بلاخره بعد از مدتها، سایپا تصمیم گرفت یک وانت سبک را برای رقابت و شاید جانشینی وانت پیکان روانه بازار کند. آن هم از خاندان بزرگ پراید و البته نوع ارتقا یافته آن بنام X100. پیش از این سایپا در هنگام بازنشستگی پیکان، توانسته بود از خلا موجود استفاده کرده و پراید خود را جانشین آن کند و حالا در بازار وانت بارها نیز بدنبال شکست دادن دوباره حریف داخلی خود است. وانت سایپا ۱۵۱ خودرویی با ظاهری شبیه به سایر پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانتهای موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکتها مناسب است چرا که این فضا از حجمی اندک برخوردار است و نمیتوان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.
بنا به ادعای سایپا، موتور وانت سایپا ۱۵۱، موتور جدید با قابلیت یورو۴ است و توانی معادل ۶۸ اسببخار را تولید میکند که حدود پنج اسببخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری ۶۳ اسب بخار است. گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا ۱۵۱ نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربریهای باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا ۱۵۱ در نمای جلو، دقیقاً همانند ۱۳۱های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونههای سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم. چراغهای این خودرو در عقب کاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیرهای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار میرود. سپر عقب وانت سایپا ۱۵۱ ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاومتر میکند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله میتواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.
تغییرات ظاهری سایپا ۱۵۱ در واقع نسخه وانت مدل ۱۳۱ این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر اعضای خانواده پلتفرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است. تنها تغییری که در اتاق نسبت به نسخه سدان میتوان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و دیگر نمیتوان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد.
نیمی از تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه های سدان به سیستمهای فنی شامل ترمز، سیستم تعلیق و گیربکس مربوط میشود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار. طراحی نمای عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی اندازد؛ طرحی جدید با چراغهای عمودی و کشیده که پیشتر در وانت تندر۹۰ مشاهده شده بود. سپر عقب نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد و در نسخه پروتوتایپی که ما ملاقات کردیم، جنس پلاستیک آن کمی خشک و شکننده بود که مطمئنا در نسخه تولیدی اینگونه نخواهد بود و قرار است به صورت سه تکه و ترکیبی از پلیمر و فلز باشد. برای بازکردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانتهای دیگر دو قفل مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیرهای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن، در محل بار به سادگی باز و بسته میشود. حجم باک همانند نسخه سدان ۳۷ لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است.
تجربه راندن وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب میباشند اما وانت سایپا ۱۵۱ با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.
از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا ۱۵۱ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقیتر است. وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام میگیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته این مشکل در اکثر پیکاپهای موجود در کشور به خصوص پیکاپهای تککابین دیده میشود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است. با ورود به کابین با نمایی آشنا روبهرو میشویم. همه چیز همانند نمونههای جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلتفرم X100 به صورت مقاومتر ساخته شدهاند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگدار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلیها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین میتوان گفت وانت سایپا ۱۵۱ برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت میکند.
البته صندلیها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلیها نیز فعلاً همانند نمونههای قدیمی پراید بوده و راحتی صندلیها X100 را ندارند.
کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت میکنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید میاندازد.
اگرچه توان وانت سایپا ۱۵۱ افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر میرسد.
فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواریها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواریها، شاهد تکانهایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکانها در همه وانتها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.
ظرفیت به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار ۴۶۰ کیلوگرم برای کدام صنف میتواند مناسب باشد؟سایپا ۱۵۱ قادر به حمل ۴۶۰ کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به ۳۸۰ کیلوگرم میرسد.
وزن این خودرو در حالت بنزینسوز ۹۰۰ کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز ۹۸۵ کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسهای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری میشود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قویتر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز میشود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکتها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا ۱۵۱ قادر به حمل آن خواهد بود.
قیمت این خودرو در حالی راهی بازار میشود که تولید وانت پیکان با کاهش روبهرو شده و این وانت کوچک نیز میتواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا ۱۵۱ تابستان سال ۱۳۹۲ راهی بازار ایران میشود تا شانس خود را امتحان کند. قیمت حدودی اعلام شده آن پایینتر از سایپا ۱۳۱ سواری است. پس باید دید که در آن زمان قیمت خانواده پراید به کجا می رسد!
آمریکایه جیزی درست میکنه میگه هیچ وقت خراب نشه اروپایی جیزی درست میکنه میگه پنج سال کارکنه ولی درست کار کنه ایرانی جیزی درست میکنه میگه موقع خریدن مشتری درست کار کنه چینی جیزی درست میکنه میگه کارهم نکرد نکرد ایرانی میخره…
نگران نباش!به در خواست مردم به زودی اتوبوس مینی بوس ون لودر زیردریایی لیفتراک تراکتور و محصولات بیشمار دیگری برای کاهش جمعیت ساخته می شود!! سایپا مطمئن!!!!!!
سلام علی جوون نظرت کاملا منطقی و جالب بوود .اما در جواب نظرت می خوام عنوان کنم دووست عزیز تا وقتی شرکتای ایرانی سر این مردم کلاه میزارن و خودرو رو فقط با 4 رنگ(سفید.مشکی.نوک مدادی.نقره ای) با کیفیت بسیار پایین عرضه میکنن و نمیخوان صنعت خودرو سازی پیشرفت کنه ما هیچ کاری نمیتوونیم بکنیم.وگر نه ایرانیا تو دنیا کم نیستن که در زمینه ی خودرو فعاییت دارن . نمونه اش آقای (کورش منصوری) که یکی از طراح های کیت خودرو یکی از تیونرهای موفق دنیاس و یا آقای (نادر فقیه زاده) که طراح (بی ام و) سری 7 در سال 2012. و یا آقای کیانفر که تو همین تهران داره فعالیت میکنه… اگه شرکت سایپا هم مثل شرکتای خودرو ساز دنیا هر سال مسابقه ی بهترین طراحی و خودرو رو برگزار میکرد و به بهترین طراحی جایزه میداد اونوقت میدیدی این مردم چطور برای پیشرفت صنعت خودرو به تکاپو می افتادن. نام قدیمی ایران خودرو(ایران ناسیونال ) بوده و هم زمان با شرکت (هیوندا) شروع به کار کرده .امروز ایران خودرو کجاست و اون کجا….!! حرفای ناگفته زیاده که نمیشه تو ه جمله خلاصه کرد) خلاصه می خوام بگم تا وقتی شرکتای داخلی نخوان پیشرفت کنن ما مردم نمی تونیم برای پیشرفتش کاری کنیم
ببینین من هم این نکته رو قبول دارم ولی چون شرکت ها نمی خوان پیشرفت کنن،ما هم باید خودمون رو کنار بکشیم .همه ی ما تاریخچه ی حد اقل چند شرکت رو می دونیم که چه جوری تاسیس شد، چه جوری پیش رفت کرد والان به کجا رسیده،در این بین شما می تونین موردی رو مثال بزنی که دلیل پیش رفت اون مسابقات طرحی یا امثال ان است .عرفان جان از حرفم ناراحت نشو من هم یک ایرانی هستم و در ایران بزرگ شدم در طول زندگی وقتی دچار مشکل میشم مثل همه ی ایرانی ها خیلی خیلی خوب بلدم که بگم مشکل از من نیست وفلان عامل باعث این کار شدو… . چرا نمی گوییم که اگه من یه مهندس مکانیک خوب می شدم و در شرکتی مثل سایپا مشغول به کار می شدم می تونستم تغییراتی در این شرکت بدم واین شرکت مرده رو زنده کنم.ما قبول کردیم که این شرکت فقط فکر جیب خودشه.ایا با این کار شرکت سایپا درست میشه؟نه… .پس ما باید شرکت ها رو درست کنیم تا به قول تو مسابقه ی طراحی بر گذار کنه .نکنه توقع داری که به نفر از خارج از مرز ایران بیاد این کا رو بکنه
سلام در خصوص ملت باید بگم واقعا هیچ کاره هستیم دوست من . اینجانب یک کارمند جز در شرکت کمباین سازی ایران هستم و میدانم تمامی مشکلات شرکت کجاست و چطوری میتوان حلش کرد ولی این مدیران ارشد چطور نمی دانند و نمیخواهند نمیتوان حرفی بس زیاد زد . پس حالا حالا باید به محصولات سایپا و ایران خودرو چشم دوخت
بمب خندست!!!! ایرانی ها تا دوران نوه و نتیجه هاشون گرفتار پرایدن.این قصه سر دراز دارد. آدم رو به یاد ضرب المثل معروف میندازه که مورچه چیه که کله پاچش چی باشه. با این وضعیت 100% پراید رکورد پیکان هم در سالهای پیاپی تولید میزنه.گرچه خیلی ها فکر میکردن رکورد پیکان تکرار نشدنیه.خواستن توانستن است. پیکان از 1346 تا 1383 شمسی یعنی حدود 37 سال پراید از 1376 تا 1426 یا شاید 1476 یعنی 100 سال محصولات قابل پیشبینی از پراید در آینده: کالسکه پراید-چمن زن پراید-لیفتراک پراید- کشنده پراید- اتوبوس پراید و در نهایت هواپیمای مسافربری پراید و سفینه فضایی پراید…..
ببخشید شاید بتونه رکورد تولید پیکان رو بزنه ولی نمی تونه رکورد تولید پیکان وانت رو بزنه قدمت پیکان وانت: از زمان ادم تا ب حال! پراید پیکان دیروز ، وانت امروز!!!
اهههههههههه دنیا پورشه می سازهما هم خودرو تولید می کنیم به خدا این وانت الان با قیمتی معادل 20 میلیون قیمت می خوره دور از جون همتون مردم همیشه ساده و احمق و عقب افتاده ایران که از من گرفته تا تک تک شماها پول می دیم این اشغالا را می خریم مرگ بذ سایپا و ایرانخودرو خدایا کی ما هم مثل افغانستان بدون صنعت خودرو سازی می شیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
چی میگین بابا من خودم تو آژانس 4تا 150kسوار کرده بودم مثل خرگوش داشت را ه میرفت دیگه فقط از رو یه سنگ کوچیکم رد میشودم کفش میخورد بقیشو حساب کنین دیگه خودتون
اوووف چه ماشین تمیزو نازیه.. من عاشقشم.. دیووونش شدم… اگه قیمت تا 100 میلیونم باشه میخرم اما اگه بیشتر از 100 میلیون باشه دیگه ارزش نداره.. میرم یه جنسیس میخرم.. تا ببینیم چی میشه…
به خدا اگه میتونین قیمت ماشین های سایپا خیلی ببرید بالا تا کسی توان خرید این طور ماشین ها رو نداشته باشه چون تعداد مرگ میر در کشور مون کاهش صددرصدی خواهیم داشت پراید ==وسیله مرگ اگه میتونین یه پراید نعش کشم تولید کنید اگه زحمت نمیشه
بیژن
۲۲ دی ۱۳۹۱ای ول به این همه نبوق…. ببخشید نبوغ..!
hesan
۲۳ دی ۱۳۹۱oah عجب چیزیه!!!!!!!!!!!!!
من یدونه میخوتم<اینهمه ابتکار از هوش سرشار ایرانیها.
zanyar abdola
۲۲ دی ۱۳۹۱همین و دیگه کم داشتیم وای ……….. ماشین چینی بهخدا از پراید بهتره
kia
۲۲ دی ۱۳۹۱آمریکایه جیزی درست میکنه میگه هیچ وقت خراب نشه
اروپایی جیزی درست میکنه میگه پنج سال کارکنه ولی درست کار کنه
ایرانی جیزی درست میکنه میگه موقع خریدن مشتری درست کار کنه
چینی جیزی درست میکنه میگه کارهم نکرد نکرد ایرانی میخره…
ساسان
۲۲ دی ۱۳۹۱خسته نباشید چرا فقط به فکر فیس لیفت کردنید چرا لوگوی سایپا را به جای لوگوی رنو روی ال 90 میگزارید ؟ این هم از وانت کوچولویتون مسخره کردید خودتون را
مهدیم
۲۲ دی ۱۳۹۱اتوبوسشو کی میزنن؟
داوود کردی
۲۲ دی ۱۳۹۱ایول ماشین این ماشین یا فرقون؟
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱نگران نباش!به در خواست مردم به زودی اتوبوس
مینی بوس
ون
لودر
زیردریایی
لیفتراک
تراکتور
و محصولات بیشمار دیگری برای کاهش جمعیت ساخته می شود!!
سایپا مطمئن!!!!!!
عرفان
۲۲ دی ۱۳۹۱سلام علی جوون
نظرت کاملا منطقی و جالب بوود
.اما در جواب نظرت می خوام عنوان کنم دووست عزیز تا وقتی شرکتای ایرانی سر این مردم کلاه میزارن و خودرو رو فقط با 4 رنگ(سفید.مشکی.نوک مدادی.نقره ای) با کیفیت بسیار پایین عرضه میکنن و نمیخوان صنعت خودرو سازی پیشرفت کنه ما هیچ کاری نمیتوونیم بکنیم.وگر نه ایرانیا تو دنیا کم نیستن که در زمینه ی خودرو فعاییت دارن . نمونه اش آقای (کورش منصوری) که یکی از طراح های کیت خودرو یکی از تیونرهای موفق دنیاس و یا آقای (نادر فقیه زاده) که طراح (بی ام و) سری 7 در سال 2012. و یا آقای کیانفر که تو همین تهران داره فعالیت میکنه… اگه شرکت سایپا هم مثل شرکتای خودرو ساز دنیا هر سال مسابقه ی بهترین طراحی و خودرو رو برگزار میکرد و به بهترین طراحی جایزه میداد اونوقت میدیدی این مردم چطور برای پیشرفت صنعت خودرو به تکاپو می افتادن. نام قدیمی ایران خودرو(ایران ناسیونال ) بوده و هم زمان با شرکت (هیوندا) شروع به کار کرده .امروز ایران خودرو کجاست و اون کجا….!! حرفای ناگفته زیاده که نمیشه تو ه جمله خلاصه کرد) خلاصه می خوام بگم تا وقتی شرکتای داخلی نخوان پیشرفت کنن ما مردم نمی تونیم برای پیشرفتش کاری کنیم
علی
۲۳ دی ۱۳۹۱ببینین من هم این نکته رو قبول دارم ولی چون شرکت ها نمی خوان پیشرفت کنن،ما هم باید خودمون رو کنار بکشیم .همه ی ما تاریخچه ی حد اقل چند شرکت رو می دونیم که چه جوری تاسیس شد، چه جوری پیش رفت کرد والان به کجا رسیده،در این بین شما می تونین موردی رو مثال بزنی که دلیل پیش رفت اون مسابقات طرحی یا امثال ان است .عرفان جان از حرفم ناراحت نشو من هم یک ایرانی هستم و در ایران بزرگ شدم در طول زندگی وقتی دچار مشکل میشم مثل همه ی ایرانی ها خیلی خیلی خوب بلدم که بگم مشکل از من نیست وفلان عامل باعث این کار شدو… . چرا نمی گوییم که اگه من یه مهندس مکانیک خوب می شدم و در شرکتی مثل سایپا مشغول به کار می شدم می تونستم تغییراتی در این شرکت بدم واین شرکت مرده رو زنده کنم.ما قبول کردیم که این شرکت فقط فکر جیب خودشه.ایا با این کار شرکت سایپا درست میشه؟نه… .پس ما باید شرکت ها رو درست کنیم تا به قول تو مسابقه ی طراحی بر گذار کنه .نکنه توقع داری که به نفر از خارج از مرز ایران بیاد این کا رو بکنه
رام
۲۳ بهمن ۱۳۹۱سلام
در خصوص ملت باید بگم واقعا هیچ کاره هستیم دوست من . اینجانب یک کارمند جز در شرکت کمباین سازی ایران هستم و میدانم تمامی مشکلات شرکت کجاست و چطوری میتوان حلش کرد ولی این مدیران ارشد چطور نمی دانند و نمیخواهند نمیتوان حرفی بس زیاد زد . پس حالا حالا باید به محصولات سایپا و ایران خودرو چشم دوخت
کاظم
۲۲ دی ۱۳۹۱خنده تلخ من از گریه غم انگیز تراست :) :) :)
مجتبی
۲۲ دی ۱۳۹۱چیه آخه این آشغالارو میسازین واسه این مردم بیچاره…..یکم خجالت بکشید…واقعا که….
زدین ابروشو درس کنید چششو کور کردین….
یوسف
۲۲ دی ۱۳۹۱حاجی گازسوزم میشه !!!!!!!؟؟؟؟؟؟
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱مثل اینکه کامل نخوندی!
گاز سوز هم میشه،فقط هم وزن منبع اضافه می شه،هم قدرت کم میشه!
عرفان
۲۲ دی ۱۳۹۱از کجا میفهمین اسمش سایپا 151 هاااااااااااا…!! از کجاتون درمیارین این اسمارو؟؟؟
حسین
۲۳ دی ۱۳۹۱حالت خوبه???
اصلا متن رو خوندی???
متنو نخوندی اخبار خودرو رو هم پیگیری نکردی???
این خودرو خیلی وقت پیش فیلمش و عکس درومده بود!!!
mohsen
۲۲ دی ۱۳۹۱مسقره ترین و خنده دار ترین ماشینیه ک تا ب حال دیدم
مسقرگیش با ی باربند روش تکمیل میشه
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱مسخره نه مسقره!
فقط یه سانروف کم داره!
آرش
۲۳ دی ۱۳۹۱بمب خندست!!!! ایرانی ها تا دوران نوه و نتیجه هاشون گرفتار پرایدن.این قصه سر دراز دارد.
آدم رو به یاد ضرب المثل معروف میندازه که مورچه چیه که کله پاچش چی باشه. با این وضعیت 100% پراید رکورد پیکان هم در سالهای پیاپی تولید میزنه.گرچه خیلی ها فکر میکردن رکورد پیکان تکرار نشدنیه.خواستن توانستن است.
پیکان از 1346 تا 1383 شمسی یعنی حدود 37 سال
پراید از 1376 تا 1426 یا شاید 1476 یعنی 100 سال
محصولات قابل پیشبینی از پراید در آینده:
کالسکه پراید-چمن زن پراید-لیفتراک پراید- کشنده پراید- اتوبوس پراید و در نهایت هواپیمای مسافربری پراید و سفینه فضایی پراید…..
علی
۲۳ دی ۱۳۹۱خیلی عالی هسش
من میخواسم هایلوکس فول اپشن بخرم ولی حالا که کارا رو دیدم دودل شدم کدومشو بخرم
به نظر دوستان کدومش بهتره؟
علی
۲۳ دی ۱۳۹۱پیش فروش نقد واقساط کارا اغاز شد
1 میلیون نقد و مابقی 1 هفته بعد از تحویل خودرو در اون دنیا
حسین
۲۳ دی ۱۳۹۱ببخشید شاید بتونه رکورد تولید پیکان رو بزنه ولی نمی تونه رکورد تولید پیکان وانت رو بزنه
قدمت پیکان وانت: از زمان ادم تا ب حال!
پراید پیکان دیروز ، وانت امروز!!!
ایمان
۲۳ دی ۱۳۹۱اهههههههههه دنیا پورشه می سازهما هم خودرو تولید می کنیم به خدا این وانت الان با قیمتی معادل 20 میلیون قیمت می خوره دور از جون همتون مردم همیشه ساده و احمق و عقب افتاده ایران که از من گرفته تا تک تک شماها پول می دیم این اشغالا را می خریم مرگ بذ سایپا و ایرانخودرو خدایا کی ما هم مثل افغانستان بدون صنعت خودرو سازی می شیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
حسین
۲۳ دی ۱۳۹۱آخرین خبر:
تمامی شرکت های تیونیگ از جمله شرکت اقای منصوری کار بر روی این شاهکار ایرانی را شروع کردند!!
محسن
۲۳ دی ۱۳۹۱چی میگین بابا من خودم تو آژانس 4تا 150kسوار کرده بودم مثل خرگوش داشت را ه میرفت دیگه فقط از رو یه سنگ کوچیکم رد میشودم کفش میخورد بقیشو حساب کنین دیگه خودتون
از این به از دوچرخه هم وانت میسازن
ساسان
۲۳ دی ۱۳۹۱اوووف چه ماشین تمیزو نازیه.. من عاشقشم.. دیووونش شدم… اگه قیمت تا 100 میلیونم باشه میخرم اما اگه بیشتر از 100 میلیون باشه دیگه ارزش نداره.. میرم یه جنسیس میخرم.. تا ببینیم چی میشه…
عباس
۲۳ دی ۱۳۹۱تا حالا 9 صحفه نظر دادن 99.9 ٪ انتقاد کردن 0.1 ٪ امید داشتند خوب باشه چرا این خودرو سازها یه ماشین درست و حسابی تحویل ملت نمی دن
عرفان
۲۳ دی ۱۳۹۱هه هه هه … فقط میتونم بگم (هنر نزد ایرانیان است و بس..!!) :) :) هه هه هه …
اصغر
۲۳ دی ۱۳۹۱آخه این چیهه ….از دست شماها دارم سرم رو میکوبم به دیوار….. خداااااااااااااااااا……
یوسف
۲۳ دی ۱۳۹۱باموتور206تولیدنمیکننش؟
مصطفی
۲۳ دی ۱۳۹۱خدایااصلاکارخانه خودروسازی داخلی نخاستیم مگه چقدرحقوق ب کارگراش میدن که بترسیم بیکارنشن؟؟؟؟؟؟؟
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۱این است تولید ملی..افتخار جهانی از نوع خودکشی به توان 2…..کشف یک راه حل دیکر برای خودکشی توسط مهندسان ایرانی زحمت کشیدید
احمدرضا
۲۳ دی ۱۳۹۱پراید نمیتونه 4 نفر رو به راحتی ببره بعد چه طور میخاد بار ببره به درد بازی بچه ها شاید بخره
مهدی تورانی از گنبد کاووس
۲۳ دی ۱۳۹۱به خدا اگه میتونین قیمت ماشین های سایپا خیلی ببرید بالا تا کسی توان خرید این طور ماشین ها رو نداشته باشه
چون تعداد مرگ میر در کشور مون کاهش صددرصدی خواهیم داشت
پراید ==وسیله مرگ
اگه میتونین یه پراید نعش کشم تولید کنید
اگه زحمت نمیشه
احمدرضا
۲۳ دی ۱۳۹۱ماشین تزعینییه فکر کنم تا 10 کیلو ببره
حاجی
۲۳ دی ۱۳۹۱حالا قیمتش چنده . نگید 1 میلیون !
توان حرکتی یه الاق 90 اسب بخاره ، خجالت نکشیدید توانشو 68 اسب گذاشتید . یعنی واقعا اندازه 68 اسب قدرت داره وجدانا؟