بی ام و

تغییرات مدیریتی در بخش آمریکای شمالی ب‌ام‌و

ب‌ام‌و آمریکای شمالی اخیراً نام برنارد کینت را به عنوان مدیرعامل و مدیر ارشد جدید اعلام کرده است. این مدیر جدید با یک سری از چالش‌ها برای بازگرداندن این برند آلمانی پر سابقه به روزهای پرافتخار روبرو است.


به گزارش اتوموتیونیوز، فروش سال پیش ب‌ام‌و در آمریکا با کاهش ۹.۵ درصدی به ۳۱۳۱۷۴ دستگاه رسید درحالی‌که میزان تخفیف‌ها و مشوق‌ها به ۲۶ درصد رسید. افت فروش ب‌ام‌و باعث شد این خودروساز عنوان پرفروش‌ترین لوکس‌ساز را از دست دهد و پس از مرسدس و لکسس به رتبه سوم بسنده کند.


اگرچه سال ۲۰۱۶ برای ب‌ام‌و قطعاً سال بدی بوده اما سال ۲۰۱۵ نیز چندان خوب نبوده است. با اینکه ب‌ام‌و در آن سال بیشترین خودروهای لوکس را در آمریکا فروخته اما این امر برای برند گران تمام شده زیرا ظاهراً ب‌ام‌و این عملکرد را با ارائه خودروهای لیزینگی و شرایط فروش وام‌دار به دست آورده است.


ظاهراً این استراتژی چندان باب میل نمایندگی‌ها نبوده است. مدیر یکی از نمایندگی‌های ب‌ام‌و در آمریکا گفته است:

ب‌ام‌و به کمپانی‌ای تبدیل شده که بجای ارائه خودروهایی با نهایت لذت رانندگی می‌گوید تنها کار خود را انجام دهید و مونیخی‌ها را شاد نمایید. آن‌ها فقط نیاز به گزارش یک عدد دارند و مهم نیست که این عدد چه اندازه واقعی باشد.


علاوه بر موضوعات یاد شده، نمایندگی‌ها می‌گویند که نیازمند محصولات جدیدتر، ترکیب بهتر خودروها و تراک ها، نرخ سودهای رقابتی و… هستند.


علیرغم این چالش‌ها، ب‌ام‌و تعدادی از محصولات جدید را سبد خود داشته که می‌توانند به افزایش فروش این برند کمک کنند. ب‌ام‌و X3 جدید از ماه نوامبر وارد نمایندگی‌ها خواهد شد و در نهایت سری ۳ بازطراحی شده و مدل کاملاً جدید X7 نیز به سایر محصولات خواهند پیوست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Bilbo

    ۱۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    مدیریت بد یه کشور رو به باد فنا میده دیگه یه کمپانی که بماند….اکثریت ماها طعم یه دوره مدیریت بد رو به طور ملموس چشیدیم…امیدوارم کمپانی ب‌ام‌و به این مورد برنخوره…
    گرچه طراحی های مدلهای امروزش همچنان زیبا و مم رقیبه اما زیبایی همه چیز نیست….از نظرات بر میاد که ب‌ام‌و از فقدان تنوع داره رنج میبره….چندتا حرکت رادیکال مثل سری هشت نیاز داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. شاهین یزدین

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    به نظر من “بی ام و ” یکم باید از محافظه کاری همیشگی دست برداره و یکم ریسک کنه البته شاید عدم وجود این ریسک تا به حال، بیشتر عدم تامین بودجه کافی بوده چون برندهایی مثل مرسدس و آئودی دارای پول در گردش بیشتری هستند (تعداد کارگر،تعداد کارخانه،پرسنل اجرایی و…)و از کمپانی های مادر یعنی دایملر و فولکس تغذیه میشن اما خوب “بی ام و” خودش هست و خودش .ولی ورود سری 8جدید و ایکس7 کاملا جدید و همین آی 8 رودستر میتونه مفید باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا