سایپا

وانت کارا، فرزند تازه پراید

بلاخره بعد از مدتها، سایپا تصمیم گرفت یک وانت سبک را برای رقابت و شاید جانشینی وانت پیکان روانه بازار کند. آن هم از خاندان بزرگ پراید و البته نوع ارتقا یافته آن بنام X100. پیش از این سایپا در هنگام بازنشستگی پیکان، توانسته بود از خلا موجود استفاده کرده و پراید خود را جانشین آن کند و حالا در بازار وانت بارها نیز بدنبال شکست دادن دوباره حریف داخلی خود است.
وانت سایپا ۱۵۱ خودرویی با ظاهری شبیه به سایر پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانت‌های موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکت‌ها مناسب است چرا که این فضا از حجمی اندک برخوردار است و نمی‌توان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.

آگهی وانت کارا
آگهی وانت کارا-سایپا ۱۵۱
بنا به ادعای سایپا، موتور وانت سایپا ۱۵۱، موتور جدید با قابلیت یورو۴ است و توانی معادل ۶۸ اسب‌بخار را تولید می‌کند که حدود پنج اسب‌بخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری ۶۳ اسب بخار است.

سایپا 151 وانت
سایپا ۱۵۱ وانت
گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا ۱۵۱ نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربری‌های باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا ۱۵۱ در نمای جلو، دقیقاً همانند ۱۳۱های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونه‌های سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم.

Saipa 151 Kara
Saipa 151 Kara
چراغ‌های این خودرو در عقب کاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیره‌ای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار می‌رود. سپر عقب وانت سایپا ۱۵۱ ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاوم‌تر می‌کند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله می‌تواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.

تغییرات ظاهری
سایپا ۱۵۱ در واقع نسخه وانت مدل ۱۳۱ این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر اعضای خانواده پلت‏فرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است‌. تنها تغییری که در اتاق نسبت به نسخه سدان می‏توان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و دیگر نمی‏توان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد‌.

saipa 151 kara
saipa 151 kara
نیمی از تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه‏ های سدان به سیستم‏های فنی شامل ترمز‌، سیستم تعلیق و گیربکس مربوط می‏شود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار‌. طراحی نمای عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی‏ اندازد‌؛ طرحی جدید با چراغ‏های عمودی و کشیده که پیش‏تر در وانت تندر‏۹۰ مشاهده شده بود‌. سپر عقب نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد و در نسخه پروتوتایپی که ما ملاقات کردیم، جنس پلاستیک آن کمی خشک و شکننده بود که مطمئنا در نسخه تولیدی اینگونه نخواهد بود و قرار است به صورت سه تکه و ترکیبی از پلیمر و فلز باشد‌. برای باز‌کردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانت‏های دیگر دو قفل مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیره‏ای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن‌، در محل بار به سادگی باز و بسته می‏شود‌. حجم باک همانند نسخه سدان ۳۷ لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است‌.

تجربه راندن
وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب می‌باشند اما وانت سایپا ۱۵۱ با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپ‌ها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا ۱۵۱‌ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقی‌تر است.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام می‌گیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته‌ این مشکل در اکثر پیکاپ‌های موجود در کشور به خصوص پیکاپ‌های تک‌کابین دیده می‌شود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
با ورود به کابین با نمایی آشنا روبه‌رو می‌شویم. همه چیز همانند نمونه‌های جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلت‌فرم X100 به صورت مقاوم‌تر ساخته شده‌اند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگ‌دار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلی‌ها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین می‌‌توان گفت وانت سایپا ۱۵۱ برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت می‌کند.

البته ‌صندلی‌ها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلی‌ها نیز فعلاً همانند نمونه‌های قدیمی پراید بوده و راحتی صندلی‌ها X100 را ندارند.

کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت می‌کنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید می‌اندازد.

اگرچه توان وانت سایپا ۱۵۱ افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر می‌رسد.

فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواری‌ها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواری‌ها، شاهد تکان‌هایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکان‌ها در همه وانت‌ها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچ‌ها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.

ظرفیت
به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار ۴۶۰ کیلوگرم برای کدام صنف می‌تواند مناسب باشد؟سایپا ۱۵۱ قادر به حمل ۴۶۰ کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به ۳۸۰ کیلوگرم می‌رسد.

سایپا 151 کارا
سایپا ۱۵۱ کارا
وزن این خودرو در حالت بنزین‌سوز ۹۰۰ کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز ۹۸۵ کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری می‌شود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قوی‌تر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز می‌شود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکت‌‌ها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا ۱۵۱ قادر به حمل آن خواهد بود.

قیمت
این خودرو در حالی راهی بازار می‌شود که تولید وانت پیکان با کاهش روبه‌رو شده و این وانت کوچک نیز می‌تواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا ۱۵۱ تابستان سال ۱۳۹۲ راهی بازار ایران می‌شود تا شانس خود را امتحان کند. قیمت حدودی اعلام شده آن پایینتر از سایپا ۱۳۱ سواری است. پس باید دید که در آن زمان قیمت خانواده پراید به کجا می رسد!

منبع: دنیای خودرو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹۰۰ دیدگاه‌ها

  1. بیژن

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای ول به این همه نبوق…. ببخشید نبوغ..!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hesan

      ۲۳ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      oah عجب چیزیه!!!!!!!!!!!!!
      من یدونه میخوتم<اینهمه ابتکار از هوش سرشار ایرانیها.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. zanyar abdola

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    همین و دیگه کم داشتیم وای ……….. ماشین چینی بهخدا از پراید بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. kia

      ۲۲ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      آمریکایه جیزی درست میکنه میگه هیچ وقت خراب نشه
      اروپایی جیزی درست میکنه میگه پنج سال کارکنه ولی درست کار کنه
      ایرانی جیزی درست میکنه میگه موقع خریدن مشتری درست کار کنه
      چینی جیزی درست میکنه میگه کارهم نکرد نکرد ایرانی میخره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ساسان

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خسته نباشید چرا فقط به فکر فیس لیفت کردنید چرا لوگوی سایپا را به جای لوگوی رنو روی ال 90 میگزارید ؟ این هم از وانت کوچولویتون مسخره کردید خودتون را

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدیم

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اتوبوسشو کی میزنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. داوود کردی

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایول ماشین این ماشین یا فرقون؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    نگران نباش!به در خواست مردم به زودی اتوبوس
    مینی بوس
    ون
    لودر
    زیردریایی
    لیفتراک
    تراکتور
    و محصولات بیشمار دیگری برای کاهش جمعیت ساخته می شود!!
    سایپا مطمئن!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. عرفان

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام علی جوون
    نظرت کاملا منطقی و جالب بوود
    .اما در جواب نظرت می خوام عنوان کنم دووست عزیز تا وقتی شرکتای ایرانی سر این مردم کلاه میزارن و خودرو رو فقط با 4 رنگ(سفید.مشکی.نوک مدادی.نقره ای) با کیفیت بسیار پایین عرضه میکنن و نمیخوان صنعت خودرو سازی پیشرفت کنه ما هیچ کاری نمیتوونیم بکنیم.وگر نه ایرانیا تو دنیا کم نیستن که در زمینه ی خودرو فعاییت دارن . نمونه اش آقای (کورش منصوری) که یکی از طراح های کیت خودرو یکی از تیونرهای موفق دنیاس و یا آقای (نادر فقیه زاده) که طراح (بی ام و) سری 7 در سال 2012. و یا آقای کیانفر که تو همین تهران داره فعالیت میکنه… اگه شرکت سایپا هم مثل شرکتای خودرو ساز دنیا هر سال مسابقه ی بهترین طراحی و خودرو رو برگزار میکرد و به بهترین طراحی جایزه میداد اونوقت میدیدی این مردم چطور برای پیشرفت صنعت خودرو به تکاپو می افتادن. نام قدیمی ایران خودرو(ایران ناسیونال ) بوده و هم زمان با شرکت (هیوندا) شروع به کار کرده .امروز ایران خودرو کجاست و اون کجا….!! حرفای ناگفته زیاده که نمیشه تو ه جمله خلاصه کرد) خلاصه می خوام بگم تا وقتی شرکتای داخلی نخوان پیشرفت کنن ما مردم نمی تونیم برای پیشرفتش کاری کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۳ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      ببینین من هم این نکته رو قبول دارم ولی چون شرکت ها نمی خوان پیشرفت کنن،ما هم باید خودمون رو کنار بکشیم .همه ی ما تاریخچه ی حد اقل چند شرکت رو می دونیم که چه جوری تاسیس شد، چه جوری پیش رفت کرد والان به کجا رسیده،در این بین شما می تونین موردی رو مثال بزنی که دلیل پیش رفت اون مسابقات طرحی یا امثال ان است .عرفان جان از حرفم ناراحت نشو من هم یک ایرانی هستم و در ایران بزرگ شدم در طول زندگی وقتی دچار مشکل میشم مثل همه ی ایرانی ها خیلی خیلی خوب بلدم که بگم مشکل از من نیست وفلان عامل باعث این کار شدو… . چرا نمی گوییم که اگه من یه مهندس مکانیک خوب می شدم و در شرکتی مثل سایپا مشغول به کار می شدم می تونستم تغییراتی در این شرکت بدم واین شرکت مرده رو زنده کنم.ما قبول کردیم که این شرکت فقط فکر جیب خودشه.ایا با این کار شرکت سایپا درست میشه؟نه… .پس ما باید شرکت ها رو درست کنیم تا به قول تو مسابقه ی طراحی بر گذار کنه .نکنه توقع داری که به نفر از خارج از مرز ایران بیاد این کا رو بکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رام

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سلام
        در خصوص ملت باید بگم واقعا هیچ کاره هستیم دوست من . اینجانب یک کارمند جز در شرکت کمباین سازی ایران هستم و میدانم تمامی مشکلات شرکت کجاست و چطوری میتوان حلش کرد ولی این مدیران ارشد چطور نمی دانند و نمیخواهند نمیتوان حرفی بس زیاد زد . پس حالا حالا باید به محصولات سایپا و ایران خودرو چشم دوخت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. کاظم

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    خنده تلخ من از گریه غم انگیز تراست :) :) :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مجتبی

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چیه آخه این آشغالارو میسازین واسه این مردم بیچاره…..یکم خجالت بکشید…واقعا که….
    زدین ابروشو درس کنید چششو کور کردین….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. یوسف

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    حاجی گازسوزم میشه !!!!!!!؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۲ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      مثل اینکه کامل نخوندی!
      گاز سوز هم میشه،فقط هم وزن منبع اضافه می شه،هم قدرت کم میشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. عرفان

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    از کجا میفهمین اسمش سایپا 151 هاااااااااااا…!! از کجاتون درمیارین این اسمارو؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۳ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      حالت خوبه???
      اصلا متن رو خوندی???
      متنو نخوندی اخبار خودرو رو هم پیگیری نکردی???
      این خودرو خیلی وقت پیش فیلمش و عکس درومده بود!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. mohsen

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    مسقره ترین و خنده دار ترین ماشینیه ک تا ب حال دیدم
    مسقرگیش با ی باربند روش تکمیل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۲ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      مسخره نه مسقره!
      فقط یه سانروف کم داره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. آرش

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بمب خندست!!!! ایرانی ها تا دوران نوه و نتیجه هاشون گرفتار پرایدن.این قصه سر دراز دارد.
    آدم رو به یاد ضرب المثل معروف میندازه که مورچه چیه که کله پاچش چی باشه. با این وضعیت 100% پراید رکورد پیکان هم در سالهای پیاپی تولید میزنه.گرچه خیلی ها فکر میکردن رکورد پیکان تکرار نشدنیه.خواستن توانستن است.
    پیکان از 1346 تا 1383 شمسی یعنی حدود 37 سال
    پراید از 1376 تا 1426 یا شاید 1476 یعنی 100 سال
    محصولات قابل پیشبینی از پراید در آینده:
    کالسکه پراید-چمن زن پراید-لیفتراک پراید- کشنده پراید- اتوبوس پراید و در نهایت هواپیمای مسافربری پراید و سفینه فضایی پراید…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی عالی هسش
    من میخواسم هایلوکس فول اپشن بخرم ولی حالا که کارا رو دیدم دودل شدم کدومشو بخرم
    به نظر دوستان کدومش بهتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پیش فروش نقد واقساط کارا اغاز شد
    1 میلیون نقد و مابقی 1 هفته بعد از تحویل خودرو در اون دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حسین

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    ببخشید شاید بتونه رکورد تولید پیکان رو بزنه ولی نمی تونه رکورد تولید پیکان وانت رو بزنه
    قدمت پیکان وانت: از زمان ادم تا ب حال!
    پراید پیکان دیروز ، وانت امروز!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ایمان

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    اهههههههههه دنیا پورشه می سازهما هم خودرو تولید می کنیم به خدا این وانت الان با قیمتی معادل 20 میلیون قیمت می خوره دور از جون همتون مردم همیشه ساده و احمق و عقب افتاده ایران که از من گرفته تا تک تک شماها پول می دیم این اشغالا را می خریم مرگ بذ سایپا و ایرانخودرو خدایا کی ما هم مثل افغانستان بدون صنعت خودرو سازی می شیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسین

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    آخرین خبر:
    تمامی شرکت های تیونیگ از جمله شرکت اقای منصوری کار بر روی این شاهکار ایرانی را شروع کردند!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محسن

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چی میگین بابا من خودم تو آژانس 4تا 150kسوار کرده بودم مثل خرگوش داشت را ه میرفت دیگه فقط از رو یه سنگ کوچیکم رد میشودم کفش میخورد بقیشو حساب کنین دیگه خودتون

    از این به از دوچرخه هم وانت میسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ساسان

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اوووف چه ماشین تمیزو نازیه.. من عاشقشم.. دیووونش شدم… اگه قیمت تا 100 میلیونم باشه میخرم اما اگه بیشتر از 100 میلیون باشه دیگه ارزش نداره.. میرم یه جنسیس میخرم.. تا ببینیم چی میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. عباس

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تا حالا 9 صحفه نظر دادن 99.9 ٪ انتقاد کردن 0.1 ٪ امید داشتند خوب باشه چرا این خودرو سازها یه ماشین درست و حسابی تحویل ملت نمی دن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. عرفان

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هه هه هه … فقط میتونم بگم (هنر نزد ایرانیان است و بس..!!) :) :) هه هه هه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اصغر

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آخه این چیهه ….از دست شماها دارم سرم رو میکوبم به دیوار….. خداااااااااااااااااا……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. یوسف

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باموتور206تولیدنمیکننش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مصطفی

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خدایااصلاکارخانه خودروسازی داخلی نخاستیم مگه چقدرحقوق ب کارگراش میدن که بترسیم بیکارنشن؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    این است تولید ملی..افتخار جهانی از نوع خودکشی به توان 2…..کشف یک راه حل دیکر برای خودکشی توسط مهندسان ایرانی زحمت کشیدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. احمدرضا

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    پراید نمیتونه 4 نفر رو به راحتی ببره بعد چه طور میخاد بار ببره به درد بازی بچه ها شاید بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مهدی تورانی از گنبد کاووس

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به خدا اگه میتونین قیمت ماشین های سایپا خیلی ببرید بالا تا کسی توان خرید این طور ماشین ها رو نداشته باشه
    چون تعداد مرگ میر در کشور مون کاهش صددرصدی خواهیم داشت
    پراید ==وسیله مرگ
    اگه میتونین یه پراید نعش کشم تولید کنید
    اگه زحمت نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. احمدرضا

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ماشین تزعینییه فکر کنم تا 10 کیلو ببره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حاجی

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حالا قیمتش چنده . نگید 1 میلیون !
    توان حرکتی یه الاق 90 اسب بخاره ، خجالت نکشیدید توانشو 68 اسب گذاشتید . یعنی واقعا اندازه 68 اسب قدرت داره وجدانا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا