پژوتجربه و آزمایش

آزمایش دراز مدت پژو ۲۰۷i

پژو ۲۰۶ بدون شک با رکورد فروش جهانی بیش از شش میلیون دستگاه در ۱۰ سال تولید خود در کشورهای مختلف و ایران ثابت کرده که باید آن را در کنار برخى از جاودانه ترین خودروهاى تولیدى همچون فولکس واگن گلف ، اپل کورسا و… حداقل به لحاظ محبوبیت قرار داد. طراحى تا حدودى اسپرت و جوان پسند ، مصرف سوخت مناسب و پیشرانه هاى گوناگون قدرتمند همگى دست به دست یکدیگر داده اند تا این خودرو حتى در گذر زمان نیز همچنان از کار افتاده نشود! ولى به هر حال در بازارهاى رقابتى امروز ، چرخه عمر محصولات ، بسیار کوتاه تر از قبل شده و این موضوع در بازار داخلى کشورمان نیز ملموس تر از پیش احساس مى شود. با توجه به موارد گفته شده ، از اوایل سال گذشته نمونه ارتقا یافته و فیس لیفت شده ۲۰۶ تحت نام ۲۰۷i در فهرست محصولات سازنده قرار گرفت تا شاهد حضور خودروهاى به روزتر در سطح کشور باشیم. در ادامه نگاهى اجمالى خواهیم داشت به حضور بیش از یک ساله پژو ۲۰۷i در بازار داخلى است.

peugeot 207i
peugeot 207i

به طور حتم آن چه موجب متمایز شدن ۲۰۷i در برابر برادرتنى خود یعنى ۲۰۶ شده نه ظاهر کاملا متمایز و نه اضافه کردن برخى تجهیزات ایمنى و رفاهى جدیدتر به آن است بلکه یدک کشیدن نام نسل جدید پژو ۲۰۶ به اندازه کافى خود اهرم محرکى براى خریدارى این خودر به حساب مى آید. در ۲۰۷i همان گونه که اشاره شد تنها به دلیل تغییر برخى قطعات و استفاده از پلتفرم کاملا یکسان با ۲۰۶ به هیچ وجه نباید به دنبال یک خودروى کاملا جدید و در واقع همان پژو ۲۰۷ فرانسه بود. پژو ۲۰۶ پلاس که در ایران به نام ۲۰۷i عرضه مى شود با فیس لیفت کامل به خصوص در نماى جلو به نوعى همان چهره مهیج و خشن مدل هاى به روز این شرکت فرانسوى را به معرض نمایش مى گذارد ولى در نماى جانبى و البته نماى انتهایى خودرو به جز برخى تغییرات خاص همانند استفاده از سپر با طراحى جدید و چیدمان متفاوت و بسیار زیباى چراغ هاى عقب نکته قابل توجه دیگرى باقى نمى ماند.

peugeot 207i
peugeot 207i

در نماى جلو ، لوگوى بسیار بزرگ پژو در کنار جلو پنجره یک تکه عظیم که عملا تنها در سپر جاسازى شده چهره خودرو را در این بخش کاملا متفاوت با طرح ساده ۲۰۶ نشان مى دهد.
با کمى دقت به خوبى وجه تشابه ۲۰۷i با سدان متوسط ​​پژو یعنى ۴۰۷ هاى عرضه شده در داخل کشور را مى توان دریافت. چراغهاى بسیار بزرگ و کشیده جلو که عملا تا وسط گلگیرها نیز پیشروى کرده اند با طرح شفاف خود در روز نور بسیار زیادى را از خود انعکاس مى دهند که همین موضوع باعث مى شود تا این گونه تصور شود که چراغ ها روشن هستند!

peugeot 207i
peugeot 207i

با ورود به داخل کابین یکى دیگر از بخشهاى متفاوت و جدید خودرو به چشم مى آید. داشبورد با طراحى جدید ، غربیلک فرمان ، اهرم تعویض دنده ، نشانگرهاى پشت فرمان ، کلید ها و… در این قسمت فضایى بسیار به روزتر از ۲۰۶ را ایجاد کرده اند. پس اگر به دنبال خودرویى با طراحى به روز و قابلیت هاى خودرویى همچون ۲۰۶ باشید بدون شک تنها کابین متفاوت ۲۰۷i و حس مدرن بودن آن خود یکى از تاثیر گذارترین پارامترها در انتخاب آن به حساب مى آید.
در بخش فنی داستان پژو ۲۰۶ تیپ پنج و یا شش بسته به انتخاب مدل دستى یا اتوماتیک ۲۰۷i دقیقا قابل مشاهده است. پیشرانه TU5 به کار گرفته شده در این خودرو توانایى تولید بیشینه قدرتى برابر با ۱۱۰ اسب بخار را دارد که همانند ۲۰۶ براى جثه کوچک یک تنى این خودروى شهرى نه تنها کافى بلکه بیش از اندازه نیز به نظر مى رسد (البته در مدل مجهز به جعبه دنده دستى). هر اسب بخار در پژو ۲۰۷i وظیفه حمل ۹،۵۷ کیلوگرم از وزن خالص آن را بدون سرنشینان بر عهده دارد که در یک رانندگى معمولى درون شهرى به طور حتم تمام نیازهاى سرنشینان خود را برآورده مى کند و عملا نمى توان خودرویى در محدوده قیمتى آن با چنین توانایى هاى حرکتى پیدا کرد!

peugeot 207i
peugeot 207i

۲۰۷i در نمونه مجهز به جعبه دنده پنج سرعته دستی ، همچون هر ۲۰۶ دیگرى از تعویض هاى نرم و قابل قبولى سود مى برد که البته ترکیب آن با پیشرانه ۱۱۰ اسب بخارى عملا تعویضهاى معکوس کمترى را حتى براى عبور از سربالاییهاى با شیب زیاد مى طلبد و این همان موضوعى است که باعث برترى آن در مقابل خودروهایى حتى به مراتب گران قیمت تر از خود شده است. در طرف مقابل پژو ۲۰۷i با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک درست مانند تیپ شش از عملکرد نرم و قابل قبولى بهره مى برد ،
در واقع حداقل به نظر نگارنده با توجه به نوع خودرو که یک رده لوکس تر و البته گران قیمت تر از ۲۰۶ به بازار عرضه شده و قیمت زیر ۲۰ میلیونى آن حتى در مجهزترین مدل ، بهترین انتخاب نمونه اتوماتیک این خودرو به نظر مى رسد.
بزرگ ترین مزیت پژو ۲۰۷i در برابر ۲۰۶ هاى تیپ پنج و یا شش ، طرح فیس لیفت شده آن در داخل کابین و نماى ظاهرى آن است ولى پیشرانه قدرتمند آن نیز موجب برترى بى چون و چرا در میان خودروهاى هم رده قیمتى به خصوص در بزرگراه ها و جاده هاى بین شهرى مى شود ، جایى که پیشرانه TU5 آن با بیشینه قدرت ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و گشتاور قابل قبول ۱۴۲ نیوتن متر که در چهار هزار دور در دقیقه تولید مى شود حکم شتاب گیرى سریع و برترى آن را به خصوص در سبقت ها امضا مى کند تا همان چابکى و سریع بودن ۲۰۶ را به راحتى بتوان در ۲۰۷i مشاهده کرد.

peugeot 207i
peugeot 207i

هماهنگى جعبه دنده با پیشرانه خودرو بسیار خوب بوده و اگر تمایل به تند راندن از خود نشان دهید به راحتى مى توانید با تعویض لول فنرها با نمونه هاى کم ارتفاع تر و خشک تر حتى در مسیرهاى پر پیچ و خم نیز با آن تند برانید. البته در مجموع باید پایدارى مدل هاى صندوق دار را بهتر از انواع هاچ بک دانست و هرگز نیز نباید فراموش کرد که با وجود در اختیار داشتن یک پیشرانه ۱۱۰ اسب بخارى قدرتمند ولى هنوز هم سوار بر یک خودروى کوچک شهرى هستید!

peugeot 207i
peugeot 207i

در مورد میزان مصرف سوخت هم باید عنوان داشت با توجه به اینکه عوامل مختلفى در این مورد تاثیر گذارهستند ، از شرایط مسیر گرفته تا تعداد سرنشینان ، نحوه راندن و… ولى در مجموع پژو ۲۰۷i کمتر از خودروهاى سدان خانوادگى هم رده بنزین مى سوزاند. طبق اعلام سازنده میزان مصرف سوخت ترکیبى آن در بهترین حالت ۶،۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است (۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر براى خارج شهر و ۸،۸ لیتر در ترافیک شهری). البته باید به این نکته نیز توجه کرد که با توجه به قواى زیاد پیشرانه بیشتر افراد اقدام به تند راندن با این خودرو مى کنند که طبیعتا باعث افزایش تصاعدى مصرف سوخت آن مى شود!

peugeot 207
پژو ۲۰۷ فرانسوی

مشخصات فنى پژو ۲۰۷i :
پیشرانه
نوع موتور : N6A – TU5
حجم موتور : ۱۵۸۷ سى سى
تعداد سیلندر : چهار سیلندر
۱ / ۱۰ ، ۵ : تراکم نسبت
۵۸۰۰ دور در دقیقه HP110 : موتور قدرت
دور در دقیقه ۴۰۰۰ NM 142 : گشتاور بیشینه
سیستم انژکتورى : چند نقطه ای با پاشش الکترونیکى
نوع سوخت : بنزین با اکتان ۹۱
تعداد سوپاپ : ۱۶
سیستم احتراق : داخلی (جرقه اى)
استاندارد حد آلایندگى : یورو IV
سیستم سوخت : انژکتورى

عملکرد
سرعت بیشینه: ۱۹۳km/h
شتاب صفرتا ۱۰۰ کیلومتر : ۱۱,۴ ثانیه
مصرف سوخت و آلایندگى
(KM 100/Lit) 5،۴ : شهر خارج مصرف میانگین
میانگین مصرف داخل شهر : ۱۰۰km/Lit) 8،۸)

ایمنى :
سیستم ترمز ABS + سیستم
توزیع الکترونیکى نیروی ترمز EBD
کیسه هواى ایمنى راننده و سرنشین جلو
سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر
کمربند هاى ایمنى سه نقطه اى جلو و عقب داراى ساز و کار
پیش کشنده براى جلو
تنظیم ارتفاع کمربند هاى جلو
چراغ مه شکن جلو وعقب
قفل مرکزى با کنترل از راه دور رادیویى
گرم کن شیشه عقب و آیینه هاى جانبى
برف پاک کن عقب
قفل شدن اتوماتیک درها پس از آغاز حرکت
ترمز هاى دیسکى عقب و جلو
هشدار دهنده صوتى باز ماندن درها و صندوق عقب ، جا ماندن
سوییچ در خودرو ، روشن ماندن چراغ ها ، کم شدن روغن موتور ،
کم شدن بنزین و بروز اشکال در موتور

رفاهى :
تنظیم سرعت برف پاک کن با سرعت خودرو
چراغ همراهى تا در منزل در محیط تاریک
رادیو پخش سی دی + MP3 خوان
چهار بلندگوى جلو و عقب به همراه تیونر جلو
تنظیم ارتفاع نور چراغ از داخل
قابلیت تا کردن صندلى عقب براى فضاى بیش تر
صندلى عقب دو تکه تا شونده
کنترل سیستم صوتى از روى فرمان
تنظیم نور صفحه نمایش خودرو (پشت آمپر)
سیستم فرمان هیدرولیک
آیینه هاى جانبى برقى
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
شیشه بالابر برقى درهاى جلو و عقب
پشت سرى هاى جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه پشت
سرى عقب
قابلیت تنظیم ارتفاع صندلى راننده
قابلیت تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان
دماسنج روى داشبورد
سیستم روشنایى موقت داخل اتاق
چراغ نقشه خوان
رینگ اسپرت آلومینیومى
قطعاتهمرنگبدنه (زهها ، دستگیرهها ، سپروپشتآیینه)
چراغ هاى کریستالى جلو
طرح زیباى سپر ، جلوپنجره ، درموتور و گلگیر
روکش صندلى طرح ناتیس (صادراتى)
طرح فلز بر روى دریچه هاى تهویه
پشت آمپر هلالى با قاب نقره اى
بادگیر شیشه عقب با چراغ ترمز سوم
جا لیوانى ، جا عینکى و جا خودکارى

نویسنده: آیدین وحید محمدی

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۹۰ دیدگاه‌ها

  1. رفیق

    ۱۲ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    من از ۲۰۶ بیشتر خوشم میاد با اینکه قدیمی تره طراحی بیرون وداخل کابینش بهتره از نظر موتور هم که فرقی نداره ایران فرقون بیخودی بازار گرمی میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. رهگذر

    ۱۳ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    رفیق بد نیس یه بار سوارشی بد نظر بدیها ما که ۲۰۶ داشتیم فروختیم اینو گرفتیم فرقاشو حس کردیم یادت باشه انسان در کل تنوع طلبه !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. رفیق

    ۱۳ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    رهگذر عزیز توفیق نصیب ما شده وچنین اتفاق میمونی افتاده ولی تنوع هم خوبه که کلی وانقلابی! باشه نه سطحی وکمرنگ .موفق وشاد باشی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. ali

    ۱۴ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سوخت ترکیبی یعنی چی؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سردبیر

      ۱۴ دی ۱۳۹۰
      سوابق: (659 ديدگاه)

      منظور میانگین مصرف سوخت در ترکیب هر دو حالت شهری و جاده ای است.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. علی

    ۱۴ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این ماشین همون ۲۰۶ تیپ ۵ در بعضی فاکتورها تیپ ۵ نسبت این ماشن برتری داره مثال شتاب ۰تا۱۰۰ ودر بعد طراحی به سلیقه شخصی بنده چراغهای جلو ۲۰۷ تناسبی با اندازه خودرو نداره ودر قسمت پشت ماشین ودر زیر سپر چراغهای اضافه شده که پیش ازاینکه جلوه خوبی به خودر بده ادمو به یاد ماشین های چند کشور اسیایی می ندازه در مورد سواریش هم چون سواری ازش نگرفتم نمی تونم نظری بدم درمجوع فکر نمی کنم طرح موفقی باشه
    باارزوی موفقیت برای همه دوستان پدالی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. رضا ام

    ۱۴ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    بیشتر دوستان برا چراغهای جلوییش ایراد گرفتن ولی برعکس من عاشق چراغهاش هستم انشالله بهمن ماه اگه با مدل ۹۱ بدن رنگ سفیدشو میگیرم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. juve

    ۱۵ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خودروی خوبیه ولی اگه چراغ های عقب ۲۰۷ مثل چراغ های جلو برامدگی می داشت بهتر می شد

    واسه ما که هر چند یک بار تو جاده های بیابانی ییلاقی میریم خوب نیست.

    بدرد اونایی که تو جاده های شهری رانندگی می کنند خوبه…. البته جاده های شهری هم تعریفی نداره!!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. حامد

    ۱۶ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (57 ديدگاه)

    من که از این ماشین خوشم نمیاد چون ۲۰۷ واقعی نیست ۲۰۶+ است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حامد

      ۱۵ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دستت به گوشت نمیرسه میگی پیف پیف

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. فرهاد

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (25 ديدگاه)

        کلا چند حامد جون؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  9. مازیار

    ۱۸ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان . من یه سوال داشتم اگه راهنماییم کنید ممنون می شم
    به نطر شما با توجه به قیمت بالای بنزین و یک سری شرایط من ۲۰۷ بگیرم یا ۲۰۶ پایه گاز سوز ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی

      ۱۹ دی ۱۳۹۰
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام
      به نظر من سراغ گاز سوز نرو لذت سواری ماشین رو خیلی کم میکنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. امیر

    ۲۹ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام
    البته این مدلی که ایران خودرو به اسم ۲۰۷ داره به مردم میده ۲۰۶+ نام داره!
    میتونید در سایت خود پژو ببینید.
    ۲۰۷ چراغ عقبش و داشبردش کمی متفاوته.
    لینک ۲۰۶+ http://www.peugeot.com/en/products/cars/peugeot-206-plus.aspx
    لینک ۲۰۷
    http://www.peugeot.com/en/products/cars/peugeot-207.aspx

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. امیر

    ۹ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من ۴ ماهه یه ۲۰۷ اتومات گرفتم واقعا از همه چیزش راضی ام. قبل از این هم ۳ سال ۲۰۶ داشتم که نسبت به ۲۰۶ کم صدا تره. ولی تنها مشکلش مصرف زیاده. باورتون نمیشه تو شهر هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲.۶ میخوره! هر جا رفتم گفتن اینا همین جوریه ماشین هیچ مشکلی نداره. البته اینم بگم تو جاده ۷.۵ میخوره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. امیر

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ۱۲.۶!!!؟؟؟؟
    مطمنی؟؟!!!
    کاپوتو بزن بالا ببین موتورش موتور سوزوکی نیست!؟
    آخه میگن جدیدا می خوان موتور سوزوکی ویتارا رو بزارن روی ۲۰۷ !!؟؟؟ 😉

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. امیر

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کاش موتورش سوزوکی بودغمی نداشتم.بخدا راست میگم. خوده نمایندگی دیاگ زد ۱۲.۶ نشون داد. خودمم دیدم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. مهرداد سلیمی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام:ماشین سمندef7 پایه گاز سوز ایا شتاب سمند بنزینی رو داره یانه؟ ایا سمند با موتور پایه گاز سوز ef7 دارای صدای موتور زیاد تر از سمند معمولی هست؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. رضا ام

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    خود سایت ایران خودرو نوشته که مدل اتومات مصرفش از دستی بیشتره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. امیر

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوست عزیز تو سایت ایران خودرو مصرفشو زده ۹.۹ تو ۱۰۰ کیلومتر.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. سرور

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    افتضاحه!افتضاح!!!!!!!!!!!!یه سر به تعمیرگاه ایران خودرو بزنید و بعد ازش تعریف کنید!!! من اصلا راضی نیستم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. علی

    ۷ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (40 ديدگاه)

    من۴ سال ۲۰۶ بعد ریو و ال۹۰ داشتم الانم یک سال ۲۰۷صفرخریدم درکل ماشین خوبیه بجز چراغای جلوش ازهمه ظاهرش زیباترو بروزتره مصرفش خیلی پایینه قدرتش خیلی خوبه با چهارتا کمک گازی ریگ لاستیک المنانی سواریش خیلی توپ شده تاحالا۴۵هزارتاکارکرده هنوزبجز روغن و بنزین خرجی نداشته منکه دوسش دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. مسعود

    ۹ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من الان ۵ ماهه که یه اتومات ۲۰۷ گرفتم و فعلا که هیچ مشکلی نداشته و منم از قیافه اش خیلی خوشم میاد. مخصوصا چراغهای جلوش که مثه مزدا ۳ میمونه از دور. مصرفش فقط یه خورده زیاده که به مرور یه مقدار بهتر میشه.
    این مصرف به خاطر اینه که چهار دنده است که بزرگترین مشکلش هم همینه. چون برای ۲۰۰ تا سرعت ۴ دنده کمه و باعث میشه دور موتور یه مقدار بالاتر بره برا تعویض دنده و همین باعث مصرف بیشتر بنزین میشه. الان توی شهر داره ۱۱ تا ۱۲ تا میسوزونه ولی تو جاده ۶ تا ۶.۵ میسوزونه!!

    یه مشکل دیگه هم که متاسفانه برطرف نشده صدای شیشه های نیمه باز هست هنگام حرکت. که نمیدونم چرا برطرفش نکردن.
    در کل به نسبت ۲۰۶ تیپ ۶ که فقط ظاهر بیرونی اش فرق کرده و رینگ اسپورت و لاستیک میشیلن و داشبور داخلش، اگه تفاوت در حد یکی دو میلیون باشه می ارزه که یه مقدار تفاوت داشته باشه آدم. مخصوصا الان که هر جا بری (بالای درخت!) یه ۲۰۶ هست. در غیر اینصورت اصلا نمی ارزه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. سید علیرضا

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    بر خلاف گفته ی دیگران در این سایت که ایران خودرو ۲۰۶ را بجای ۲۰۷ می گوید اشتباه و تو کلکسیونم هم دستی ان را دارم هم اتومات از سال ۸۹تا الان و فقط پول روغن مصرفی دادم و این ماشین اتومات ش عالی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. لیلا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۴ ماهه همینرنگیشو دارم . هم فوق العاده خوشگله هم خیلی ماشینه خوبیه . قبل ازین ریو داشتم . کاملا حس مییکنم زمین تا آسمون فرق داره با ریو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. مهرداد-اصفهان

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    جدیدا سیستم انژکتورشون هندی شده!!! شتاب کم شده و مصرف بالا رفته. با ۲۰۷ تو کلاف ۲۰۶ تیپ ۵های قدیم نرید چون نابود میشید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. کاوه

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان اگه چندتا عکس ازلینک زیر دانلود کنید می فهمید که بدنه این خودرو متعلق به ۲۰۶ میباشد
    ۴downloads.com

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. pedram

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام دوستان من امروز تحویل گرفتم ماشینمو
    زیاد باهاش ور نرفتم اما چیزایی که به نظرم برتر بود نسبت به ۲۰۶ اول داشبوردشه که خیلی جنسش بهتره دوم صندلیاشه که یکم راحتترن واسه عقبی ها صندلیش فرق کرده کمی جاش بیشتر شده کیفیت بلندگو هاشم خیلی خوبه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. جلیل

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من امروز ۲۴ اردیبهشت ۹۱ بعد از حدود ۵ ماه که از ثبت نام پیش فروش گذشته می خوام عصر برم تحویل بگیرم . نمی دونم کیفیتش چجوری شدهولی گفتن لاستیکهاش میشلن نیست و آلمانی هست ؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. احسان

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان
    من آذر ماه ۹۰ ۲۰۷ ثبت نام کردم الآن با ۵۰ روز تاخیر قراره تیرماه تحویل بدن اونم گفتند اوتومات ندارن و مجبور شدم دنده دستی بگیرم اونم با ۲میلیون افزایش قیمت یعنی ۲۰۱۳۷۰۰۰ تومان!
    حالا واقعا با این قیمت بالا نسبت به دیگر ماشینهای هم رده و موتورش که الآن روی ۴۰۵ و سمند و پارس و حتی خودروی جدید رانا نصب میشه به نظر تون نگرش دارم یا اینکه بفروشم یه ماشین دیگه بخرم چه ماشینی پیشنهاد میکنید؟ ممنون میشم اونهایی که تجربه دارند راهنماییم کنند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. پدرام

      ۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      دوست عزیز با این بودجه ای که شما دارید انتخابهاتون عبارتند از:

      پارس معمولی و elx- سمندef7 – تندر -۲۰۶ تیپ۶- mvm530- ونهایتا لیفان۶۲۰

      در پیج هر کدوم از اینها هم من هم دوستان به کرات راجع به مزایا و معایبش صحبت کردیم.
      ولی اگه من جای شما بودم با توجه به هزینه های گزاف انتقال سند-نقل و انقال پلاک وعوارض شهرداری که فکر کنم حدود۴۰۰ تا ۵۰۰ تومن برای فروش خودروتون و خرید خودروی جدیدآب میخوره قید فروشش رو میزدم و نگهش میداشتم.

      همیشه موفق باشید.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  27. مزدک

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ده ماهه ۲۰۷ دستی دارم ، شتابش عالیه ، یکبار هم سرعتش را در اتوبان قزوین تست کردم ۲۰۰ تا خیلی راحت پر شد ، دیگه بیشتر ترسیدم برم چون به هر حال مونتاژ ایرانه ، تنها ایرادش مثل بیشتر ماشینهای هم رده خودش بدنه ضعیفشه ، سپرهاش با دست تکون میخوره و با یک ضربه کوچک باید تعویض بشه ، مصرف بنزینش هم آن چیزی که در مشخصاتش نوشته نیست و خیلی بیشتره ، مخصوصا داخل شهر ، ولی در این رنج قیمت به نظر من بهترین انتخابه ، به هر حال هنوز در اروپا هم داره استفاده میشه و طراحی بدنه آیرودینامیک و خوبی داره نه مثل بعضی ماشین های تولید داخل که طراحی ۲۰ یا ۳۰ سال پیش اروپا است و فقط با خط کش طراحی شده!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. علی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یکساله ۲۰۷ دنده ای صفر مدل ۹۰ گرفتم۲۴۰۰۰ تاراه رفتم و بجز یکبار خرابی واترپمپ که اونم نمایندگی با گارانتی رایگان عوض کرد مشکل دیگه ای نداشته بجز بنزین روغن و اخیرا بیمه!!!خرج دیگه ای نداشته مصرف جاده ۶.۳ و شهر حدود ۹.۵ بوده کیفیت قطعاتش قابل قبوله واز شتابش راضیم البته رضایت بطور نسبی نه مطلق.درمقایسه با سایر خودروهای هم قیمت وبعضا کمی گرونتر ماشین خوبیه.
    مشکلش کمبود قطعات بدنه متفاوت از ۲۰۶ و قیمت بالای اونهاست و بدنه اشم کمی ضعیفه وبا یه ضربه کوچیک قور میشه مشخصات فنی و امکاناتشم مثل ۲۰۶ تیپ پنجه درکل ماشین خوبیه…قبلا پرایدوسمندو ۴۰۵ داشتم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. علیرضا

    ۵ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه ۲۰۷ اتومات دارم که فنش خیلی زیاد کار می کنه و هی روشن می شه.از یکی از نمایندگی ها پرسیدم گفتند اینا مدلشون اینجوریه!! من قبلا یه ۲۰۶ داشتم اینجوری فن پر صر و صدایی نداشت.آیا واقعا فن همه ۲۰۷ ها اینقدر زیاد و اونم با صر و صدای زیاد کار می کنه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. اکبر

    ۱۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان
    ببخشید راهی هست که بشه مصرفه سوخت تو ۲۰۷i رو کمتر کرد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سعید

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (41 ديدگاه)

      ببر نمایندگی برنامه ریزی ECU رو واست آپدیت کنن. هم شتابت بهتر میشه هم مصرفت!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا