آئودیبی ام وپورشهتویوتاچشم اندازدوجمرسدس بنز

نمایشگاه تیونینگ اسن 2012 [ویدئو]

بزرگترین نمایشگاه تیونینگ و تجهیزات جانبی اروپا که خبرنگاران از آن به عنوان نسخه اروپایی شده SEMA نیز یاد می کنند، همه سال در شهر Essen برگزار شده و امسال نیز در تاریخ یکم الی نهم دسامبر ۲۰۱۲ ( مطابق ۱۱ الی ۱۹ آذرماه ۹۱ ) چهل و پنجمین دوره آن باشکوه هرچه تمام تر و با حضور بیش از ۳۵۰ هزار بازدید کننده در کشور آلمان برپا شد. در اینجا نگاهی اجمالی به مهم ترین مدل های امسال خواهیم داشت . . .

Essen Motor Show 20127

TMG یا Toyota Motorsport GmbHسرانجام تصمیم به عرضه ی نسخه ی خیابانی گرفت تا با نام های بزرگی همچون M Power (تیونر تخصصی ب ام و) ،  AMG (تیونر تخصصی مرسدس بنز ) و RS (تیونر تخصص آئودی ) به رقابت بپردازد . آن ها اولین محصول خود در این زمینه را در اسن رونمایی کردند .  این محصول کانسپتی براساس لکسوس LS 460 و با نام TMG Sports 650 می باشد . TMG 650 همانطور که از نامش پیداست ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد اما از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به ظرفیت ۵ لیتری موتور V8 ، همراهی جعبه دنده ی ۸ سرعته با ظرفیت بالا در انتقال گشتاور ،  حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۳.۹ ثانیه ای اشاره کرد . این لکسوس متحول شده حداکثر کارایی را در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه ارائه می دهد و همچنین به حداکثر گشتاور ۷۶۵ نیوتن متر در ۵۴۶۰ دور در دقیقه دست پیدا می کند . این خودروی سایز لیموزین پس از تغییرات به ۲۰۵۰ کیلوگرم رسیده است  برای مهار این لیموزین وحشی از کیت کربن – سرامیک برمبو بهره گرفته شده است .

TMG Sport 650 Concept
TMG Sport 650 Concept
TMG Sport 650 Concept

 

 

 

 

اما کمی آن طرف تر از TMG 650 شاهد تحول محصولات مسابقه ای TMG هستیم . آن ها با رونمایی از GT86 CS-V3 قابلیت های خود را در زمینه تبدیل یک خودروی خیابانی به یک ریسر نشان دادند . برای اینکه با این خودرو رانندگی در پیست و مسابقه دادن را تجربه کنید باید با احتساب مالیات بر ارزش افزوده مبلغ ۴۵,۸۱۵ یورو را بپردازید . این ریسر با کمک موتور ۲ لیتری باکسر توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار در ۷۰۰۰ دور در دقیقه و همچنین حداکثر گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر را داراست . برای انتقال بهتر حس رانندگی اسپرت در این خودرو از جعبه دنده ۶ سرعته ی دستی بهره گرفته شده است . از دیگر تغییراتی که  برروی GT86 CS-V3 برای حضور در پیست اعمال شده می توان به کیت تعلیق موتور اسپرت اشاره کرد . برای بهبود سیستم ترمز این خودرو در سیستم خنک کاری و تهویه دیسک های جلو اصلاحاتی صورت گرفته است تا با همراهی پدهای مسابقه ای دیگر چیزی برای مهار این ریسر کم نباشد . GT86 CS-V3 مسیر مسابقه را با کفش های آلیاژی ۱۷ اینچی که با لاستیک های مخصوص مسابقه پوشانده شده اند می پیماید .  در داخل کابین نیز تغییراتی متناسب با عملکرذ مسابقه ای خودرو صورت گرفته که می توان به به رول کیج ، صندلی های مسابقه ای ، کمربند شش نقطه ای ، سیستم آتش خاموش کن و فرمان مخصوص مسابقه اشاره کرد .

TMG GT86 CS-V3
TMG GT86 CS-V3
TMG GT86 CS-V3

 

 

 

 

SP81-R نام مدلی بود که تک آرت برپایه پورشه باکسترS (اتاق ۹۸۱) و با رنگ مشکی و سبز به نمایشگاه آورده بود. در نمای ظاهری شاید اسپویلر جلو و همچنین ثابت عقب به همراه رینگ های LSC-Forged که سایزشان مابین ۲۰ یا ۲۱ اینچ قابل انتخاب است، بیشترین جلوه را درمیا سایر تغییرات اعمالی داشته باشند. به گفته اسپیدآرت این پکیج در سه مدل قابل سفارش است؛ اگر فقط سیستم اگزوز را تغییر دهید به قدرت و گشتاور تولیدی موتور هرکدام ۲۰ واحد افزوده می شود، اگر برنامه ریزی ECU را تغییر دهید قدرت ۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰ نیوتن متر بیشتر می شود و نهایتا اگر از پکیج توربو استفاده کنید قدرت موتور بیش از ۸۰ اسب بخار بالا می رود.

SpeedArt SP-81R based on Porsche Boxster S
SpeedArt SP-81R based on Porsche Boxster S
SpeedArt SP-81R based on Porsche Boxster S

 

 

 

 

در غرفه ی تیونر آلمانی Prior Design ، شاهد ۴ محصول جدید این شرکت بودیم . آن ها با تغییراتی که برروی ائودی R8 ، ب ام و سری ۳ ، مرسدس بنز C کلاس و رنجروور  Evoque اعمال کرده بودند توانستند نگاه طرفداران پرشمار تیونینگ را به خود جلب بکنند . همه ی این چهار خودرو با کیت بدنه ی جدید و رینگ هایی با طراحی جدید پوشانده شده بودند .

این انگلیسی را ساخته اند تا با یک کیت پدنه نمایی پهن تر به آن بدهند . Prior Design نیز با تبعیت از این نسخه و با کمک گلگیرهای بزرگتر و گسترده ، رکاب های جانبی جدید و اسپویلر سقفی این رنجروور را به یک تانک تبدیل کرده است .
این کیت نصب شده شباهت زیادی به کیت سری سیاه C63 AMG دارد اما این آن نیست . به کمک این کیت به این اشتوتگارتی سپر جدید جلو و عقب ، رکاب های جانبی جدید ، گلگیرهای گسترده تر در جلو وعقب و همچنین یک هود جدید پوشانده شده است . علاوه براین موارد در این مدل هم به کمک سیستم تعلیق KW ارتفاع سواری کاهش پیدا کرده است .
ب ام و F30 سری ۳ با لباس جدید خود چهره ای خشن تر پیدا کرده بود . کیت بدنه ی PD M1 که برروی این مدل نصب شده بود برای سری های قبلی سری ۳ نیز قابل سفارش است . سپر جدید در جلو و عقب ، رکاب های جانبی ، اسپویلر عقب و ارتفاع کمتر نسبت به سطح زمین به لطف  سیستم تعلیق KW از جمله تغییراتی است که این باواریایی به خود دیده است تا عملکردی فوق العاده در زمینه آیرودینامیک از خود نشان دهد
از تغییراتی که این آئودی به خود دیده است می توان به اضافه شدن صحن گسترده تر و اسپویلر یکپارچه ، ورودی هوای یکپارچه و مجموعه ی جدیدی از mudguards به سپر جلو ، استفاده از روکش کربنی برای ورودی های هوا در کناره ها ، اسپویلر بزرگ و سپر با طراحی جدید در عقب ، آرک های بزرگتر چرخ های عقب و ورودی هوای سقفی از جنس کربن اشاره کرد .

تک آرت را بکشید دست از پورشه برنمی دارد چون تمام دوران حیات خود را مدیون همین موجود آلمانی است! این بار آنها به سراغ پورشه ۹۱۱ کانورتیبل (اتاق ۹۹۱) رفته اند که جزئیاتش بسیار شبیه مدل کوپه آن شده؛ اسپویلر زیر سپر جلو، اسپویلر ثابت عقب به همراه باله سه تکه ای که درمیان آن چراغ سوم ترمز تعبیه شده، رینگ های ۲۱ اینچی پنج شاخه ای و نهایتا استفاده از تریم فیبرکربنی برای کنسول و چرم های مشکی الکانترا مهم ترین ویژگی های پکیج تک آرت خواهند بود.

Porsche 991 Cabriolet by TechArt
Porsche 991 Cabriolet by TechArt
Porsche 991 Cabriolet by TechArt

 

 

 

 

دومین محصول تک آرت پورشه باکسترS بود که سپر جلویی آن به اسپویلر و پره های جداکننده ورودی هوا مجهز شده، در نمای جانبی رینگ های معروف ۲۱ اینچی فرمولا بکار رفته و در عقب نیز سراگزوزهای پولیش شده فولادی ضدزنگ به همراه دیفیوزر و اسپویلر جدید خودنمایی می کنند. تک آرت همچنین ارتفاع تعلیق این اسپرت کانورتیبل را در جلو ۳۰ و در عقب ۲۰ میلیمتر کاهش داده است.

Porsche 918 Boxster S by TechArt
Porsche 918 Boxster S by TechArt
Porsche 918 Boxster S by TechArt

 

 

 

 

اسن ۲۰۱۲ نخستین جایی بود که MTM آلمان از جدیدترین پکیج خود برای نسخه های V10 آئودی R8 رونمایی می کرد. برای شروع MTM از رینگ های ۲۰ اینچی Bimoto استفاده کرده که در جلو با تایرهای ۲۴۵/۳۰ZR20 و در عقب نیز با ۳۱۵/۲۵ZR20 میشلین از مدل Pilot Sport Cup پوشانده شده اند. سپس دیسک ترمز عقب بدون تغییر مانده اما در قسمت جلو قطر آنها به ۳۸۰ میلیمتر رسیده است. برای سیستم تعلیق MTM از کمک ها و همچنین سیستم تنظیم ارتفاع KW از مدل Variant 3 بهره گرفته که می توانند ارتفاع خودرو را حداکثر ۶۰ میلیمتر تغییر دهند؛ البته خود تیونر نیز ۲۰ میلیمتر از ارتفاع استاندارد خودرو کاسته است. استفاده از صندلی های فیبرکربنی ریکاردو نیز به تنهایی ۴۰ کیلوگرم از وزن خالص R8 کاسته اند.

در قسمت فنی MTM توانسته قدرت موتور ۵.۲ لیتری R8 را از ۵۲۰ به ۶۰۶ اسب بخار در ۸,۰۰۰rpm برساند، گشتاور تولیدی آن نیز با ۳۰ واحد افزایش به مرز ۵۶۰ نیوتن متر در ۶,۵۰۰rpm رسیده تا در نهایت شتاب صفرتاصد این سوپراسپرت کوپه از ۳.۹ به ۳.۵ ثانیه کاهش یابد که برای مدل اسپایدر آن نیز از ۴.۱ به ۳.۷ ثانیه محدود شده؛ حداکثر سرعت خودرو نیز در هر دو مدل با ۱۰ واحد افزایش به بیش از ۳۲۲ کیلومتر برساعت می رسد.

MTM Audi R8 V10 Coupe
MTM Audi R8 V10 Coupe
MTM Audi R8 V10 Coupe

 

 

 

 

نخستین محصول لورینسر که برای CLS شوتینگ بریک آماده شده مانند مابقی تیون ها از یک کیت بدنه کامل از سپرهای جلو و عقب گرفته تا رکاب ها و اسپویلر سقفی و کیت اگزوز فولادی ضدزنگ برای این مرسدس؛ همچنین در یک طرف خودرو رینگ های ۲۰ اینچی مشکی براق بکار رفته بود اما در طرف دیگر رینگ های ۲۱ اینچی پولیش شده آلومینیومی خودنمایی می کردند.

Lorinser CLS Shooting Brake
Lorinser CLS Shooting Brake
Lorinser CLS Shooting Brake

 

 

 

 

 

دومین پکیج لورینسر برای شاسی بلندهای سری ML مرسدس بنز آماده شده که با سپرهای و رکاب های جدید، بدنه خودرو حدود ۳۰ میلیمتر عریض تر از مدل های استاندارد است. لوریسنر سفارش این پکیج را برای انواع مدل های ML شامل نسخه های ۳.۵ و ۴.۶ و ۵.۵ لیتری را امکان پذیر کرده است.

Lorinser ML class
Lorinser ML class
Lorinser ML class

 

 

 

 

 

جذاب ترین محصول لورینسر برپایه SL500 کانورتیبل ساخته شده؛ خودرویی که قدرتش به ۵۳۰ اسب در ۵,۶۰۰rpm و گشتاور بیش از ۸۰۰ نیوتن متر در فاصله دورهای ۱,۷۰۰ تا ۳,۸۰۰rpm می رسد. این خودرو شاید بهترین محصول لوریسنر برای آنهایی باشد که سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر برساعتی این خودرو را نمی پسندند چرا که صفحه کیلومتر خودرو این بار تا ۳۲۰ کیلومتر برساعت درجه بندی شده! جلوپنجره ای جدید به همراه سپرهای عریض جلو/عقب مهم ترین وجه تمایز این نسخه با مدل های استاندردش خواهد بود.

Lorinser SL500
Lorinser SL500
Lorinser SL500

 

 

 

یک نگاهی گذری به این پورشه ی ۹۱۱ خوش آب و رنگ بیاندازید . مطمئنا اولین نقطه ای که نگاه شما را به خودش جلب می کند رینگ های ۲۰ اینچی آن است . به دلیل استفاده از همین رینگ های زیبا بود که این پورشه ی در غرفه  Oxigin به نمایش درآمد .

Porsche 911 by Oxigin Wheels
Porsche 911 by Oxigin Wheels
Porsche 911 by Oxigin Wheels

 

 

 

 

به سراغ یک تیونر آلمانی دیگر می رویم تیونری که به اعمال تغییرات برروی سه محصول پرطرفدار M Power پا به نمایشگاه اسن گذاشته بود . Manhart Racing MH5 S Biturbo خودرویی است بر اساس ب ام و F10M M5 که با کیت آیرودینامیکی ساخته شده از فیبرکربن ، رینگ های ADV.1 و اصلاحات در پیشرانه و بهره گیری از سیستم تعلیق KW پا به نمایشگاه اسن ۲۰۱۲ گذاشته بود . کیت آیرودینامیکی نصب شده شامل اسپویلر جلو ، دیفیوزر و اسپویلر عقب و هود جدید از جنس فیبر کربن مجهز به سیستم ورودی هوای یکپارچه GTR می باشد . پس از دستکاری های موتور ، این خودرو به حداکثر قدرت ۶۴۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۷۷۳ نیوتن متر و همچنین حداکثر سرعت ۳۲۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده است .

Manhart Racing MH5 S Biturbo
Manhart Racing MH5 S Biturbo
Manhart Racing MH5 S Biturbo

 

 

 

 

 

یک X6 به سبک خودروهای ارتش آمریکا اما توسط یک شرکت آلمانی که برای اولین بار در نمایشگاه اسن رونمایی شد . شرکت مانهارت از Wuppertal به کمک لاستیک های آفرود و طرح متفاوت به  X6 M نمایی پرابهت تر بخشیده است .دیگر مورد اضافه شده به هیولای باواریا روکش کربنی موتور می باشد اما از جزئیات و قابلیت های خود موتور اطلاعاتی در دسترس نیست .

Manhart Racing MHX6 Dirt Edition
Manhart Racing MHX6 Dirt Edition
Manhart Racing MHX6 Dirt Edition

 

 

 

 

 

MH3 V8 R Biturbo به لطف تغییرات در پیشرانه قوی ترین خودروی کانورتیبل در کلاس خودش است . این محصول ب ام و  با پوششی از فیبر کربن به کمک موتور ۴.۴ لیتری V8 که مجهز به توربوی دوقلو می باشد قادر است به حداکثر قدرت ۶۵۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۹۷۵ نیوتن متر دست پیدا کند . با کمک این پیشرانه و حذف محدود کننده ها MH3 V8 R Biturbo  توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعن را داراست . از دیگر موارد مهم اضافه شده به این محصول می توان به سیستم اگزوز  Akrapovic Evolution مجهز به سیستم مبدل کاتالیزور و ۴ خروجی دایره ای و سیستم تعلیق قابل تنظیم MHR اشاره کرد

Manhart Racing MH3 V8R Biturbo
Manhart Racing MH3 V8R Biturbo
Manhart Racing MH3 V8R Biturbo

 

 

 

 

 

 

گایگر آلمانی به سراغ خودروهای آمریکایی رفته بود . یکی از محصولات آن ها تبدیل دوج چارجر  SRT8 به یک ماشین پلیس بود . این محصول با الگوبرداری از ماشین پلیس های بازی محبوب Need for Speed: Most Wanted به این شکل در آمده است و می خواهد با رینگ های ۲۲ اینچی سیاه مات جدیدش به تعقیب خلافکاران بپردازد . موتور V8 این خودرو به قدرت ۶۳۸ اسب بخار و گشتاور ۸۲۰ نیوتن متر دست پیدا کرده است که این افزایش کارایی به لطف استفاده از کمپرسور و ارتقا ECU حاصل شده است .

Dodge Charger SRT8 Police Edition by Geiger
Dodge Charger SRT8 Police Edition by Geiger
Dodge Charger SRT8 Police Edition by Geiger

 

 

 

 

 

 

گایگر همچنین با ارائه ی دومین  پکیج تیونیگش  برای شورولت کوروت ZR1 نشان داد که تیونری متبهر در زمینه ی خودروهای آمریکایی است . مهندسین این شرکت با استفاده از یک اینترکولر بزرگتر و یک سیستم اگزوز جدید قدرت ۷۳۰ اسب بخار ، گشتاور ۹۵۰ نیوتن متر و حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر در ساعت را برای این خودرو به ارمغان آوردند .

Chevrolet Corvette ZR1 by Geiger
Chevrolet Corvette ZR1 by Geiger
Chevrolet Corvette ZR1 by Geiger

 

 

 

 

 

برابوس B50 سوپراسپرتی است که پیشرانه ۴.۷ لیتری هشت سیلندر آن ۸۵ اسب بیشتر از نسخه های استاندارد دارد یعنی ۵۲۰ اسب بخار قدرت به همراه ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور که موجب شده در کمتر از ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. اگر علاقه ای به سرعت محدود شده ۲۵۰ ندارید برابوس برای شما دو محدوده جدید شامل ۲۷۵ و ۳۰۰ کیلومتر برساعتی نیز برای شما تدارک دیده! رینگ های ۲۰ اینچی Monoblock و کمک های جدید Bilstein و همچنین کاهش ۲۵ میلیمتری ارتفاع تعلیق مهم ترین مشخصه های این پکیج است که فعلا برای نسخه های SL350 آماده شده.

Brabus SL-Class B50
Brabus SL-Class B50
Brabus SL-Class B50

 

 

 

 

 

برابوس وایدستر که برپایه بنز G63 AMG ساخته شده، مجهز به موتوری ۵.۵ لیتری با توربوهای دوگانه است که ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. استفاده از رینگ های عظیم ۲۳ اینچی، نصب سیستم Ride Control اختصاصی AMG، خروجی های کناری اگزوز و LEDهای قرارگرفته در زیر سپر شاید مهم ترین ویژگی های جالب توجه این شاسی بلند پیر باشند.

Brabus G 63 AMG Widestar
Brabus G 63 AMG Widestar
Brabus G 63 AMG Widestar

 

 

 

 

 

سومین محصول برابوس پکیجی برای نسخه های دیزلی CLS شوتینگ بریک بود که با قدرت ۳۱۳ اسب بخار می توانست در ۵.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و نایتا نیز به سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر برساعت دست یابد. با حدود ۸۹,۰۰۰ دلار شما می توانید علاوه بر کیت بدنه و موتور، رینگ های جدید ۱۹ اینچی مونوبلاک F اختصاصی برابوس را نیز سفارش دهید و با پرداخت مبلغ اضافی در حدود ۹,۰۰۰ دلار برابوس تریم داخلی کابین را نیز برای شما تغییر خواهد داد.

Brabus CLS 350 CDI Power Diesel Shooting Brake
Brabus CLS 350 CDI Power Diesel Shooting Brake
Brabus CLS 350 CDI Power Diesel Shooting Brake

 

 

 

 

 

ای سی شنیتزر برای نخستین بار پکیج تقویتی خود را برای مدل M135i در اسن ۲۰۱۲ رونمایی کرد. آنها جدا از تغییر کامل سپر جلو/عقب، استفاده از سراگزوزهای Racing، رینگ های Type VIII در سه سایز ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ اینچ، تعبیه اسپویلر انتهای سقف، روکش آلومینیومی برای اهرم دنده و سیستم i-Drive، قدرت پیشرانه شش سیلندر این هاچ بک را نیز از ۳۲۰ به حدود ۳۶۰ اسب بخار افزایش داده اند.

BMW M135i by AC Schnitzer
BMW M135i by AC Schnitzer
BMW M135i by AC Schnitzer

 

 

 

 

 

Regula Exclusive تیونری بود که با دو محصول سبز رنگش برای سنت شکنی پا به اسن گذاشت ، چرا که کیت بدنه محصولات آن ها بر خلاف سایر تیونرها از کربن ساخته نشده است . یکی از محصولات آن ها آئودی R8 Grandoise بود که کیتی از جنس آرامید به تن داشت . این کیت ۷۶۹۸ یورویی که چهره ای پرابهت به این محصول بخشیده برای سایر مدل های آئودی R8 مانند  V10 ، V8 Spyder و کوپه

نیز قابل سفارش است . علاوه بر رینگ این کیت بدنه ی زیبا ، رینگ های ۲۰ اینچی Oxigin نیز زینت بخش سلطان ارباب حلقه ها شده است . در زمینه ی ارتقا موتور نیز مالکین می توانند با سفارش چیپ تیونینگ ۱۳۹۸ یورویی خودروی خود را به قدرت ۵۶۰ اسب بخار برسانند .

Audi R8 by Regula Exclusive
Audi R8 by Regula Exclusive
Audi R8 by Regula Exclusive

 

 

 

 

 

 دومین محصولی که در غرفه ی Regula Exclusive در معرض دید عموم قرار داشت یک پورشه پانامرا با کیت بدنه جدید بود . این کیت که شامل سپر جلو و عقب و رکاب های جدید می باشد از ماده ای با کیفیت انعطاف پذیری بالا ، که ترکیبی از پلی استر و پلی ارتان را داراست ساخته شده است . قیمت این رینگ ۷۵۹۴ یورو می باشد و برای تمامی مدل های پورشه پانامرا قابل سفارش است . البته با پرداخت ۱۵۰۰ یورو بیش تر ، این کیت از جنس فیبرکربن نیز قابل سفارش است .

Porsche Panamera by Regula Exclusive
Porsche Panamera by Regula Exclusive
Porsche Panamera by Regula Exclusive

 

 

 

 

 

ABT آلمان با نسخه فیس لیفت آئودی AS5 که اوایل ۲۰۱۲ رونمایی شده بود، به اسن آمد. به جز امکان سفارش رینگ های ۱۸ تا ۲۰ اینچی از مدل CR یا DR اختصاصی تیونر و همچنین انتخاب دیسک های ۳۴۵ یا ۳۸۰ میلیمتری برای ترمزها مهم ترین مشخصه پکیج ABT مربوط به پیشرانه این خودروست؛ قدرت موتور ۱.۸ لیتری از ۱۷۰ به ۲۱۱ اسب، قدرت موتور ۲.۰ لیتری TFSI از ۲۱۰ به ۲۷۰ اسب، قدرت موتور ۳.۰ لیتری دیزلی از ۲۴۵ به ۳۰۰ اسب و نهایتا قدرت موتور ۳.۰ لیتری بنزینی این آئودی از ۲۷۲ به بیش از ۳۸۰ اسب بخار افزایش یافته است.

ABT AS5 Coupe
ABT AS5 Coupe
ABT AS5 Coupe

 

 

 

 

شوک بزرگ نمایشگاه امسال همین خودروست! خوب به آن دقت کنید چرا که این سوپراسپرت تمام مسابقه ای پیشرانه ای ۴.۲ لیتری با توربوهای دوقلو داشته و می تواند ۱,۴۰۰ اسب بخار قدرت در ۷,۹۵۰rpm به همراه ۱,۱۶۰ نیوتن متر گشتاور در ۵,۶۰۰rpm تولید کند. ۹ff چنان بلایی بر سر این خودرو که برپایه پورشه GT9 ساخته شده، آورده که با وزن ۱۳۴۰ کیلوگرمی و گیربکس هفت سرعته ترتیبی خود براحتی می تواند تا ۴۳۷ کیلومتر برساعت سرعت بگیرد.

رینگ های ۱۹ اینچی با تایرهای ۲۵۵/۳۵ در جلو و همچنین ۲۰ اینچی با تایرهای ۳۳۵/۳۰ ساخت Continental در عقب، شتاب صفرتاصد ۳.۱ ثانیه، صفرتادویست ۶.۸ ثانیه و صفرتا سیصد ۱۳ ثانیه ای از دیگر مشخصه های این هیولای ۱,۱۵۴,۰۰۰ دلاری است. حالا باید ببینیم که در آینده هنسی ونوم چه جوابی به ۹ff خواهد داد.

۹ff GT9 Vmax
۹ff GT9 Vmax
۹ff GT9 Vmax

 

 

 

مشتریان جدید بی ام و سری۳ تورینگ می توانند از آوریل ۲۰۱۳ لوازم جانبی جدیدی برای خودروی خود سفارش دهند که شامل سپرها، رکاب ها و سیستم اگزوز اسپرت خواهد بود. اما نسخه ای که بی ام و به اسن ۲۰۱۲ آورده بود جزئیاتی دیگری هم داشت مثل فرمان اسپرت، پدال های آلومینیومی، تریم کربنی و چرم های آلکانترا برای صندلی ها و … ؛ همچنین قدرت پیشرانه ۲.۰ لیتری دیزلی این استیشن از ۱۸۴ به ۲۰۰ اسب بخار افزایش یافته بود.

MW 3-Series Touring M Performance
MW 3-Series Touring M Performance
MW 3-Series Touring M Performance

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ابی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    ای خدا
    تا کی باشیم جدا
    از خلق خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عشق ماشین

      ۲۵ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      پورشه
      تکراری بود
      مخصوصا چراغ
      های جلوش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1484 ديدگاه)

        پورشه همیشه همینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. سايه سفيد

    ۲۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    خیلی جالب بود از x6 خیلی خوشم میاد ولی قیمتش تو ایران خیییییلی زیاده،از چهره خشنش خیلی خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. کیهان

    ۲۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (112 ديدگاه)

    چرا قبلش خبر نکردید، بریم؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رهام

    ۲۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    سیتروئن عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد.ف

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (447 ديدگاه)

    ولی SEMA یه چیز دیگه است!
    هر چند عجایب در Essen هم کم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sajjad 7

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    پس لامبورگینی کوووووووووووووووووووووووووووو؟
    راستی DMC میخواد تا چند وقت دیگه یه آونتادور رو تیون کنه!!!
    چه شود این گاو دوست داشتنی ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امين اصل

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    عاشق Evoque و لکسوسه شدم حرف ندارن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    از جی پاور خبری نبود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ahmad0311

    ۲۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عششششششق من آئودی R8
    […]ما که از همه دنیا عقبیم اه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فرید

    ۲۸ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    اون ژیان اولیه عجب ظاهر باحالی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا ااااااااااس

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من حال کردم از این همه زیباییییییییییییییییییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ali

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    عششششششششششششق هستو کوروت I LOVE YOU CORVETTE
    آرزو بدل موندیم یکبار از نزدیک یه ماشین درستی ببینیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ali

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    البته از نزدیکا!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ali

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    9FFمیتونه 437 تا بره؟؟؟
    یعنی رکود بوگانی دووود شد رفت هوا؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حمیدرضا

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ینی اگه خدانکرده یروزی Dodge Charger SRT8 دستم بیاد باهاش یه شهرو خراب میکنم…لامصب هیولاییه واسه خودش…ای خدااااا :(((

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. jaleb

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ببین دیدن این ماشین ها چقدر لذت بخشه! حالا باهاشون رانندگی کنی چه رویاییه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهدی داوطلب

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    زیباست : کاش چنین ماشینهای وارد ایران می شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. navid

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط ائودی r8 و لامبورگینی گالاردو ……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mahyar

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    محشر بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. amir.t.

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    وای وای وای وای وای وای دارم دیوونه میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Saied

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    از تیونینگ خوشم نمیاد. ماشین باید ذاتن خوشگل باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Xman

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    اون R8سبز رو خیلی باحاش حال کردم!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا