل امسال راهی بازار شده است.

جیپ واگنییر

پیشرانه ۵.۷ لیتری V8
قدرت ۳۹۲ اسب بخار
گشتاور ۵۴۸ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
قیمت پایه ۶۰,۹۹۵ دلار

جدیدترین خودرویی که به بخش اس‌یووی‌های فول سایز وارد شده جیپ واگنییر است. این ماشین پس از سال‌ها غیبت همراه با برادر لوکس خود یعنی گرند واگنییر به بازار بازگشته تا با هم‌وطنان خود رقابت کند. واگنییر که روی پلت‌فرم رم ۱۵۰۰ ساخته شده است، فقط با یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 به بازار عرضه می‌شود که ۳۹۲ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین کسانی که خواهان قدرت بیشتری در یک جیپ فول سایز هستند باید سراغ گرند واگنییر با موتور ۶.۴ لیتری ۴۷۰ اسب بخاری بروند.

واگنییر همچنین فعلاً نسخهٔ کشیده ندارد و فقط با یک طول عرضه می‌شود اما احتمالاً در آینده نسخهٔ کشیده برای آن ارائه خواهد شد. اس‌یووی فول سایز جیپ از کابین بسیار مدرنی برخوردار است زیرا نه‌تنها به‌صورت استاندارد از نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۱ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۳ اینچی بهره می‌برد بلکه یک نمایشگر ۱۰.۳ اینچی لمسی هم برای کنترل سیستم تهویهٔ آن قابل سفارش خواهد بود. واگنییر فقط در سه تیپ بنام‌های سری I، سری II و سری III به بازار عرضه می‌شود که فقط در سطح تجهیزات باهم متفاوت هستند و در خانوادهٔ این خودرو فعلاً از نسخهٔ آفرودی خاصی خبری نیست. واگنییر با قیمت پایهٔ ۶۱ هزار دلاری، گران‌ترین خودروی این کلاس محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. shirko

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (125 ديدگاه)

    بدون تعصب سکویا و جیپ واگنییر

    موافقم 64
    مخالفم 11
    1. ممد ژانگولر

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3546 ديدگاه)

      بدون تردید رای من به حضرت دنعلی خواهد بود

      وقار و عظمت و زیبایی و قیمت مناسب و کیفیت از ویژگیهای ستودنیشه

      کافیه یکبار این حضرتو از نزدیک ببینید یک دل نه صد دل مریدش میشین

      موافقم 19
      مخالفم 32
      1. rezars pc

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        ارنولدم داره
        ولی من از این سکویا خوشم اومد دیدم صندلی ردیف سوم عقب جلو میشه و جای پاش عالیه کپستونشو خیلی خوشم اومد

        موافقم 20
        مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      جانم آمریکایی ها بقیه دارن وِل معطل میشن 😎

      موافقم 12
      مخالفم 19
    3. ehsan fa

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1898 ديدگاه)

      دوستان شرمنده زیر کامنت اول ، سوالی که دارم اینکه ماشین با این سایز رو میخوان چیکار ؟ چه استفاده ی روزمره ای داره براشون ؟ اونایی که اطلاعات واقعی دارند جواب بدن لطفا

      موافقم 9
      مخالفم 5
      1. مردیم از خوشی

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1390 ديدگاه)

        آمریکای ها قدیم مثل خودمون بیکار که میشدند خودشون را مشغول میکردند برا همین خانواده های پر جمعیت زیادی دارند ، الان هم بعضی هاشون همینطورند و مثلا شش تا بچه دارند !!!

        موافقم 21
        مخالفم 9
        1. مردیم از خوشی

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1390 ديدگاه)

          دیس !
          خوب جوابش همینه دیگه ، شما جواب دیگه ای دارید بفرمایید

          موافقم 4
          مخالفم 9
      2. Clean energy (بر باعث بانیش...)

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        به نظرم این ماشین ها جنبه لوکس رو دارن تا کاربردی
        معمولا به نظرم افرادی اینو میخرن که ۱.خونواده باشن ۲. بالای ۴ ۵ نفر باشن ۳.یکمی توانایی آفرود بخوان ۴. جادار و بزرگ باشه برای وسیله گذاشتن توش ۵. باهاش برن مسافرت
        حالا ممکمه من اشتباه بکنم🤷‍♂️

        موافقم 10
        مخالفم 2
      3. Navid_A.J

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        در امریکای شمالی، تراک و ماشین فولسایز طرفدارای زیادی داره. این ماشین ها، هم قابلیت تراک رو دارن، هم راحتی و قابلیت استفاده شهری. بیشترین مورد استفاده شون در تعطیلات هم برای یدک کشی هست، از قایق گرفته تا کمپر و فلتی که روش وسایل تفریحیشون گذاشتن.
        اونایی هم ک گفتن خونواده پرجمعیت، اینجا کسی خونوادش پرجمعیت نیس. به ندرت دیدم بیشتر از 3 تا بچه داشته باشن به جز یهودیا.

        موافقم 11
        مخالفم 0
  2. سپهر

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    این تویوتا چرا اصلا اصالت و شخصیت طراحی نداره

    موافقم 28
    مخالفم 91
  3. سپهر

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    تویوتا اصلا شخصیت طراحی نداره،اگه لوگو رو از رو ماشین برداری معلوم نیست چیه

    موافقم 25
    مخالفم 81
    1. M@M@DRZ911

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (357 ديدگاه)

      اره داش من درسته تویوتا از یک زبان طراحی واحد برای همه ی خودرو هاش استفاده نمی کنه ولی به نظر من محصولات تویوتا کاملا تویوتا بودنشون رو نشون میدن.

      موافقم 66
      مخالفم 9
      1. سپهر

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (377 ديدگاه)

        تعصب الکی تا کجا؟کجا تویوتا بودنش مشخصه؟اصلا کدوم مشخصه طراحی بین این و سکویا اتاق قبل هست؟تویوتا کلا ماشین بی شخصیتیه و مشتریاشم اصلا افراد با پرستیژ نیستن،فقط کسانی تویوتا سوار میشن که حرف اول و اخر ذهنشون هزینه نگهداریه

        موافقم 10
        مخالفم 22
        1. TOM KRISTENSEN

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (163 ديدگاه)

          🤣🤣🤣

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. MOHAMMAD.n.r

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          استاد تحلیلت از بقیه برند ها رو هم بنویس.
          بی صبرانه منتظریم.

          موافقم 6
          مخالفم 2
        3. امیرعباس

          ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (118 ديدگاه)

          اخه ادم حسابی میشه زبان طراحی فورد رو بیاری برام یا زبان طراحی هیوندای رو🥱

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. Sina10

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      جالبه فورد هم شریط مشابهی داره
      همین فورد اکسپیدیشن بدون آرم فورد اصلا قابل تشخیص نیست

      موافقم 6
      مخالفم 2
  4. زیزیگولو

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4927 ديدگاه)

    داشبوردو فرمون و آمپرها نه به طور کامل ولی به لندکروز ۳۰۰ شباهت داره

    موافقم 22
    مخالفم 1
  5. جناب ایکس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    تویوتا مشخصاتش خیلی نسبت به قیمت بهتره، مصرفشم احتمالا کمتره بخاطر هیبریدی بودن

    موافقم 37
    مخالفم 8
    1. R@m!n

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      این قیمته پایه هست که هم رده قیمت پایه رقبا هست تو تیپ های بالاتر به راحتی بالای ۷۰ هزارتا خواهد رفت.

      موافقم 16
      مخالفم 10
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        رقبا هم قیمتشون بیشتر میشه در تیپ های بالاتر و تقریبا فاصله قیمت ۱۰ الی ۲۰ هزار دلاری باقی میمونه.

        قیمت نسخه پرقدرت بقیه رقبا حدود ۲۰ هزار بالاتره.

        موافقم 15
        مخالفم 7
        1. R@m!n

          ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          کسی هم نگفت رقبا گرون تر نمیشن.

          موافقم 4
          مخالفم 21
  6. R@m!n

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    تاهو، اکسپدیشن و یوکان به ترتیب با فروش ۱۰۰، ۸۰ و ۶۷ هزارتایی رقابت نزدیکی دارن و هر کدوم ویژگی های خاص خودشونو دارن و حالا با اضافه شدن واگونییر و سکویا این رقابت نزدیک تر هم میشه.

    انتخاب خودم یوکان دلبر دنالی هست که جی ام تو نسل جدیده محصولات جمس فوق العاده کار کرده.

    موافقم 17
    مخالفم 15
  7. B.A.E Systems

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    یوکان بهترین هست

    موافقم 10
    مخالفم 16
  8. Arman

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    آمریکایی ها تو این کلاس به شدت به ماشین های خودشون علاقه دارن بعد سایر کشورها،فروش سال قبل و سال های قبل سکویا تماما تو باز ۸ تا ۱۲ هزارتا بود درصورتی که رقباش فروش ۱۰۰ هزارتایی دارن
    طراحی بیرونی سکویا خوبه ولی کابینش از یه سری از رقبا بخصوص جیپ ضعیف تره طراحیش،واگنییر و تاهو انتخابم هستن

    موافقم 22
    مخالفم 10
  9. ارش

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    جیپ واگنییر .

    موافقم 18
    مخالفم 7
  10. MOHAMMAD.n.r

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    انتخوابم سکویاست، فقط از رنگ تریم داخلی خوشم نمیاد، باید تریم مارون و قهوه ای هم داشته باشه.

    موافقم 18
    مخالفم 8
  11. میثم

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    سکویا از همه بهتره
    چه از لحاظ طراحی داخلی و خارجی
    چه بازدهی موتور
    و چه قیمت
    برای داشتن بازدهی موتور سکویا تو رقبا، باید حدود 20-25 هزار دلار بیشتر بدی
    اونم با مصرف حداقل 50% بیشتر و هزینه های بالاتر از سکویا
    و اینکه سکویا بخاطر هیبرید بودنش آلایندگی کمتری داره و بخاطر همین مالیاتش هم پایینتره
    کلا همه جوره بهتر از رقباست

    موافقم 27
    مخالفم 12
  12. Elmiraj

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    یوکان AT4 …
    جیپ واگونیر…

    بازم تاهو اول میشه ولی آمار فروش ۲۰۲۲ تغییرات زیادی خواهد دید .

    موافقم 17
    مخالفم 9
  13. رضا

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    طراحی جدید تویوتا تو، توندرا و سکویا عالی بوده
    تو مشخصات فنی که دست برتر رو دارند ولی آمریکای ها تو این سگمنت و‌ وانت فول سایز شدیدا وطن پرستن

    موافقم 12
    مخالفم 6
    1. احمدعلی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      ربطی به وطن پرستی نداره وگرنه نمیبایست مثلا تو وانتهای میان سایز تاکوما با اختلاف اول باشه و هرسال هم با افزایش فروش برخلاف رقبا

      موافقم 2
      مخالفم 0
  14. مردیم از خوشی

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    یوکان چه رخی داره چه کابینی ! 😮

    تنها برتری کامل تویوتا موتورش هست که اگه قرار باشه ده سال تولید بشه رقبا سریع بهش میرسند

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. حسین

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      یوکان یکی از بهترین کابین های ۲۰۲۱ را دارد.
      یکی از فامیلامون رو خیلی دوستش دارم،کت و شلوار قهوه‌ای میپوشه و یوکان منو یاد اون میاندازه.
      عاشق یوکانم.انتخابم یوکان.

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        البته کابین یوکان.

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. بهزاد

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2417 ديدگاه)

      فکر نکنم موتور جدیدی در حال توسعه باشه چون همگی دارن رو الکتریکی ها کار میکنن و این نسلها جزو آخرین ها به حساب میان.
      نهایت اتفاقی که میوفته هیبرید شدن هست تا کمی راندمان بره بالاتر و تو این وضعیتی که شرکت ها موندن چیکار کنن و آیا به توسعه ی درون سوزها ادامه بدن یا سریع تر برقی هاشون را روانه ی بازار کنن تویوتا با عرضه ی سکویا و توندرا و احتمالا نسل بعدی تاکوما و فوررانر یکجور باعث گره خوردن تصمیم گیری بین مدیران خودرویی آمریکایی شده.
      فکر کنید جای مدیران آمریکایی بودید الان تو این وضعیت که تویوتا و حتی نیسان و هوندا قراره مدلهای جدید درون سوزشان به بازار بیاد و همینطور دو رقیب کره ای که با دست پر آنهم با درون سوزها وارد میشن و از طرفی ترس از برقی هایی مثل تسلا و چند شرکت نوپا که ممکنه هرسال بیشتر سهمشان را بگیرن ، تصمیم گیری فوق العاده سخت خواهد بود و معلوم نیست این دوگانگی یا تصمیم زودتر از موعد به نفعشون باشه یا خیر‌.

      موافقم 6
      مخالفم 0
  15. viper

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    امروز یک ویدیو به دستم رسید . با خودم گفتم این درست نیست که من تنها از این ویدیو لذت ببرم . همگی لذت ببریم . به ویژه امریکایی فن ها 🔥🔥🔥

    https://aparat.com/v/HBhpg

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. Tommy

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (61 ديدگاه)

    پا تو کفش آمریکایی ها کرده
    SUV های فول سایز باید بر حذر باشند
    از TRD PRO خوشم اومد

    موافقم 3
    مخالفم 5
  17. صفر

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوش بحالشون که با این مبالغ میتونن این ماشین هارو سوار بشن ،یعنی یک کارگر با حداقل حقوق ۱۵۰۰ دلار بعد از ۴ سال میتونه ماشین بخره ولی یک کارگر ایرانی با حداقل حقوق ۵ میلیون با قبمت الان دلار تقریبا ۲۵ سال طول میکشه ،قیمتش با چری تیگو ۸ آشغال چینی برابره ،متاسفانه توی ایران شما خواب همچین ماشینهایی رو هم نمیبینی !!!

    موافقم 6
    مخالفم 3
  18. حسین

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    کابین جی ام سی توپه.عالیه.
    انتخاب من جی ام سی

    موافقم 1
    مخالفم 2
  19. Sina10

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    قطعا سکویا ، به نظرم هم ظاهر خوبی داره و هم کابین و هم عملکرد فنی
    بعدشم واگنییر
    و سپس بعد از اینا یوکان
    دقت کنید قیمت یوکان چقدره ،همین باعث شد بیاد پایین

    موافقم 5
    مخالفم 0
  20. امیرعلی

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    واقعا هیچ اس یو وی رقیب یوکان توی طراحی خارجی نمیشه ابهت از یوکان میباره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  21. Rahman

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    دوستان چرا gls بنز و x7 بیمر مقایسه نکرده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      این دوتا کراس اوور هستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. 1123

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      الان کجای X7 و GLS به اینا میخوره؟
      بجز ابعادشون هیچ وجه اشتراکی ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. رحیم

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    بعید میدونم تویوتا حاضر بشه این گولاخ رو زیر ۶۰٫۰۰۰دلار قیمت گذاری کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ماکان

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سلام . با اینکه من از بین خودروهای موجود در این لیست بیشتر از همه جی ام سی یوکان مخصوصاً نسخه کشیده اش را بیشتر دوست دارم ، اما در کنارش بعد از اون بیشتر از همه فورد اکسپدیشن را خیلی دوست دارم مخصوصا نسخه کشیده تر آن را .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امیر علی

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    هزینه های نگهداری ژاپنی ها معمولاً کمتره و دوام بیشتری دارند

    هرچند لینکلن و جیپ کیفیت بهتری نسبت به بقیه آمریکایی ها دارند

    انتخاب من سکویا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا