لامبورگینی

معرفی رسمی لامبورگینی سیان، وحشی‌ترین گاو سنت آگاتا

شایعات صحت داشتند. لامبورگینی اولین محصول هیبریدی تولیدی خود را رسماً به‌صورت آنلاین معرفی کرده است. این گاو جدید سنت آگاتا که سیان (Sian) نام دارد، طراحی خیره‌کننده و عملکرد چشمگیر خود را پیش از اولین نمایش عمومی در نمایشگاه فرانکفورت نشان داده است. این هایپرکار هیبریدی تکنولوژی‌های جدید و عملکرد بی‌نظیری را در حوزهٔ خودروهای هیبریدی ارائه می‌کند.

هرچند سیان بر اساس DNA طراحی لامبورگینی شکل گرفته است اما به‌وضوح متعلق به دورهٔ جدیدی است. به گفتهٔ رئیس طراحی لامبورگینی آقای «میتجا بورکرت»، طراحی این خودرو از کانتاش الهام گرفته است اما سیان نمادی آینده‌نگر است نه گذشته‌نگر. این سوپراسپرتی برای یک دورهٔ جدید است اما هنوز هم روح و قلب یک لامبورگینی را حفظ کرده است. به جرأت می‌توان گفت این خودرو بیشتر عناصر طراحی خود را از کانسپت ترزو میلنیو قرض گرفته است. البته هرچند سیان به چشمگیری کانسپت مذکور نیست اما با خطوط زاویه‌دار و تهاجمی و همین‌طور نسبت‌های عالی، قطعاً خیره‌کننده‌ترین محصولی است که تاکنون از سنت آگاتا بیرون آمده است.

طرح نمادین Y شکل لامبورگینی را می‌توان در قسمت‌های مختلف خودرو مثل دی‌لایت‌های جلو، ورودی‌های هوای جانبی و پوشش شیشه‌ای پیشرانه مشاهده کرد درحالی‌که روی کاپوت جلوی خودرو هم فرمی مشابه کانتاش کار شده است. در عقب سیان نیز از طرح شش‌ضلعی استفاده شده که کاملاً شخصیت یک لامبورگینی اصیل را ایجاد کرده‌اند. این شش‌ضلعی‌ها شامل دو سر اگزوز و شش چراغ عقب می‌شود که از کانتاش الهام گرفته‌اند. بال عقب نیز به‌صورت یکپارچه با بدنه طراحی شده و صرفاً هنگام رانندگی از جای خود بیرون می‌آید.

سیان بر اساس پلت‌فرم اونتادور ساخته شده و از همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی اونتادور SVJ استفاده می‌کند اما این موتور به سوپاپ‌های جدیدی مجهز شده که از تیتانیوم ساخته شده‌اند و حالا ۷۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این بیشترین قدرتی است که تاکنون از یک پیشرانهٔ درون‌سوز ساخت لامبورگینی خارج شده است؛ اما علاوه بر این، در کنار نیروگاه سنتی V12 یک سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت با یک موتور الکتریکی کوچک هم قرار گرفته که ۳۴ اسب بخار قدرت دارد و مجموع خروجی سیستم را به ۸۱۹ اسب بخار می‌رساند؛ بنابراین سیان به قوی‌ترین محصول تاریخ لامبورگینی تبدیل شده و این عنوان را از اونتادور SVJ گرفته است.

مهندسین ایتالیایی با بهره‌گیری از نمادین‌ترین پیشرانهٔ تاریخ لامبورگینی به همراه استفاده از تکنولوژی هیبریدی منحصربه‌فرد قصد داشته‌اند پویایی عملکرد استثنایی یک سوپرکار تنفس طبیعی لامبورگینی را ارائه کرده و درعین‌حال نیاز آینده برای استفاده از نیروی الکتریسیته را هم برآورده کنند. سیان نه‌تنها نقطهٔ اوج موتورهای امروزی لامبورگینی را نشان می‌دهد بلکه سیستم هیبریدی منحصربه‌فرد جدیدی را هم ارائه کرده که بر تأمین بیشترین قدرت ممکن از طریق سبک‌ترین راه تمرکز دارد.

موتور الکتریکی ۴۸ ولت سیان درون گیربکس گنجانده شده است تا پاسخگویی فوری و عملکرد بهتری داشته باشد. به گفتهٔ لامبورگینی این برای اولین بار است که در یک سیستم هیبریدی ولتاژ پایین ارتباط مستقیم بین موتور الکتریکی و چرخ‌ها برقرار شده است. این موتور الکتریکی همچنین از حرکت‌های سرعت‌پایین هم پشتیبانی می‌کند و سیان را قادر می‌سازد حرکت دنده‌عقب یا پارک کردن را صرفاً با استفاده از نیروی موتور الکتریکی انجام دهد. مدیرعامل لامبورگینی آقای «استفان دومنیکالی» در مورد این خودرو گفته است:

سیان اولین گام لامبورگینی به سمت الکتریکی‌سازی را نشان می‌دهد و توسعهٔ نسل آیندهٔ پیشرانهٔ V12 ما را تسریع می‌کند. نام Sian نیز در گویش بولونیس به معنای فلش یا صاعقه است و اولین الکتریکی‌سازی یک لامبورگینی تولیدی را نشان می‌دهد و ارتباط محکم ما با سرزمینی که در آن فعالیت می‌کنیم را تأیید می‌کند

یکی دیگر از نوآوری‌های سیان در دنیای خودروهای هیبریدی واحد ذخیرهٔ انرژی آن است زیرا در این خودرو برای اولین بار در دنیا بجای استفاده از باطری‌های لیتیوم یون از ابرخازن استفاده شده است. این ابرخازن‌ها سه برابر قوی‌تر از باطری‌هایی با همین وزن و سه برابر سبک‌تر از باطری‌هایی با همین قدرت هستند. این تکنولوژی که توسط لامبورگینی ابداع شده است، برای اولین بار در اونتادور ارائه شد اما به‌گونه‌ای توسعه پیدا کرده که بتواند تا ۱۰ برابر نیرو را ذخیره کند. این ابرخازن‌ها همچنین به‌منظور توزیع وزن بهینه، بین کابین و پیشرانه قرار گرفته‌اند. سیستم هیبریدی سیان با موتور الکتریکی و ابرخازن‌ها تنها ۳۴ کیلوگرم وزن دارد و بنابراین از نسبت قدرت به وزن قابل‌توجه یک‌به‌یک برخوردار است.

سیان همچنین از سیستم احیای انرژی ترمزهای بسیار پیشرفته‌ای هم برخوردار است که توسط خود لامبورگینی توسعه پیدا کرده است. این سیستم به لطف رفتار متقارن ابرخازن‌ها که برخلاف باطری‌های لیتیوم یون با قدرت یکسانی قابلیت شارژ و تخلیه دارند، با هر بار ترمز گیری، ابرخازن‌ها را به‌طور کامل شارژ می‌کند و از سوی دیگر انرژی ذخیره شده نیز به‌عنوان تقویت‌کنندهٔ قدرت فوراً در دسترس راننده قرار می‌گیرد و بنابراین هنگام شتاب گیری، گشتاور به‌صورت فوری افزایش پیدا می‌کند. البته این نیرو تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت مورداستفاده قرار می‌گیرد زیرا بعد از آن موتور الکتریکی غیرفعال می‌شود.

این سیستم نوآورانه در کنار پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی و سیستم هیبریدی، شتاب فوق‌العاده‌ای را برای سیان فراهم می‌کند به‌گونه‌ای که به گفتهٔ لامبورگینی، این هایپرکار در کمتر از ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد؛ بنابراین سیان سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین محصول تاریخ لامبورگینی محسوب می‌شود.

علاوه بر این، شتاب در دنده‌های بالاتر نیز به میزان قابل‌توجهی بهبود یافته و پیشرفت آن حتی بیشتر چشمگیر است. به گفتهٔ لامبورگینی، شتاب سیان در دندهٔ سه تا ۱۰ درصد بهبود یافته و ۰.۲ ثانیه زودتر از اونتادور SVJ از سرعت ۳۰ به ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در دنده‌های بالاتر نیز موتور الکتریکی شتاب را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد به‌گونه‌ای که این هایپرکار هیبریدی در رسیدن از سرعت ۷۰ به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ۱.۲ ثانیه سریع‌تر از SVJ است. به لطف استفادهٔ گسترده از متریال سبک‌وزن، نسبت قدرت به وزن سیان نیز نسبت به اونتادور SVJ بهبود یافته است.

کل نیروی تولیدی قوای محرکهٔ هیبریدی سیان توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک با تعویض دندهٔ تطبیقی بسته به حالت رانندگی به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. این ماشین همچنین از سامانهٔ چهارچرخ محرک با کنترل الکترونیکی و دیفرانسیل عقب قفل شوندهٔ مکانیکی هم برخوردار است. این سطح جدید از عملکرد در سیان به لطف سیستم هیبریدی با افزایش راحتی رانندگی همراه شده است زیرا لحظهٔ قطع گشتاور در هنگام تعویض دنده‌ها که همیشه در موتورهای درون‌سوز سنتی احساس می‌شود، حالا در این خودرو با پُر شدن گشتاور توسط موتور الکتریکی از بین رفته است و راننده شتاب یکنواختی را احساس می‌کند.

نشان ۶۳ روی باله‌های کوسه‌ای فیبر کربنی عقب سیان تعداد ساخت آن‌را نشان می‌دهند زیرا به‌افتخار سال تأسیس لامبورگینی تنها ۶۳ دستگاه از این خودرو ساخته می‌شود که هم‌اکنون تمامی آن‌ها با قیمت پایهٔ ۳.۶ میلیون دلار فروخته شده‌اند. خریداران می‌توانند خودروی خود را از طریق برنامهٔ Ad Personam طبق سلیقهٔ خود سفارشی‌سازی و متمایز کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. OMID-LAMBO

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (409 ديدگاه)

    تو با قلب ویرانه من چه کردی ؟؟ ☹️☹️❤️❤️
    ولی یه حرفی میمونه این وسط !
    من قدرتش رو حداقل 900 یا نزدیک به اون تصور میکردم که حداقل از نظر قدرت اسمی نزدیک ماشنایی مثل لافراری یا 918 یا پی وان بشه ولی یجورایی داره میگه جانشین اونتادور یه چیزی تو این مایه هاست !
    شاید وولکس واگن نذاشته این اتفاق بیفته(910 اسبی بودنش) بخاطر پورشه و 918 !😶
    ای کاش این بدنه رو با سیستم قدرت آستریون 910 اسبی ترکیب میکردش که وای چی میشد ؟ تازه آستریون موتور وی 10 گالاردو رو داشت نه وی 12 اونتادور رو !!

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1038 ديدگاه)

      پارت دوم کامنتتو درش تردید نکن…با این حال لامبو همیشه با قدرت کمتر از رقبا ولی عملکردی خیره کننده داشته.

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1199 ديدگاه)

        هیچ ربطی به فولکس‌واگن نداره، یه کمی متن رو درست بخونین بد نیست، سریع علیه فولکس‌واگن بدبخت جبه نگرید
        این به سیاست خود لامبورگینی برمیگرده، لامبو میخواسته سبک‌ترین راه رو برای هیبریدی کردن پیدا کنه
        سیان یه هایپرکار تمام هیبریدی نیست بلکه در اصل یه ماشین بنزینیه که سیستم هیبریدی خفیف یا ملایم بهش اضافه شده
        آستریون سه تا موتور برقی داشت و یه هیبریدی تمام عیار بود اما سیان اصلاً هدف و ساختارش با اون فرق داره
        استفاده از موتورهای برقی قوی نیاز به باطری‌های بزرگتر داره و همۀ این‌ها یعنی وزن زیاد که دومنیکالی در موردش میگه:
        «اگر به سمت استفاده از سیستم‌های هیبریدی حرکت کنیم با مشکل افزایش وزن مواجه می‌شویم»
        استفاده از سیستم هیبریدی خفیف بهترین راه برای هیبریدی کردن و در عین حال عدم افزایش وزن بوده و از این سیستم هم نمیشه انتظار قدرتی بیشتر از این رو داشت
        سیستم هیبریدی سیان کاملاً با رقبایی مثل فراری SF90 و آستون والهالا فرق داره و کاملاً طبیعیه که قدرتش از اون‌ها کمتر باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علیx76

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      قضیه اینه که سیستم هیبرید خفیف استفاده شده با حداقل افزایش وزن
      اگه قرار بود ۹۰۰ اسب باشه باید باطری و موتور الکتریکی سنگین تری استفاده میشد و این از هدف لامبو دور بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        چی بگم .
        مگه میشه از لامبو ایراد هم گرفت .
        اما ساخت قطعات و مونتاژ لامبورگینی فکر کنم از بقیه خودروسازان به دلیل پیچیدگی سخت تر باشه .
        چه خطوطی میزنه روی بدنه بدمَصَب .

        موافقم 2
        مخالفم 0
    3. مهراد

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (755 ديدگاه)

      ببین من کاری با مشخصات فنی ندارم (که بازم عالیه) ولی شیر مادر طراح لامبورگینی حلالش ، اصلا قلبم گرفت وقتی سایتو باز کردم این لعنتی رو دیدم.
      میدونستم و مطمئن بودم که گل میکاره و تمام طرفداراشو سربلند میکنه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. ساسان

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    یا خود خدا…طراحیو ببین.رنگشو ببین…خطوط رو ببین..چند ساعته تو شوک هستم.این دیگه آخر طراحیه..نمای جلو فوقلاده تهاجمی وخشن…مرسی بابت ادرنالین لامبو.مدتها ود هیچ عکس اتومبیلی اینقد هیجانزدم نکرده بود
    اینارم ببینید پدال نزاشته:
    https://cdn.motor1.com/images/mgl/Je9qA/s1/lamborghini-sian.jpg
    https://cdn.motor1.com/images/mgl/NXOYy/s1/lamborghini-sian.jpg

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. joojoo

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (271 ديدگاه)

      ابعاد این ماشینو میگم…..فقط تو کف بمونید
      طول 498سانتی متری
      عرض 210 سانتی متری
      ارتفاع 113.3 سانتی متری….
      رسما با یه تمساح آب شور طرفیم…
      برای مقایسه
      حضرت لندکروز طول 495 سانتی متر
      عرض 190 سانتی متر

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    شت!!!
    فقط همین
    لنتی مگه یه ماشین چقد میتونه جذاب و خوب باشع؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    کجان اونایی که میگفتن فولکس‌واگن هوای لامبورگینی رو نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      نکنه شماهم میخوای بگی لامبورگینی آلمانیه و ژرمنیه و … چون سهامدارش فولکسه؟!
      مهندسین ایتالیایی با بهره‌گیری از نمادین‌ترین پیشرانهٔ تاریخ لامبورگینی …
      همین جمله به بعدش رو باید به قدری بولد کرد که چشمای بعضیا وسعت دیدشو نداشته باشن
      همین یه هفته پیش بود با یکی بحث میکردم سر همین موضوع
      نمیدونم چرا تا لامبو خودی نشون میده سریع پای ژرمنی های مریخی و ابر انسانی باز میشه به میدون!!!
      #first_supersport_car_lamborghini

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. moein

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (890 ديدگاه)

        کاش میشد به کامنتت 100 تا لایک بدم

        موافقم 2
        مخالفم 0
  5. Omid622

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    باور کنید تو کلام نمی گنجه این گاو رو به زبان تفسیر کنی
    این خود خود ماشین نه، بلکوم یک اثر هنری بی نظیر هستش
    ممنون لامبو که هستی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. R

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    جالب نبود
    همون اونتادور با یکم تغییراته
    فک کردم مدل جدید ساخته
    جای وقت و هزینه کردن رواین رو نسل بعدی آونتادور یعنی ماتادور کار میکردن بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. joojoo

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (271 ديدگاه)

      این فقط یه ضرب شصت بود…و اینکه برای هر کدومش 3.6 میلیون دلار پول ناقابل باس بدی…این اولترا اسپورت فقط برای اینه که بودجه ی لامبورگینی واسه معرفی جانشین خلف آونتادور تامین بشه…
      سیان خودروی کاملا جدیدی نیست….موتور و شاسی آونتادور داره…ولی بودجه ی خوبی برای لامبورگینی به ارمغان میاره که جانشین آونتادور رو به نحو شایسته ای روش کار کنه. و در عین حال ضرب شصتی برای رقبا بود که یکم تو کف بمونن….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شاهین

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      مگه فوکس واگن میزاره با اون فرزند خونده ی قورباغه ایش؟!
      خوده لامبو بارها توی مصاحبه های مجله ای گفته بود تا 2020 جانشین اونتادور جایگزین میشه ولی الان حرفش رو هواس اونم به لطفه فولکس واگن

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        با صراحت تمام میگم فولکس نبود الان لامبورگینی وجود خارجی نداشت
        همون پورشه نبود الان چیزی به نام اوراکان وجود خارجی نداشت …
        پورشه نبود اوروس وجود خارجی نداشت …
        پورشه نباشه نسل بعدی اونتادور وجود خارجی نداره …
        برای چیزهایی که نوشتم انقدر منبع موثق وجود داره که تصورش نمیکنید
        .
        همون اوروس که الان موفقترین خودروی لامبو شده تا سیستم لانچ کنترل و … رو از پورشه به عاریه گرفتن( با پلتفرمش و… دیگه کاری ندارم )
        .
        ی دوست عشق لامبو دارم صرفا بخاطر اون نمی خواهم چیزی بنویسم .
        .
        قدیم نه ، تا همین چهارسال پیش لامبو رو بخونید ببینید چه خبر بوده
        برندی که تا ۲۰۱۴ مجموع کارکنان کمپانیش روی هم رفته به زور به هزار نفر می رسه تنهایی در حد اندازه های توسعه امثال اوروس و اوراکان نبوده نیست
        نوشتن از درامد و سودش و … تو همین چند سال پیش برای هیچ فردی سخت نیست
        .
        “در طرفداری منطقی تر کامنت بذارید”

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. شاهین

          ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (1161 ديدگاه)

          قبل فولکس واگن هم بدون کمپانی هایی که لامبو رو داشتن و لامبو با تولید محدود به محبوبیت رسیده، الان حتما میگی پورشه رو شونه ی راسته لامبو بوده هواشو داشته!
          بیخیال بابا
          بیا بهت کلیپ نشون بدم که قطعات هوراکان چجوری شخصی سازی شدن که نه به آر8 میخوره و نه به هیچ کدوم از ماشینای گروه فولکس واگن
          همین موضوع راجبه اوروس هم صدق میکنه فکر میکنی دیگه چون پلتفرم مشترکه دیگه لامبو هم سرشو میندازه پایین تو سری خور میشه؟ پلتفرم یکیه ولی کدومشون موفق تر بودن؟ هوراکان یا آر8؟ اوروس یا کاین؟
          اخبار و مجلات مختلف اینو نشون دادن که لامبو چه کرده چه میکنه حتی اگه هیچی هم ماله خودش نباشه
          برو تو سایته آندرگرند ریسینگ ببین چی راجبه هوراکان چی گفته بخاطر پرفورمنس و جنبه تیونینگش
          هفته به هفته هم داره رکورد میزنه جوری که گودزیلای مخصوص درگ هم بهش نمیرسه درحالی که هوراکان های تیونینگ کاملا جاده ای هستن
          در مقابل آر8 هم تیونینگ کردن که موقع شتابگیری شیشه عقبش پودر میشه! بعد میگن آمریکایی جنسش خوب نیست

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. joojoo

          ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (271 ديدگاه)

          در رابطه با آونتادور اشتباه میکنی….پلتفرم اونتادور با هیچ کدوم از محصولات پورشه و حتی فولکس واگن شباهت نداره…..

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. Carbonado Aventador

          ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          من با کامنت دوستمون کار ندارم خیلی جو گیرانه بود.
          .
          ولی اشتراک پلتفرم و تکنولوژی چیزی نیست که الان بخواییم ازش خورده بگیریم.
          .
          پورشه کمپانی بزرگتریه و به طبع منابع مالی بیشتری داره که باعث میشه دستش تو تحقیق و توسعه موارد جدید بازتر باشه تا لامبو.
          .
          ولی درکل این همکاریا بین دو شرکت بزرگ و صاحب سبک لامبو و پورشه موجب تولد ماشین های بهتری میشه.
          .
          ارادتمند رفیق قدیمی مهران ۹۱۱
          .
          از طرف یه لامبورگینی فنِ پیر

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. Hamid...Audi

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (712 ديدگاه)

          عزیز من شما یه مقایسه ای بین قیمت آر۸ با هوراکان بکن میفهمی دنیا چه خبره.قطعات هوراکان شخصی سازی میشن تا اون آقای میلیونر ببینه با آر۸ ارزونتر از خودش فرق داره و هواراکان بخره.
          در مورد اوروس هم بگم که پلتفرمش مشترکه، موتور مشترکه، کابینش تقریبا Q8 بهبود یافته س، تکنولوژی هاش مشترکه، سیستم چهارچرخ محرکش کواتروئه و … .
          و اینکه میشه خواهش کنم یه معیاری از موفق تر بودن یه ماشین با ماشین دیگه بگی؟
          معیار موفق تر بودن سریع تر بودن یا مقالات خودرویی یا فروش بیشتر نیست خودرویی موفقه که بر اساس کارایی و هدفی که بر اساس اون ساخته شده و با توجه به قیمتش بازده و کارایی خوبی داشته باشه که به نظر من کل گروه فولکس واگن با تفکیک خوبی که بین زیر مجموعه هاش کرده به این موفق بودنه رسیده.
          پورشه، لامبورگینی، آئودی، بوگاتی و … همه به جای خودشون کاملا موفقن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. moein

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (890 ديدگاه)

          #جوگیر_نباشیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. mehran911

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          @شاهین

          (((( قبل فولکس واگن هم بدون کمپانی هایی که لامبو رو داشتن و لامبو با تولید محدود به محبوبیت رسیده))))
          ببین دوست عزیز من از پشت کوه که نیومدم
          من مشکلی ندارم از وضعیتش قبل از مالکیت فولکس بنویسم
          .
          ((( بیا بهت کلیپ نشون بدم که قطعات هوراکان چجوری شخصی سازی شدن که نه به آر8 میخوره و نه به هیچ کدوم از ماشینای گروه فولکس واگن))))
          شخصی سازی میشن چون قراره لامبو باشه نه چیز دیگه
          پورشه پیشرانه ی ۶۵۰ اوروس رو توسعه میده اما خودش اعلام میکنه برای استفاده از همون پیشرانه ۶۵۰ اسبی در کاین کوپه اجازه ی فولکس لازمه
          قرار نیست پورشه لامبو باشه نه اینکه نمیتونه خودروی بهتری بسازه .
          لامبو در موتوراسپرت یک دهم تجربه پورشه رو نداره و مشکلی برای ساخت رقیب برای لامبو در پورشه وجود نداره موضوع اینه که قرار نیست این اتفاق بیوفته

          همون اوراکان پلتفرمش به کجا بر میگرده ؟
          ریشه ی پیشرانه اش کجاست ؟؟؟
          پلتفرم اوروس از کجا اومده ؟
          پیشرانه اش رو مگه پورشه تولید نمیکنه ؟
          سیستم تعلیق و محور عقبش رو مگه از بنتایگا نگرفت؟
          سیستم کواترو آئودی روش سوار نیست؟
          مگه سیستم الکترونیکیش مثل لانچ کنترل و … رو از پورشه نگرفت ؟؟
          .
          توسعه ی این موارد کاری نیست که لامبو از پسش بر بیاد
          .
          @joojoo
          کامنت رو درست بخون بعد جواب بده دوست من
          بالا نوشتم
          پورشه نباشه” نسل بعدی” آونتادور وجود خارجی نخواهد داشت
          چون از پلتفرم پورشه استفاده خواهد کرد و همینطور از تکنولوژی های الکتریکی پورشه استفاده خواهد کرد
          سر همین موضوع قرار بود ( و هنوز هست ) که لامبو رو از زیر مجموعه آئودی خارج کنن تا به عنوان زیر مجموعه پورشه بتونه از تکنولوژی های پورشه استفاده کنه …
          .
          بالا هم گفتم به خاطر علاقه ی دوستان حقیقتا دوست نداشتم چیزی بنویسم …
          .
          کاش بهتر از خودروی مورد علاقه ی خودمون طرفداری کنیم
          .
          مخلص رفیق قدیمی خودمون هم هستیم ❤❤❤

          موافقم 0
          مخالفم 1
        7. joojoo

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (271 ديدگاه)

          آقا مهران… لامبورگینی هیچ وقت از پلتفرم محصولات پورشه برای پرچمدار خودش استفاده نمیکنه….اینطوری اصالت خودش زیر سوال میره……به علاوه…..کدوم یکی از پلتفرم های پورشه…توانایی هندل کردن یه موتور دوازده سیلندر در میانه ی شاسی رو داره؟؟؟؟؟
          شاید نسل بعدی هوراکان یا اوروس با پلتفرم های 911 یا کاین اشتراک داشته باشه….ولی ابدا لامبورگینی اصالت و نماد خودش رو با استفاده از پلتفرم یه شرکت دیگه زیر سوال نمیبره…..
          بحث استفاده از تکنولوژی فرق داره….و صد البته ابرخازنهایی که اولین بار توی اونتادور استفاده شده…و توی سیان تکامل پیدا کرده….ورای باتری های لیتیومی پورشه ست……

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. مانی

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        اون فرزند خونده قورباغه‌ یی نیست
        اون پدر خونده قورباغه یی هست
        خانواده پورشه از صاحبان اصلی‌ فولکس هستن
        طبیعی هست که بیشترین بها رو به پورشه بدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    دریچه های کولرش میتونست از
    این زیبا ترو مدرن‌تر طراحی بشه

    نظرکاملا شخصی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (752 ديدگاه)

    طراحی خارجیش خیلی اغراق آمیز، بهتر بود از همون طرح اونتادور با کمی جزییات بیشتر استفاده میشد از طرفی فولکس خیلی کوتاه فکر که بهترین هاش با لامبو به اشتراک نمیزاره چون لامبورگینی یه برند که پتانسیل رقابت با ابر خودروها داره به لحاظ کاراکتر و به نظرم اگه از موتور بوگاتی روش استفاده بشه فروش بهتری از بوگاتی خواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ساسان

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    نوآوری های لامبودر این محصول.لامبو ورود نمیکنه اگر ورود کنه به یک سگمنتی 10سال جلوتره:
    ا-موتور الکتریکی 48 ولت سیان درون گیربکس گنجانده شده است به گفتهٔ لامبورگینی این برای اولین بار است که در یک سیستم هیبریدی ولتاژ پایین ارتباط مستقیم بین موتور الکتریکی و چرخ‌ها برقرار شده است.
    2-یکی دیگر از نوآوری‌های سیان در دنیای خودروهای هیبریدی واحد ذخیرهٔ انرژی آن است زیرا در این خودرو برای اولین بار در دنیا بجای استفاده از باطری‌های لیتیوم یون از ابرخازن استفاده شده است. این ابرخازن‌ها سه برابر قوی‌تر از باطری‌هایی با همین وزن و سه برابر سبک‌تر از باطری‌هایی با همین قدرت هستند
    3-سیان همچنین از سیستم احیای انرژی ترمزهای بسیار پیشرفته‌ای هم برخوردار است که توسط خود لامبورگینی توسعه پیدا کرده است. این سیستم به لطف رفتار متقارن ابرخازن‌ها که برخلاف باطری‌های لیتیوم یون با قدرت یکسانی قابلیت شارژ و تخلیه دارند، با هر بار ترمز گیری، ابرخازن‌ها را به‌طور کامل شارژ می‌کند و از سوی دیگر انرژی ذخیره شده نیز به‌عنوان تقویت‌کنندهٔ قدرت فوراً در دسترس راننده قرار می‌گیرد
    قطعا”بعد رونمایی اطلاعات بیشتری ازش میاد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. OUTIS

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (57 ديدگاه)

    میتونستن موتور قوی تری بذارن روش ولی طراحیش فوق العادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بهراد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    خوبه راه حل مشکل افزایش وزن باتری هارو پیدا کردن.گشتاور موتور الکتریکی چقدر هست که احساس تعویض دنده رو خفیف می کنه؟
    بدون توربو و بدون دو سه تا موتور الکتریکی قوی با ریشه ی آونتادور هنوزم پیشتازه
    تصور کنین یه اتوبان چهار بانده خالی و صاف،با لانچ کنترل یدونه تاپ اسپید بگیری …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Fk

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (232 ديدگاه)

    عکس برداری جا نمایی ماشین و رنگش تو این تصاویر بشدت تو ذوق میزنه
    محل عکس برداری و نور باعث شده چیزی رو که باید نبینیم
    منتظر خبرای بیشتر عکسای بیشتر هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    بالاخره ابر خازن ها تجاری شد و این خودش میتونه شروع یه انقلاب تو همه گجت ها باشه به طور مثال موبایلی رو تصور کنید که سه ماه یه بار نیاز به شارژ شدن داشته باشه یا خودرویی که ده هزار کیلومتر بتونه با یه بار شارژ بره و اندازه ابر خازنش نهایت اندازه یک فلاکس باشه سرعت شارژشون هم معرکست از نظر تئوری تو چند ثانیه میتونن شارژ بشن این تکنولوژی قابلیت اینو داره حتی هواپیما ها و کشتی های سنگین رو هم بالاخره برقی کنن فقط خداکنه باقی شرکتام با این کار لامبورگینی تحریک بشن و یه سرمایه گذاری سنگین روی تحقیق و توسعه ابر خازن ها بکنن که تا ده یا بیست سال بعد این تکنولوژی خفن فراگیر بشه پدال جان لطفا خودت یه مقاله راجب تاثیر این تکنولوژی رو حمل و نقل و زندگی بشر منتشر کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. CBR

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    لامبووو همیشه عالی
    هرکی موافقه پدال یه صفحه ای جداگانه برای مشخصات کامل این خودرو و دیگر خودروها در سایت ایجاد کنه لایک کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. آریا ماشین

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    یا حضرت عباس
    این واقعا کاره لامبو عه یا توطئه آدم فضایی هاست؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. doubt

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    اینم یادم رفت بگم که بیشترین ایرادی که میتونم بگیرم (ایراد بع تغییر کم) داخل کابینه. واقعا خیی خوشگله اما کاملا شبیه قبل. نمیدونم این چقدر خوب یا بد میتونه باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. mehran911

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    ی عده هنوز طرفداری از برندشون رو بلد نیستن
    .
    با اشتیاق اومدم تو پست تا از خوندن در مورد شاهکارفوق العاده لامبو لذت ببرم اما ی عده به جای تعریف از خودرو و دادن اطلاعات در مورد خصوصیاتش با کامنت های داغون فضای پست رو … میکشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Carbonado Aventador

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    تنها ایرادی که میشه ازش گرفت اینه که زیادی عالیه!!!
    .
    .
    آهنگ مهران که دو روز پیش اومد و این لامبورگینی که امروز اومد..
    رسما میخوان مارو از شدت خوشحالی بکشن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کوشا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (220 ديدگاه)

    چرا اینقد خوشگه؟!
    چررررا؟!
    چررررررررررا؟!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. (Saeed(peugeot

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    چقد خوبه این لامبورگینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهدی

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    درک نمیکنم اونایی رو که مدام فقط تعریف میکنن از هر چیزی و هرکس انتقاد میکنه تخریب میکنن. یعنی حتما باید یکی پولدار باشه و دوتا سوپراسپرت داشته باشه تا در مورد زیبایی یه چیزی نظر بده؟؟؟
    از نظر من طراحیش اصلا جالب نیست. اونتادور و اوراکان یه طراحی شارک اما پخته داشتن که واقعا ایراد نمیشد گرفت اما این ماشین حداقل تو این عکسها دلچسب نیست مخصوصا نمای پشت ماشین قدرت روی کاغذ هم اصلا انتظارات رو براورده نمیکنه و فاصله داره با رقباش کیفیت سواریش هم که بعدا مشخص میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. porschesport

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    بعضی نظرات دوستان خیلی عجیبه و همش تاکید به ناتوانی لامبورگینی داره!!! لامبورگینی شرکت بسیار تواناییه به خصوص در مبحث بدنه و شاسی و همواره در طول تاریخ بهترین مهندسان در این شرکت حضور داشتن . متاسفانه این موضوع در مورد مکلارن هم در این سایت صدق میکنه و نظرات بچگانه ی زیادی میبینیم . قطعا اشتراک پلتفرم دلیل واضحی داره اونم کاهش هزینه هاست که منطقیه . لامبورگینی هم با فروش بیشتر اوروس و اومدن محصول چهارم توانایی توسعه ی پلتفرم خودشو پیدا میکنه , فقط امیدوارم در مدل سدان لامبو موتور v8 خودشو احیا کنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. porschesport

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    سیان طراحی خاصی داره و به شخصه نمیپسندم ولی از لحاظ فنی و تکنولوژی سیستم هیبریدی ابر خازنی فوق العاده عمل کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حسین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اصلا با نمای عقبش حال نمیکنم هرچی همه چیز خوبه تو این ماشین فرم چراغای عقب و اون فریم دورش تو ذوق میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. lambo

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (128 ديدگاه)

    بابا شما دیگه کی هستی? جالبترین ادمهای روی زمین رو ما داریم تو ایران از همه چی ایراد میگیرن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. مهران

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (299 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان ؛ از نظر من سیان فقط یه کیت هست که به اونتادور اضافه شده و از لحاظ موتوری هم نتونسته به رقبا مخصوصا فراری ( sf90) برسه , همیشه محصولات لامبو بسیار چشمگیر تر و تهاجمی تر از فراری بودن ولی محصولات فراری از همه لحاظ یک اثر هنری هستن ؛ سیان هم فقط طراحی جلوش و کنارش منو به وجد اوورد وگرنه طراحی پشتش حرفی واسه گفتن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Ali Keyhani

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (657 ديدگاه)

    انتظار مشخصات فنی قوی تری داشتم حداقل 900hp و شتاب 2/5 الان از رقیبش،فراری استراداله یه سرو گردن پایین تره هم از نظر قدرت موتور هم سرعت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ۳.۶ میلیون دلار برای یه اونتادور پیشرفته‌تر و کمیاب‌تر! صرفا به درد کسی میخوره که دنبال سود کردن تو بلند مدت باشه و اونقدر از لامبورگینی خوشش بیاد که قیمتش براش مهم نباشه، وگرنه SF90 قوی‌تر و پیشرفته‌تره، طراحی داخلی مدرن‌تری داره، طراحی خارجیش منطقی‌تر و شیک‌تره، قیمتشم خیلی پایین‌تره. قیمت پایه SF90، یک سوم سیانه و قطعا اگر تعداد زیادی ازش تولید نشه، در چند سال آینده با توجه به سابقه درخشان فراری در‌حراجی‌ها، میتونه از سیان هم گرونتر فروش بره‌.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Melobit

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    نمای عقبش اصلا تو دل برو نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علی رضایی

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    لامبورگینی اصلا هیچ وقت از نظر اسب بخار هیچ وقت از رقبا قوی نبوده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا