سایپا

وانت کارا، فرزند تازه پراید

بلاخره بعد از مدتها، سایپا تصمیم گرفت یک وانت سبک را برای رقابت و شاید جانشینی وانت پیکان روانه بازار کند. آن هم از خاندان بزرگ پراید و البته نوع ارتقا یافته آن بنام X100. پیش از این سایپا در هنگام بازنشستگی پیکان، توانسته بود از خلا موجود استفاده کرده و پراید خود را جانشین آن کند و حالا در بازار وانت بارها نیز بدنبال شکست دادن دوباره حریف داخلی خود است.
وانت سایپا ۱۵۱ خودرویی با ظاهری شبیه به سایر پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانت‌های موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکت‌ها مناسب است چرا که این فضا از حجمی اندک برخوردار است و نمی‌توان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.

آگهی وانت کارا
آگهی وانت کارا-سایپا ۱۵۱
بنا به ادعای سایپا، موتور وانت سایپا ۱۵۱، موتور جدید با قابلیت یورو۴ است و توانی معادل ۶۸ اسب‌بخار را تولید می‌کند که حدود پنج اسب‌بخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری ۶۳ اسب بخار است.

سایپا 151 وانت
سایپا ۱۵۱ وانت
گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا ۱۵۱ نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربری‌های باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا ۱۵۱ در نمای جلو، دقیقاً همانند ۱۳۱های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونه‌های سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم.

Saipa 151 Kara
Saipa 151 Kara
چراغ‌های این خودرو در عقب کاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیره‌ای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار می‌رود. سپر عقب وانت سایپا ۱۵۱ ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاوم‌تر می‌کند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله می‌تواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.

تغییرات ظاهری
سایپا ۱۵۱ در واقع نسخه وانت مدل ۱۳۱ این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر اعضای خانواده پلت‏فرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است‌. تنها تغییری که در اتاق نسبت به نسخه سدان می‏توان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و دیگر نمی‏توان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد‌.

saipa 151 kara
saipa 151 kara
نیمی از تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه‏ های سدان به سیستم‏های فنی شامل ترمز‌، سیستم تعلیق و گیربکس مربوط می‏شود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار‌. طراحی نمای عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی‏ اندازد‌؛ طرحی جدید با چراغ‏های عمودی و کشیده که پیش‏تر در وانت تندر‏۹۰ مشاهده شده بود‌. سپر عقب نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد و در نسخه پروتوتایپی که ما ملاقات کردیم، جنس پلاستیک آن کمی خشک و شکننده بود که مطمئنا در نسخه تولیدی اینگونه نخواهد بود و قرار است به صورت سه تکه و ترکیبی از پلیمر و فلز باشد‌. برای باز‌کردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانت‏های دیگر دو قفل مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیره‏ای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن‌، در محل بار به سادگی باز و بسته می‏شود‌. حجم باک همانند نسخه سدان ۳۷ لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است‌.

تجربه راندن
وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب می‌باشند اما وانت سایپا ۱۵۱ با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپ‌ها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا ۱۵۱‌ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقی‌تر است.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام می‌گیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته‌ این مشکل در اکثر پیکاپ‌های موجود در کشور به خصوص پیکاپ‌های تک‌کابین دیده می‌شود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
با ورود به کابین با نمایی آشنا روبه‌رو می‌شویم. همه چیز همانند نمونه‌های جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلت‌فرم X100 به صورت مقاوم‌تر ساخته شده‌اند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگ‌دار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلی‌ها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین می‌‌توان گفت وانت سایپا ۱۵۱ برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت می‌کند.

البته ‌صندلی‌ها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلی‌ها نیز فعلاً همانند نمونه‌های قدیمی پراید بوده و راحتی صندلی‌ها X100 را ندارند.

کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت می‌کنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید می‌اندازد.

اگرچه توان وانت سایپا ۱۵۱ افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر می‌رسد.

فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواری‌ها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواری‌ها، شاهد تکان‌هایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکان‌ها در همه وانت‌ها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچ‌ها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.

ظرفیت
به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار ۴۶۰ کیلوگرم برای کدام صنف می‌تواند مناسب باشد؟سایپا ۱۵۱ قادر به حمل ۴۶۰ کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به ۳۸۰ کیلوگرم می‌رسد.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
وزن این خودرو در حالت بنزین‌سوز ۹۰۰ کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز ۹۸۵ کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری می‌شود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قوی‌تر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز می‌شود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکت‌‌ها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا ۱۵۱ قادر به حمل آن خواهد بود.

قیمت
این خودرو در حالی راهی بازار می‌شود که تولید وانت پیکان با کاهش روبه‌رو شده و این وانت کوچک نیز می‌تواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا ۱۵۱ تابستان سال ۱۳۹۲ راهی بازار ایران می‌شود تا شانس خود را امتحان کند. قیمت حدودی اعلام شده آن پایینتر از سایپا ۱۳۱ سواری است. پس باید دید که در آن زمان قیمت خانواده پراید به کجا می رسد!

منبع: دنیای خودرو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹۰۰ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اقایون نظرات رو خوندم خیلی خنده دار بود.اما باید به جای خنده برای این صنعت گریه کنیم.شرکت های بسیار نو پا وکوچک توانستند که از ایران خودرو وسایپا جلو بیوفتند.اما ما هنوز داریم روی پراید(که اصالتا فورد اون رو چندین دهه قبل به کیا واگذار کرد والان در اختیار ایران است)تغییرات انجام می دهیم وان را به عنوان ماشین جدید معرفی می کنیم.مشکل این وانت سایپا یا روای ایران خودرو نیست.تازمانی که امثال ما فقط از پشت کامپیوتر به ماشین های داخلی نظر میدیم وبه ان ها می خندیم ودر عمل هیچ کاری از دست خودمان برای بهبود وضعیت خودرو سازی ساخته نیست باید در دنیا تنها کشوری باشیم که پراید را30-40سال بعد از طراحی اش تغییر داده وبه عنوان ماشین جدید برسی کند. وقتی هر کدام از ما در مورد خودرو صحبت می کنیم طرف مقابل حس می کند که در مقابل اقای شلبی ایستاده است.اما به غیر از حرف زدن چه کاری انجام داده ایم که برای صبعت خودروسازی ایران مفید باشد.همین امثال ما اگه هر کدوم در شاخه ای از علم موفق بودیم وبه جای خنده کاری برای این صنعت انجام می دادیم شاید الان ما خودروی458 و اوانتادوررا قبول نداشتیم وخودروی ایران در کل دنیا یک بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۲۲ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (73 ديدگاه)

      چی داری برا خودت سر هم میکنی؟!!تو این مملکت مهندس و طراح و کارگر بیکار کم نیست مگه ما خواستیم یک سری ادم مفت خور و سود جو که سرشون از *ونشون در نمیاد برن بشن به اصطلاح خودروسازان کشور؟
      این لگن مونتاژ کن های داخلی که 40 سال دارن اشغالای بنجل تو این بازار بی رقیب و تشنه خودرو به خورد این ملت میدن به اندازه 40 سال چیزی بارشون هست؟نه به اندازه 10 سال هم چیزی نیاموختن اگه بود الان ما تو امریکا و اروپا برای کیا و هیوندا رقیب بودیم.
      اینی که شما میگی رو باید دولت سیاست گذاری کنه که چه ادمی با چه تخصصی سر چه کاری بره نه اینکه به مردم بگی
      میخوای الان پاشم برم خودرو طراحی کنم؟یا موتور طراحی کنم؟یا برم تو خط مونتاژ واستم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۳ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (19 ديدگاه)

        حق باتوست پس بشینیم تا یه معجزه ای از اسمون بیاد و کار های صنعت ایران رو درست کنه .ما که اصلا کاری نمی تونیم بکنیم.حداکثر کارمون خنده به ایناست .پس بشینین از زندگی لذت ببریم یه نفر از اسمون می یاد وسایپا رو تبدیل به بنز می کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حسين

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    اون وقت کی مسخره کنه این ماشین هارو؟
    کی صبح تا شب وقتش رو طلف کنه!
    کی همش تلویزیون ببینه و ایراد بگیره؟
    کی بره دختر بازی؟
    و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه ی شرکت های خودرو سازی دنیا بویژه بی ام دابلیو و بنز از نوآوری مهندسین ایرانی انگشت به دهان ماندند.اینم تولید ملی.اسمشم که کاپرا ست فقط پ حذف شده. جمش کنید بابا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (46 ديدگاه)

      چند وقت پیشا تاپ گر یه مسابقه بین خودرو های زیر500 دلاری گذاشت که بین پراید امریکایی بنز 160eو یک فرد دیگه گذاشت که پراید از کارخانه ی فرد این مسابقه رو پیروز شد اون وقت ÷راید ساخت ایران رو با اونجا مقایسه کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. hamid

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وانت باردو شرف داره به وانت کارا قیمت هم ارزون تره قدرتش هم 1600 هدف ار تولید این کارا چیه من که نمیدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمود

      ۲۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز قدرت موتور یه بحث جدا از حجم موتوره تکنولوژی موتور پراید از موتور پیکان بالاتره و به همین دلیل نیروی بالاتری داره شاید گشتاور موتور پیکان بیشتر باشه به خاطر حجمش اونم شاید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حسين

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    با توجه به طول قسمت بار که بسیار زیاد است
    مامنتظر ارائه مدل 2کابین هستیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسين

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    ادم وانت روا یا سمند با موتور tu3بگیره بهتر نیست؟
    فکر کنم با توجه به این که وزن وانت سمند و روا باید کم باشه با موتور tu3
    هم مصرف کم تری از وانت پراید باید داشته باشند
    هم قدرت بیشتری
    چه برسه به موتورtu5
    که 110اسب بخار قدرت داره!!!
    و با این که 110اسب بخار قدرت داره(35اسب بیشتر از tu3)
    مصرف ترکیبیش دو دهم لیتر از موتور tu3
    بیشتره!!!یعنی 6.6لیتر می سوزونه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      در ضمن برای دیدن وانت سمند می تونید در اپارات کلمه ی سمند
      ویا عبارت سمند و نگاه
      را سرچ کنید!!
      عکس وانت روا هم در همین سایت در صفحه
      باردو با بدنه روآ هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمود

      ۲۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز موتور tu3 , tu 5 به هیچ عنوان به درد وانت بار نمی خورن چون حداکثر نیرو رو رو دور موتور بالا به دست میارن و به همین دلیل اگه روی وانت نصب بشه باید فکر بار بردن باهاش رو کنار گذاشت یا یه گیر باکس جدید واسش طراحی کرد ولی با توجه به سابقه ی فرغون سازان این کار ازشون بر نمی یاد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. mjdivoone

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مورچه چیه که کله پاچش باشه؟؟؟؟
    چندتا گوسفند میتونه حمل کنه؟؟؟؟

    بابا فلفل نبین چه ریزه مال پورشه ی،نه مال این یارو پراید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حداقل شکلسو ی کم تغییر میدادید ک دلون خوش بشه این ی چیز جدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پدرام

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالیه حرف نداره فیتیله داره نفت نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. عباس

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من تو جشنواره اسباب بازی های جهان رتبه میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    اسب رونعل میکردن پشه هم پاشو گرفت بالا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سعید

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای مردم جدی نگیرید ، این یه اسباب بازی شارژیه که واسه بچه های زیر 5 سال ساختند . زود قضاوت نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرزاد

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من حتما یه دونه میخرم
    پشتش رو اتاق میزارم
    میریم با رفیق رفقا گردش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شهاب

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فردا اگر پراید رو با سقف تاشو و پراید شاسی بلند و…. دیدین تعجب نکنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احسان

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید وکه اینجوری مسخرش میکنن وای بر موقع ای که وانت پراید بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احمد

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    یک چیز جالب از ستون وسط ماشین تا ته ماشین رو دچار تغییرات کلی کردن خوب یکی نیست بگه شما که 50 درصد رو طراحی دوباره کردید خوب اون جلوش هم دوباره طراحی می کردید حاظرم شرط ببندم که موثعی که می خوای بشینی تو این ماشین تو اولین تصادف فرمون تو سینه طرف خورد بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. اینا

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    مشتری محترم موقع سوار شدن اشهد…این رو بخون چون هیچ در صدی برای زنده ماندن نداری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. اینا

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    طراح سایپا لطفا طراحی نکن وقتی بلد نیستی با این طراحیت هم مارو ناراحت میکنی هم با ابروی سایپا بازی میکنی بهتر بری بیش روان پژشک شایید دیونه شدی که ایطوری طراحی میکنی برو دکتریادت نره ها دیونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سجاد

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    آقا جمع کنید این مسخره بازیارو…
    چی طراحی کردین؟
    این خلاقیت هاتون توهینه به ایرانی ها!!!
    85 میلیون ایرانی رو پیدا کردین و هر چی که به فکر ناقصتون میرسه طراحی میکنید و بهشون میندازین…
    از خدا بترسین آخه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امید

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تورو خدا نسازید این ماشینو یه دنیا مسخره میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علیرضا

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کیف کردم از این خلاقیت. بابا دست مریزاد به وانت مزدا1000 قدیمی! حداقل شاسی دارش میکردین تا مردم تابوت سوار نشن. پراید سواری که تابوت متحرک بود،خدای نکرده اگه کسی با این تصادف کنه راه فرارش کجاست. من اگه طراحش بودم یه صندلی پرتاب شونده برا سرنشیناش میذاشتم تا لااقل جونشون رو از مهلکه بردارن و برن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. آرش

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرمن کم کم بایدفاتحه شرکت سایپا روبخونیم این هم نتیجه خودکفایی وتولیدملی بیچاره مردم صبور پارس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. peyman

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هرچی کمپانی تیونینگ منصوری واسه ایران آبرو جمع میکنه، اینور سایپا و ایران خودرو جبران میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    این وانت مهمترین رقیب ford f150 raptor به حساب میاد
    عرض تبریک به مسوولین سایپا برای بزرگترین افتضاحی که تا حالا به بار آوردن و عرض تسلیت به ملت ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. mohammad

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    حالا فکر کنم بیاد بیرون قیمتی بالای 20 30 تومن داشته باشه مردشور این ماشین سازای مارو ببرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. azizi

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    این کچلو جون میده واسه مسافرت 2نفره کاری عقب را پر کنید از خربزه و هندوانه تو تابستون تو جاده شمال / چون کولر نداره شیه ها را بدید پایین صدای ظبط را ببرید بالا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۲ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      از کجا فهمیدی کولر نداره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. قلی

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوبه واله 100 کیلو بار بزاری عقبش لاستیک جلوهاش میان تو هوا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. زپلشک

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    گل بود ب سبزه نیز اراسته شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امیر حسین عابدی

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من اتوبوسش هم درست کنید خیلی جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. شایان

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ماشین های وانت بار اگه بار بزنن راندمان ترمزشون پایین میاد حالا ما با این پراید که کلا ترمزش مشکل داره چیکار کنیم؟
    همه رو به کشتن میدید به خدا
    تازه شاسی هم که ماله پرایده و تغییری نکرده
    به قول سید:بدبخت شدیــــــم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا