سایپا

وانت کارا، فرزند تازه پراید

بلاخره بعد از مدتها، سایپا تصمیم گرفت یک وانت سبک را برای رقابت و شاید جانشینی وانت پیکان روانه بازار کند. آن هم از خاندان بزرگ پراید و البته نوع ارتقا یافته آن بنام X100. پیش از این سایپا در هنگام بازنشستگی پیکان، توانسته بود از خلا موجود استفاده کرده و پراید خود را جانشین آن کند و حالا در بازار وانت بارها نیز بدنبال شکست دادن دوباره حریف داخلی خود است.
وانت سایپا ۱۵۱ خودرویی با ظاهری شبیه به سایر پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانت‌های موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکت‌ها مناسب است چرا که این فضا از حجمی اندک برخوردار است و نمی‌توان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.

آگهی وانت کارا
آگهی وانت کارا-سایپا ۱۵۱
بنا به ادعای سایپا، موتور وانت سایپا ۱۵۱، موتور جدید با قابلیت یورو۴ است و توانی معادل ۶۸ اسب‌بخار را تولید می‌کند که حدود پنج اسب‌بخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری ۶۳ اسب بخار است.

سایپا 151 وانت
سایپا ۱۵۱ وانت
گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا ۱۵۱ نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربری‌های باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا ۱۵۱ در نمای جلو، دقیقاً همانند ۱۳۱های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونه‌های سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم.

Saipa 151 Kara
Saipa 151 Kara
چراغ‌های این خودرو در عقب کاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیره‌ای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار می‌رود. سپر عقب وانت سایپا ۱۵۱ ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاوم‌تر می‌کند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله می‌تواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.

تغییرات ظاهری
سایپا ۱۵۱ در واقع نسخه وانت مدل ۱۳۱ این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر اعضای خانواده پلت‏فرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است‌. تنها تغییری که در اتاق نسبت به نسخه سدان می‏توان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و دیگر نمی‏توان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد‌.

saipa 151 kara
saipa 151 kara
نیمی از تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه‏ های سدان به سیستم‏های فنی شامل ترمز‌، سیستم تعلیق و گیربکس مربوط می‏شود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار‌. طراحی نمای عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی‏ اندازد‌؛ طرحی جدید با چراغ‏های عمودی و کشیده که پیش‏تر در وانت تندر‏۹۰ مشاهده شده بود‌. سپر عقب نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد و در نسخه پروتوتایپی که ما ملاقات کردیم، جنس پلاستیک آن کمی خشک و شکننده بود که مطمئنا در نسخه تولیدی اینگونه نخواهد بود و قرار است به صورت سه تکه و ترکیبی از پلیمر و فلز باشد‌. برای باز‌کردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانت‏های دیگر دو قفل مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیره‏ای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن‌، در محل بار به سادگی باز و بسته می‏شود‌. حجم باک همانند نسخه سدان ۳۷ لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است‌.

تجربه راندن
وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب می‌باشند اما وانت سایپا ۱۵۱ با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپ‌ها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا ۱۵۱‌ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقی‌تر است.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام می‌گیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته‌ این مشکل در اکثر پیکاپ‌های موجود در کشور به خصوص پیکاپ‌های تک‌کابین دیده می‌شود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
با ورود به کابین با نمایی آشنا روبه‌رو می‌شویم. همه چیز همانند نمونه‌های جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلت‌فرم X100 به صورت مقاوم‌تر ساخته شده‌اند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگ‌دار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلی‌ها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین می‌‌توان گفت وانت سایپا ۱۵۱ برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت می‌کند.

البته ‌صندلی‌ها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلی‌ها نیز فعلاً همانند نمونه‌های قدیمی پراید بوده و راحتی صندلی‌ها X100 را ندارند.

کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت می‌کنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید می‌اندازد.

اگرچه توان وانت سایپا ۱۵۱ افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر می‌رسد.

فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواری‌ها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواری‌ها، شاهد تکان‌هایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکان‌ها در همه وانت‌ها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچ‌ها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.

ظرفیت
به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار ۴۶۰ کیلوگرم برای کدام صنف می‌تواند مناسب باشد؟سایپا ۱۵۱ قادر به حمل ۴۶۰ کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به ۳۸۰ کیلوگرم می‌رسد.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
وزن این خودرو در حالت بنزین‌سوز ۹۰۰ کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز ۹۸۵ کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری می‌شود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قوی‌تر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز می‌شود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکت‌‌ها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا ۱۵۱ قادر به حمل آن خواهد بود.

قیمت
این خودرو در حالی راهی بازار می‌شود که تولید وانت پیکان با کاهش روبه‌رو شده و این وانت کوچک نیز می‌تواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا ۱۵۱ تابستان سال ۱۳۹۲ راهی بازار ایران می‌شود تا شانس خود را امتحان کند. قیمت حدودی اعلام شده آن پایینتر از سایپا ۱۳۱ سواری است. پس باید دید که در آن زمان قیمت خانواده پراید به کجا می رسد!

منبع: دنیای خودرو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹۰۰ دیدگاه‌ها

  1. Scania Savar

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعاً که از سایپا دیگه نباید انتظار رفت می گه خارج شدن از پیچ رو مثل وانت های دیگر انتظار داشته باشیم
    در کل ماشین خنده داریه
    فقط براب خنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشکان

      ۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      هرچی باشه ازپیکان وانت بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. parsa

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پراید چیه که وانتش چی باشه؟!؟!؟!؟!؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شهرام

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    این بدبخت که یخچال بیاد پشتش کمکش میشکنه!!!!حالا بارم بزنی و کولرم بگیری!!!اها فهمیدم این وانت نحش کشه کسایی که جونشون رو با مدل سواری پراید از دس میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    پراید پرفروش ترین ماشینه!
    وانتشم …
    فقط امیدوارم خر و قاطر گرون نشند!:-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ash7

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به قول یکی از رفقا:
    بوگاتی 1001 اسب بخار داره،این 63 الاق بی بخار داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آرتین

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از نظر ظاهری خودروی خنده داریه. واقعاً متأسفم.
    انگار عجله ای و برای رفع تکلیف طراحی کردن. نیمه ی جلویی ماشین هیچ تغییری نسبت به مدل سدان نداره. چطور طراحان سایپا تشخیص دادن که این بخش از خودرو هم در مدل سدان و هم وانت میتونن یکسان باشن و این بخش از نظر زیبایی با هر دو مدل سازگار باشه؟!
    یعنی اسطوره ی طراحین!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آرتین

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از نظر ظاهری خودروی خنده داریه. واقعاً متأسفم.
    انگار عجله ای و برای رفع تکلیف طراحی کردن. نیمه ی جلویی ماشین هیچ تغییری نسبت به مدل سدان نداره. چطور طراحان سایپا تشخیص دادن که این بخش از خودرو هم در مدل سدان و هم وانت میتونن یکسان باشن و این بخش از نظر زیبایی با هر دو مدل سازگار باشه؟!
    یعنی اسطوره ی طراحین!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. کیهان

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (112 ديدگاه)

    به نظر من که خیلی مضحکه! قیافش مخصوصا جلوش خنده داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد احمدی

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم قبل خرید باید اشهدت بخونی بعد اقدام به سوار شدن کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حامد

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با توکل به خدا سوار شید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین به این خوبی چرا بد میگن !!!!
    فقط چندتا مشکل خیلی جزئی داره
    اونم اینه که بار نمیتونه ببره
    میشه جای زنبیل ازش استفاده کرد
    تازه 65 اسب بخار قدرت داره فکر کن 65 تا !!!!!!!!!

    lol

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. عرفان

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    اوایل که سمند اومد مردم از قیافش مخصوصا عقبش و بزرگ بودنش خوششون نمیومد بعدا عادت کردند یا وقتی 206 صندوقدار اومد هیچ کس از اون صندوق بزرگش خوششون نمیومد وقتی اومد تو خیابون عادی شد یا تیبا که قیافه ی خیلی ضایعی داره
    همه اوایل از این ماشینا بدشون میومد ولی بعدا خریدن
    سیاست شرکت های خودرو ساز ایرانی اینطوریه که سری اول ماشین هارو خوب میسازن تا مشتری جلب شه سری های بعدشو آشغال درست میکنن
    به قول شاعر:
    گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. أريا

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وانت پراید براى زیر-15 سال خوبه که براى رفتن به بازى ماشین بازى میرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با دیدن این ماشین واقعا ناراحت شدم. ولی متاسفانه مردم ایران مجبورن که بخرن. شاید خود منهم بخرم. امیدوارم روزی بیاد که………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من هر چی باشه از وانت باردوویران خودرو بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. پوریا

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خدااااااااااااااااا
    جون هرکی که میپرستی(!) نسل پراید رو از ایران ببر
    ما نخوایم خودروسازیمون بومی شه کیو باید ببینیم آخه
    اینه ملی شدن؟؟؟؟؟؟؟؟
    فردا نیم متر از تهش میکنن میگن پراید کوپه 161
    پس فردا نیم متر بالاتر میبرنش میگن پراید شاسی 171
    ول کنین این مسخره بازیا رو…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش تووووووووووووپ گفتی کلی خندیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. mahdi

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا کسی مجبورتون کرده ماشین طراحی کنید؟ بیایید برید دنبال یک کار دیگه چرا خودتونو مسخره میکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. JAGUAR

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (184 ديدگاه)

    بعد الان طراحی انجام دادن؟ شما طراحی رو چی تعریف میکنین؟بعضی دوستان میگن سایپا طراحی کرده! کدوم طراحی؟ یه پرایدو از وسط نصف کردن بعدشم چسبوندن یه جعبه بهش اسمش طراحیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. عرفان

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    کم مونده از حرسم سرمو بکوبمبه میز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. jaleb

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    همه ی دنیا آپشن ماشینهاشون رو زیاد میکنن، اونوقت ببین اینا چه کار میکنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. توكلي

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی خیلی خیلی خطرناک ونامناسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. pouya

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خیلی هم شیک و با کلاسه.ببینین چه فروشی هم بکنه.میگین نه صبر کنین پیش فروشش شروع بشه بعدش ببینین چه جوری 2 روزه سایتش بسته می شه.تازه دم در سایپا صف می کشیم که اگه می شه گرونترش کنین اما فروشش رو نبندین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. mahdi

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (260 ديدگاه)

    واقعا آدم باید خیلی بدبخت باشه که بره اینو بخره اگه من اونقدر بدبخت بشم میرم پیکان وانت میخرم نه این آشغالو البته چیز چیز فرقی نداره ماکه جنس خوب نداریم باید بین بد و بدتر انتخاب کنیم مثل رییس جمهورمون که اول فکر میکردیم بد ولی حالا فهمیدیم بدتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ahmadreza

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پراید به زور سرنشیناش رو حمل میکنه حالا وانتش هم اومده.واقعاسایپا یا دارن مردم رو مسخره میکنن یا طراحها هیچی حالیشون نیست .ولی به نظرم برای حمل پشمک بشه ازش استفاده کرد؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سینا

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پدرم بازنشسته سایپا ،میگه همکاراش میگفتند ماشین خوبیه ولی برای وانت بودن خییییییییلی ضعیف ،میگه بچه ها میگن پشتش یک گاز میزاری از سربالایی بالا نمیره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. M

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    تو کدوم اسباب بازی فروشی میفروشنش؟
    هر کی میدونه به ما هم بگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد مهدی

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پراید چیه که وانتش چی باشه ؟!
    واقعا ملت میخوان با این بار بزنن ؟!
    تعجب داره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ابراهیم

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حُسین

    ۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    الان ما بسیار شدیدتر از گذشته تحریم هستیم!!
    اگر ما تولید داخلی نداشته باشیم و فقط از خارج وارد کنیم(با تعرفه صفر)اون وقت به خاطر فشار بیشتر به ما کارخانه های خارجی را از معامله با ما خیلی بیشار از الان منع می کنند تا ما تسلیم شویم!
    پس باید تولید داخل داشته باشیم!!حتی اگر هرسال ورشکست شوند!!

    حالا می خواهیم تولید کنیم:
    با توجه به تحریم اول به ظرفیت داخلی نگاه می کنیم
    می بینیم که شرکت ها شرکت های مونتاژ کننده بودند که تکنولوژی طراحی و تولید را نداشته اند!و تکنولوژی ساخت قالب یا دستگاه های خط تولید رو هم نداشته اند!!بعد از انقلاب تا دهه ی 70 شرکت ها در خدمت جنگ بودند یا تعطیل بودند!یعنی از سال 58تا66 انگار شرکتی نبوده!!البته پیشرفت هایی صورت گرفته در همان فاصله ،امانباید جز تاریخ اون شرکت ها حساب کرد !!
    چون در حالت عادی برای کارخانه های غیر نظامی در زمان جنگ مشکلات زیادی پیش می اید و حتی ممکن است کارخانه در زمان جنگ تبدیل به مزرعه ی گندم شود!
    بعد از سال 66 باز هم ما تحریم بودیم که هزینه ی خرید جنس را چند برابر می کرد(مثلا یه قطعه ی هواپیما رو به 3 برابر قیمت می فروختند)و در بخش انتقال تکنولوژی هم شرکت های خارجی اصلا علاقه ای به این کار نداشته اند! مگر اینکه…!!!
    پس تا همین جا که گفتم شاهد بعضی مشکلات بودید که این وضعیت دولت را مجبور می کرد تا بازار را انحصاری کند تا سرمایه گذار در این بخش سرمایه گذاری کند و سود کند !!وگرنه سرمایه گذار سرمایه گذاری نمی کرد و کارخانه ای تاسیس نمیشد !!که بماند در ایران خصوصی سازی چقدر کم بود و با این بازار انحصاری باز هم ضرر در کارخانه ها پیدا می شد!!و بماند کمبود بعضی از متخصصان!!
    تازه با این همه مشکل و مشکلات دیگر که هست، در واقع بازار زیاد هم انحصاری نیست!
    چون در فروش قطعات به خودروساز هم همین مشکلات(چند برابر قیمت فروشی)وجود دارد و…
    بعد با سرمایه گذاری زیاد و کار و کوشش ایرانی و در حد ایرانی(منظورم در حد ساعت مفید کار در کارخانه ایرانی)در سال 82یا83سمند به دنیا امد که این یعنی شما بتوانی یک خودرو را طراحی کنی بر پایه ی یک پلتفرم و بعد از طراحی به تولید انبوه!! برسانی و بعد ببینی مشکلات خودرو چیست؟؟که معمولا در دنیا کسی این کار ها را تنهایی نمی کند!!
    مثلا شرکت بویینگ موتور را به یک شرکت سفارش می دهد و قطعات الکترونیکی را به یک شرکت و…تا یک هواپیما یک دانه ازش تولید شود و بعد به تولید انبوه برسد!!
    حال اگر شما یک خودرو ساختید و خواستید به تولید انبوه برسانید تازه 5درصد راه را رفته اید و95درصد دیگر از راه باقی مانده!!پس ببینید چقدر کار سختی است!!
    بعد از سمند پیشرفت ها سریع تر صورت گرفت و با وجود تنبلی ها در کارمند ها والبته برعکس(کارمند هایی با همت های فراوان و کوشش زیاد که ثمرش را گفتم)و هزاران نکته ی دیگر که هزاران برابر این مطلب گفتنش طول می کشد،حالا به اینجا رسیده ایم!

    حالا باید چه کنیم؟؟
    همش در همه جا بدی های محصولات داخل را بگوییم یا نه همش خوبی هارا بگوییم و بدی هارا به مسئولین و مدیران به طور مخفیانه بگوییم؟؟؟

    اصلا من نتیجه گیری نمی کنم،نتیجه گیری با خودتان!!
    در ضمن اگربخواهم به پیشرفت های بعد از 83 بپردازم(خیلی سطحی و گذرا)خیلی طولانی میشود، فقط در یک کلمه می شود خلاصه ی پیشرفت 83 تا حال را مطلوب دانست و ریزش بماند…
    و این هم یادتان باشد که تا همین الان خودرو سواری در دید کلی کشور یک کالای لوکس حساب می شود و موضوعات نظامی و مایحتاج مردم خیلی مهمتر هستند!!و انها(موضوعات نظامی و واجب) در اولویت (بودجه تا…)هستند تا خودرو!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حامد

    ۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خنده داره .توقع بیشتری نمیشه داشت از خودروسازها

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا