دوج

معرفی رم 1000، نقاب آمریکایی بر صورت فیات توروی ایتالیایی!

فیات تورو یک پیکاپ کامپکت یونی بادی است که در چندین کشور آمریکای لاتین از جمله برزیل و آرژانتین فروخته می‌شود.


از آنجایی که این خودرو به زیرمجموعه فیات-کرایسلر تعلق دارد بنابراین رم و اخیراً شروع به فروش نسخه‌ی ریبج شده‌ی این خودرو با نشان ۱۰۰۰ در کشورهایی کرده که موقعیت بهتری نسبت به فیات دارد. از جمله‌ی این بازارها می‌توان به بولیوی، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، نیکاراگوئه، پاناما و پرو اشاره کرد.


رم ۱۰۰۰ که بر پایه‌ی توروی فیس لیفت شکل گرفته دقیقاً مشابه محصول فیات بوده و تنها نام ها و نشان‌های آن همچون بیگ هورن و لارامی خاص رم هستند.


نیروبخش این خودرو همانند تورو پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری بنزینی با قدرت ۱۲۸ اسب بخار و گشتاور ۱۷۰ نیوتون متر است که با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری می کند و نیروی خود را به چرخ های جلو منتقل می کند. این تنها نسخه‌ی در دسترس از رم ۱۰۰۰ در زمان عرضه بوده اما در آینده پیشرانه‌ها و گیربکس‌های دیگری نیز در دسترس خواهند بود.


از آنجایی که این خودرو بر پایه‌ی معماری مشترک با فیات ۵۰۰X، جیپ رنگید و کامپس شکل گرفته بنابراین دقیقاً یک اسب کاری همه‌کاره نیست؛ اما خب رم ۱۰۰۰ هنوز هم کاربرد بالایی داشته و از جمله مشخصات آن می‌توان به ظرفیت بار ۶۵۰ کیلوگرمی، فضای بار ۱.۵ مترمربعی و ۸۲۰ لیتری اشاره کرد.


خب پس چرا فیات-کرایسلر نخواسته فیات تورو را وارد بازار آمریکای شمالی کند؟ پاسخ این است که اولویت رم تولید یک پیکاپ میان سایز بوده و تورو نمی‌تواند با پیکاپ های بدنه روی فریمی همچون فورد رنجر و شورولت کلرادو رقابت کند. نیازی به گفتن نیست که این پیکاپ به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر بوده و طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب برابر با ۴۹۱۵/۱۸۴۴/۱۷۲۹ میلی‌متر می‌باشد.


بسته به بازار مدنظر، رم ۱۰۰۰ بیگ هورن پرچم‌دار تجهیزات استاندارد زیادی دارد. این خودرو دارای دیلایت های LED، رینگ‌های ۱۶ اینچی، میله‌های سقف، مه شکن‌ها و حسگرهای پارک می‌باشد. داخل کابین نیز سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، صفحه لمسی ۵ اینچی، بلوتوث، درگاه USB، شیشه‌های برقی، فرمان چرمی و دوربین دنده‌عقب به چشم می‌خورد.

از نظر سیستم‌های ایمنی نیز می‌توان به ABS، EBD، ایزوفیکس، کیسه‌های هوای جلو، سیستم کنترل پایداری و کشش و دستیار کمک به حرکت در سربالایی اشاره کرد. قیمت رم ۱۰۰۰ در کلمبیا از ۸۹۹۹۰۰۰۰ پزو یا حدود ۲۶۲۰۰ دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    زشت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. mohammad

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    اقتصادیه خوبه….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Me

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (59 ديدگاه)

    اصلا خوشم نیومد.همون پیکاپ فیات که اسمشو نمیدونم طراحیش بهتره .این شتر گاو پلنگه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. امیر

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    جالب نشده و حتی شاید خیلی بد شده اما بهرحال نیاز بازار در کشورهای نام برده ایجاب میکنه همچین محصولات زشتی بوجود بیاد?
    رم۱۵۰۰ و رم۱۰۰۰….هردو قوچ اما این کجا و آن کجا!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. احمدرضا

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    این تنها پیکاپی هستش که بنده دوس دارم البته در این سایز کوچک
    زیبا و با ابهت
    البته با آرم فیات نه با رم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. M3csl

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    یاد مزدا ۱۰۰۰ افتادم،
    یادش بخیر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا