کادیلاک سویل سدانی که زود فراموش شد

سدان لوکسی که از نظرها محو شد
با ورود به قرن 21 و بوجود آمدن تحول تکنولوژیکی در زمینه ساخت خودروهای شهری صاحبان خودرو با خرید مدل های بروز که از نظر آنان این خودروها دارای جدیدترین تکنولوژی برای راحتی، ایمنی و کاربردهای مختلف هستند، خودروهای ساخت قرن بیستم را وسایل نقلیه ای خارج از رده و بدون امکانات رفاهی و ایمنی و دارای تکنولوژی تاریخ گذشته می شمارند.
ولی مطالعه ای عمیق تر و موشکفانه تر درباره اتومبیل های ساخت دهه های 70 و 80 و حتی دهه 60 میلادی این موضوع را مشخص می کند که تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای امروزی مخصوصاً اتومبیل هایی که ما امروز در کشورمان هر روز شاهد گذر آنها از جلوی چشمانمان در خیابانها هستیم، تنها روکشی نو از فن آوری کار گرفته شده در 30 یا 40 سال گذشته می باشد.
با شروع طرح جمع آوری خودروهای فرسوده از چند سال قبل در کشورمان به تدریج مشاهده اتومبیل های غول پیکر آمریکایی که اغلب نیز 8 سیلندر می باشند ( و به اشتباه بیشتر آنها به پر مصرف بودن شهرت یافته اند) در خیابانها سخت و سخت تر شد.
و اما “کادیلاک سویل”
تو اتاق سویل چه خبره؟ با سوار شدن به این اتومبیل احساس خاصی شبیه سوار شدن به یک هواپیما به انسان دست می دهد. راحتی این مدل را در حد کمال باید دانست موتور پر قدرت 8 سیلندر با جعبه دنده توربوهایدراماتیک و فرمان هیدرولیک آنرا در صنایع اتومبیل سازی جهان کم نظیر و راحت ترین مدل جنرال موتورز قرار داده است .

سویل یک اتومبیل کاملاً لوکس (به خصوص در زمان خود) می باشد که اول از همه مبلمان شیک و بسیا راحت آن، جای پای عالی در جلو و عقب، فضای باز داخل، کیفیت ساخت قطعات و طراحی لوکس آن به چشم می آید.
هر دو صندلی جلو برقی هستند صندلی سمت شگرد در 2 حالت و صندلی راننده در 6 حالت بصورت برقی قابل تنظیم هستند
بدین ترتیب سرنشینان جلو مخصوصاً راننده با داشتن فرمان هیدرولیک بسیار سبک و تسلط کامل بر روی صندلی خود و احساس راحتی بر روی آن می تواند از رانندگی لذت ببرد.

کادیلاک سویل مجهز به سیستم تهویه Climate Control می باشد. با این سیستم راننده می تواند به وسیله تنظیم آن بر روی درجه حرارت دلخواه (برای مثال 20 درجه سانتی گراد) هوای داخل اتاق را به طور ثابت بر روی یک دما نگه دارد. این سیستم در هنگام بالا رفتن درجه حرارت اتاق از میزان مورد نظر کولر اتومبیل را به طور خودکار روشن کرده و در صورت پایین آمدن درجه حرارت بخاری را روشن می کند و پس از تنظیم شدن دما بر روی نقطه مورد نظر هر دو آنها خاموش خواهند شد. دریچه های ورود هوا نیز به وسیله یک پروگرمر مخصوص که از نیروی مکش موتور سود می جوید باز و بسته می شوند.
با باز کردن افتابگیر سمت شاگرد آینه ای وسط آن دیده می شود که در دو طرف آن چراغ های عمودی وجود دارد به اضافه یک ولوم برای اضافه یا کم کردن نور چراغ ها . بر روی دو ستون عقب این اتومبیل در داخل اتاق چراغ مطالعه انفرادی برای سرنشیان عقب تعبیه شده است که قابلیت چرخش دارند.

سه عدد فندک در اتاق سویل می توان یافت که 2 عدد آن بر روی دسته آرنجی های عقب و یک عدد بر روی کنسول جلو می باشد. آماده شدن فندک ها با یک صدای پیانویی همراه است.
آرم کمپانی کادیلاک را در جای جای اتاق و بدنه می توان یافت. در جلوی کاپوت، روی قالپاق ها، روی چراغ های عقب، روی سر ستون های عقب در کنار چراغ مطالعه، روی سر ستون عقب روی بدنه و در قالب پشت آمپر.
در مواقع تاریکی شب به محض تماس دست با دستگیره در چراغ کوچکی در بالای دو جای قفل روشن و جای کلید را براحتی نمایان می کند و چراغ های داخل نیز روشن می گردند این عمل بعد از 20 ثانیه متوقف می شود .

بر روی گلگیر های جلوی این اتومبیل مجموعه فیبر های نوری وجود دارد که با سه رنگ مختلف حالت روشن بودن چراغ های بزرگ و کوچک و چراغ راهنما را در صورتیکه راننده توجه نداشته باشد به نمایش می گذارد.
این سیستم همچنین برای چراغ های عقب هم وجود دارد با این تفاوت که فیبرهای نوری آن برروی لبه تریم داخلی شیشه عقب نصب شده اند و راننده در اینه به راحتی آن را خواهد دید.
همه شیشه های استفاده شده در سویل از نوع soft ray هستند که منعکس کننده نور خورشید هستند

کادیلاک در دهه هفتاد میلادی از سیستم سوخت رسانی کاربراتوری فراتر رفته و مجهز به انژکتور برقی شد. به همین خاطر هم در هنگام شروع کار موتور اول باید سوخت به انژکتور رسیده و بعد استارت زده شود. ولی اگر قبل از رسیدن سوخت به انژکتور استارت زده شود چراغ هشداری از قسمت بالای پشت آمپر راننده را از استارت زود هنگام آگاهی سازد.

این چراغ های مخفی روی لبه داشبورد در حالت عادی توجه کسی را جلب نمی کنند، ولی در هنگام لزوم روشن می شوند. از چراغ های دیگر روی این نوار می توان به چراغ اتمام آب شیشه شور، چراغ اتمام سوخت، چراغ اخطار باز بودن درب صندوق عقب، چراغ اخطار باز بودن درب ها، چراغ میزان مصرف سوخت، چراغ اعلام روشن بودن کمپرسور کمکهای بادی، چراغ دینام، چراغ فشار روغن، چراغ دزدگیر، چراغ ترمز، چراغ اخطار بالا رفتن درجه حرارت موتور و چراغ کمربند ایمنی اشاره کرد.
اینه های جانبی در سویل به وسیله یک جوی استیک به راحتی قابل تنظیم هستند.

کروز کنترل ،سیستم autronic eye ، سانروف برقی ،درب صندوق عقب برقی ،کمربند های ایمنی اتوماتیک قابل برگشت به داخل قاب، فرمان هیدرولیک ( با قابلیت تغییر نسبت چرخش در سرعت های گوناگون ) و قابلیت جمع شدن در تصادفات، رادیوی آ ام ـ اف ام مجهز به پخش کاست،انتن برقی رادیو و ساعت دیجیتال کوارتز نورانی مجموعه ایست از استاندارد های کادیلاک سویل.

سیستم دزدگیر الکترونیکی کادیلاک در مواقع خطر سرقت و یا شکستن شیشه ها با روشن و خاموش نمودن چراغهای اتومبیل و بوق ممتد اتومبیل را کاملا” بیمه می کند .

سیستم برف پاک کن این اتومبیل مجهز به کنترلر چند سرعته و یک تایمر می باشد. اگر راننده اقدام به پاک کردن شیشه با روش “واش” کند، به ترتیب یک بار آب بر روی شیشه ها پاشیده شده و بعد برف پاک کن یک بار شیشه ها را پاک خواهد کرد. این عمل 3 بار تکرار شده و پس از آن برف پاک کن بدون آب سه بار شیشه ها را پاک کرده و خاموش خواهد شد.

پیشرانه و سیستم سوخت رسانی
پیشرانه سویل 5/7 لیتری 8 سیلندر خورجینی می باشد که دارای قدرتی برابر با 185 اسب بخار در 4400 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 270 پوند فوت می باشد. کورس پیستون آن 98/85 میلی متر ( 385/3 اینچ ) و قطر سیلندر : 05/103 میلی متر ( 057/4 اینچ ) می باشد. ضریب تراکم آن نیز 8:1 می باشد.
شتاب صفر تا 100 آن در حدود 10 ثانیه بوده که در سرعت بالاتر از 100 کیلومتر قدرت موتور بالای آن به آسانی قابل احساس می باشد.
پیشرانه سویل به دلیل بهره جستن از ضریب تراکم نسبتاً پایین مشکلی با انواع بنزین برای آن پیش نمی آید و این در حالیست که اتومبیل های آلمانی با دارا بودن ضریب تراکم بالا در هوایی با رطوبت نسبتاً زیاد و هوای سرد با مشکل مواجه می شوند.
نوع تغذیه آن نیز سیستم پاشش سوخت با کنترل الکترونیکی ساخت کمپانی Bendix آمریکا است .
انژکتور این اتومبیل در زمان خود شاهکار تکنولوژیکی به حساب می آمده. این انژکتور شامل سنسورهای موتور، ساسات برقی و مپ سنسور می باشد. سیستم جرقه زنی آن مگنتی وkw 70 می باشد. قطعات برقی به کار رفته در انژکتور با کیفیت بسیار بالا تولید شده و اصطکاک آنها بسیار کم می باشد. این نکته قابل ذکر است که آی سی های بکار رفته در این انژکتور آی سی های نظامی بوده و تا دمای 105 درجه سانتیگراد می توانند مقاومت کنند.

سیستم انتقال قدرت
جعبه دنده این اتومبیل سری 400 بوده که دلیل استفاده از آن گشتاور موتور و سنگینی اتاق می باشد. این گیربکس نسبت به مدل 350 که بر روی اتومبیل هایی همچون بیوک اسکای لارک و شورولت بلیزر موجود است مقاوم تر بوده و دارای سیستم معکوس دنده برقی می باشد. این سیستم بر خلاف خودروهای معمول آمریکایی که عمل معکوس دنده در آنها به وسیله یک سیم انجام شده و در مرور زمان دچار مشکل در عملکرد صحیح می شوند، دارای یک میکرو سوئیچ در زیر پدال گاز و یک بُبین شیر هیدرولیک در گیربکس می باشد.
این گیربکس دارای 3 دنده جلو و یک دنده عقب بوده و عمل تعویض دنده به دو صورت اتوماتیک و دستی (محدود کننده تعویض دنده) صورت می گیرد.
دیفرانسیل آن دارای سیستم کلاچ ضد هرزگردی بوده که نقش این سیستم در روزهای برفی به خوبی نمایان می شود. این دیفرانیسل 3 تکه و دارای سه عدد چهار شاخه و یک قفل دیفرانسیل می باشد.

سیستم ترمز
کادیلاک سویل از سیستم ترمز دیسکی برای هر چهار چرخ خود بهره می برد. سیستم ترمز در جلو دارای دو دیسک 12 اینچی با پره خنک کن در وسط دو دیسک بوده که در عقب نیز به همین منوال می باشد. مستر سیلندر سیستم ترمز دارای دو پیستون مجزا برای چرخ های جلو و عقب می باشد. مزیت این سیستم نیز چنین می باشد که در صورت قطع شدن شلنگ روغن چرخها (برای مثال چرخهای عقب) ترمزهای جلو به درستی عمل خواهند کرد و بر عکس . همچنین ترمزها مجهز به اخطار کننده صوتی هستند که در صورت تمام شدن لنت سوت اخطار می کشد

سیستم تعلیق
این اتومبیل مجهز به کمک های بادی در عقب و یک کمپرسور برقی در جلو می باشد. کمپانی به منظور عدم افت ارتفاع اتومبیل در قسمت عقب هنگامی که چند سرنشین روی صندلی عقب می نشینند اقدام به نصب یک سنسور اپتیکال بر روی بدنه و دیفرانسیل کرده است که با پایین آمدن ارتفاع در قسمت عقب این سنسور به کمپرسور برقی فرمان داده و کمک های عقب باد می شوند. بدین ترتیب ارتفاع اتومبیل تنظیم می شود.
تایر های کادیلاک سویل مجهز به نوار فولادی مطابق با مشخصات جنرال موتورز ( دور سفید ) 215 R 15 با فاق 70 میلیمتر می باشد.
صندوق عقب این خودرو بسیار جادار است و همه جای آن با نمد و موکت مخصوص پوشیده شده است که زیبایی خاصی به درون ان بخشیده
در گوشه سمت راست صندوق یک تایر مخصوص به عنوان زاپاس و پایه جک و کپسول اینفلوتر در قالب یک مجموعه در درون رینگ و در زیر پوششی پارچه ای مخفی شده اند
در قسمت انتهایی صندوق هم جک و اچار چرخ دیده میشود که بصورت افقی بالاتر از مجموعه رینگ و زاپاس قرار دارند
اما زاپاس خالی از باد است تا فضای زیادی را اشغال نکند
حتما با خودتان میگویید که زاپاس بدون باد به چه دردی میخورد!!
کمپانی سازنده یک کپسول اینفلوتر(حاوی باد) نیز در درون رینگ زاپاس قرار داده است تا در مواقع نیاز زاپاس خودرو را با این کپسول پر از باد کرد.

بدنه و طراحی بدنه کادیلاک سویل بر روی پلت فرم سری X کمپانی GM سوار بوده که این پلت فرم را می توان بر روی شورولت نوا مشاهده کرد. بدنه و شاسی این کادیلاک در هنگام طراحی به طور وسیعی مهندسی دوباره شده تا با مدل های قبلی خود تفاوت شایانی داشته باشد.
طراحان کمپانی در طراحی این مدل از نوع طراحی موجدار و زاویه دار استفاده کرده اند که این متد اساس طراحی کادیلاک در دهه بعدی بود.

در قسمت جلو یک جلو پنجره با جنس کروم در کنار چراغ های جلو چهار تایی مستطیل با چراغ های پارک و راهنما در زیر آنها ابهت خاصی به جلوه سویل بخشیده است.

چراغ های عقب سویل مربع شکل و کوچک بوده و در انتهای هر گوشه قرار گرفته اند.
کادیلاک سویل به دلیل مشخصه های فوق العاده در طراحی و امکانات و هم خوانی تمام اجزا و امکاناتش در زمان خود یکی از گران ترین مدل های تولیدی کادیلاک با قیمتی معادل 479/12 دلار بود که درخشش آن در بازار و استقبال وسیع آن توسط مردم آن را به یک اتومبیل محبوب در زمان خود تبدیل کرد، بطوری که بعدها اتومبیل هایی از سبک طراحی این مدل به صورت تقلیدی طراحی و ساخته شدند. از این اتومبیل ها می توان به Lincoln Versailler و دو مدل از کرایسلر یعنی Le Baron و Fifth avenue اشاره کرد.
سویل در زمینه ایمنی در مقابل تصادفات نمره خوبی را به دست آورده که این امر را می توان مدیون کمکهای روغنی سپرهای جلو و عقب و همچنین سپرهایی با جنس فولاد با وزن بیش از 50 کیلوگرم آن دانست.
بطور کلی تجهیزات اضافی این مدل را سرآمد انواع اتومبیل های لوکس لیموزین قرار داده و همگی آنها برای حداقل استرس و فشار رانندگی طراحی شده آند .
در نهایت می توان گفت که Cadillac Seville یک شاهکار مهندسی در زمان خود بوده که تمامی نکات ریز و درشت در آن برای آسایش سرنشینان در هر موقعیت در نظر گرفته شده است.

 

مشخصات فنی :

موتور : 8 سیلندر خورجینی ( V ) که زاویه 90 درجه با یکدیگر دارند .
قطر سیلندر : 05/103 میلی متر ( 057/4 اینچ )
کورس پیستون : 98/85 میلی متر ( 385/3 اینچ )
حجم موتور : 5/7 لیتر ( 350 اینچ مکعب )
ضریب تراکم : 8 به یک
ترتیب احتراق سیلندر ها : 1- 8 – 4 – 3 – 6 – 5 – 7 – 2
طرز سوار شدن موتور به شاسی : اتصالات سه گانه لاستیک دار
سیستم سوخت : سیستم انژکسیون الکترونیکی مخصوص کادیلاک
نوع احتراق : دخول بنزین از طریق انژکتور الکترونیکی
انتقال : دو مرحله ای و زمان بندی شده ( دو مرحله در چهار سیلندر )
پمپ ها : دو پمپ برقی بنزین یکی سر راه و دیگری در باک بنزین
بنزین مورد نیاز : اکتان 91 به بالا ( سوپر )
مخزن بنزین : 79/5 لیتر ( 21 گالن )

سیستم برقی :
سیستم کنترل بنزین : بخارات حاصله از بنزین توسط دستگاهی جذب شده و دوباره در درون سیلندر ها می سوزد .
باطری : 3500 وات سر بسته با کنتاکت های جانبی ( 80 آمپر )
آفتامات : ترانزیستوری که با دینام یک واحد کامل را تشکیل می دهد .

سیستم انتقال نیرو :
جعبه دنده : سری 400 – سه سرعته توربو هایدروماتیک
میل گاردان : با پست تکی – شکل در جلو و اتصال ثابت در عقب
اکسل عقب : از نوع سالزبوری با دنده رینگی 9/215 میلی متری
نسبت نهایی چرخ دنده دیفرنسیال : 08/3 بر یک

فنر بندی :
فنر جلو : فنر لوله ای مجزا
فنر ها : لوله ای
میله تعادل : متصل
کمک فنرها : هیدرولیکی
فنر عقب : شاخه ای ( HX )
کنترل ارتفاع : تراز اتوماتیک

ابعاد :

فاصله مرکز چرخ های جلو : 1557 میلی متر ( 3/61 اینچ )
فاصله مرکز چرخ های عقب : 1500 میلی متر ( 59 اینچ )
طول کلی : 5182 میلی متر ( 204 اینچ )
فاصله دو اکسل عقب و جلو : 2903 میلی متر ( 3/ 114 اینچ )
عرض کلی : 1824 میلی متر ( 8/ 71 اینچ )
ارتفاع کلی : 1386 میلی متر ( 7 / 54 اینچ )
وزن ترانزیتی ( بدون وسایل ) : 1900 کیلو گرم ( 4190 پاوند )

نوشته و گردآوری : کامیار آزادوار

درباره نویسنده

در جامعه امروزی ما معدود افرادی پیدا می شوند که نسبت به خودرو و اتومبیل عشق بی تو صیف داشته باشند و هم چنین معدود مکان هایی وجود دارد که بتوان با عاشقانی مثل خود ارتباط داشته باشند.اسپید بکس , یک عضو کوچک این عرصه وسیع خودرویی کشور همواره سعی دارد تا به همراه شما دوستان مکانی برای حضور شما عزیزان جهت بالا بردن سطح علمی مردم عزیزمان فراهم آورد.

218 دیدگاه

  1. شهاب
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    بنده هنوزم وقتی دستم رو روی دستیگره در میزارم و چراغ جای ورودی کلید درب راننده روشن میشه دلم یه جوری میشه.به امید روزی که همه دوستان قدر این جور ماشینا(شاهکار های اتومبیل)رو بدونن و راحت ازش رد نشن.با تشکر فراوان از مدیریت و این پست بسیار بسیار زیبا

    پاسخ
  2. سعید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    والا جوینده یابنده هست امریکایی باز میشناسم توی دفتر تلفنش شماره تمام تعمیرکارای کادیلاک ایران رو داره و همینطور قطعه فروشها رو ولی کلا دو تا اصل هست اول اینکه ماشین امریکایی امروزه روز برای زیرپا نیست یعنی ادم دلش نمیاد و دوم هم اینکه عاشقی بدون مایه باعث خرابی عشق میشه من با شورولت نوا رانندگی یاد گرفتم و با هزار تا مکافات یه کادیلاک بازسازی کردم و الان هم دارمش فقط هر وقت که دلم مییره میرم پشت فرمونش مثل سریال خوش رکاب باهاش درددل میکنم و یه دوری میزنم فقط شما رو قسم میدم که از دلال نخرید چون باعث و بانی گرونی ماشین آمریکایی شدن و ضربه سختی به ابن ماشینها زدن
    پاینده باد ایران

    پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    کلا آمریکاییها که کافر نامیده میشند,وقتی بحث کار پیش میاد,از ما مسلمون ها خیلی با وجدانتر کار میکنند
    طرف پراید یا تیبا میخره, با۴۰تا سرعت توی برف سر میخوره و چپ میکنه
    اونوقت این ماشینهای سالار با این قیمت
    بعنوان ماشینهای پر استحلاک معرفی میشند
    اگر یک ماشین۶۰تومنی چینی بخری,دو ساله ۳۰تومن افت قیمت داره,که با این پول میشه کادیلاک خیلی خوب گرفت,یعنی با افت قیمت ماشین چینی میشه یه ماشین آمریکایی گرفت,
    در واقع ماشین برات مفت افتاده
    به امید روزی که مسلمونی خودمون رو حفظ کنیم,و تعهد به کار و مشتری رو به کارامون اضافه کنیم

    پاسخ
  4. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خیلی ممنون بابت اطلاعاتی که از این خودرو در اختیار ملت قرار میدین ای کاش روزی همه متوجه بشن که چه گوهر های نابی رو به بازیافت دادند تا به پراید تبدیل بشن واقعا جای تاسف داره که چنین اتومبیل هایی رو در گذشته سوار میشدیم اما در حال حاضر پراید و سایر خودرو های سطح پایین کشور های چین و کره که از کیفیت و امکانات پایینی برخوردار هستند رو در کشورمون به وفور میبینیم برادرم خودروی بیوک اسکای لارک داره واقعا که وقتی سوار اون ماشین میشیم تازه متوجه میشیم که امنیت و کیفیت و ارامش در کنار یکدیگر چه مفهومی داره وقتی که پشت فرمان میشینید احساس قدرت خاصی بهتون دست میده خودمم میخوام کادیلاک سویل بخرم دوستان لطفا برام دعا کنید که بتونم بخرمش ارزوی شادی و پیروزی همتون رو از خداوند خواستارم یا حق

    پاسخ
  5. سروش
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام من هشت سال کادیلاک داشتم فقط یک بار تعمیر گاه رفتم اونم بخاطر دینامش از وقتی دادم فرسوده خودم شدم تعمیر کار هیچ ماشینی تو دنیا کادیلاک نمیشه کاش برا فرسوده استثنا قایل میشدن دس اندر کاران با تشکر

    پاسخ
  6. وحید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آمریکا 40 سال پیش ماشین زده ماهم الان ماشین میزنیم . چقدر از دنیا عقبیم ؟ 100سال؟؟!!!

    پاسخ
  7. جواد عشقی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    از بچگی عاشق کادیلاک بودم.
    هنوزم از بهترین خودروهای وطنی و خیلی از خودروهای اسیایی بهتره.

    پاسخ
    1. کیانوش
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      بهترین ماشین امریکایی که وارد ایران شد قیمتش تو بازار بین ۲۰ تا سی ملیونه کلادیلاک سویل رو ادمای با کلاس سوار میشدن

      پاسخ
  8. ماجد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام واحترام خدمت شورلت وکادیلاک دوستان بزرگوار.
    در یک جمله تعریف از سویل : یک مادر بزرگی داریم که از ماشین چیزی سرش نمیشه ولی هر وقت آهنگ سفر میکنیم میگه با شما میام چون ماشینتون خیلی راحت وخوبه این در حالیه که سایر بستگان درجه یک خودروهای چند صد میلیونی دارند ونازش رو میکشن ولی مادر بزرگ ما فقط عشق سویله خداییش بهترین مادر بزرگ وبهترین سویل دنیا رو داریم. خدا رو شکر که قدر این نعمت اصیل رو میدونیم.

    پاسخ
  9. محصن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ماشین آمریکایی یعنی عشق😍یعنی زندگی!
    هنوزم که هنوزه از خیلی از ماشین های اسیایی و اروپایی سرترن!

    #نه_به_پلاک_تاریخی
    #خودرو_زیبای_من_فرسوده_نیست
    #خودرو_کلاسیک_سرمایه_ملی

    پاسخ
  10. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام و خدا قوت به مسول سایت و تمامی کسانی که عشق و عاشق ماشین آمریکایی اند. حدود بیست ساله آرزوی داشتن یه ماشین آمریکایی رو دلم مونده .به ناچار یه آر دی گرفتیم می چرخیم باهاش.هر وقت یه ماشین آمریکایی تو خیابان جاده میبینم با احنرام حق تقدم را بهش میدم خیلی احترام میزام به سازنده اش و خود ماشین عاشق ماشین آمریکایی شورولت نواکامورو کاپرایس بلیزر ایمپالیا بیوک کادیلاک سویل الدزموبیل جیپ آهو

    پاسخ
  11. Saeed
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام وعرض ادب خدمت تمام دوستان و با تشکر فراوان از مسئول سایت بابت اطلاعات و معرفعی یکی از بهترین و بیادماندنی ترین خودروهای امریکایی در دورانی که شرکتها به فکر منافع مردم بودن نه جیب خود و اهمیت دادن به حق ملت ایران و اینکه یک ایرانی مستحق سوار شدن بر خودروهای روز دنیا است نه پرایدیا پژو امروز تولید مافیای داخلی که پس از گذشت 4دهه ازورود و منتاژ کادیلاک سویل هنوز نتوسته اند یک اپشن از سویل را داشته باشند ..

    پاسخ
  12. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این ماشینها اصالت دارند.نجیب هستند.شخصیت و زیبایی خاص دارند.مفهوم و لذت رانندگی در این خودرو ها معلوم میشه.

    پاسخ
  13. حسين
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا ماشین فقط امریکاییش خوبه من هیجده سالمه پدرم قبلا زمان جنگ چون رزمنده بود پول زیادی داشت ی اریا خریده بود بعد ی مدت اونو با ی کادیلاک سویل عوض کرد هنوز ک هنوزه اونو داره تقریبا میشه گفت ده سال ازخودش کوچیک تره ازاون موقع ک من یادم میاد تعمیرگاه ک هیچ فقط روغنشو عوض میکنه یا لاستیکشو چون هیچ چیش مشکل نداره وقتی هم باهاش مسافرت میریم انگار تو بهشتیم ی سیستم هم روش نصب مردم دیگه نور الی نوره ممنون

    پاسخ
  14. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من از بچگی عاشق اینجور ماشینا بودم به آدم قدرت میدن و ی چیزی بیشتراز ی ماشینه یجور عشق و الان که ۲۲ سالم شده دارم تلاش میکنم که بتونم ی کادیلاک بگیرم تا به آرزوی کودکیم برسم .فقط میترسم از حرفایی که میزنن میگن خرجش زیاده .دوستانی که داشتن لطفا راهنمایی کنید ممنون .

    پاسخ
  15. Shahed
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من از بچگی عاشق سویل بودم بلاخره یه هفته پیش یدونه خریدم گذاشتم خورده کاریاشو انجام بدن هر شب خوابشو میبینم و لحظه شماری میکنم بشینم پشتش و باهاش عشق کنم عشقققهههههه

    پاسخ
    1. وحید
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام آقا شاهد . ماشین چند خریدی؟؟؟

      پاسخ
  16. محمد صدرا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    این ماشین یعنی آخر ماشین…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x